Burak

2015 Mazda 6 ( Makyajlı ) Farklılıkları

Elektrikli el freni olmasaymış...  O0

 

Bir de klasik olacak ama iç ışıklandırmalar üzerinde çalışsaymışlar... Anahtar düşüyor... Bul bulabilirsen.... :sopa:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Mazda, Istanbul Autoshow'da Yepyeni Mazda CX-3, Mazda’nın efsanevi roadsterı Yeni Mazda MX-5, son teknolojiye sahip atletik sedanı 2015 Mazda 6, SUV segmentinde fark yaratan modeli 2015 Mazda CX-5 ve Mazda’nın en çok satan modeli Mazda 3 ile Japon mühendisliğinin eşsiz örneklerini sunacak.
      Mazda İstanbul Autoshow standının yıldızlarından biri efsanevi roadster Yeni Mazda MX-5 olacak. Mazda’nın ikon haline gelmiş iki kişilik otomobilinin dördüncü nesli olan bu model, Mazda araçlarının mühendislik felsefesi olan sürüş keyfini mükemmel bir şekilde bünyesinde barındırıyor.
       
      Mazda’nın ilk neslinden itibaren MX-5’i tanımlayan Jinba Ittai (“sürücü ve aracın bir olması”) eğlence unsurunu barındırırken en son aktif güvenlik ve bağlantı teknolojisini de bünyesinde barındırıyor.
       
      İlk olarak 1989 yılında piyasaya sürülen MX-5, uygun fiyatlı hafif spor otomobil pazarını anında canlandırdı. 26 yıldan beri kazandığı 200 ödülün ardından efsane halen güçlü bir şekilde yoluna devam ediyor. Toplam satış adetleri 1 milyon araca yaklaşırken Mazda, tüm zamanların en çok satan iki kişilik spor otomobili alanında Guinness Dünya Rekorunu elinde bulunduruyor.
       
      Mazda’nın en son modeli Yepyeni Mazda CX-3’de fuarın bir diğer önemli yıldızı olacak. KODO tasarımının en zengin tekrarı niteliğinde olan Yepyeni Mazda CX-3, MZD Connect ve tüm güvenlik özelliklerine sahip. Güç aktarım mekanizması olarak AWD, FWD, Benzin, Dizel, manüel ve otomatik vites seçenekleri içerisinde 1.5 motor, dizel, otomatik ve 4x4 seçeneklerine sahip versiyonu otomobil severler tarafından büyük ilgi görmesi bekleniyor.
       
      Kompakt crossover Mazda CX-3, benzersiz ve şık Kodo tasarımı ile yenilikçi ve ödüllü SKYACTIV Teknolojisini, yaşam tarzınıza uyacak şekilde konfor ve kullanışlılık ile birleştiriyor. SKYACTIV Teknolojileri sayesinde, otomobilin olağanüstü performansından ödün vermeksizin yakıt verimliliği ve düşük emisyon değerleri sunuluyor. Yenilikçi MZD-Connect ile tüm müzik, telefon, uydu navigasyon ve otomobil ayarlarının kontrolü parmaklarınızın ucunda yer alıyor.
       
      Yıldız modellerimiz Yepyeni Mazda CX-3 ve Yeni Mazda MX-5’in yanısıra Mazda ustalığının ve teknik uzmanlığının en iyi öğelerine sahip gelişmiş teknoloji ve olağanüstü yakıt ekonomisi sunan sedan modelimiz Mazda6 2015 ve Mazda’nın SUV sınıfındaki beğenilen aracı Mazda CX-5 2015’de fuarda sergilenen diğer önemli modellerimiz olacak. Mazda3 ile beraber SKYACTIV TEKNOLOJİSİ ve KODO tasarımının potansiyelinden tam olarak yararlanan bütün yeni nesil modellerimiz, “sürüş keyfini” yeni bir seviyeye taşımayı amaçlıyor.
       
