army167

Mazda 3 Prins Montajı

Bu konuda 28 ileti var

Arkadaşlar bilindiği üzere aracım ileride çok km yapacak olmam sebebi ile satışa çıkardım ancak araçtan çok memnun olmam, tekrar araç bulmaya çalışma isteksizliği ve ilana geri dönüş yapan insanların tutumları nedeni ile bunalmış durumdayım....

yukarıda ki sebeplerden dolayı acaba lpg taktırsam mı diye tecrübesine şahit olduğum, methini duyduğum bir kaç ustadan fikir aldım, fikrini aldığım ustalardan biride 20 yıldır lpg işletmesi sahibi olan aslen motor ustası olan bir prins yetkili bayii. Aracım üzerene yaptığımız sohbette manifoldun söküleceğini ancak benim aracım için çok daha iyi bir montaj yöntemi olan manifoldu delmeden direk silindire montaj yapacağını söyledi ( hatta bu yazıyı yazarken ben mi yanlış anladım acaba diyerek tekrar aradım ve teyit aldım) nasıl olacak o falan dediğimde telefex gfi gibi mi diye sorduğumda birebir aynı deği ancak mantık aynı yanma odasına en yakın yerden direk bağlayacağız şeklinde iletti

prinsin silverline kitini önermekte ve kesinlikle vsi2 ye gerek olmadığını söylüyor.

daha önce böyle bir montaj duydunuz mu?

yada bu montaj şekli prins silverline serisine mi özel?

sizler bu konu hakkında ne düşünmektesiniz?

merak ettiğim diğer bir husus, mazda3 lpgde klima nasıl performanslı mı? yoksa klima açtığın gbi araç yıgılma gösteriyormu?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Markanın methini hepimiz duyduk. Fiyat olarak da diğerlerinden pahalı. Bizim Yusuf var (Yed) o da prins taktırdı. Çok memnun, montaj aşamasında sizin anlattığınız gibi bir teknik kullandılar mı bilmiyorum. Konuyu görürse mutlaka fikir beyan eder. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Direk silindir kısmına diye bişey hatırlamıyorum

Konya'da doğaner kardeşler otogaz Servisi'sinde takdırdım ve inanır mısınız bilmiyorum ama sabahtan Akşama kadar sadece benim aracımla 3 usta uğraştı o gün başka araç randevusu vermediler..

Motor arıza ışığı hiç yanmadı

Prins goldline + yağlama sistemi monte edildi

Eğer maddi yönden sorun olmayacaksa prins tavsiye ederim neticede çok km yapacaksınız ve atıyorum atikeri 9 ayda brcyi 12 ayda . Amorti ederseniz prinsi de 15-16 ayda amorti edersiniz

Satarken prins olarak satarsınız veya söküp prinsi ayrı da satabilirsiniz aracı benzinli satarsınız..

Direk saplama sistemleri diye bişey duymuştum ama TSİ motor sistemlerine falan diyehaturlıyorum. Benim aracıma önermediler. -atiker lovato Brc ve teleflexin de bayiisiydi aynı yer

Konyada bir Mazda miraisi olan arkadaşımız da LPG ye prins silverline ile başladı ve uzun yol yaptığında anladı LPG taktırmakta geç kaldığını ben onunla da sizi görüştürebilirim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

valla çok memnun olurum bu arada goldline ilk defa duydum istanbulda yok bir silverline birde vsi2 kit var yani 2 farklı kit

sizin kullandığınız kitin ne gibi farklılıkları var acaba

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Goldline dediğim aslında Vs2 kit yani silverline nın bi üst modeli diye Hatırlıyorum

Fiyat farklılığını oluşturan şey enjektörlerinin farklılığından Doğan performansla ilgili Olduğunu söylemişlerdi

(Milisaniyelerle ilgili bi farklılık)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Prins silverline ile Vsi2 arasında ciddi bir fiyat farkı vardı. Sebebiyse Prins hep Paralı kullanıcılara hitap ediyordu silverline a kadar Kıytırık bir lada Samara da görürseniz 3500/4000 lira para alıyordu. Ancak millet prins de prins diye iç geçirmeye başlayınca Silverline ı sürdü piyasaya. Ve aracımda prins var diyebilmek artık ayrıcalık olmaktan çıktı.

Prinsin esprisi zaten Keihin enjektör kullanıyor olmasıydı. Şimdi Valtek in ürettiği üzerinde prins amblemi ve adı yazan bir enjektör monte ediyorlar. Geçen sene vsi2 ye 3500 gibi bir fiyat almıştık ama ustanın biri 1900 lira dedi. Tam atlayacaktık ki olaya işin boyutu farklıymış meğer enjektörler değişikmiş öğrendik vazgeçtik.

Valtek nedir? Valtek Atiker landirenzo akl gibi ıvır zıvır markalara enjektör üreten Valtek grubu enjektör diye bilinen global bir enjektör üreticisidir.

Peki Keihin nedir derseniz Japon grubu araçların %90 ınının orijinal enjektör üreticisi ve kitmtm prins ve teleflex inde enjektörlerini veren firmadır.

