Ladyhawke

Mazda CX-5 Bisiklet Taşıyıcı

 
 
 
Daha çok BBK (Bodrum Bisiklet Klubü)  ile pedalladığım için bisiklet taşıyıcı takma zorunluluğu hissettim. İlgileri için Muğla Gören Mazda'ya buradan teşekkür ederim.

 

evranoz, İlhan, Mehmet Özdemir ve 1 diğer kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Harika kareler, ellerinize sağlık.

 

Ben tereddütle almıştım, bu tavan bisiklet taşıyıcısını. İlk zamanlar yüklemede, indirmede zorlandım. Ama alışınca, şimdileri 4-5 dakikamı almıyordur sanırım. Arabada koruyucu iş eldiveni bulunduruyorum. Kaldırım kenarına park edip, eldivenleri giyip tık diye oturtuyorum bisikleti. 

 

Bagaj kısımında taşıyanlar benden daha çok uğraşıyorlar diyebilirim. :) Bisiklet taşıyıcımız tüm port bagalara uyumlu. Kızaklı ayarlanabilir mandalları olduğu için, tüm otomobillere uyum sağlayabiliyor.

 

Bol pedallı günler dilerim. :)

s.halilduru bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok güzel olmuş. Fotoğraflar da bir o kadar güzel. Güzel günlerde binin bisikletinize.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teşekkür ederim. Araç yüksek olduğu için bir plastik taburenin üzerine çıkmak zorunda kalıyorum. İki kişi olursa ona da gerek kalmıyor.

İlhan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teşekkür ederim. Araç yüksek olduğu için bir plastik taburenin üzerine çıkmak zorunda kalıyorum. İki kişi olursa ona da gerek kalmıyor.

 

Aslında güzel fikirmiş, arabada bende bulundurayım bir tane tabure. :) Öbür türlü aracı kaldırım kenarına çevirmeye çalışıyorum. 

Ladyhawke bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaslar,ben aracın üstüne port bagaj koymayı düşünüyorum,ama arkayada bisiklet bağlamak istiyorum,Cx-5 uyumlu aparat bulunurmu?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaslar,ben aracın üstüne port bagaj koymayı düşünüyorum,ama arkayada bisiklet bağlamak istiyorum,Cx-5 uyumlu aparat bulunurmu?

 

Arka tarafa bisiklet bağlamak çok sağlıklı olmayabiliyor. Bende bayağı bir araştırarak, tavan için olanına karar vermiştim.

 

Bagaj için yaşanan sorunları şu şekilde sıralayabilirim.

 

Bisiklet bagaj kapağını ve tamponu çizme ihtimali çok yüksekmiş. Kullananların çoğu çizikten şikayetçi.

 

Bisiklet sağdan ve soldan taştığı için. Dar sokaklarda, yada sıkışık trafiklerde sorun yaratabiliyormuş. Yan tarafta ki araçların aynasına çarpabiliyormuş, bisikletin ön yada arka tekerleği. 

 

Arkadaki seyir halinde ki otomobil, mesafeyi ayarlayamayıp bagada ki bisiklete çarpabiliyormuş. Hem bisiklet hem otomobil hasar alabiliyormuş.

 

Bisiklet bagajdayken hiç bir şekilde bagajı kullanamıyorsunuz. Bagajdan bir şey lazım oldu, bisikleti sökmek zorunda kalıyorsunuz. Allah göstermesin lastiğiniz patladı, önce bisikletleri söküp indirmeniz gerekiyor.

 

Seyir halindeyken, tavanda ki bisikletlikten daha çok ses çıkarıyor ve titreşim yapıyor.

 

Tavanda ki bisikletliğinde zorlukları var. En başta alçak yerlere giremiyorsunuz, kapalı otopark gibi. Ama bisiklet olunca da kişinin kapalı otoparkta işi olmuyor. En azından bu güne kadar benim olmadı. Tavan bisikletliği anahtarlı kilitli bir mekanizması var. Bisikleti orta demirinden sabitleyerek kilitliyorsunuz. Çalınma ihtimali çok ama çok zayıf o şekilde iken.

 

Aklıma gelenleri elimden geldiğince paylaşmaya çalıştım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arka tarafa bisiklet bağlamak çok sağlıklı olmayabiliyor. Bende bayağı bir araştırarak, tavan için olanına karar vermiştim.

 

Bagaj için yaşanan sorunları şu şekilde sıralayabilirim.

 

Bisiklet bagaj kapağını ve tamponu çizme ihtimali çok yüksekmiş. Kullananların çoğu çizikten şikayetçi.

 

Bisiklet sağdan ve soldan taştığı için. Dar sokaklarda, yada sıkışık trafiklerde sorun yaratabiliyormuş. Yan tarafta ki araçların aynasına çarpabiliyormuş, bisikletin ön yada arka tekerleği. 

 

Arkadaki seyir halinde ki otomobil, mesafeyi ayarlayamayıp bagada ki bisiklete çarpabiliyormuş. Hem bisiklet hem otomobil hasar alabiliyormuş.

