Sonernler

Mitsubishi Attrage Testi

Samuray’ın İşlevselliği!

 

Mitsubishi firması uzun bir aradan sonra B sınıfında Attrage modeliyle tekrardan kendine yer edinmek istiyor.Attrage, “Samuray Etkisi” sloganıyla ülkemizde satışa sunulmaya başlamıştı. Bu sınıfta bir araç için ortalamanın üzerinde standart güvenlik özelliği sunmasıyla dikkat çekmeyi başarmıştı. Aslında Mitsubishi ve Mazda gibi Japon otomobil devleri çok kaliteli araçlar üretmelerine rağmen bu araçlar Türkiye pazarında ya rağbet görmüyor ya da bu firmalar ülkemizde sadece belirli modellerini satışa sunuyorlar.

 

Kişisel görüşüm ise Mitsubishi’nin Attrage’ı ülkemiz pazarına getirerek iyi bir iş çıkarmasıdır. Az çok herkesin bildiği üzere ülkemizde “sedan otomobil cenneti” gibi genel bir kanı oluşmuş.Attrage, işte bu yüzden ülkemizde en çok satan sedan modellerinden biri olan Renault’un Symbol modeline sıkı bir rakip olacağına inanıyorum. Tabi ki yeni bir model olmasından dolayı birçok müşteri için şu anlık seçenekler listesinde alt konumlarda yer alabilir.
 

Motor ve Performans
 

 Attrage, maalesef ülkemizde tek motor seçeneğine sahip olarak sunuluyor. Bu durum Attrage için bir dezavantaj olabilir zira bu sınıftaki çoğu araç en az iki adet (bir benzinli-bir dizel) olmak üzere satışa sunuluyor. Attrage’da görev yapan motor 1.2 DOHC 12V MIVEC (Mitsubishi InnovateValveTiming Electronic Control System) yani Değişken Zamanlı Supap Kontrol Sistemi  teknolojisine sahip ve 6.000 d/d da 80 PS ve 4.000 d/d da 106 Nmtork güç üretebilmekte. Bu motor seçeneği bir manuel ve bir de CVT olarak adlandırılan otomatik olmak üzere iki ayrı şanzıman seçeneği ile satın alınabiliyor. Test aracım ise CVT otomatik şanzımana sahip olan versiyonuydu. Aracın motor hacmi ufak olmasına rağmen sergilediği performans bu sınıf bir araç için etkileyici. Bu performansı tetikleyen iki neden ise; 1. Aracın 945 kilogram boş ağırlığa sahip olması 2. CVT yani değişken zamanlı vites geçişine olanak sağlayan otomatik şanzıman ise neredeyse çift kavramaya sahip otomatik şanzımanın akıcı vites geçişleri kadar etkileyici. İlk kullanım anında bu kadar performans beklememiştim ancak gerçekten beni şaşırtmayı başardı. En azından tek kavramalı otomatik araçlara oranla vites geçişleri bile bence olumlu bir özellik. Bu performansın tabi ki de iç kısma yansıması olmuyor değil.

 

DSCF2048.JPG

 

http://otolimit.blogspot.com.tr/2015/04/samurayn-islevselligi.html?m=0

M.E.G ve Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İç, dış tasarım gerçekten kötü. Hafif bir araç, otomatiği 2. bir otomobil almak isteyenler için düşünülebilir. Bir de test esnasında elde ettiğin yakıt verileri nelerdir Soner paylaşabilir misin?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sakin kullanımlarda 7.7-7.8 agresif kullanımlarda ve yaklaşık 110 km civarında 8.8-8.9 ları bulabiliyordu açıkcası bana biraz yüksek geldi çok çok sakin kullanımda bile 7 litrenin altına düşebileceğini tahmin etmiyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şu fiyatların biraz üstüne bile gelse, Mazda2 segment birincisi olurmuş demek ki.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

CVT şanzıman çift kavramalı değil hocam. Çalışma sistemleri farklı. Yazınızda CVT adlı çift kavramalı otomatik demişsiniz yanlış mı anladım acaba?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu arada teşekkürler beni bu konuda uyardığınız için. Ben aslında çift kavramalı şanzımanlarla benzerligini ifade etmek istemiştim ancak yanlış ifade etmiş bulundum. Sizin sayenizde hatamı telafi edip düzelttim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu arada teşekkürler beni bu konuda uyardığınız için. Ben aslında çift kavramalı şanzımanlarla benzerligini ifade etmek istemiştim ancak yanlış ifade etmiş bulundum. Sizin sayenizde hatamı telafi edip düzelttim.

 

Rica ederim hocam, ben yanlış mı anladım diye sormak istedim. O kadar yazı yazıyorsunuz gözden kaçabiliyor, yeni testlerinizi bekliyoruz :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Makyajı Fiat Linea olmuş bu araç. :)  Samuray, samuray dediler beklentileri yükselttiler. Aynı Lancer'da olduğu gibi. Onda da tanıtım sloganını hatırlarsanız, köpek balığı şehre indi denmişti. Linea, Peugeot 301, Citroen C-Elysee ayarında bir otomobil olmuş gibi. 

 

Mitsubishi'nin en büyük sıkıntısı satış sonrası servis ağı. Mazda gibi işi zor.

 

Teşekkürler Soner paylaşım için. Ellerine, emeklerine sağlık.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bazen otomobil firmaları en iyisini yapmaya çalışmaktan sıkılıp saçmalama haklarını kullanabiliyorlar. bu da mitsubishi'nin karavana kurşunu olmuş

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Rica ederim hocam, ben yanlış mı anladım diye sormak istedim. O kadar yazı yazıyorsunuz gözden kaçabiliyor, yeni testlerinizi bekliyoruz :)

Tabikide siz yanlışları söyleyeceksinizki bende farkına varıp düzeltebileyim. Aynen aslında dikkat ediyorum ama yinede gözden kaçabiliyor. Yeni testleride kısa zamanda gerçekleştirip sizinle paylaşacağım inş
M.E.G bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Makyajı Fiat Linea olmuş bu araç. :) Samuray, samuray dediler beklentileri yükselttiler. Aynı Lancer'da olduğu gibi. Onda da tanıtım sloganını hatırlarsanız, köpek balığı şehre indi denmişti. Linea, Peugeot 301, Citroen C-Elysee ayarında bir otomobil olmuş gibi.

Mitsubishi'nin en büyük sıkıntısı satış sonrası servis ağı. Mazda gibi işi zor.

Teşekkürler Soner paylaşım için. Ellerine, emeklerine sağlık.

İlhan abi tespitlerin çok yerinde olmuş Malesef Attrage'ın Lancer kadar şansı yok. Lancer yine tasarımıyla insanları cezbediyordu. Ama Attrage'da o da yok rakiplerinden geride kalıyor. Bence zaten o sınıfta alınabilecek model 301 ya da C-Elysee olabilir.

Katil Balina evet öyle diyebiliriz ya da firmalar bazen özgün modeller yaratamadıkları için hadi bu segmenttede bir araç piyasaya sürelim diye düşünüyorlar sanırım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.