Jump to content

2.Nesil Mazda 3 Fren Hidroliği Kaç Litre


shewa
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba forumdaşlar. Öncelikle konuyu yanlış yere açtıysam kusura bakmayın. 2010 Mazda 3 aracımın bakımlarını ve bakımda konulması gereken motor sıvılarını kitapçığından öğrenip koyuyorum. Değiştirmek istediğim fren hidroliği yağı için kaç litre fren hidroliği almalıyım yardımlarınızı bekliyorum. İstanbul mazda servislerinden biri 500 ml yeter dedi başka biri yaklaşık 1 litre dedi anlamadım gitti. Ben tanıdığım bir ustaya bu işi yaptırıcam ancak yağı kendim alıp götürücem ne kadar almalıyım karar veremedim.

Birde yağ olarak bu yağları düşünüyorum ne dersiniz kitapçık verilerini değerlerini karşılıyor.

 

Castrol React Srf Racing

http://www.castrol.com/tr_tr/turkey/products/car/brake-fluids/react-srf-racing.html

 

Motul RBF 660

https://www.motul.com/tr/tr/products/oils-lubricants/rbf-660-factory-line

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ne kadar kullanılacağı hakkında bilgim yok. Ben de size aracınızın kaç km'de olduğunu sormak isterim. Bu değişim için ne kadar km veya zaman geçmesi gerekiyor?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracım 2010 Mazda 3 Sedan 1.6 Benzin 48.000 km. Kitapçığında fren hidroliğinin periyodik değişim aralığı 24 Ay / 40 Bin Km olarak belirtilmiş ancak miktarı ile ilgili hiçbir ifade bulamadım.

 

l7kr8g.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

0,5lt satılıyor zaten fazlasına gerek yok zaten koyacak yerde yok hatırladığım kadarı ile değişim gerekmiyo eksikse tamamlayın diyodu


castrol dot 3 aldım ben 12tl ye dışardan boş gözüküyodu meğersem doluymuş az bişey koydum max oldu .birde uyarı vardı dökerken dikkat edin sıçratmayın zararlı vs gibi


castrol olan yanlış ürün motorsiklet için o dot 3 veya dot 4 almalısınız

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

0,5lt satılıyor zaten fazlasına gerek yok zaten koyacak yerde yok hatırladığım kadarı ile değişim gerekmiyo eksikse tamamlayın diyodu

castrol dot 3 aldım ben 12tl ye dışardan boş gözüküyodu meğersem doluymuş az bişey koydum max oldu .birde uyarı vardı dökerken dikkat edin sıçratmayın zararlı vs gibi

castrol olan yanlış ürün motorsiklet için o dot 3 veya dot 4 almalısınız

Hocam yapmayın linke tıklayıp dikkatli bakmadınız heralde. Castrol React Srf Fren hidroliği castrolün yüksek performanslı otomobil ürünüdür. FMVSS 116 DOT 3 - FMVSS 116 DOT 4 değerlerini taşır ancak normal yağların çok çok üstünde ıslak ve kuru kaynama noktası sunar.

 

EYV2g9.png

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

Hocam yapmayın linke tıklayıp dikkatli bakmadınız heralde. Castrol React Srf Fren hidroliği castrolün yüksek performanslı otomobil ürünüdür. FMVSS 116 DOT 3 - FMVSS 116 DOT 4 değerlerini taşır ancak normal yağların çok çok üstünde ıslak ve kuru kaynama noktası sunar.

 

EYV2g9.png

 

pardon özür dilerim yanlış anlamışım motorsport diyo ya kafa motorsiklete gitmiş :kafa:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

Ben de ATE Typ2000 hidrolikle 90000 km de değişim yaptım. Aracı 85000 de almıştım, daha önce değiştirildi mi bilmiyorum. Ölçtüler %1 nem vardı. Cihaz kalibre ise cihazın üzerinden yazan bilgilere göre %1 nem normal seviyede görünüyor ama ben yine de değiştirdim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim araç da (mazda 2) bana göre çabuk abs'ye alıp iyi fren tutmuyordu. bu fren yağı şeysi olabilir demişlerdi. o zaman yaptığım araştırmada bp'den dot 3 brake fluid alıp eklemiştim. bi faydasını da görmedim açıkcası. halen bazen çok erken abs'ye girip iyi tutmuyor. özellikle ani frenlerde sorun oluyor.. ama bazen de yere yapışıyor anlamadım gitti..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben de ATE Typ2000 hidrolikle 90000 km de değişim yaptım. Aracı 85000 de almıştım, daha önce değiştirildi mi bilmiyorum. Ölçtüler %1 nem vardı. Cihaz kalibre ise cihazın üzerinden yazan bilgilere göre %1 nem normal seviyede görünüyor ama ben yine de değiştirdim.

