Jump to content

3. Nesil Mazda3 Hararet Lambasının İlk Çalıştırmada Yanması


serdarhan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

4 5 ay önce aldigim araç eksi 20 lerde yanmiyordu son 1 haftadır ilk calistirmada 2 dakika yanıyor. Bence bi tuhaflık var

 

Önceden de yanıyordur dikkatinizi çekmemiştir. İlk çalıştırmada 2 dakika mavi yanıyor ısınınca sönüyor. Maviyken yüksek devir kullanmayalım diye bir hatırlatma

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2.Nesil Mazda 3'ler için söylüyorum. İlk çalıştırmada hararet ışığı mavi olarak yanıyor. Havanın soğukluğuna bağlı olarak, motorun ısınma süresi dedeğişken olduğu için. Bir süre sonra o mavi ışık sönüyor. Kaldı ki benim aracım dizel olduğu için, daha geç ısınıyor.

 

Yazın bu sıcaklarda süre çok daha kısa sürüyor. Mavi ışığın görünmesi dakika değilde, saniyeler bile sürebiliyor.

 

Yani otomobilinizde bir tuhaflık yok. O ışık hiç yanmasaydı bir tuhaflık vardı denilebilir.

 

Işığın rengi sarı-kırmızı-turuncu  gibi ikaz-uyarı şeklinde olmadığı için dikkatinizi çekmemiş olabilir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2.Nesilden itibaren hepsinde var, Mazda 3, Mazda 2, daha önce yanmıyorduysa o zaman bir sorun varmış, şimdi düzelmiş, bu arada servise, elektrikçiye vs. gidip, akü ile falan oynandıysa bir şekilde eğrisi doğrusuna gelmiş olabilir....

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Merhaba,

Sizede motor çalıştığında motorun ısıtması çok uzun geliyormu? Hayır kışın anlarımda 30 derece sıcaklık var yaklaşık 1 dkka yüksek devirde motor ısıtmak nedir? Yoksa sadece bende mi böyle?  ;D Birde şöyle bi durum var; diyelimki çalıştırdım 30sn ısıttı. 10 km gittim. 5 dkka durdum. bir daha çalıştırdım bu sefer 50sn ısıtıyor. (benzin 4,75 (: )

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu konuda bir tuhaflık olduğu kesin. Mesela geceden sabaha kadar kaldıktan sonra sabah ilk çalıştırmada aracın motoru  çabuk ısınıyor,işyerinde akşama kadar bekledikten sonra akşamüzeri çalıştırırken aracın motoru daha uzun sürede ısınıyor. İki nokta arasındaki  fark ise rakım . Senin bahsettiğin örnekte de iki nokta arasında yükseklik farkı varmı ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Orada olay motoru ısıtmak değil zaten. Tam emin değilim nerdeki kötü gazlar ama(piston içlerindeki ve egzozdaki olabilir) onları dışarı atmak için yüksek devir çeviriyor araç.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba,

Sizede motor çalıştığında motorun ısıtması çok uzun geliyormu? Hayır kışın anlarımda 30 derece sıcaklık var yaklaşık 1 dkka yüksek devirde motor ısıtmak nedir? Yoksa sadece bende mi böyle?  ;D Birde şöyle bi durum var; diyelimki çalıştırdım 30sn ısıttı. 10 km gittim. 5 dkka durdum. bir daha çalıştırdım bu sefer 50sn ısıtıyor. (benzin 4,75 (: )

 

Forumda mevcut konu başlığının altında birleştirilmiştir, buradan devam edebiliriz. 

 

Bu dediğiniz süreçlerde mavi ışık yanıyor mu ?

Kesinlikle yanmiyordu. Bu konuda çok hassasim çünkü. devamli arabayi dinleyen gözlemleyen birisiyim.

 

Serdar bey siz ne yaptınız, kontrol edebildiniz mi  tekrardan ? Halen devam ediyor mu bu gözlemlediğiniz durum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Forumda mevcut konu başlığının altında birleştirilmiştir, buradan devam edebiliriz. 

 

Bu dediğiniz süreçlerde mavi ışık yanıyor mu ?

 

Serdar bey siz ne yaptınız, kontrol edebildiniz mi  tekrardan ? Halen devam ediyor mu bu gözlemlediğiniz durum.

Evet yanıyor.

Bu konuda bir tuhaflık olduğu kesin. Mesela geceden sabaha kadar kaldıktan sonra sabah ilk çalıştırmada aracın motoru  çabuk ısınıyor,işyerinde akşama kadar bekledikten sonra akşamüzeri çalıştırırken aracın motoru daha uzun sürede ısınıyor. İki nokta arasındaki  fark ise rakım . Senin bahsettiğin örnekte de iki nokta arasında yükseklik farkı varmı ?

