Guest mazdayhan

Kaporta Hasar Tespiti Hakkında Yorumlarınız

Arkadaşlar tecrübeli olanların fikirlerine ihtiyacım var. İkinci el bir araç alırken test merkezinden rapor almak kaportanın sağlamlığını tam olarak anlayabilmek için yeterli midir? Yani test merkezinin aracın dış yüzeyinde herhangi bir kaza olmadığı konusunda yanılma ihtimali var mıdır? O ellerinde bulunan küçük makineler ile boyasız raporu veriyor olduklarına göre, aletin yanılma ihtimali çok az diye düşünüyorum. Sizce de öyle değil mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Forumlarda bu yönde paylaşım yapan oluyor. Yani computest farketmedi satarken ortaya çıktı gibi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben o boya kalınlığı ölçen cihazların güvenirliğine de güvenmiyorum. 100 TL gibi fiyatlara satılan cihazlar var. Kalibrasyonu nerede yapılıyor, ne kadar sıklıkla kalibre ediliyor hiçbir bilgi yok. Belki bu işleri çok profesyonelce yapan insanlar vardır, onların haklarını yemeyelim. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir aracın hasarı sadece boyalı olması mıdır? Kendi aracımdan örnek vereyim: 2011 model Mazda 3 Impressive aracım 2012 Mayıs ayında sel baskınında su hasarı gördü.. 2 adet hava yastığ açıldı.. Ama aracımda 1 gr boya yoktu.. Araç tamir edildi ve satıldı.. Satıcı alıcıya hasardan bahsetmese, hasarı anlayamazsınız.. Eğer tramerde hasar kaydı yoksa, mevcut aracınızın hava yastığının açılıp açılmasığını bilebilir misiniz? O yüzden ekspertiz yaptıracaksanız, gerçekten bu işin ustası olan kurumlara yaptırın.. Ya da -varsa bütçeniz- sıfır araç alın.. :)

Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sağlamlık ile işlem görmüşlük farkını öncelikle ayrıştırmak lazım.

 

Şöyle ki ;

 

Herhangi bir kaza sonrasında yapılan işlem doğru mu yapıldı, aracın kaportası ilk kriterlerine uygun duruma getirildi mi ayrı bir konu

 

Bu parça hiç işlem gördü mü ayrı bir konu.

 

Burada aradığınız yapılan işlem düzgün ve sağlam yapıldı mı ise sanırım bunun cevabını çok az kişi ( Eğer yapan yer gerçekten ne yaptığını biliyorsa ) verebilir veya kimse veremez.

 

İŞlem gördümü sorusu ise Mehmet'in de bahsettiği o cihazlar sayesinde verilebiliyor. Şöyle ki ;

 

Bir aracın fabrika çıkışı ne kadar boya kalınlığına sahip olacağı üç aşağı beş yukarı bellidir. İŞlem gören yani macunu yiyen kaporta eninde sonunda kalınlaşacağı için bu aletler bu farkı tespiit edip o parçaya BOYANMIŞ damgasını vurabilir.

 

Evet parça boyanmış olabilir ama gerçekten sağlam mı bu şüphede olmak yerine mesela ben değiştirilmiş parçası olan aracı tercih ederim. Özellikle de kapı - kaput gibi parçalarda.

 

Düşünsenize yanal darbeyi emen parçaları hasar görüp düzeltilmiş bir kapı mı tercih edersiniz yoksa sıfırı takılmış bir başkasını mı ?

Mehmet Özdemir ve s.halilduru bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben her zaman değişmesini tercih ederim ve öyle yaptım, "Değişeni yok" çok zırva bir laf, değişeni yok ama her tarafı çekiç yemiş, daha mı iyi? Değişen parçanın boyası da fabrika boyasından kalın oluyor, onu da unutmayın

Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yani bu olay sonuç olarak biraz şans işi anladığım kadarı ile. Sonuç olarak ben kimin bu işin ustası olduğunu bilemem veyahutta ustanın da anlayamayacağı teknikleri geliştiren dolandırıcılar olabilir. Sonuç olarak kendi gözlemimiz ve mevcut teknolojiler yardımı ile (5664 ve test merkezleri) sonuca gitmekten başka çaremiz yok o zaman. Biraz vicdanlı insanlara denk gelme şansımızın olması lazım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yani bu olay sonuç olarak biraz şans işi anladığım kadarı ile. Sonuç olarak ben kimin bu işin ustası olduğunu bilemem veyahutta ustanın da anlayamayacağı teknikleri geliştiren dolandırıcılar olabilir. Sonuç olarak kendi gözlemimiz ve mevcut teknolojiler yardımı ile (5664 ve test merkezleri) sonuca gitmekten başka çaremiz yok o zaman. Biraz vicdanlı insanlara denk gelme şansımızın olması lazım.

