glx.35

Mazda 323 Cam Kontrol Anahtarı Bağlantısı Hakkında

Öncelikle merhabalar,
Sorum biraz uzun olacak ama benzer bir uygulama yapmış veya bu işlerden anlayan biri yardımcı olabilir diye konuyu açıyorum.

Aracımın dörtlü cam kontrol grubu bozulunca tamir etmek yerine sağ ve sol kapıya birer anahtar bağlamışlar. Sol kapıda da tek bir anahtar var ve sadece sol camı kontrol ediyor.
Ben de sol kapıdan sağ ön camı kontrol etmek amacıyla bir anahtar daha bağlamak istedim. Sol kapıdan sağ kapıya giden boş durumdaki iki kabloyu buldum ve sağ kapının cam motorundan anahtara gelen jaklara paralel olarak bağladım. Sol kapının anahtarındaki + ve - uçlarını paralel alıp yeni butona taktım ve sağ taraftan gelen kabloları da bağladım. Yeni bağladığım anahtar bu haliyle çalışmıyor. Ancak sağ kapıdaki + ve - uçlu kabloları çıkardığımda sol kapıdan sağ camı kontrol edebiliyorum. Bu seferde sağ kapıdaki anahtar devre dışı kalıyor.

Sağ ve sol kapıdaki anahtarların tümünün bağlantı sıralaması şöyle:
1. ve 5. jak > motordan gelen kablolar
2. ve 4. jak > + uç
3. jak > - uç (şase)

Kullandığım anahtarların üçü de şu tipte 5 jaklı anahtarlar:
http://images.hepsiburada.net/assets/OA/300/OA_2524974.jpg

Bu konuda bilgisi olanların değerli yorumlarını bekliyorum.

--------Sorunu kendi çabamla çözdüm arkadaşlar faydası olabilir diye yazıyorum.----------

*Sağ kapıda orjinal şeklinde şase yani - bulunmuyor dörtlü düğme iptal edilirse kontrol için sonradan ekleniyor.
* Bu durumda sağ kapıda 1 ve 5. jaklara cam motorundan gelen kabloları, 2.ve 4. jaklara sol tarafa giden iki kabloyu, 3. jakı ise + olarak bağlıyoruz.
* Sonra sol kapıdaki yeni anahtara sağ kapıdan gelen iki kabloyu 1. ve 5. jaklara bağlayıp 2.3.ve 4. jakları sol kapının anahtarından olduğu gibi paralel alıyoruz.(Sol kapının anahtarında da 3.jak + 2.ve 4 jak - olması lazım tersi de olabilir bende olduğu gibi tersse düzeltiyoruz) Eğer anahtar ters işlerse yani yukarı bastığınızda camı açma durumu olursa sağ kapıdaki anahtarda 1.ve 5. kabloların yerini karşılıklı değiştirın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bizim araçların şeması böyle sizinkininde çok farklı olacağını sanmıyorum.

ogk6Eo.png


işin mantığı şudur. motorlar kablolarının ikisindede şase bulunur. açma butonuna basınca kablolardan birisinde şase kesilip +12 volt vermeye başlar. ve motor hareket eder. diğer kapamaya basınca bu sefer diğer kablodaki şase kesilip +12 volt vermeye başlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yorumunuz için teşekkürler. Anahtardaki 1. ve 2. İle 4. ve 5. jaklar boştayken birbiriyle bağlantılı motorun 2 ucunda da + oluyor bu durumda. Bu durumda yeni anahtar kısa devre oluşturuyor. Nasıl halledilir bir fikrim yok. Şimdilik eskisi gibi toplayıp kaldırdım çözüm yolu bulursam tekrar bakacağım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.