 

Bisiklet bagajdayken hiç bir şekilde bagajı kullanamıyorsunuz. Bagajdan bir şey lazım oldu, bisikleti sökmek zorunda kalıyorsunuz. Allah göstermesin lastiğiniz patladı, önce bisikletleri söküp indirmeniz gerekiyor.

 

Seyir halindeyken, tavanda ki bisikletlikten daha çok ses çıkarıyor ve titreşim yapıyor.

 

Tavanda ki bisikletliğinde zorlukları var. En başta alçak yerlere giremiyorsunuz, kapalı otopark gibi. Ama bisiklet olunca da kişinin kapalı otoparkta işi olmuyor. En azından bu güne kadar benim olmadı. Tavan bisikletliği anahtarlı kilitli bir mekanizması var. Bisikleti orta demirinden sabitleyerek kilitliyorsunuz. Çalınma ihtimali çok ama çok zayıf o şekilde iken.

 

Aklıma gelenleri elimden geldiğince paylaşmaya çalıştım.

İLhan bey çok teşekkürler,bu yazdıklarınızı hiç düşünmemiştim,tavana port bagaj koymayı düşündüğüm için bisiklet şimdilik iptal diyebilirim,gerçi oğlum için(5 yaş) küçük bisiklet olacak ama çizilmeler ve takırtılar uzun yolda sıkıcı olur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İLhan bey çok teşekkürler,bu yazdıklarınızı hiç düşünmemiştim,tavana port bagaj koymayı düşündüğüm için bisiklet şimdilik iptal diyebilirim,gerçi oğlum için(5 yaş) küçük bisiklet olacak ama çizilmeler ve takırtılar uzun yolda sıkıcı olur.

 

Rica ederim, yardımcı olabildiysem ne mutlu bana. Ben kendiniz için bisiklet olarak düşünmüştüm. Küçük bisikletin çok sıkıntı, problem yaşatacağını düşünmüyorum.  Küçük olacağı için sağdan, soldan taşma yapmaz. Bisikletinizi, bisikletliğe güzel sabitledikten sonra,. Bagaj kapağına yada tampona değme ihtimali olan, bisikletin aksamlarını süngerleyebilirsiniz bir lastik yardımıyla. Oğulunuzu bisikletten mahrum bırakmayın bence. :) 

abdullah bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
‎27‎.‎05‎.‎2015 at 10:36, İlhan :

 

Rica ederim, yardımcı olabildiysem ne mutlu bana. Ben kendiniz için bisiklet olarak düşünmüştüm. Küçük bisikletin çok sıkıntı, problem yaşatacağını düşünmüyorum.  Küçük olacağı için sağdan, soldan taşma yapmaz. Bisikletinizi, bisikletliğe güzel sabitledikten sonra,. Bagaj kapağına yada tampona değme ihtimali olan, bisikletin aksamlarını süngerleyebilirsiniz bir lastik yardımıyla. Oğulunuzu bisikletten mahrum bırakmayın bence. :) 

@İlhan, @Ladyhawke

Ben de aracıma iki adet bisiklet taşıyıcı taktıracağım ancak yakıt tüketimi ve rüzgar sesi konusunda çekincelerim var. Siz bu iki konuda bir sıkıntı yaşadınız mı acaba?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
20 dakika önce, Leskylor :

@İlhan, @Ladyhawke

Ben de aracıma iki adet bisiklet taşıyıcı taktıracağım ancak yakıt tüketimi ve rüzgar sesi konusunda çekincelerim var. Siz bu iki konuda bir sıkıntı yaşadınız mı acaba?

Tavan Bagaj Rayı = %10 Ses

Tavan Bagaj Rayı + Bisiklet Taşıyıcısı = %20 Ses

Tavan Bagaj Rayı + Bisiklet Taşıyıcısı + Bisiklet = %30 Ses

Şehir içinde, şehirdeki çevre ses kirliliği + yavaş kullanımdan ötürü sesi çok az fark edersiniz. Yakıta çok fazla bir etkisi olmaz. 

Uzun yolda sesi fark edersiniz, araç daha fazla rüzgara tabi olduğu için seste artış oluyor. Bu durum tabi benim Mazda 3'te böyle. Malum Mazda 3'ler yol sesi konforu açısından biraz zayıflar. Cx-5'te bu durum çok rahatsız edici boyutta olacağını düşünmüyorum. Yakıt konusunda 90-110 Km arası hızlarda çok bir şey değişmiyor. Ama 110-120 üstüne çıktığınızda seste yakıtta artar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yakıt tüketiminde öyle aşırı bir fark görmedim. Seste fazla gelmiyor. Bazen taşıyıcının bağlantı yerleri gıcırtı yapıyor. Sadece o sinir bozuyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Zaten bisiklet takılı olduğunda 120 km/s i geçmeyin uyarısı var kullanım kılavuzunda. Seste biraz artış oluyor evet. Islık sesine benzer bir ses duyacaksınız. Yakıt tüketimi konusunda hiç ölçmedim ama zaten çok yüksek hız yapmayacağınız için önemli derecede artış olmayacaktır. 
(Birinci nesil Mazda 3 ile portbagaj üzerine takılı bisikletler ile 160-180 km hız yapıldı bir sıkıntı yok. :) Tabi denemeyin tavsiye edilen sınırları aşıyorsunuz.)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.