ilhan mercan

3. Nesil Mazda 3 Camların Otomatik Kapanması

Bu konuda 33 ileti var

merhaba,

 

camlar açık durumdayken aracı kitlediğim zaman camların otomatik kapanması özelliği bizim araçlarda var mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bildiğim kadarıyla yok.. Yani 2. Nesil Mazda 3'te yoktu.. Mevcut CX-5'te de yok.. Bendekiler bu kadar.. :D 3. nesil Mazda 3'ü bilmiyorum ama sanırım onda da yoktur.. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Keşke olsaydı ama yok yok yok ...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kötü ya.büyük bir eksiklik.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2. nesilde en azından kumandaya basılı tutunca tüm camları açıyor veya kapatabiliyordu. 3. nesilde bu özellik de yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2. nesilde en azından kumandaya basılı tutunca tüm camları açıyor veya kapatabiliyordu. 3. nesilde bu özellik de yok.

Sizin araç 90.yıl herhalde. Bizimkilerde yok özellik

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ağrı'dan mı Kars'tan mı bi Mazda 3 sedan vardı Konya serviste yazın karşılaştığımız ve Aracın 4 camı da tek tuş otomatikti ve de sürücü Kapısında 4 düğmede ışıklı idi...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

mazda bu konularda cimri davranıyor nedense:) bir de kontak kapatınca camlarda kapanmayı kesiyor (silecekler içinde geçerli) şoför camı hariç..  2003 pejoda vardı bunlar:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

mazda'nın bu anahtardan cam açma kapama, tüm düğmeleri ışıklandırma sonra tüm camların tek basışta açılıp kapanması konusunda saçma sapan bir stratejisi ve tasarruf anlayışı var. 2006 focus'ta olup 2015 mazda 3'te olmaması cok tuhaf. hadi benimki b sınıfı da sene olmuş 2015 hala c sınıfı bir araçta bu tür eksiklikler can sıkıcı olsa gerek..

hayır donanım konusunda çok cimri olsalar anlayacam da öyle de değiller. tuhaf bir durum gerçekten. yani şahsen elektrikli açılır kapanır dikizlerim olacağına bunlar olsa daha konforlu olur.

adamlar yeni nesil mazda 2'ye head up display koymuş emin olun sadece şoför camı tek basşta açılıp kapanıyordur:))

bu tür küçük detaylar fena soğutuyor beni bazen bu markadan.. hele bu cam dügmelerinin fonksiyonları ışıklar falan tam anlamıyla saçmalık başka bir şey değil

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşım dün yeni kasa 308 aldı onda geri dönüş kamerası,otomatik kapapnan camlar falan var,birde bizim yeni kasalarda arka park sensörünün ortada olan sensörler alt siyah kısımda olsaymış daha güvenli olurmuş.böylelikle daha hassas olurdu  :

EMRbrc2144 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2010 imppresive de dediğim gibi camları (+ sunroof) kumanda tuşuna uzun basarak açıp kapatabiliyordum.Yani örneğin kapıyı açmak için uzun basınca camlar da açılıyordu. +4 cam otomatik idi. sanırım sonra kalkmış bu özellikler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim 2010 İmpresive de 4 cam otomatik. Ayrıca tum tuşlar ışıklı. Anahtardan basılı tutmak suretiyle tüm camlar+ Sunroof açılıp kapanıyor. Sonra dan kalkmış demek ki bu özellikler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sanırım mazda ufak şeylerden bu kadar eleştiri alacağını düşünmemiş. Çünkü bu konularda o kadar basit ve gereksiz kaçışlar yapmış ki bir mühendislik harikası olan motoru yerine şuan cam otomatiğini konuşuyoruz.  Umarım cam otomatiği, kumandadan farların karşılama olarak yanması, stepnenin bulunmaması vb.  gibi basit şeylerin aslında kendilerine çok şey kaybettirdiğini kısa zamanda anlarlar.

Bikes44 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi birde benim kızdığım tek nokta var şu an aracımda. Bu aynalar biliyorsunuz içeriden tuş ile kapanıp açılabiliyor. Neden kapılar kilitlenince kapanmıyor veya kilit açılınca açılmıyor. Çok saçma geliyor bu olay bana. Madem oraya böyle elektrikli bir ayna koymuşssun, ısıtıcısı var, rwm var, kapanıp açılabiliyor. Çok basit olan bu otomatik kapanıp açılma neden yok !