Şans tabii ki bir faktör. Yine de ekspertiz alınabilir. Kazası olup olmadığı, boya olup olmadığı anlaşılır. Ben bir temiz! araç almıştım :D tavan hariç boyalı çıktı. Mutlaka 5664 ve satıcının size beyanatından sonra ekspertiz lazım. Satıcının güvenilir olması önemli bence. Araç pert değilse diğer işlemlerin güvenilirliği ikinci planda kalır. Beyanın tersinde işlem görmüşse o işlemin iyi olup olmamasının önemi kalmıyor.Çoğu iyi kaportacı eliyle bile anlıyor boya olup olmadığını.Sürtmeden yapılan boyayı anlarlar yani.  Kaldı ki kazası varsa mutlaka bağlantı yerlerinden anlaşılır. 

Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2. El araç alırken işimiz aslında biraz şansa kalıyor çünkü aracın ne olursa olsun nasıl kullanıldığını bilmiyoruz. Çok titizseniz bir iki yere gösterip öyle alabilirsiniz. Boya kalınlığı ölçer cihazlar genelde hassas ölçüm yapar. Ayrıca ekspertiz yapan yerlerde çok fazla risk almak istemezler, sonuçta size rapor veriyor. İkinci el temiz, tanıdık araç bulunursa almak gayet mantıklıdır.

Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar macun vurulmuş kaportada boya kalınlığı fazla çıkıyor. Peki arabanın boyası solduğundan yada vernik atmasından dolayı eski boya komple zımparalanıp fırında yeni boya attığımızda yine fabrika değerinden farklı bir kalınlık çıkar mı ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Vernik farkediliyor. Benim aracın kaputu 1/3 boyalı, tamami ise vernikliydi. Alıcıya böyle söylemiş olmama rağmen test edenler cihazla kalınlığı görmüş ancak komple boyalı demişler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Değişen parçanın boyası da fabrika boyasından kalın oluyor, onu da unutmayın

 

Selman Abi,

2002 model CR-V vardı, CX-5'i almadan önce sattım.. Bir kaç kazası vardı.. Değişen veyahut işlem gören birkaç parçası vardı.. Açıkçası almaya gelen kişi galericiydi ve makinası da vardı.. Değiştiğinden emin olduğum parçaları ölçtüğünde diğer orjinal parçalarla aynı kalınlıkta çıktı..

 

Yani demem o ki, boya işlemini yapan servisler (özellikle iyi yetkili servisler) bazen fabrika değerlerini yakalayabiliyorlar.. Veya çok az fark olabiliyor..

 

Açıkçası değerleri tam hatırlamıyorum ama atıyorum fabrika parçası 90 nanometre çıktıysa değişip boyanan da 95-100 gibi bi değer çıkmıştı.. (Bilmeyenler için söyleyeyim, genellikle macunlu parçalar 200 ve üstü çıkar.. 600 çıkan bile biliyorum.. 2005 Model Daihatsu Sirion'um vardı, arka çamurluk 600 idi.. :)

 

 

Arkadaşlar macun vurulmuş kaportada boya kalınlığı fazla çıkıyor. Peki arabanın boyası solduğundan yada vernik atmasından dolayı eski boya komple zımparalanıp fırında yeni boya attığımızda yine fabrika değerinden farklı bir kalınlık çıkar mı ?

 

Çıkabilir de çıkmayabilir de.. Boyayı yapan servisin işçiliğine kalmış..

Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Iyi bir işçilik ve boya ile benim diyen makina nal toplar.

Zaten, makinr anlayamacak kadar iyi işçiliğide dert etmeyin.

MYA bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gerçekten içinden çıkılması zor bir durum, dürüst insanlarla karşılaştırsın Allah.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fabrikada boyaya girmeden önce macun hatası, astar hatası olan araçları hurdaya mı ayırıyorlar sanıyorsunuz. Boyacı ustası tamir edip, boyaya sokuyorlar aracı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.