hidrolik yağının değişmesi için sadece nem olayını gözönüne almamalısınız, kullanım esnasında sık frenlemede kaynama noktasına gelen yağların özellikleri değişir, kısaca her iki yılda bir hidrolik yağının değişmesi gerekir. Düşününki kızartama yaparken yağın değiştirimeden kullanılması gibi, inceleyin bir süre sonra kızartma yağının yağ özelliği kalmıyor. Keza balatalarda öyle, zamanla sertleşip diskler üzerinde kaydırma yapıp frenleme mesafesi uzayabilir, ses yapar . Bitmedi diye 5-10 yıl balata değişmemek yanlış olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim araç da (mazda 2) bana göre çabuk abs'ye alıp iyi fren tutmuyordu. bu fren yağı şeysi olabilir demişlerdi. o zaman yaptığım araştırmada bp'den dot 3 brake fluid alıp eklemiştim. bi faydasını da görmedim açıkcası. halen bazen çok erken abs'ye girip iyi tutmuyor. özellikle ani frenlerde sorun oluyor.. ama bazen de yere yapışıyor anlamadım gitti..

Abi lastiklerinde sıkıntı var gibi. Problem onu işaret ediyor sanki
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hocam aynı lastiklerle ilk zamanlar yere yapışıyordu araba. bi fırsat bulsam gösterecem bu aralar. bi sorun olduğu kesin. bi de ebd falan var, son dönemlerdeki fren performansı hiç iyi değil.

yani kötü değil kaza da yaptırmaz ama ilk dönemlerini özlemiyor değilim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi dediğim gibi toyo'ları değiştirmeden önce son günleri benim de bu şekilde başıma geliyordu. Lastik değişimi benim sorunumu halletmişti

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi dediğim gibi toyo'ları değiştirmeden önce son günleri benim de bu şekilde başıma geliyordu. Lastik değişimi benim sorunumu halletmişti

olabilir evet. lastiklerin diş derinliği vs fena değil ama. ikinci yazları 15 bin km civarında kullanıldılar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hidrolik yağının değişmesi için sadece nem olayını gözönüne almamalısınız, kullanım esnasında sık frenlemede kaynama noktasına gelen yağların özellikleri değişir, kısaca her iki yılda bir hidrolik yağının değişmesi gerekir. Düşününki kızartama yaparken yağın değiştirimeden kullanılması gibi, inceleyin bir süre sonra kızartma yağının yağ özelliği kalmıyor. Keza balatalarda öyle, zamanla sertleşip diskler üzerinde kaydırma yapıp frenleme mesafesi uzayabilir, ses yapar . Bitmedi diye 5-10 yıl balata değişmemek yanlış olur.

 

Valla zor değiştirttim, gerek yok diyorlar, fren hidroliği değişmez deyip değiştirmeye yanaşmıyorlar. Mazda Türkiye'den telefonla aldığım bilgi de araçtaki tüm sıvıların 2 yılda bir değişmesi gerektiği yönünde. Zaten kullanım kılavuzu da 40000 km diyor, gayet açık. Aslında bu durumda direksiyon hidroliğini de değiştirmem lazım, gidip bir de onun kavgasını vereceğim sanırım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hocam aynı lastiklerle ilk zamanlar yere yapışıyordu araba. bi fırsat bulsam gösterecem bu aralar. bi sorun olduğu kesin. bi de ebd falan var, son dönemlerdeki fren performansı hiç iyi değil.

yani kötü değil kaza da yaptırmaz ama ilk dönemlerini özlemiyor değilim.

balataları bir gözden geçir, çok sertleşmiş olabilir, havalar nemli veya yağışlı iken nispeten yumuşar ve daha iyi tutabilir, balatalar ısınınca kaydırma yapıyor olabilir. Usta test yapıp bir iki denesin önce tutuyor sonra tutma azalıyormu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

balataları bir gözden geçir, çok sertleşmiş olabilir, havalar nemli veya yağışlı iken nispeten yumuşar ve daha iyi tutabilir, balatalar ısınınca kaydırma yapıyor olabilir. Usta test yapıp bir iki denesin önce tutuyor sonra tutma azalıyormu.

hocam balatalar da daha bi yılını 10 bin km'sini doldurmadı. eskiler de daha yepyeniydi ama fren yapınca ses çıkaruyor diye değilmiştim.

aslında sorun tam olarak şu şekikde gerçekleştiği için sanki hidrolik mekanik bir sorun var gibi geliyor bana.

ani fren köklemede direkt abs'ye giriyor ve iyi de tutmuyor o arada. ama hafiften frene dokunmaya başladıktan bir süre sonra freni köklersem o zaman tam istediğim gibi daha doğrusu olnası gerektiği gibi davranıyor..

arkadaşın da konusunu çaldık ama kusura bakmasın artık:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...