      Mazda, Türkiye’de sergileyeceği modelleri Yepyeni Mazda CX-3, Mazda’nın yeni roadsterı MX-5, son teknolojiye sahip atletik sedanı 2015 Mazda6, SUV segmentinde fark yaratan modeli 2015 Mazda CX-5 ve Mazda’nın en çok satan modeli Mazda3 ile Auto Show’da Japon mühendisliğinin eşsiz örneklerini sunacak.


      makale yi okumak için buraya tıklayın
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Türkiye'de ilk olarak 2015 Istanbul Autoshow'da görücüye çıkacak ve akabinde de satışa sunulacak olan 2015 Makyajlı Mazda 6 ve Mazda CX-5 in teknik detayları Mazda Türkiye tarafından açıklandı.

      .Tüm detayları aşağıdaki konularımızda bulabilirsiniz

      http://www.mazdaclub...kleri-açıklandı

      http://www.mazdaclub...leri-açıklandı/

      makale yi okumak için buraya tıklayın
    • Burak
      Yazan: Burak
      2015 de Makyajlanan Mazda CX-5'in özellikleri Mazda Türkiye tarafından açıklandı. İşte yayınlanan bilgiler ;
       
      Mazda’nın öncü modeli, ödüllü KODO-Hareketin Ruhu tasarımı ve ultra verimli SKYACTIV Teknolojisine umut verici yeni önemli noktalar eklemektedir.
       
      Gövdede, 2015 Mazda6 ön kısma, aydınlatmaya ve tekerlerlere güç ve derinlemesine bir yenilik getirmektedir. Kabinde, devrim niteliğindeki baş üstü kokpit kullanılabilirliğe yeni bağlantı ve eğlendirici bir bilgilendirme teknolojisi içeren yeni bir anlam getirmektedir. Yeniden tasarlanmış kabin yüksek kaliteli şıklık konusunda incelikli malzemeler sunmaktadır. Mazda’nın eşsiz yeni nesil dört çeker sistemi (AWD), ilk kez Mazda6 dizel ile piyasaya çıkmaktadır. LED ışıkları içeren Mazda’nın ileri i-ACTIVSENSE koruma serisi ile birçok yeni aktif güvenlik sistemi MZD Connect, Mazda’nın eşsiz araç içi akıllı telefon bağlantı sistemi  
      Gövde tasarımı
      Mazda’nın aşağıdaki özellikleri içeren marka yönelimini yansıtan evrilmiş bir dış tasarım: Güçlü ve keskin hatları olan bir görünüş için yeni tasarlanmış ızgara ve imza niteliğindeki kanatlar* 19 inç alüminyum jantlar* için karartılmış yüksek parıltılı kaplama tam LED farlı, daha keskin ön ve arka aydınlatma özellikleri* Son derece duyarlı aracın sert tutumu için altta yatan gücü belli eden, aynı belirgin çamurluklar ve düşük arka eğilimli coupé tarzı kabin 2015 Mazda6’nın eşsiz güzellikteki gövde hatlarını ön plana çıkarmak için tasarlanmış yeni geliştirilen Kül Grisi dahil olmak üzere 9 gövde rengi mevcut Kabin tasarımı
      Yeni yüksek kaliteli malzemelere sahip sofistike kabin tasarımı 2015 model Mazda6’nın uyumlu sofistike ruhunu yansıtıyor Yeniden tasarlanmış (aynı zamanda daha geniş) orta konsol, gösterge paneli ve klima kontrol çerçevesi Otomatik modeller için sportif manüel tip vites körüğü Kapı kolları ve vites topuzu gibi parçalarda oldukça yüksek kalitede parlak alüminyum kullanılırken direksiyon simidi gibi sıkça dokunulan parçalarda yumuşak malzemelere yer veriliyor. Siyah kumaş döşemenin* yanı sıra beyaz (yeni) ya da siyah deri seçenekleri mevcut __________________
      * Bulunabilirlik durumu, trim düzeyine ve piyasaya bağlıdır.
       
