Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Artıları, Eksileri, Değerlendirmeleriniz?


PAN
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Dün arabamı bayiden teslim aldım. İlk izlenimlerimi yazıyorum.

 

Araç 2015 Mazda 3 Power sense

 

ARTILAR

 

1- Harika bir sürüş keyfi, araba neredeyse bir parçanız oluyor. 

 

2- Ara hızlanmalar gayet iyi

 

3- Beni şaşırtacak kadar mükemmel bir yol tutuş

 

4- Sınıf standartları üzerinde malzeme kalitesi

 

5- Çok başarılı ekran ve joistik

 

6- Arabayı izleyen meraklı yüzler : :)

 

7- Sınıfına göre tatmin edici iç mekan

 

8- Say say bitmeyen donanımlar

 

9- Sessizlik ve güzel motor sesi

 

10- Harika süspansiyonlar

 

EKSİLER

 

1- İlk hızlanma ve yokuş performansı daha iyi olabilirdi.

 

2- Koltukların elektirikli ayarlarının olmaması kötü önceki aracımda vardı. Ayarlamak için epey uğraştım. Ve zor ayarlanıyor.

 

3- Sanrouf ve deri koltuk opsinel olsa tadından yenmezdi.

 

4- Klima performansı yetersiz. Otomatik modda soğutmayı çok uzun zamanda başardı.

 

 

Önceki aracım 96 Model Honda Accord idi doğal olarak onla kıyaslıyorum. Ama sınıfının ötesinde bir arabam olduğunu kesinlikle söylebilirim. Mazda 3 böyleyse Mazda 6 nasıldır cidden çok merak ettim :))

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikli olarak yeni aracınız hayırlı uğurlu olsun. Kazasız, belasız kullanmanız dileği ile. :nazar:)

 

Eksiler konusunda 3.madde haricinde katılmıyorum. Sunroof ve deri koltuk seçeneği kesinlikle olmalıydı.

 

1 ve 4. maddelere açıklamam. Aracınız henüz çok yeni, araca alışıp, sürüş karakteri oturduktan sonra. Bu fikrinizin değişeceğini düşünüyorum. Forumda 3.nesil mazda 3'ün sürücünün sürüş karakterine göre vites değiştirme aralıkları şeklinde bir mesaj metni vardı.Mesajınızdan sonra direk o konu aklıma geldi.

 

2. madde, elektrik ayarlı koltuk olsaydı tabi ki çok iyi olurdu. Lakin bütün özelliklerin full olduğu bir otomobil bulmak çok zor. Bir özellik istiyorsunuz üst paketeyönelmek zorunda kalıyorsunuz. Hadi o pakete geçiyorsunuz bu sefer ne bileyim atıyorum dizel, otomatik, manuel vs. seçeneği olmuyor. Menun kalmıyoruz, bu sefer bir üst segment olan "D" segmentine bakıyoruz. Bu sefer onda farklı beklentiler içine giriyoruz. Demem o ki sonu yok maalesef. Koltuk ayarını bir kere yaptığımız zaman, taki sürücü değişene kadar kullanıyoruz. Ama sizde çok sık sürücü değişiyorsa, o zaman size elektrikli ve hafızalı koltuk kesinlikle şart derim.

Not: Honda Accord "D" segmentinde sınıfının en iyi ve en dolu araçlarından birisidir. 

 

Tekrardan hayırlı olsun, keyifli günlerde kullanın inşallah.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dün arabamı bayiden teslim aldım. İlk izlenimlerimi yazıyorum.

 

 

1- İlk hızlanma ve yokuş performansı daha iyi olabilirdi.

 

 

 

İlk hızlanma konusunda fikrim değişmedi ama yokuş performansı konusundaki söylediklerimi geri alıyorum. Bu gün sağlam bir yokuşta denedim gayet yeterliydi. İlk kalkışta çok önemli bir ayrıntı değil benim açımdan. 20 yıldır arabam var sadece bir iki kez birini sinirlenip hızlı kalkmışımdır :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araçda gerçekten eksi sayılabilecek çok ama çok az şeyler var, dile getirmek için ok değersiz şeyler bana göre, ancak arka kapılardaki kaplamalarda öndekiler gibi yumuşak olsun demeden edemiyorum bazen :) Ama dediğim gibi dişin kavuğunu doldurmaz :D 


Aracınız da hayırlı olsun bu arada  B)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arabanın artıları eksikleri konusunda genel olarak herkes aynı noktalara değiniyor. Araba dolu bir araç ama mazdanın şu tip arabalara bizim gibi vergileri kazık olan ülkelere göre motor birazda geliştirse ne güzel olur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Arabanın artıları eksikleri konusunda genel olarak herkes aynı noktalara değiniyor. Araba dolu bir araç ama mazdanın şu tip arabalara bizim gibi vergileri kazık olan ülkelere göre motor birazda geliştirse ne güzel olur

 

Japon üreticiler küçük motorda yüksek beygir ve tork sunan turbo furyasına girmediler. Bunun ana gerekçesi de motor dayanımlarının yetersiz oluşu.

 

Japonlar 1 milyon km çevirecek motorlar yapıyorlar. Mercedes dahil pek çok firma için hayal dahi edilemez rakamlar bunlar. Bu yeni teknolojide bir devrim yaşanmadan, yada pazar payı onları çok zorlamadıkça girmeyeceklerini düşünüyorum.