Bu Keihin enjektörlü kitlere Verdiğiniz para enjektör parasıdır başka bir şey değildir beyin yazılım ıvır zıvır gibi teferruat lara kimse gitmiyor.

Oysa Prins Tr ye Brc den bile daha ucuza giren bir markadır. 4000 lirayı gömünce rahatlayan bir milletiz.

Gelelim sizin olayınıza takılan kitin prins olması bir şeyi değiştirmez yapacağınız tasarruf aynıdır. Ne kadar ucuz olursa o kadar iyi olur sizin için vsi2 diye diretmeyin Bahsettiğiniz ustanız iyiyse referansları sağlamsa dert etmeyin iyi iş çıkarır emin olun. (Inşallah)

Klima LPG de de benzinde de öldürür zaten en az 2.0 olmalı ki araç ya da dizel o zaman etkilenmez LPG taktırdım da klima arabayı öldürüyor demeyin.

Hayırlı olsun.

(Milisaniyelerle ilgili bi farklılık)

Zaten enjektörlerin kalitesini belirleyen unsur bu milisaniyelik farklılıktır. Yüksek devirlerde o milisaniye farklılık aracınıza yakıt yetiştiremeyip zengin karışımla çalışmasına ve normalden daha erken subapları elinize almanıza sebep olan yegane unsurdur. Önemsizmiş gibi bahsettiniz yazma gereği duydum Sonuçta prins taktırılıyor enjektör çok önemli değil gibi bir yaklaşım sezdim kusura bakmayın Saygılar

kindness ve Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hocam 1000'lik atikeri 4 ayrı kez taktırıp 4 kat fazla rahatlayabilirsiniz böyle de bi milletiz

Önemsiz olsaydı milisaniyelik farklılık taktırmazdım ama herkes benim hassasiyetimde olmayabilir diye detay vermedim saygılarımla

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Neyse kardeş ben detay vereyim de olayla ilgili arkadaş kendi kararını verir zaten. Bu arada www.mazdaclubtr.com/topic/21418-yağlama-sistemi-aldatmacası/ bu linki de incelesin arkadaşımız bir de yağlama derdine düşmesin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Herkes Konuşuyor ama saygıyı ve haddimizi aşmadan konuşabilmekte bir olgunluk meselesi...

bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan da bir milletiz..

Şahsınıza saygım var (ama hadsizliğe asla gelemem forumdan siz yada bi başka kişi farketmez) seviyeli paylaşımlara Her zaman Varım...

Birde kaç kişi var yağlama sistemi yaptırdığı halde sorun yaşayan? Motor subap arızası yaşayan?

Bir de kaç kişi var prins vsi + yağlama kiti taktırıp subap yemiş bi örnek varsa ?söylesinler onu da bilelim!

ben eğer bir gün prinsle ilgili bi sorun yaşarsam inanın paylaşırım hemde buradaki herkesten çok söz hakkım olarak prinsi karalarım neden biliyor musunuz?

Çünkü 3500 tl gömdük ya o Bakımdan 3500. TL ilk kötülemem gerekir ki rahatlayayım.

Ben her markanın başta "Mazda" olmak üzere eksiğini

Net olarak söyleyebilecek objektiflikteyim varsa eşdeğer objektiflikte bir forumdaşım en iyi de onunla anlaşırım

Subjektif kişilerle kafalarına şartlandırdıkları şeyleri kırmaları için Zaman kaybedemem saygılarımla

oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sayın Yed haddimi aşacak bir şey söylediğimi sanmıyorum.

LPG konusu olunca yazayım dedim. Sizin prins taktırmanızla hatta yağlama ekletmenizle de zerre ilgisi yok dediklerimin ve demek istediklerimin.

Ortada prins in fiyatından bahsettim aslında daha ucuza ithal edildiğini de ekledim. Siz kendi üzerinize alınmayın alınacağınız konu milisaniye olayıydı oraya da yazdım zaten.

Bu arada Subaru Forester ın yağlama sistemi yüzünden subap erittiğini belirteyim bunu gören arkadaşımız Subaru özel servisi sahibidir.

Yağlama sistemine subjektif yorumdur diye bilmeniz için linki verilen konunun başlarına gidip yağlama sisteminin nasıl bir koruma gerçekleştirdiğini (şayet koruyorsa) ispat edecek deliller sunabilirsiniz. Bu arada LPG sistemiyle muhataplığınız sadece aracınızın LPG li olmasıysa ustanızdan sorun bizi de aydınlatın olmadı üye olsun delilleriyle bilimsel ispatlarıyla bunu bize izah etsin sonra ben bu konuyu paylaştığım yerlerde herşeyin yalan olduğunu Yağlama sisteminin gerçek olduğunu ispatlandığını duyurayım.

Subap yakan oldu ama yağlama sistemi aracımı korudu diyene de ben rastlamadım ne hikmetse.

Buradaki mesele şartlanma değil araştırma sonucudur yoksa bu kadar şey yazarak neden zaman kaybedeyim haddimi aştıysam özür dilerim bu arada Kırıcı olmak da istemem. Saygılar.

