ugur0932

2. Nesil Mazda 3 Rölanti Sorunu

Bu konuda 35 ileti var

Arkadaşlar acil yardıma ihtiyacım var servise uzagim aydın da guvenecegim bir üstada yok umarım sorunu beraber cozeriz.. Araç 2012.manuel 35000 de mazda 3 aracı sabah calistiriyorum devir 1500 civarı kalkiyorum hic bir sıkıntı yok araba ısınınca rölanti 600 lere kadar düşüyor sonra kalkacagim zaman araç toparliyamiyor motor sarsiliyor bu durum vites değişimlerinde de sıkıntı yaratıyor aracı benzine alınca durum biraz daha iyileşiyor ama tam duzelmiyor.araçta klima açıkken devir 750 lerde duruyor bu durumda gayet iyi herşey duzeliyor ..birde arabaya gaz verip cekiyorum 750 ye düşüyor 3 5 saniye sonra 600 e düşüyor devirde bir oynama yok ama 600 devirde dururken sanki hafif titreme var gibi. Bu araçta rölanti kaçta durması lazim eğer benimki düşükse ayarlama şansım varmı..bu arada LPG takilali 10000 km oldu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aküyü ölçtürün sürekli şehir içi kullanımda akü tam şarj olamaz ve bu durumda tabiri caizse sermayeden yer ve biter değişim gerekebilir sonra boğaz kelebeğini temizletin. Sonra hava filtresini değiştirip LPG ayarı yaptırın (mümkünse yolda yaptırın ayarı aracı yürütüp) muhtemelen düzelecektir.

Aracın LPG li kullanılmış olduğu süre çok az. Ancak araç bu süre içinde yanlış kalibrasyon sonucu zengin karışıma düşmüş ve öyle kullanılmışsa o zaman Sübap ayarı bozulmuş olabilir son çare Sübap ayarı görünüyor ancak tahminim diğerleri olduğu yönünde.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Boğaz kelebeği temizlenecek, kendiniz ulaşıp bir bez ile hafifçe temizlemeyi deneyin.

Rolantide çok çok kısık olan kelebek, ceperi saran kurumlardan dolayı hava çekemiyor. Klima açınca biraz daha açılan kelebekten, nispeten daha rahat hava girebiliyor.

Tam gazda kelebek tam açık olduğu için etkilenmez.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Akü yu olcturdum normal diyorlar boğaz kelebeğini kendim bir spray alıp dıştan temizledim tam olmasa da biraz faydası oldu.rölanti 750 devirde dursa sorun bitecek hani eski araçlardaki gibi bir vida olsa ::) hava filtrsini bir degistireyim başka yapilacak bir şey varmı acaba bujiler değişti tekleme patlama hoplama yok ..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

umarım halledebilmişsinizdir. ben lpg'den kaynaklı olarak eski aracımda aynı sorunu yaşamıştım. İnşallah lpg 10 k. de bu sorunu vermemiştir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Lpgde hic bir arıza kodu yok her şey normal gözüküyor benzindede her ne kadar az olsa da var LPG kuru yakıt olunca biraz daha fazla oluyormuş sorunum rolantinin düşüklüğü 2010 otomatik mazdam vardı devir en sıcak halinde 750 de duruyordu .bunda 600 lerde duruyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar normalde rölanti devri kaç olması lazim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar bugün bir sey daha farkettim klima açıkken gaz verip bırakınca devir birden 750 ye düşüyor sonra 1100 e çıkıyor bu arada gelip gittikten sonra sabitliyor.sanki hemen yerini bulamıyor klima kapalı gaz verirsem devir düşerken 1100 de fren yapıp sakince yerine geliyor .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bogaz kelebeğini düzgünce temizleyin. İşe yaramazsa üzerinde konuşuruz

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

LPG var araçta 10000 km olmus takilali ben ikinci el aldım .çok belirgin olmadığı için anlayamadım expertizde yaptırdım bir sıkıntı çıkmadı .. Hava ile ilgili bir problem gibi arkadaşların dediği gibi boğaz kelebeğini söktürüp temizletrireyim bu arada mazdalarda adaptasyon oluyormu servisi aradim bizim araçlarda yok dedi..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aynı davranışı benzinde de yapıyor mu ? Eğer yapmıyorsa LPG ayarlarını düzeltmek gerekebilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benzindede yapıyor ama gaza gore daha az hissediliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

O zaman bir kelebek temizliği ile başlamakta fayda var.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kelebeği söktürmeyin..

kendiniz bir yıldız tornavida ile kelebeğe giren  hava borusunu çıkartın.. 

kontak açıp, kontak açıkken birinin gaza basmasını sağlayın. yada gaz  pedalına birşey koyun.

kelebek açılınca çeperdeki kalınlaşmış katranı pamuk bırakmayan düzgün bir bez yardımıyla silin.

hortumu takın.  

geçmiş olsun..

 

mazda 3 ün hava emiş sistemini ezbere bilmiyorum ama, mazda 6 için bu işlem  10 dakika sürmektedir. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Cuma akşamı olur, Selim ile sahile gidip Uçurtma uçurmayı düşünüyoruz tüpü alıp çay da yapabiliriz ne dersin? :D

zealot bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Zealot kardeş dediğin işlemi yaptim çok az düzelme olsa da tam olmadı ustam tam sokulmeden olmaz arka taraftaki kurum yine sıkıntı olur dedi yarin sokup temizleyecegiz bir sorun olurmu Sokulunce..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.