       
      Bağlantı, işlevsellik & donanım:
      Mazda3 ve tüm yeni Mazda2'lerde övgü toplayan baş üstü kokpit, Mazda6'nın aracı sürücünün kendi bedeninin bir parçasıymış hissi veren, insan-makine ara yüzlü geniş kabinine adapte edildi: Ergonomik kokpit, simetrik sürüş pozisyonu ve genişletilmiş ayarlama imkanlarının da sayesinde, sürücü tarafından neredeyse hiç fazladan efor kaybetmeden olağanüstü görüş alanı ve minimal göz hareketiyle sürüş için tasarlandı Mazda6’da ilk kez kullanılıyor olan Aktif Sürüş Ekranı* da bulunuyor Daha iyi görüş açısı ve güvenlik için gösterge panelinin üstüne yerleştirilen 7 inç dokunmatik ekran* Orta konsoldaki döner kumanda* ile elektrikli park frenini kullanmak ve frene erişmek çok daha kolay Mazda ilk olarak el frenini değiştiriyor
      MZD Connect*, Mazda’nın eşsiz araç içi akıllı telefon bağlantı sistemi ses tanıma ve eller serbest özellikleri bulunan mevcut Bluetooth, e-posta, SMS ve navigasyon özelliklerine dayalı olarak kullanıcının akıllı telefonuyla birlikte çalışır Aşağıdaki özellikler dahil araca mobil içerik yelpazesini getiriyor: >Radyo istasyonlarından podcastlere ve daha fazlasına sahip 100,000 den fazla yayınlı AHA radyo
      >Paylaşım seçenekleri dahil olmak üzere Twitter ve Facebook ses bildirimleri
      >Konum tabanlı kişiselleştirilmiş hizmetler
      Mazda’nın yakıt ekonomisi ekranı, bakım hatırlatmaları ve uyarı kılavuzu gibi araç uygulamalarına sahiptir Park mesafesi kontrolünü de kapsayan kamera tabalı izleme monitörü Navigasyon sistemi*, daha doğru yön hesaplamaları, genişletilmiş varılacak yer araştırması özellikleri ve ekran ayarları sunuyor: SD araç tabanlı harita bilgisi için üç yıl boyunca ücretsiz güncelleme 19 sesli ve 26 yazılı dil* desteği RDS-TMC kullanan gerçek zamanlı akıllı telefon aracılığıyla güncellenen trafik bilgisine sahip 7inç ekranla birlikte, yönlendirmeler Aktif Sürüş Ekranında* belirmektedir Koltuklar, destekli yapıları ve yeni titreşim emici malzemeyle daha iyi sürüş konforu ve tutuş sunuyor 8-yönde otomatik ayarlanabilen sürücü koltuğu*  
      __________________
      * Bulunma durumu trim seviyesi ve / veya piyasaya bağlıdır
      ** Alt bagaj dahil
       
       
      Isıtmalı arka koltuklar - bir Mazda yeniliği Segmentlerinin en geniş bacak ve diz mesafeleri Zekice tasarlanmış kullanımı kolay özellikler arasında wagon modelin hafif bagaj kapağı ve 60:40 oranında ayrılıp katlanabilen arka koltukların yatırılmasını sağlayan özel kollar yer alıyor. 480 l (sedan) ve 522 l (wagon) veya 1,664 l (wagon, koltuklar yatırılmış konumda) değerleri ile üst sınıf bagaj kapasitesi* Genişletilmiş orta konsol ve daha geniş kapı ceplerinde ekstra saklama alanları __________________
      * Alt bagaj dahil
       
      Güç Aktarma Organları
       
      2015 model Mazda6’nın yüksek verimli SKYACTIV güç aktarma organları arasında, üç benzinli motor ve otomatik ile düz şanzımanlı iki dizel motor bulunuyor. Çoğu motor seçeneği, tüm araçlarsa standart olarak sunulan gelişmiş rölantide durdurma sisteminin yanı sıra Mazda’nın yeni fren enerjisi rejenerasyon sistemi i-ELOOP ile birlikte sunuluyor. Dizel motorlu wagonlar ise artık Mazda'nın yeni nesil dört çekişli (AWD) sistemiyle birlikte mevcut.
       
