mersinden_ersin

Alınık Tek Toyo J48 205/55 R16, Ankara

Az önce hayatımdaki (10 yıldır sürücüyüm) ilk kazayı yaptım. Önüme atlayan çocuktan kaçmak için kaldırıma kaçmak zorunda kaldım ve lastiği yardım. Şükür çok ucuz atlattık, bende ve çocukta hiç bir şey yok, arabada da ufak hasar var: ufak bir tampon çiziği, davlumbaz çatlağı ve yarılmış lastik.

Tamponda rötuş boya kurtaracak, davlumbazı belki almam gerekebilir emin değilim ancak zaten pek sevmediğim Toyo lastiğin sıfırını almak istemedim, ikinci elini bulamazsam karşısındaki lastikle birlikte değiştireceğim.

 

Geçen yazmıştım sensörle ilgili, lastik basınç sensörü de ilk kez çalıştı. Hızlı tepki veriyormuş, aracı stop etmeden ötmeye başladı :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok büyük geçmiş olsun. Hem sizin hemde çocuğun verilmiş sadakası varmış. Sizde ve çocukta bir şey olmadığı için gerisi kolay halledilir.

 

Lastiği bulasınız bile tek lastik almanız ne kadar sağlıklı, diş aralığı filan diğer lastikle uymayacağı için güvenlik açısından sıkıntı oluşturmaz mı?

mersinden_ersin bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Lastikler 17000 km'de. Alacağım lastik bitik halde değilse sıkıntı yapmaz, zaten arkaya atarım bu lastikleri. Bir sonraki yaza lastikleri komple yenilerim diye düşünüyorum, hem yaşlılar hem de performansını beğendiğim lastik değiller.. 

Lastik-jant modifiyesi yapmış ya da benimkine benzer durumla karşılaşmış biri vardır belki, tam boy stepne olaydı iyiydi :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun Ersin. İkinci el lastik işi biraz zor sanki. Lastikleri değiştirirken toyo'ları lastikçide bırakmıştım, nereye koyacağım diye.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok büyük geçmiş olsun öncelikle. Cana gelmesin mal halledilir bir şekilde. Bence hazır lastiğin biri yarılmış komple bir değişikliğe gidin. :) Tabi ki bütçe el veriyorsa. Tek lastik bulmak zor. Conti CPC5 kullanıyorum. Çok sessiz ve virajlarda inanılmaz dengeli. Tavsiye ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

4 tane istersen var bende :)  2 hafta önce latiklerimi değiştirmiştim. Çıkmalar depomda duruyor..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Komple lastik değiştirme işi kafamda aslında ancak değiştirmişken 17 janta geçmeyi falan düşünüyordum. Şu an o kadar bütçem yok o yüzden böyle bir çözüm düşündüm. Şu listelerde üst sıralarda olan bir şey alırım komple değiştirirsem. http://www.otopark.com/2015/04/20/yaz-lastigi-testleri/



Bir de akıl danışayım. Görebildiğim hasar şu şekilde:

 

Davlumbaz kırık, ama tampon vs. kırığı onarımlarını gördüm internette, onlara bakarak onarılabilir bir hasar.
Motor koruma plastiği yerinden çıkmış, belki kırığı vardır ama o da onarılabilir gibi.

Ön tamponda kırık yok ama lokal boya gerekli, esnediği yerden boya atmış.

Lastik yarıldı, jantta ufak bir çizik var ama jant sağlam, değişmesi gerekmiyor gibi. 

 

Stepneyi taktığımda titreme falan yoktu (50-60km hızlarda kullandım) ancak araç biraz sağa çekiyordu. Stepnenin çapı orjinal lastikten bayağı küçük, sanırım bu yüzden çekmesi ki ön düzende de gözle görülebilir bir hasar yok.

Aracın kaskosu var, ilk yılı olduğundan hasarsızlık indirimi yok ancak bu hasarı kaskodan hallettirsem prim artışı çok olur mu? Bir de kasko ucuz olsun diye babamın üstüne yapmıştık aracı, babamın üstüne olan bir araç daha var ve 4 yıllık hasarsızlığı var. Diğer araç da etkilenir mi prim artışından?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gecmiş olsun ersin. Ben bir kere çukura düşüp lastik kestim. Trafik geldi, tutanak tuttuk. Benimle beraber 6-7 araç daha vardı. Hasarı hem eksik aldım, hem de kaza yapmışsın deyip Hasarsızlığı bozdular :) bu işi yapacaksan kasko şartnamende Hasarsızlığı bozmayacak mini onarım varsa oradan yaptır. Yoksa hiç kaskoyu karıştırma. Ufak bir hasara benziyor, satarken de soru sorulmaz gereksiz.

