alekofs

Mazda 323 Familia 1.8i Bujileri Hakkında

Bu konuda 32 ileti var

arkadaşlar benim usta buji numarasına bakmadan tek tırnaklı bujileri söküp çift tırnaklı bujileri taktı doğrumu yaptı yanlış mı bilemiyorum bir bilene sormak istedim düşük devir yüksek viteslerde sadece bi anlık tekleme oluyor sebebi bu mudur.

netten aracımın modelini yazıp aratınca çıkan ürünlerin tamamı tek tırnaklı acil yardım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ustanın ne taktığını bilmiyorum lakin sizin motorunuzun kullanması gereken buji; eğer arabada katalizör var ise ngk bkr5e11 veya denso k16pru11 , yok ise  ngk bkr5e veya denso k16pru olması gerekiyor.

http://www.mazdaclubtr.com/topic/12949-mazda-323-89-94-modellerinde-kullan%C4%B1lan-motorlara-uygun-buji-marka-ve-kodlar%C4%B1/

 

Görüldüğü üzere son motor seçeneği sizin aracınızın motorudur.

Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Araçta Lpg var mı? Bence vardır. Teklemenin sebeplerinden yalnızca biri olabilir, o motorun bujisi NGK da BKR6E yada BKR6E-11 dir, BKR5E'den bir derece soğuktur, soğuk buji özellikle Lpg kullanımında çok daha faydalıdır. Tırnak aralığı motorun ve yakıt sisteminin durumuna göre 0,8-0,9 mm olarak ayarlanmalıdır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Sn Sezar ifadenize göre bujiyi bkr5e11 alıp tırnağı kendimizmi daraltalım diyosunuz, biliyosun zaten bkr5e nin tırnak aralığı 0.9 e11 inki 1.1

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aynen öyle. BG 323 lerde 0,8 en ideali.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben zaten hep bkr5e kulanırım ve tırnak aralığı aynen olması gerektiği gibi lakin e11 alıpta hiç denemedim , bir dahaki değişimimde öle yapıcamç

Sn Sezar bu uygulamanın faydası nedir , neden bkr5e değilde e11 ???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aracım da lpg yok takılan buji bosch marka cift tırnaklı imiş. zaten aracıma lpg taktım ama araç sürekli teklediği için söktürüp paramı geri aldım. lpg de teklemesinin sebebi de bu bujiler olabilir mi

aracımda katalizör vardı söktürüp düz boru taktım yanlış mı yaptım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

     Teklemenin sebebinin çift tırnak olması muhtemeldir, her aracın bir ateşleme sistemi vardır ve buna uygun buji kullanılması gerekir, katalizörü söktürmenizin zararı çevreye olacaktır, ama bu durumda buji kodunuz ngk bkr5e olmalıdır.

     veya sn sezarın dediği gibi yapmalısınız

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

şimdi benim aklımda iki soru var ben lpg olayına bi daha gireyim mi lpg tesisatı taktırayım mı taktıracaksam bu dediğiniz bujiler mi olsun yoksa farklı bi buji mi tercih edeyim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

BKR6E-11 Orjinal bujisi fakat tırnak aralığı son rakamından da anlaşılacağı gibi 1.1 mm sentil çakısı ile 0.9 yaparsanız verimi lpg de güzel oluyor daha da düşürürseniz benzinde ve yüksek hızlarda sorun yaşatır.BKR5E bu araç için uygun olabilir özellikle 0.8 aralığı ile ama lpg de ortaya çıkan ısı fazla olduğundan bir zaman sonra sıcak motorda tekleme oluşabiliyor,okuduğum birkaç yazıda lpg de bir derece soğuk buji kullanmanın gerekliliği anlatılıyordu bende BKR5e-11 yerine 6 kullanıyorum 1.8 motorlar için tavsiye ederim, BKR7E-11 2 Derece soğuk buji olarak göz kırpıyor bir dahaki bakıma inşallah :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

teklemenin sebebi ateşleme o kesin gibi ama buji mi , kablo mu  yoksa bobinden mi kaynaklı iyi bakmak lazım.