       
      2,0 litre SKYACTIV-G doğrudan enjeksiyonlu benzinli motor aşağıdaki özelliklere sahiptir:
      ■ 14:1 sıkıştırma oranı (seri üretim modellerinde dünyanın en yüksek oranı*)
      ■ Özel olarak tasarlanmış 4-2-1 egzoz sistemi ve böylesine yüksek bir sıkıştırma oranından kaynaklanabilecek sorunları gidermek üzere geliştirilmiş yakıt püskürtme özellikleri
      ■ İki motor seçeneği
       
      Güç çıkışı:
      ■ 6,000 devirde 107 kW/ 145 PS & 4,000 devirde 210 Nm
      ■ 6,000 devirde 121 kW/ 165 PS & 4,000 devirde 210 Nm
       
      Yakıt tüketimi (kombine) & CO2 emisyonu**:
      ■ 145 PS versiyonu:
      altı vitesli düz şanzıman ile: 5,5l/100 km & 129g/km altı vitesli otomatik şanzıman ile: 6,0/100 km ve 139g/km emisyon sınıfı: Euro 6 ■ 165PS versiyonu (i-ELOOP ile):
      altı vitesli düz şanzıman ile: 5,9l/100 km & 135g/km altı vitesli otomatik şanzıman ile: 5,9l/100 km & 135g/km emisyon sınıfı: Euro 6  
      __________________
      * Şirket içi verilere göre Ocak 2015 itibariyle
      ** Tüm değerler sedan modeli için geçerlidir
       
       
      2,5 litre SKYACTIV-G doğrudan enjeksiyonlu benzinli motor aşağıdaki özelliklere sahiptir:
      ■ Benzersiz seviyede yüksek 13:1 sıkıştırma oranı
      ■ Yüksek sıkıştırma oranını etkili kılmak üzere 2.0 litre SKYACTIV-G’de kullanılan teknolojinin aynısı kullanılmıştır
      ■ Bu zamana kadarki en güçlü SKYACTIV motorlarında oluşabilecek ilave sarsıntıları önlemek üzere geliştirilen denge mili
      ■ Standart ekipman olarak i-ELOOP
       
      Güç çıkışı:
      ■ 5700 devirde 141kW/192PS ve 3250 devirde 256Nm
       
      Yakıt tüketimi (kombine) & CO2 emisyonu**:
      ■ altı vitesli otomatik şanzıman ile: 6,3l/100 km & 148g/km
      ■ Emisyon sınıfı: Euro 6
       
      2.2 litre SKYACTIV-D ortak yakıt yollu dizel aşağıdaki özelliklere sahiptir:
      ■ 14:1 sıkıştırma oranı (dünyanın en düşük oranı*)
      ■ Değişken iki kademeli turbo şarj
      ■ İki motor seçeneği
      ■ Bu güçlü SKYACTIV-D motorlarında oluşabilecek ilave sarsıntıları önlemek üzere geliştirilen denge mili
      ■ Tüm motor şanzıman kombinasyonlarında standart olarak i-ELOOP
       
      Güç çıkışı:
      ■ 4,500 devirde 110kW / 150PS & 1,800-2,600 devirde 380Nm
      ■ 4500 devirde 129kW / 175PS ve 2000 devirde 420Nm
       
      __________________
      * Şirket içi verilere göre Ocak 2015 itibariyle
      ** Tüm değerler sedan modeli için geçerlidir
      *** RHD modeller için 107g/km
       
       
      Yakıt tüketimi (kombine) & CO2 emisyonu**:
      ■ 150 PS versiyonu:
      altı vitesli düz şanzıman ile: 3,9l/100km ve 104g/km*** altı vitesli otomatik şanzıman ile: 4,8l/100km & 127g/km emisyon sınıfı: Euro 6 ■ 175 PS versiyonu:
      altı vitesli düz şanzıman ile: 4,5l/100km & 119g/km altı vitesli otomatik şanzıman ile: 4,8l/100 km & 127g/km ■ Emisyon sınıfı: Euro 6
       