Kazaya gelince; ön lastik, Jant kaldırıma çarptıysan rot bozulmuştur. Belki jantta düzeltme isteyebilir. Gecmiş olsun tekrar :)

Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun dilekleriniz için sağolun. Cidden çocuk da ben de araba da çok ucuz atlattık bu hadiseyi. Maddi olarak ufaktan rahatsız edecek ama diğer senaryoları düşününce buna da şükür diyor insan. 

 

Ailem ve yakın çevremde ufak tefek sürtmeler dışında yakın zaman diliminde kaza yapan olmadı şükürler olsun. Kaza yapıp da ilgilendiğim hiç bir olay yok. Sürecin nasıl işlediğini, neler yapıldığını bilmediğimden afalladım biraz. Uzun uzun yazıyorum, üşenmeyip okuyana, akıl verene, yardımcı olana bol bol teşekkürler şimdiden. Kafamdan geçen şeyleri aynen yazıyorum. Koyulaştırdığım noktalar başta olmak üzere fikir verirseniz sevinirim.

 

Yarın servise uğrayıp bir fiyat alayım diyorum. Fiyat vermek için ücret talep ediyorlar mı bu durumlarda? Kasko durumlarını da mesai saatine geçince firmaları ve sigortacımı arayıp sorarım. Kasko kafama yatmazsa ve servis uçuk fiyat çekerse sanayiye gidip halledeceğim. Muhtemelen de sanayide çözeceğim, iki araçta prim artışı, tramerde hasar gibi kasko sıkıntıları olacak. Servisin de uçuk fiyat çekeceği garanti. 

 

 

Jantın kenarında ufak bir boya atması var ancak şekil deformasyonu yok. Daha önce de güzide çukurlarımızda emektar Uno'muzun iki lastiğini birden yarmıştım, bir jant da heba oldu o esnada. Oradan gelen deneyimle janttan sıkıntı çıkmaz gibi. 

 

Ön düzende şöyle bir durum var. Görünür bir eğilme-kırılma görmedim. 50-60 kmh hızlara çıktım küçük stepneyle, titreme yok. Sol ön lastiği çıkardım kaldırıma, yerine stepne taktım. Ancak araç sağa çekiyordu. Stepnenin çapı bayağı küçük orjinal lastiğe göre, onunla alakalı mıdır bilemiyorum, ilk kez küçük stepne kullandım. Tahminimce olsa olsa rotta eğrilik vardır benim göremediğim.

 

Davlumbaz ve motor koruma sacı onarılabilir gibi, kırıkları düz çizgi halinde. Saat geç olduğu için sadece bir servisten fiyat alabildim (Bursa). Sistemi kapattığı için ezberden fiyat verdi, 15 gün bekletirim dedi. Davlumbaz 200 civarı, motor koruma sacı 500 küsür. İnternetten bulduğum fiyatlar bayağı uygun, yan sanayi sanırım da ikisi toplam 200-250 lira gibi. Tamponda sadece boya sıkıntısı var.

 

Kargosu çok uçuk tutmazsa Oskar78 nickli arkadaştan lastiği çözeceğim. Lastikten sonra ön düzende sıkıntı var mı yok mu net anlaşılır, geri kalan plastik aksam da halledilir bir şekilde.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun... En çok korktuğum çocuklardır... Birden fırlıyorlar yolun ortasına yapacak pek bir şey olmuyor. Cana gelmesin gerisi önemli değil.

mersinden_ersin bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

 Fiyat vermek için ücret talep ediyorlar mı bu durumlarda? 

 

Ancak araç sağa çekiyordu. Stepnenin çapı bayağı küçük orjinal lastiğe göre, onunla alakalı mıdır bilemiyorum, ilk kez küçük stepne kullandım.

 

Fiyat vermek için ücret talep edilmez.

 

Fatih'in de dediği gibi rot ayarı ihtiyacı doğar. Jantında zarar yoktur umarım.

mersinden_ersin bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dün garaja inip aracı sakin kafayla incelediğimde rotun eğik olduğunu farkettim. Açıkcası korktum mevzu büyük diye de. Bir rot balansçı önerisi almıştım, ona gösteririm mevzu büyükse de servise geçer kaskoyla hallederim diye düşünmüştüm.

