Jump to content

Mazda 2 Baskı Balata Değişimi


Katil Balina
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

sorularimla sizi sıkmaya devam:)

arkadaşlar arabada debriyaj çok yukarda kavrıyor. heçen bi arkadasa vermiştim baskı balata değişmesi gerekiyor dedi. arabalardan anlar biraz. ben de alıştım öyle devam ediyorum dedim ama bi değişsem iyi olacak gibi. fiyatlar hakkında bilgisi olan var mı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bn 2006 mazda 3 değiştim markası exedy yada daikin olması lazım 350tl ye almıstım.+işçilk

güzel fiyatmış ben bi netten baktım baskı balata seti sadece 850 tl diyordu. muhtemelen yanlış koymuş olmalilar. biraz pahalı çünkü..
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aksaraydan alınmıstı karataşlardı sanırım arkadasım almıstı isterseniz öğrenirim yerini tam olarak


istanbul aksaray il olan aksaray değil yanlış anlasılma olmasın)))

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aksaraydan alınmıstı karataşlardı sanırım arkadasım almıstı isterseniz öğrenirim yerini tam olarak

istanbul aksaray il olan aksaray değil yanlış anlasılma olmasın)))

anladım hocam:) ben ankara'dayım ama,

teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ankara smb mazda 800-900 tl toplamda istiyor, başayar mazda sadece malzeme 720 tl artı şanzıman yağı ve işçilik istiyor?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şunu yapın, yokuş yukarı 3. viteste falan devirliyken tam gaz yaptığınızda devir yükseliyor ancak hız artmıyorsa değişim vakti gelmiştir, kaçırma denir. Böyle bir durum yoksa ve rahatsız etmiyorsa yukarda kavrasın boşverin, devam edin kullanmaya :) Km ve motor bilgisi verebilir misiniz?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Debriyajın bitip bitmediğini anlamaya yönelik internette ve sohbet ortamlarında dolaşan bir çok yöntem var , fakat bu yöntemlerin hiçbirisine gerek yok, arabadan gerçekten anlayan birisi arabayı tek sefer normal şekilde kullandığında debriyajın sertliğinden, kavrama noktasından, basma ve bırakma esnasındaki araca olan etkisinden yola çıkarak teşhis koyabilir. Hatta bu işten çok iyi anlayanlar yine normal bir kullanış ile bu debriyajın ömrü azalmış, yarı ömrüne gelmiş gibi teşhisler koyabilir.

 

Debriyajın ömrü için km bilgisi üzerinden yorum yapmak pek sağlıklı olmaz, çünkü herkesin kullanım şekli çok farklı olabilir, 140 bin kilometre sonra değiştirende var , geçen hafta serviste şahit oldum 3 ay içinde 2 defa değiştirmiş fakat yine bitirmiş 3.defa değiştirecek olan insanda var :D adam 3-4 bin km 'de bir debriyajı bitiriyor :D bence altın debriyaj ödülü verilmesi gereken bir abimiz kendisi :D

 

Eğer değiştirme teşhisi konulursa, şanzıman yağı çok önemli, bazı servislerde yağdanlıktan 90 numara markası belirsiz yağ basıyorlar, aman dikkat mutlaka işin başında konuşun yağ konusunu ya kendiniz bulun 75W-80 şanzıman yağını, yada yetkili serviste varsa oradan temin edin koyulurken de görün mutlaka, 90 numara yağ çok geç ısınıyor, o ısınana kadar vites taş gibi oluyor, şanzıman aşınıyor, ve yakıt sarfiyatını arttıyor. Castrol' un ve Mazda' nın, Total'in vs. manuel vites binek araçlara tavsiyesi 75W 80. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Genelde yokuşta 1. viteste bile çıkmakta zorlanır. baskı balata değişmesi gerekir.

 

Debriyaj balatasını taktırdığın günden bugüne kaç bin km yaptıysan ona göre değiştir emin olamadıysanız eğer. 

Mesela ben 15 bin km önce Valeo taktırdım. 60 bin ömrü var. 5 bin km de kullanıcı hatasına ver. 55 bin km de balatam değişecek demektir. 

 

Ama ben bu sefer ya Exedy ya da daikin almayı düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...