      SKYACTIV-Drive altı vitesli otomatik şanzıman:
      ■ Şimdi tüm benzinli modeller için Sürüş Seçimiyle:
      Gaz pedalına uygulanan baskıya karşı tam hassasiyet ile doğrusal tepki verecek hızlı vites düşüşü ve daha fazla tork için vites kolunun yanındaki bir düğmeye hafif dokunuş ile “SPOR” moduna geçer. ■ Ekstra geniş kilitleme aralıklı kavramaya sahip
      ■ Hızlı ve direkt vites değişimi sağlayan SKYACTIV-MT altı vitesli düz şanzıman:
      ■ Kompakt, hafif bir yapıya sahiptir
      ■ Mazda MX-5’in hafif ve hızlı ve kendinden emin vites değiştirme özelliğini sağlar
       
      _________________
      * Şirket içi verilere göre Ocak 2015 itibariyle
      ** Tüm değerler sedan modeli için geçerlidir
      *** RHD modeller için 107g/km
       
      Şasi ve gövde
       
      Süspansiyon geliştirmeleri ve Mazda’nın yeni nesil dört çekişli (AWD) sistemi, 2015 model Mazda6'yı kullanma isteğini perçinliyor. Ses ve titreşim hedef alınarak yapılan yalıtım ve gelişimlerle birlikte, araç hiç olmadığı kadar daha kusursuz ve daha sessiz çalışıyor.
       
      SKYACTIV-Şasi
      ■ Dünyanın ilk* önden kayma tespit uyarı sistemine sahip AWD sistemine sahiptir
      Sürekli olarak yol şartları ve sürücünün isteklerini izlemek, çok hızlı değişen şartlarda bile uygun tekerleklere derhal güç aktarmak için 27 sensor kullanır daha iyi yakıt tasarrufu için tekerleklerin boşa dönmesinden kaynaklı enerji kaybını ve arkadan çekiş işlemini azaltır ■ Daha kusursuz bir sürüş için aşağıdakilerle birlikte ön MacPherson gergi kolu ve arka çok bağlantılı süspansiyon:
      yeni ön ve arka amortisör yapısı ön alt kollar için optimize edilmiş burç formları  
      SKYACTIV-Gövde
      ■ Yoldan ve motordan gelen sesin kabine girmesini engellemeye ekstra özen gösterilmesiyle eşsiz sessizlikte kabin oluşturulmuştur
      ■ Aşağıdaki önlemler alınarak kabin sesi %25’e kadar azaltılmıştır:
      daha fazla yalıtım ve daha iyi kapı fitillerinin kullanılması kapı döşemeleri ve paneller arasındaki boşlukların doldurulması Yeni taban halısının kullanılması ve sesi kesmek için gövde ile zemin kaplaması arasının doldurulması ■ Hafif ve ultra yüksek güçlü çelik, gövde yapısını ve çarpışma emniyetini desteklemeye yardımcıdır
      ■ Yakıt tasarrufu ve yol dengesini de arttıran en hafif ve en aerodinamik C/D modeller
      0.26 (sedan) ve 0.28’den (wagon) başlayan sürtünme katsayısı __________________
      * Şirket içi verilere göre Mart 2012 itibariyle
       
      Güvenlik
      Yepyeni Mazda6 aşağıdaki çeşitli ileri düzey aktif güvenlik teknolojilerine* sahiptir:
       
