tozduman

Mazda 323 Familia Yağ yakma sorunu ve subaplar

Arkadaşlar merhaba,

 

Aracım yağ eksiltiyordu ve ben fazla önemsemiyorum ama artık aksiyon yapmam gerek,10 bin km de yaklaşık 2 lt yağ yakıyor tespitlerimden birisi uzun rampalardan motor kompresyonuyla inerken gaza basınca mavi dumanın görülebilir dereceye gelmesi ve yağ kokusu ,sabah  zor marş alma,sabah yerinde çalıştırınca eksozdan yağ kokusu gelmesi sıkıştırınca da gene mavi duman,yolda giderken rampa mevzusu haricinde duman göremiyorum.Bujileri sökünce siyah kurum kaplı halde çıkması ve kolayca temizlenemiyor oluşu.

 

Benim tahminim subap lastiklerinin lpg nedeniyle sertleşip silindir odasına yağ kaçırması,ikinci seçenek ise segman,piston,gömlek üçlüsü ki zaten motor yaptırmak anlamına geliyor,daha önce subap lastiklerini değiştiren arkadaşların tecrübelerini paylaşmalarını rica ediyorum

 

1998 familia glx 1.8

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sübap lastiği derken tam olarak neyi kasdettiğinizi anlamadım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Subap lastiği subap başına 1 adet bulunan ve subapın üst kısmına oturan sızdırmazlık elemanıdır bkz şekil A.

Konuya gelince, subap kapağını söktürüp bir baktırın, lastiklerden yapma ihtimali çok yüksek, BP motor kolay kolay sekman vs istemez.

post-96-0-49522600-1430548503_thumb.jpg

tozduman bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teşekkürler Sezer, sübap lastiği LPG den etkilenebilecek derecede ısıya maruz kalabilir mi ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Lpg kuru bir yakıt olduğundan zamanla subap lastiklerinin sertleşmesine sebep olduğu gibi saçma bir mit dolaşsa da bizim sanayi esnaflarında, Lpg nin, dizelin ya da benzinin bir farkı yok, ömrü tamamen kendi kalitesi ile alakalı

Burak bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Subap lastiği subap başına 1 adet bulunan ve subapın üst kısmına oturan sızdırmazlık elemanıdır bkz şekil A.

Konuya gelince, subap kapağını söktürüp bir baktırın, lastiklerden yapma ihtimali çok yüksek, BP motor kolay kolay sekman vs istemez.

Cevaplarınız icin tesekkur ederim subap kapagı triger ve egzantrik millerini sökmem gerekecek fotograf icin ayrıca teşekkurler

Cevaplarınız icin tesekkur ederim subap kapagı triger ve egzantrik millerini sökmem gerekecek fotograf icin ayrıca teşekkurler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

          Bir motorun üst kapağı açıldığında ve sübaplar kontrol edilmek istendiğinde ters çevirip yanma odasına gelen kısımlara benzin doldurulur, eğerki benzin bu sübap kafalarından akıp aşağıya inerse , malesef değişimileri gerekir yoo inmez ise sorun yok demektir, buda çok basit bir test önerisi, gerçi motor ustaları hep rektefeiyecilere gönderirler kapakları ama gene yazmak istedim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Üst kapağı sokunce masrafsız isin içinden çikmak mumkun olmuyor aracım 178 binde şayet ust kapaktan sonuç alamazsam yazın sonuna dogru revizyon yolu gorunuyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence subap yataklarıyla birlikte subaplar ve son olarak subap keçeleri(lastikleri). Sadece lastiklerden bu dediğiniz olmaz. Subaplar yatak içinde yatay hareket ediyor ki keçeler kaçırıyor. Subaplardan anormal bir ses gelmiyor mu? Böyle iki bozuk paranın birbirine vurması gibi? 

Motoru açmadan önce yağlı yağsız kompresyon testi yapmayı unutmayın. Kompresyon testi ile ilgili forumda ayrıntılı bilgiler mevcut. 

Geçmiş olsun. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence subap yataklarıyla birlikte subaplar ve son olarak subap keçeleri(lastikleri). Sadece lastiklerden bu dediğiniz olmaz. Subaplar yatak içinde yatay hareket ediyor ki keçeler kaçırıyor. Subaplardan anormal bir ses gelmiyor mu? Böyle iki bozuk paranın birbirine vurması gibi? 

Motoru açmadan önce yağlı yağsız kompresyon testi yapmayı unutmayın. Kompresyon testi ile ilgili forumda ayrıntılı bilgiler mevcut. 

Geçmiş olsun. 

 

Üstad subaplardan madeni ses gelmiyor lifter sesi haricinde ses yok ,kompresyon testini biliyorum ama sanayide adını bilen yok usta diye geçinen de çok ,kendim eski bir bujinin içini boşaltıp uzun bir şaft kaynak edicem bunu da boruyla manometreye bağladık mı iş tamam,hatta bu forumda isteyene ücretsiz gönderip işini bitirince geri alma gibi proceler de var :)

Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Onu ben de dusundum oyle olmaz. Orada manometre ibresi yukselip bi yerde kaliyor. Bunu basinci hapsederek yapiyor. Sonra bir dugmeyle basinci aliyorsun. Hem cok pahali bi sey degil. Bir adet yagdanlik alin yaniniza ustanin yanina gidin bi olcsun sonra yag damlttiktan sonra olcsun. Aradaki farka bakin bi. Fikir verir en azindan.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bugün testi yaptık,4 silindir de 145 psi çıktı,yağla ölçünce de 150 şer psi basınç ölçtük.Fabrikasyon kompresyon değeri max 12.8 min 9.6 olarak bilgi buldum yanlış olabilir,bu durumda min degere yakın kompresyon çıktı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
 
Mazda 323
BG
1989-93
BP-DOHC-1,8
103 (140) 6500
13,8
10
Mazda 323
BG
1989-94
BP-DOHC-1,8
94 (128) 6500
12,8
9
Mazda 323
BG
1989-94
BPE-1,8
76 (103) 5300
12,2
8,5
Mazda 323
BA
1994-98
Z5-1,5
65 (88) 5500
13,4
10,1
Mazda 323
BA
1994-98
BP-1,8
84 (114) 6000
12,8
9,6
 

 

Sizin linkini verdiğiniz resimde bp motor kodu yok,kırmızı ile işaretledim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Doğrudur , buna göre en az 140 psi olmalı ki Sınıra çok yakın Nominal değeri de 182 psi oluyor. Ciddi kayıp var

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

17 Yaşında arabada 180 psi çıkması çok olası değil fakat motor açılacak son sözü türk lirası söyleyecek :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayırlısı olsun, kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.