Son olarak prins yağlama sistemi diye de bir noktaya temas etmedim komple yağlama sistemlerini söyledim biri birinden iyi ya da kötü gibi bir ibarem yoktur.

Hatta silverline yerine vsi2 tercih edilmelidir diye de düşünmekteyim. Aksi halde Valtek enjektörü kullanan herhangi bir kiti tercih edip daha da ekonomik bir bütçeyle bu işin içinden çıkılabilir düşüncesindeyim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar daha önce clio3 at aracıma ümraniye candan mühendislikte lovato obd2 kit taktırmıştım aradım onları fiyat almak için

daha önce mazda 3 ve mazda 6 lara çok fazla kit taktıklarını şimdiye kadar hiç sıkıntı yaşamadıklarını hatta dışarıda montajı yapılmış, manifoldlarında ki bir yağ kanalı sebebiyle arıza ışığı yakmış birkaç mazda3 ü düzelttiklerini falan söyledi.

 

bu arada mazda 3 e elinde her marka olmasına rağmen yine lovatoyu önerdi, çünkü dedi millet dışarda ne kadar obd yanıltıyor desede sistem gerçekten kendi ayarını yapabiliyor ve gerçekten subabları hassas olan mazda3lerin fakir yada zengin karışıma düşmemesi çok önemli dedi

 

fiyat olarak 1750/9 taksit  ve 150 tl opet gaz hediyesi var ( 1600 tl ye gelmekte) 

 

fiyat sizce nasıl?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Lovato ile atiker aynı kittir.

Atiker goldu daha uyguna taktırma ihtimaliniz var bir de onu sorun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gecenlerde lpg yedek parca.satan iki yeri aradim siteleride var dedimki bende atiker.var. ecusu arizalanmis suan garantiden ecu bekliyorum neyse.uzatmayim cevremizde duyumlardan ustalarin sozlerinden esinlenerek ben olsaydimbu araca atiker.takmazdim brc falan takardim demelerinden dolayi bendekendi kendime.dedimki acaba brc ve ya daha kaliteli bi kitemi cevirsem dedim adamlara sordum ustam ben bu kitin nelerini degistirsem brc.ye. cevirmis olurum dedim iki ustada yada firmami deyim neyse artik anlasmis gibi brc ye yanasma dedi. Atikerden farki yokki suan dedi ikiside yerli uretim oldu brc karburatorluler.zamaninda bi un yapti gidiyor suan italyan falan sanma dediler .atikerin parcalarini heryerde ucuza bulursun bosadegistirmedediler .simdi iki ayri yer ayni soleyi soyluyorsa bi bildikleri varmidir? hatta link de vereyim yasakmi acaba ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Brc den çok çektim.

Yazlık kışlık ayar ister yakıt seçer. Obd desteği yoktur dolayısıyla diğer Obd li kitler gibi düzeltme yapmaz. Ancak enjektörleri çok seridir bir tek enjektör artısı var başka da bir şeye yaramaz Verdiğiniz paranın %50 si reklam parasıdır. Bence de bulaşmayın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

www.lpgyedekparca.com

www.otogazyedekparca.com

Valtek yazisina bi bakin http://www.lpgyedekparca.com/valtek-tip-enjektor-urun336.html

Bu LPG yedekparça Sivas'ta buraya uğramışlığım var zaten Sivastayım bende.

Bizzat gidip lazım olan şeyleri temin edebilirim isterseniz.

[[[Moderatör arkadaşların gözünden kaçmış ancak konu Prins ve bu konuyu oldukça baltalamışız. Aflarına sığınaraktan mod arkadaşlardan Ricamdır @army167 rumuzlu arkadaşımızın mesajından itibaren konu ya daha geniş Kapsamlı bir alana ya da arkadaşın uygun Başlıklı bir konu açarak mesajından itibaren geri kalan mesajların o konuya taşınmasını rica ediyorum.]]]

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Katiliyorum :-)

Suan hangi kiti kullanmaktasin red

Suan icin lazim bisey yok bende amasyadayim olursa soylerim tesekkur ederim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben Romano kullanıyorum.

Bu ikinci Subaru m ilkine de Romano taktırmıştım buna da Romano taktırdım.

Kit araştırmalarım sonucunda Bütçeyi de sarsmayacak olan ve PrinsSönmezUsta nın da önerdiği Tr deki komple İtalyan olan ikinci kit Romano dur diğeri de Prins zaten.

Enjektörler 500 bin ömürlüdür tek tek değişebilme parçalara ayrılıp temizlenip tekrar monte edilme özelliği olan halen taklit edilememiş bir kittir.

Honda Civic Subaru Impreza Forester mazda 626 Audi A4 gibi markalara da benim tavsiyemle uygulama yaptıran Arkadaşlarım oldu hepsi de gayet memnunlar. Ancak şu an size tavsiyem kitinizi Meleze çevirtmeyin çünkü şu anki sorununuz çözülebilir ama melez kitlerde Ecu enjektöre enjektör regülatöre ısı sensörü Ecu ya uyum sağlayamaz sonra çok baş ağrıtır. Ne varsa üzerinde ya ondan devam edin ya komple yeniden dönüşüm yaptırın.

oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.