Buji olarakta bosch super plus ytrium yada biraz daha vererek denso pkj16 cr8 taksan daha iyi verim alırsın gibi. Standart nikel bujileri taktıktan sonra benim araba rölantide sapıtmıştı bende tekrar 45 dolara pkj serisi çift platin buji alıp taktım ve elektrot aralığı ilede hiç oynamadım. Aylardır hiç bir sıkıntısı yok

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tozduman kardeşim benim araçta lpg yok lakin takmak istiyorum sehiriçi cok yakıyor 50 krs nerdeyse. ama bujileri değişip öyle takayım diyorum lpg de vede benzinde sorun çıkarmayacak bi buji marka ve kodu lazım senin tavsiyen hangisi saolsun öbür arkadaşlarda buji tavsiyesinde bulundu ama bujinin tırnak aralığını ayarlacak usta yok bu memlekette diğer arkadaşlarında tavsiyeleri önemli herkese tskler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Al

 

tozduman kardeşim benim araçta lpg yok lakin takmak istiyorum sehiriçi cok yakıyor 50 krs nerdeyse. ama bujileri değişip öyle takayım diyorum lpg de vede benzinde sorun çıkarmayacak bi buji marka ve kodu lazım senin tavsiyen hangisi saolsun öbür arkadaşlarda buji tavsiyesinde bulundu ama bujinin tırnak aralığını ayarlacak usta yok bu memlekette diğer arkadaşlarında tavsiyeleri önemli herkese tskler

 

Aracınızın orjinal bujisini takın neden diye soracak olursan,bujilerin iç dirençleri ve gap aralıkları ateşleme zamanını etkiler mesela bkr6e-11 bujisindeki R harfi dirençli buji olduğunu gösteriyor sondaki rakam ise 1.1 mm tırnak aralığı ,siz buna dirençsiz buji takayım ateşleme akımı artsın diyorsanız yanlış olur ateşleme zamanının buji ile tabiki doğrudan alakası var 4 tırnaklı buji değil 50 tırnaklı da taksanız sadece tek tırnağı ateşler elektrik daima en kısa yolu tercih eder .Mazda aracını üretirken aracın ateşleme değerine göre buji belirler sanayiye gitseniz inanın her bujiyi öneren usta bulursunuz.Bu yüzden orjinal bujisini tavsiye ederim LPG için sadece bir derece daha soğuk buji olması kafidir aynı buji benzinde de çalışır.

Aracınızın motor kodunu söylerseniz yardımcı olabiliriz.

 

Lpg taktıracaksanız benim tavsiyem brc dir atikerle sorunsuz kullanan istisnai kullanıcılar var ama işçilik ve montaj kalitesi bence berbat.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Lpg li olup olmamasının bir önemi yok zaten bizim arabalar karbüratörlü, enjeksiyonlular gibi sorunlar olmaz bizde kullanılması gereken buji ne ise o kullanılmalıdır, gerekeni yazdım yukarıda.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Al

 

 

Aracınızın orjinal bujisini takın neden diye soracak olursan,bujilerin iç dirençleri ve gap aralıkları ateşleme zamanını etkiler mesela bkr6e-11 bujisindeki R harfi dirençli buji olduğunu gösteriyor sondaki rakam ise 1.1 mm tırnak aralığı ,siz buna dirençsiz buji takayım ateşleme akımı artsın diyorsanız yanlış olur ateşleme zamanının buji ile tabiki doğrudan alakası var 4 tırnaklı buji değil 50 tırnaklı da taksanız sadece tek tırnağı ateşler elektrik daima en kısa yolu tercih eder .Mazda aracını üretirken aracın ateşleme değerine göre buji belirler sanayiye gitseniz inanın her bujiyi öneren usta bulursunuz.Bu yüzden orjinal bujisini tavsiye ederim LPG için sadece bir derece daha soğuk buji olması kafidir aynı buji benzinde de çalışır.

Aracınızın motor kodunu söylerseniz yardımcı olabiliriz.

 

Lpg taktıracaksanız benim tavsiyem brc dir atikerle sorunsuz kullanan istisnai kullanıcılar var ama işçilik ve montaj kalitesi bence berbat.

323 s 5 BA  SEDAN 1840cc enjeksiyonlu familia diye geçiyor

Gürhan kardeşim benim araç enjeksiyonlu karbüratörlü değil ilgin için tsk ederim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Katalizör sökülmemiş ise BKR6E-11 sökülmüşse  BKR6E kullanmanız gerek. Takımı istanbulda 30 tl.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

tsk ederim burda bulamazsam internetten sipariş vereyim artık. katalizör söküldü bkr6e takacam hayırlısı ilginize tskler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gürhan abim tsk ederim bkr6e tırnak aralığı kodu yok galiba

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bkr5e veya bkr6e ikiside olabilir, tırnak aralığı sanırım ikisinde de aynı yani 0.8 filer.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.