ulaş

1. Nesil Mazda 3 Şanzıman Sorunu

Bu konuda 27 ileti var

selamlar arkadaşlar

8 ay önce 2006 mazda 3 aldım. arabayı aldığımdan beridir 140 dan fazla gitmiyor. 140 kadar da çok zor cıkıyor. arac lpg li. fakat hem lpg de hem benzinde bu durumu yapıyor. Gereken her şeye baktırdım en son olarak şanzumandan kaynaklanabileceği söylendi. çok anlamam ama arabanın motorunda bir sorun olmadığı motordan şanzumanla alakalı olarak tekerleklere yeterınce güç gitmediği belirtildi. Bu yüzende yeterli güçe ulaşılmadığı söylendi. ekspertiz raporunda ki verileri yazabilirim.

 

ölçülen max. motor güçü 40,8kW 55,5 hp

hesaplanan max. motor güçü 41,3 kW 56,2 hp (4195)

aktarma organlarındaki kayıp güç 16,4 kW 22,4 hp (163 km/h)

ölçülen max. motor torku 212,9 Nm 1221 rpm    

hesaplanan max. motor torku 216,7 Nm 1221 rpm

hesaplanan max. tekerlek güçü 31,6kW 43 hp

veriler bunlar

eğer bu verilere dayanarak bir şanzuman hatası varsa bildiğiniz iyi mazda3 şanzumancı var mı?

şimdiden teşekkürler

oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracın otomatik mi Ulaş? Vites geçişlerinde falan bir sıkıntı yaşıyor musun? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracın motorunda bir sorun olsa gerek. Beygir güçleri çok çok düşük. Bilen biri olarak yorumlamıyorum fakat değerler bana çok düşük geldi. Mehmet abi ölçülen motor gücü falan neden bu kadar düşük? Ben anlam veremedim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle expertiz raporunu nerede yaptırdınız? Güvenilir mi? Expertiz raporu da sıkıntılı gibi.

 

Aracın teknik verileri;

 

Güç :77 KW ( 105 beygir) 6000 d/d 

Tork : 145 Nm 400 d/d

 

Aracınız otomatik mi?

 

Manuel ise şanzıman kaynaklı olduğunu sanmıyorum. Olsa zaten bir şekilde kendini belli eder. 

 

Ölçümlerde motor gücü çok düşük çıkmış. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güç bu kadar az çıkarken tork fabrika verilerinin üstünde nasıl çıkar ? Bence Ölçüm de çok Güvenilir değil.

Sorun Ateşleme sisteminde, buji verimsizliğinde vs olabilir . Kompresyon testi yapıldı mı araca ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dyno verilerinde yanlışlık var .  ama yine de bazı şeylere ışık tutabilir.

 

aracınıza gelirsek kesinlikle ama kesinlikle problemli..      dynodaki gibi 55hp civarı veriyordur. zaten 140 km/h hıza zorla çıkabilmek için yaklaşık böyle bir güç gerekli.

 

servise gösterin aracınızı..

pendik tarafına yakınsanız ciddi bir yer önerebilirim. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

evet arkadaşlar araç otomatik. istanbul merter de özel mazda servisi var o da anlayamadı. vites geçişlerinde bir sorun yok merserde sanzımana format attırdım sadece vites gecişleri düzeldi. herkezin söylediği şanzıman ben de bir şey anlamadım. evet 77 kW olmalı ama araç yerlerde sürünüyor. enterasan tarafı şanzımanda her hangi bir kaçırma bile yok. arıza lambalarıda yanmıyor. anlamadık bu işten

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tam teşhis koymadan şanzıman gibi ağır bir yükün altına girmeyin bence. İlk olarak ateşleme üzerine yoğunlaşın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ateşleme için neye baktırmam lazım

 

Bujiler, buji kabloları, ateşleme bobini.

arabalar bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tamam baktıracağım sanırım servise götürmekte yarar olacak. peki gercekten şanzıman ise o zaman tanıdık birusta varmı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Belkide bir silindiriniz ateşleme ile alakalı olarak çalışmıyordur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şanzıman bakimi yapildi mi hic ?yag ve filtre değişimi gibi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

evet yağ ve filitre değişti aslında şanzımanın vites atışlarında bir sorun yok

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim araçta 160 ın üzerine çıkmıyor.rampada oldukça düşük.bugün kompresyon testi yaptırdım.sübapları değiştireceğim ustanın yorumu bu oldu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2010 model otomatik 70.000 km de lpg li bir abimizde de aynı sorun vardı hatta arabayı satıcaktı o derece bıkmıştı .. en sonunda sorun çözüldü lpg motoru yemişti sübaplar vs falan değişti masraflı oldu biraz fakat araç eski haline geri geldi 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaslar araci yeni aldim 113 bin km de otomatik araci bugun sanayide biyere goturdum 1. Vitesden 2ye gecerken ses yapiyo dedi sizce bi sikinti olabilirmi korkuttu beni

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben bisey fark etmedim ancak opel servisi olabilir dedi 113 binde mazda 1 acab sanzumanda boyle sorun olabilirmi yoksa normalmidir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Başka servis olduğundan anlamayabilir. Nasıl bir ses bu önemli.

Dururken geri, 1 ve 2. vitese aldığımda selenoid valfler benim araçta da ses yapıyor. Ama bu sadece dururken camlar açıksa duyulabiliyor. 

Siz hareket halindeyken deneyin, eğer sarsıntı vs yoksa sıkıntı olmaz.

Şanzıman yağı ve filtresi değişmediyse de böyle sorunlar yol açabilir, acilen yağını değiştirin değişmediyse.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.