Efebey

Jeep Renegade, "2015’in En İyi Küçük SUV"u seçildi

İspanya’nın en çok takip edilen otomobil sitesi Coches.net’in gerçekleştirdiği
“Yılın En İyi Küçük SUV”u kategorisinde yaptığı oylamada Renegate ilk sırada yer aldı.
 
 
 
dg3jpuew.jpg
 
Jeep açıklamasına göre, Jeep’in küçük SUV segmentindeki modeli Renegade, İspanya’nın otomotiv sektöründeki öncü internet sitesi Coches.net okurları tarafından "Yılın En İyi Küçük SUV"u seçildi. 
 
tiyhx3d9.jpg
 
İspanya’nın en çok takip edilen otomobil sitesi Coches.net’in gerçekleştirdiği “Yılın En İyi Küçük SUV”u kategorisinde oylamaya katılan 80 binden fazla otomobilseverin büyük çoğunluğu, tercihini Jeep Renegade’den yana kullandı. Jeep Renegade, lansmanından itibaren 6 aylık kısa bir sürede İspanya pazarının en çok satan SUV araçlarından biri olurken, SUV kategorisinde 2015’in referans modeli olmayı da başardı. 
 
EuroNCAP testinden 5 yıldız alarak güvenlik alanında da en yüksek standartlara sahip olduğunu tescillenen Jeep Renegade,  170 HP güce varan 1.4 benzinli MultiAir, 1.6 ve 2.0 litrelik dizel Multijet motora sahip.
Burak, Mehmet Özdemir ve İlhan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Jeep'in bu Renegade modelini ilk çıktığı günden beri çok hoşuma gidiyor. Yani çok estetik yakışıklı bir araç değil ama. Bilmiyorum acayip bu araca kanım ısındı. Yani tasarım olarak farklılık yaratan, ilgi çeken bir otomobil bence. 

Oto Aktüel Editörü Candaş Kurtay'ın yorumlarıyla;

 

Jeep Renegade Limited 1.6 Multijet

Geçmişini büyük babalarımızın dahi bildiği Renegade efsanesi, yenilenen yüzü ve oldukça dikkat çeken tasarımı ile biz torunların hayatına da damga vurmaya hazır.

12034485_10205211314351033_2110863901213

İTALYA DOĞUMLU AMERİKAN VATANDAŞI

 

Jeep dediğimizde aklınıza ilk ne gelir?

Efsanevi Willys CJ serileri gerçek arazi makinaları ile ilgilenen hepimiz için birer mihenk taşıdır adeta değil mi?

İşte fotoğraflarda gördüğünüz bu yıldızı bol, turuncu arkadaş; kökleri 1940'lara dayanan Willys CJ serisinin günümüze uyarlanmış hali ve bence oldukça ama oldukça iddialı bir tasarıma sahip.
 
Genel hatları ile baktığımızda, markanın imajı olan 7'li ön ızgara Renegade'de de ilk bakışta ilgiyi kendine çeken detay olarak öne çıkıyor. Renegade'in kimliği diyebileceğimiz, son dokunuşu krom detaylar ile yapılmış ön ızgaranın iki yanında ise yuvarlak formdaki xenon farlar yer alıyor. Hemen aşağıda ise Amerikan stili (Sanayi dili ile Amerikan bağlama sinyaller diyeyim) küçük gündüz ışıklandırmaları bulunuyor. En altta ise sis farlarına yer verilmiş. Arkaya doğru devam ettiğimizde kaslı, tamamen gösterişe odaklı Amerikan tasarım felsefesi ile; naif, şık ve estetiğe odaklı İtalyan dokunuşlarının en üst düzeyde harmanlanmış halini görmek mümkün. Köşeli hatlar, şişkin çamurluklar ve yan basamaklar abartı bir görünümden ziyade oldukça beğeni uyandırıyor. Arka stoplardaki X formu da büyük büyük dede Willys'e gönderme yapan diğer detaylardan.
 
Ön ve yanlarda bulunan yıldız simgeleri opsiyonel olarak sunuluyor ve bence eğer bir Renegade alacaksanız, mutlaka siz de isteyeceksiniz ki, kanımca oldukça hoş gözüküyorlar..
rene.jpg
 
ŞAŞIRTICI AMA OLDUKÇA FERAH
 
Renegade'e dışarıdan baktığınızda, kübik formlu tasarımından olsa gerek iç mekanda aman aman bir yaşam alanı bulabileceğinizi düşünemiyorsunuz doğal olarak. Ancak durum içeride değişiyor. Şunu belirtmeliyim ki; Renegade'in iç mekanı şaşırtıcı derecede ferah. Bunda açılır cam tavanın etkisi küçümsenemez tabiki ama, yine de boyut olarak kendinizi daha büyük boyutlarda bir taşıtın içinde hissettiğiniz kesin. Deri koltuklar oldukça rahat ve hedeflenen premium algısını fazlasıyla sundukları da aşikar. Göstergelerden ziyade ben iki gösterge arasındaki minik dijital ekranı çok tuttum. Özellikle çalıştırma esnasındaki Renegade demosu gerçekten çok hoş olmuş. Orta konsolda bulunan dokunmatik ekran karışıklıktan uzak ve kullanışlı. Radyo, ses ve harici medya özelliklerini ekrandan kontrol etmeniz de mümkün. Hemen bu ekranın üzerinde yer alan "Since 1941" yazısı da efsane dede Willys CJ serisine saygıda kusur edilmediğinin iç mekandaki kanıtlarından.
 
TANIDIK 1.6 MULTIJET MOTOR
 
Renegade'de 1.6 litrelik dizel ünite görev yapıyor. 6 ileri manuel şanzıman ile uyumlu çalışan Multijet motor 3750 devir dakikada 120 beygir maksimum güç, 1750 devir dakikada 320 Nm maksimum tork üretiyor. Renegade 0-100 Km/s hızlanmasını 10,2 saniyede tamamlarken, maksimum hızı ise saatte 178 kilometre. Fabrika verisine göre karma yakıt tüketim değeri 4.6 litre olarak verilmiş. Ben de sakin bir sürüş ile (şehir içi) bu değere yakın veriler elde ettim. Sert diyebileceğim süspansiyon sistemi yol tutuşa artı değer katarken, doğal olarak az da olsa konfordan ödün verilmesine sebep olmuş. Ama ben test sürüşüm boyunca yol tutuş açısından eleştirebileceğim bir sorunla karşılaşmadığımı belirteyim
 
SONUÇ-YORUM/CANDAŞ KURTAY
 
Fiat Chrysler Otomobilleri'nin en karizmatik üyelerinden biri olan Renegade, tam şehir içi için yaratılmış kendine has bir albenisi olan ve asıl önemlisi piyasada görünüm olarak başka muadili olmayan bir küçük SUV. Tek eksi yönü ise çok dikkat çekiyor olması. Bu konuda şaka yapmıyorum. Renegade her gittiği ortamda ilgi odağı oluyor. Sürüşü de kompakt yapısından dolayı oldukça keyifli. Denemenizi öneririm.. 

Sevgiler..

Candaş Kurtay

renega.jpg

12227789_1543803225880288_78587197730398

Kaynak:

http://www.otoaktuel.net/test/test-jeep-renegade-limited-16-multijet-h6747.html

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.