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

200-300 TL Para kazanmak için... 80.000'e yakın para veriyoruz ama ayna katlama kiti denen zımbırtıyı hediye edin dediğimizde kırk dereden su getiriyorlar. Para için değil de nedir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Daha önce de bu konular gündeme gelmişti. Mantıklı bir açıklama yapılması gerekir aslında. Benim de 15 yıl önce kullandığım aracımda bu özellikler standarttı. Bence bunun açıklaması sadece 3 kuruşluk bir röle değildir herhalde. Farklı olmak adına mı yapılıyor yoksa??? Hadi anladık baz modelde yok..En donanımlı aracında neden yok? Herhalde Mazdacılar araçlarını öyle severler ki böyle ayrıntılara takılmazlar diye..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2012'den bahsediyorum,

 

Aynalar, camlar benim de canımı sıkmakta. Benim aracımın ilk sahibi serviste cam otamatiği taktırmış, kapıyı kilitleyince tek tek kapatıyor camları ancak uzun basınca kapanmasını isterdim, kapalı otoparka koyunca camları aralık bırakıp aracın içini havalandırıyordum, kapıyı kilitlemeden bırakıyorum artık   :) 

 

Özellikle yazları camları ufaktan aralık bırakmak Mersin gibi yerde büyük güzellik oluyor güvenlik endişesi olmayan durumlarda.

 

Bir ekstra daha ekleyeyim, aracın hareket halindeyken otomatik kilitlenmesi, koy yol bilgisayarı menüsüne, açıp kapayabilelim dikizlerdir, camdır, budur vs. Açık kaynak kodu verin yazıp geri gönderelim hatta :)

 

Keza mp3 çalabilen ancak Usb girişi olmayan müzik sistemi de aynı şekilde. Ekstra 1-2 dolarlık masrafı var, koy kolçağın içine aux'un yanına.

 

Yukarıdakilerden daha büyük eleştirim hill holder-yokuş kalkış desteğine. ESP olan araçlarda olur bu özellik dikkat ederseniz, çünkü aynı sensörleri ve aynı fren motorlarını kullanırlar, hepi topu ekstra iki satır kod gerekir. Japonya, teknoloji, ilkokul çocuğu bile kod yazar geyikleri varken böyle bir eksiklik benim canımı sıkıyor. Bu özellik babamın 2011 Transit Connect'inde vardı ki aktif olarak 2 yıl kullandım o aracı, halen de kullanırım ara ara. Benim için ya da babam için gerekli olmamasına rağmen hiç kapatmadık hill holder'ı, deneyimli sürücüye bile rahatlık sağlarken yeni sürücüler için nimet.

Hani ilk etapta yapmadılar bunları, bir güncelleme çıkarsalar motor vs. yazılım değişikliği yaptıkları gibi bunları da rahatlıkla ekleyebilirler ki forumdan bir servis çalışanı arkadaşın vardı böyle çalışmaları.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hocam konu dağıldı ama artık devam edelim buradan. Yazılım dediniz de aklıma geldi. Servise de sordum dedim hiç yazılım çıkmıyor mu bu araçlara. Etraftaki araçlara bakıyorum servislerinde yazılımları güncelleniyor bir şeyler yapılıyor. Servisin verdiği cevap bu araçlara yazılım atılmıyor. Bir kere bile bilgisayara bağlanmadı aracım. Yazılım illa çıkıyor da servisler mi yapmıyor acaba ? Sonuçta elektronik olan herşeye güncellemeler gelir. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kapının otomatik kilitlenmemesi, çocuk kilidinin kullanışsız olması, camların tek tuşla açılmaması, otomatik kapatılamaması benimde canımı çok sıkıyor. Ama Mazda'nın bunu maliyetten kaçmak için yaptığını sanmıyorum. Yani o kadar özellik koyup masraf oluyor diye 1-2 dolarlık şeyden kaçmazlar, hadi kaçtılar 2 dolar karşılığında 200 dolar paket fiyatına yansıtırlar ama koyarladı.

 

Bence burada japonların enteresan bir mantığı var biz onu çözemiyoruz :) Adamların kafası farklı çalışıyor. Neticede arabada klima var sunroofa ne gerek var diyen insanlar  :sopa:

mersinden_ersin bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.