      Dört adet bağımsız kontrol edilebilir LED bloğuna sahip Adaptif LED Farlar (ALH), Uzun Far Kontrol (HBC) fonksiyonunu üstlenir, örn. Karşıdan gelen bir motorlu araç kullanıcısının görüşünü engelleyebilecek uzun farları kapatarak gece görünürlüğünü daha da iyileştirmektedir (Mazda’da ilk defa). Avrupa’da yeni olan Kör Nokta izleme (BSM), tersine çalışan Arka Çapraz trafik Uyarısı (RCTA) içeren yanlarda ve arkadan (30 km/s +) yaklaşan araçların sürücüsünü izleme ve uyarıda tüm yönlerde kapsamını artıran ödüllü Arka Araç İzleme (RVM) rolünü üstlenir Şerit Takip Asistanı Sistemi (LAS), sürücüye 65 km/s hızda istenmeyen şerit değişikliklerinde uyarı veren ve aracı güvenli şekilde istenen şeride geri döndürmek için direksiyon tork yardımı sunan Şerit Değiştirme Uyarı Sistemine (LDWS) sahiptir (Mazda’da ilk defa) Sürücü Dikkat Uyarısı (DAA) 65 km/s ve daha yüksek hızlarda sürücünün durumunu izler, davranışta önemli bir değişiklik tespit ettiği takdirde bir dinlenme arası tavsiye eder. (Mazda’da ilk defa) Smart City Fren Desteği Ön/Arka (SCBS F/R) sistemi, mevcut SBCS sistemine arka algılama özelliği ekler, ileri giderken 6m önde bir nesne olduğunu ve 2-8km/s hızda geriye giderken 2m arkada bir nesne olduğunu tespit etmesi durumunda otomatik olarak fren yapar ve Smart Fren Desteği (SBS) de 15-145 km/s hızda öndeki araçları takip ederek 2015 model Mazda6'nın çok yaklaşması durumunda artan bir çarpışma veya kaza riski tespit ettiğinde otomatik olarak fren yapar. Mazda Radar Sabit Hız Kontrolü (MRCC) 200km/s’ye varan hızlarda öndeki araçlarla belli bir mesafeyi korur, hızı kontrol eder ve gerektiğinde fren uygular. Acil Durma Sinyali (ESS), ani frenleme durumunda etraftaki diğer sürücüleri uyarmak üzere dörtlü ikaz lambalarını yakar. Yokuşta Kalkış Desteği (HLA), aracın yokuşta kalkış esnasında geriye doğru kaymasını engellemek üzere fren kuvveti uygular. __________________
      *Bulunabilirlik durumu, trim seviyesi ve piyasaya bağlıdır.
       
      EBD (elektronik fren kuvveti dağıtımı), EBA (fren desteği), DSC (denge kontrol sistemi) ve TCS (çekiş kontrol sistemi) ile birlikte dört yollu ABS'nin yanı sıra, 2015 model Mazda6'nın daha birçok yenilikçi pasif güvenlik özellikleri mevcuttur: Darbe enerjisini daha etkili şekilde emerek ve çok yollu konseptle tüm gövde yapısına daha iyi bir şekilde dağıtarak üstün çarpışma emniyeti sunar Daha hafif yapıda ultra yüksek dayanıklılıkta çelik parçaların hiç olmadığı kadar daha fazla kullanıldığı oldukça sağlam darbe sönümleyici SKYACTIV gövde. Daha küçük çarpışma sonrasında onarım maliyetinin düşmesine katkı sağlamak üzere daha geniş boyutta çökme bölgelerinin yer aldığı gelişmiş ön yüz tasarımı. Güçlendirilmiş arka şasi ve tampon yapıları ile bir araya gelerek yandan alınan darbelere karşı daha iyi koruma sağlayan güçlendirilmiş kabin kafesi. Yolcuların yaralanmasını engelleyecek veya daha hafif bir şekilde yaralanmalarını sağlayacak şekilde yeniden tasarlanmış döşeme ve diğer kabin parçaları. Savrulmayı önleme konusunda daha iyi performans gösteren ön koltuklar. Bagajdaki eşyaların kabine girmesinin önlenmesine yardımcı olan güçlendirilmiş arka koltuk yapısı. Standart ön, yan ve perde hava yastıkları. Yolcuların başıyla temas ettiğinde daha fazla koruma sağlayan kaput ve paneli ile yayaların bacaklarını korumak üzere tasarlanmış tampon


Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.