 

Bugün kaskonun bedava çekici hizmeti sayesinde sanayiye çektim  aracı. Yürürdeki tek sıkıntı rot koluymuş. Rot kolunu yeniledikten sonra her ihtimale karşı şasi ölçümüne de gittik ustayla, sıkıntı yok. Kaldırıma dikine değil de bayağı açılı çıkmıştım, oradan kurtarmışız, araba sağlammış. Kaldırımın yüksekliğini ve hızımı düşünerekten hava yasıklarının patlamamasına bile sevinmiştim ilk anda. Rot kolu kendini feda ederek diğer parçaları korumuş. (aks, salıncak, amortisör, şasi vs.) 

 

Rot ustası yarık lastik yerine çıkma bir lastik takıp ayar geçti. Jantta eğilme vs. de yokmuş, kenarda ufak 3-4 cmlik iz kaldı, rotuşa göndermeyi teklif etti de uğraşmadım. Bütün bu işlemler 100 lira gibi bir civara hallolunca çıkma lastik işinden vazgeçip önlere iki yeni lastik aldım. Rot ustası aynı zamanda lastik satış montajı da yapıyordu ancak sadece Lassa-Bridgestone satıyordu. istediğim Continental Conti Premium Contact 5 leri başka bir yerde taktırıp son bir kontrole daha gittim. Eve dönerken de yol bomboştu 160-170 km kadar çıktım çekme-titreme var mı kontrol etmek için, sıkıntı yok.

 

Davlumbazı plastik kaynağıyla tamir ettirdim, motor koruma plastiğini yetiştiremedik bugün, pazartesi de onu halledeceğim. Tampon için de Auto King gibi yerlerde kasko mini onarım kapsamında (hasarsızlık sicil işlemiyor) halledilebiliyor bu ufak tefek işler, o şekilde çözmeyi deneyeceğim uygun bir vakitte. 

 

Kısacası ucuz atlattım, çok ucuz atlattım. Canlarda sıkıntı yoktu ancak araçta da sıkıntı yokmuş :) Mevzu ucuza hallolunca çıkma lastikten vazgeçip zaten pek sevmediğim Toyo'ların ikisinden kurtulmuş oldum. Eskiyince değiştireceğime şimdi değiştirdim gözüyle bakıyorum. Biri sağlam tabi de aynı aksta aynı lastik olmalı, o yüzden sağ önü attım depoya, ilanı satılık mı yapsak :D

 

 

Bu arada rot ayarı için gittiğim ustadan çok memnun kaldım. Daha önce memlekette vs. deneyimim var, Ankara'da da bir ustaya gittim Connect için ancak memnun kalmamıştım ondan. Bu usta şimdiye kadarkilerden en ilgilisi ve oldukça detaylı çalıştı. 2 test sürüşü, 3 kez ayrı ayrı açı kontrolü yaptı ki ben ilk test sürüşünde sorun olduğunu bile farketmemiştim kısa mesafede, direksiyon minicik sola dönüktü. Tekrar ayar geçildi, lastik değişti tekrar kontrol edildi vs. Zaten sokakta görsen rot balansçı demezsin adama, modern kafalarda, genç bir arkadaş. Boş vakti olursa muhabbeti de güzel biri. Audi Q7 getiren bile vardı mekana.

Fiyat da yaptığı işin kalitesine göre aşırı uygundu. Açı ayarlamaları için 30 lira aldı, rotu parçacıdan 30 liraya temin ettim, 20 liraya da başka bir usta rotu taktı.  Ben öneri üzerine gittim ama şunun bunun selamı var diye girmedim. İlla selam vereyim derseniz gri Mazda, Ersin, Mersin içeren bir cümle kurabilirsiniz :)

Fiyatlar tanıdığa yani bana özel fiyatlar değil diye açık açık yazdım, ancak daha yüksek fiyat çekerse de bana kızmayın :)

 

https://www.facebook.com/pages/karaca-rotbalans/116301008737?sk=info&tab=page_info 

 

https://www.google.com/maps/place/Lasti%C4%9Fim+-+Karaca+Rot+Balans/@39.950066,32.715734,15z/data=!4m2!3m1!1s0x0:0xfbc56b3528d603ec?sa=X&ei=f4RXVcP8BMelsgHB2IPYDg&ved=0CH4Q_BIwDg

 

Plastik aksamı da çözünce yazarım buraya ya da uygun başlıklara. Herkese teşekkürler.

Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah bir daha göstermesin Ersin, işlerin rast gitmiş, sonuç güzel olmuş. Ustanın bilgileri varsa Usta tavsiyesi konusunda paylaşırsan listeye ekleyelim, başkaları da faydalansın

Not : Facebook linkini şimdi gördüm , en kısa zamanda ekleriz listeye

mersinden_ersin bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Misafir
Bu konu yorumlara kapatılmıştır.



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.