 

Girerlerse de emin olun teknolojik bir devrim yapmışlar demektir :) Yada çok iyimserim bilemiyorum....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda mühendisini bir yazısında; 3. Nesil Skyactiv çalışmaları bittiğinde, turbo motora zaten gerek kalmayacağını okumuştum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Seri üretim arabalar için turbo gerçekten sorun. Hem turbonun oluşturduğu basınç motoru çok çabuk tüketiyor. Hemde turbo ünitesinin kendisi buna dayanamıyor. Ayrıca turbo motorla uyumlu şanzımanların yarattığı diğer sorunlar.

 

Malzeme biliminde bir devrim olmadıkça bu arabalarda uzun ömür çok zor. Hani neredeyse utanmasalar kullan at motorlar yapacaklar.

 

Ama tabi yeni bir teknoloji bu ve gelişimi sürüyor. Trend buna dönerse ki döndü gibi ya bu teknoloji gelişecek yada bunu aşan yeni bir teknoloji bulunacak. Sanırım Mazda ikinci yola oynuyor. Her zaman farklıydı zaten. :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Maltepe buluşmalarımızda bu konuyu baya bir tartıştık. Mazda'nın SKYACTIV benzinlide turboyu sunmamasının önemli bir sebebinin arabanın hali hazırda sahip olduğu yüksek sıkıştırma oranı olduğunu düşünüyoruz. Zaten sınırlarda çalışan bir aracı turbo beslerseniz zamansız patlamaların önüne geçmeniz çok zorlaşır görüşü ortaya atıldı , sizler ne dersiniz ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

banamı oyle geliyor bilmiyorum ama surucunun sol kolu cok boşta kalıyor kapıya dayamak istediğimde bi türlü ulasmıyor.birde daha tam oturma pozisyonuna ulasamadım yada eski arabama alıştıgım için zorlanıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

banamı oyle geliyor bilmiyorum ama surucunun sol kolu cok boşta kalıyor kapıya dayamak istediğimde bi türlü ulasmıyor.birde daha tam oturma pozisyonuna ulasamadım yada eski arabama alıştıgım için zorlanıyorum.

 

Bu sürücü boy/fizik ve sürüş alışkanlığına bağlı bir durum bence. Koltuk, sırt, bel ve minder yükseklik ayarlarınız. Sonra direksiyon yükseklik, alçaklık ve derinlik ayarlarını tam olarak ayarlayamamış olabilirsiniz. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Heralde 100 yakın kombinasyon yaptım olmadı kendimi koltuğun hep sağ tarafina kalmış hissediyorum. Neyse deneme yanıp. A yöntemiyle olacak insallah

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dün arabamı bayiden teslim aldım. İlk izlenimlerimi yazıyorum.

 

Araç 2015 Mazda 3 Power sense

 

ARTILAR

 

1- Harika bir sürüş keyfi, araba neredeyse bir parçanız oluyor. 

 

2- Ara hızlanmalar gayet iyi

 

3- Beni şaşırtacak kadar mükemmel bir yol tutuş

 

4- Sınıf standartları üzerinde malzeme kalitesi

 

5- Çok başarılı ekran ve joistik

 

6- Arabayı izleyen meraklı yüzler : :)

 

7- Sınıfına göre tatmin edici iç mekan

 

8- Say say bitmeyen donanımlar

 

9- Sessizlik ve güzel motor sesi

 

10- Harika süspansiyonlar

 

EKSİLER

 

1- İlk hızlanma ve yokuş performansı daha iyi olabilirdi.

 

2- Koltukların elektirikli ayarlarının olmaması kötü önceki aracımda vardı. Ayarlamak için epey uğraştım. Ve zor ayarlanıyor.

 

3- Sanrouf ve deri koltuk opsinel olsa tadından yenmezdi.

 

4- Klima performansı yetersiz. Otomatik modda soğutmayı çok uzun zamanda başardı.

 

 

Önceki aracım 96 Model Honda Accord idi doğal olarak onla kıyaslıyorum. Ama sınıfının ötesinde bir arabam olduğunu kesinlikle söylebilirim. Mazda 3 böyleyse Mazda 6 nasıldır cidden çok merak ettim :))

Güle güle kullanın. Sessizlik konusunda iyisimi sessiz kalalım  :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Güle güle kullanın. Sessizlik konusunda iyisimi sessiz kalalım  :)

 

Motor sesi yok gibi ama asfalt biraz bozuksa lastik sesi çok geliyor.. gerçi 18. inç lastikten de kaynaklanabilir daha geniş yanak olsa daha az gelirdi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Motor sesi yok gibi ama asfalt biraz bozuksa lastik sesi çok geliyor.. gerçi 18. inç lastikten de kaynaklanabilir daha geniş yanak olsa daha az gelirdi.

 

Kesinlikle 18"jant ve lastikler çok etken. Ama 17" yada 16" de olsa bir Alman otomobili gibi ses konforu beklemeyelim.

 

Ama bir gerçekte var ki ülkemizde ki asfalt kalitesi. Yazın sıcaktan asfalt erir, zift kaplar yolu mıcırlar hoplar zıplar. Kış gelir kar yağar, buz olur tuzlama yapılır. O tuz yol hakkıyla yapılmadığı için asfaltı mahfeder. Adam gibi yapılan asfaltta benim 2.nesil guzum bile sessiz aslında.

 

Tatile Fethiye'ye gidiyoruz ailecek. O Fethiye'ye inen dağlık yolda asfaltlama çalışması var.  Malum sıcaktan dolayı muhtemelen kaliteli ve katkılı asfalt yapıyorlar. Öyle ki o yeni asfalta geldiğimizde , oh be dünya varmış dedik. Aslında bizim guzu oldukça sessizmiş dedik hanımla. Dikkat edin bu viyadüklerde yada ağır vasıtaların geçtiği yollarda beton katkılı asfalt kullanıyorlar. Aracınız oradan geçerken acayip bir sessizliğe bürünür. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...