Bence rakımdan fark etmesi için çoook büyük bir fark olması lazım. benim bulunduğum ortamlar arasında 1-2m anca oynuyordur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar Merhabalar; Ben yaklaşık 1 ay önce 2011 Mazda 3 aldım. Arabayı özellikle sabahları çalıştırırken dikkatimi çeken mavi bir lamba oldu. Araştırmalarım sonucu bu konuyu buldum. Size iki soru sormak istiyorum. 

1- Her sabah bu mavi lambanın yanması gerekiyor mu? Işık sönene kadar beklemem lazım mı? Yoksa direk devam edebilir miyim.? (Ben sabah arabayı çalıştırıyorum 10-15 sn sonra ışık yansa bile yoluma devam ediyorum daha sonra ışık kendisi sönüyor)

2- Arabayı ilk çalıştırdığımda önce benzinde daha sonra 1-2 dk sonra gaza geçiyor bunu normal sayıyorum. Fakat size sormak istediğim konu şu. İşten çıktık eve gidiyoruz epey yol gittik marketin önünde durduk arabayı durdurduk, ekmek alıp çıktık arabayı tekrar çalıştırdık. Sanki ilk çalışması gibi yine 1-2 dk benzinde çalışıyor. Benim daha önceki arabalarımda da ilk çalıştırma benzinle olurdu motor ısındı mı istediğin kadar kapat aç direk lpg çalışırdı. Sizce bu normal mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar Merhabalar; Ben yaklaşık 1 ay önce 2011 Mazda 3 aldım. Arabayı özellikle sabahları çalıştırırken dikkatimi çeken mavi bir lamba oldu. Araştırmalarım sonucu bu konuyu buldum. Size iki soru sormak istiyorum. 

1- Her sabah bu mavi lambanın yanması gerekiyor mu? Işık sönene kadar beklemem lazım mı? Yoksa direk devam edebilir miyim.? (Ben sabah arabayı çalıştırıyorum 10-15 sn sonra ışık yansa bile yoluma devam ediyorum daha sonra ışık kendisi sönüyor)

2- Arabayı ilk çalıştırdığımda önce benzinde daha sonra 1-2 dk sonra gaza geçiyor bunu normal sayıyorum. Fakat size sormak istediğim konu şu. İşten çıktık eve gidiyoruz epey yol gittik marketin önünde durduk arabayı durdurduk, ekmek alıp çıktık arabayı tekrar çalıştırdık. Sanki ilk çalışması gibi yine 1-2 dk benzinde çalışıyor. Benim daha önceki arabalarımda da ilk çalıştırma benzinle olurdu motor ısındı mı istediğin kadar kapat aç direk lpg çalışırdı. Sizce bu normal mi?

 

Bu konuda sorup vermiş olduğum cevap, Burada ki ortak sorunuz içinde geçerli.

 

Otomobiliniz 2.Nesil Mazda 3

 

Otomobilinizde ibreli bir hararet göstergesi yok. Otomobilinizi ilk çalıştırdığınızda, devir saatinin olduğu kadranda. Farınızın açık olduğunu gösteren, ikaz ışığının hemen solunda yanar. Motorunuz gerekli sıcaklığa ulaştığında kendiliğinden söner. Yada hararetle ilgili bir problem olduğunda yanar.

 

Po3BbN.jpg

 
Diğer konuda ki sorunuza vermiş olduğum cevaba, ilave yapacak olursam.
 
Yazın zaten araçlar çabuk ısınıyor. Ortalama 45-50 Saniye, bilemediniz 70-80 saniye yanıyor. Motor gerekli sıcaklığa ulaştığında bu mavi ışık sönüyor. Ben şahsen yazın 20-30 saniye bekliyorum. Aynı şekilde stop etmeden evvelde bekliyorum turbodan dolayı. Tabi bu son söylediğim, sizin için geçerli değil. Çünkü benim aracım dizel. Çok acelesi olmayan ilk çalıştırdığında da bekler, stop etmeden evvelde bekler. Motor ömrü açısından sağlıklı deniliyor. Ama yeni nesil araçlarda buna gerek yokta deniliyor. Ama çalıştırdıktan sonra birazcık beklemenin asla zararı olmadığı konusunda eminim. :)
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Merhaba,

Motor soğukken yanan mavi lambanın ikaz amacı, kullanıcının motor yağının soğuk olduğunu bilmesidir. Bu aralıklarda lambanın sönmesine kadar motoru yüksek devirlerde kullanılmasına dikkat edilmelidir. Çünkü motor yağı soğuk yoğunluğu fazla haliyle akışkanlığı zayıftır. Bilginize.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

Serdar bey siz ne yaptınız, kontrol edebildiniz mi  tekrardan ? Halen devam ediyor mu bu gözlemlediğiniz durum.

 

Serdar bey değil 15 gün 73 gün geçmiş konunuzun üzerinden.(Yan Cam Titreme Konunuz) :)

 

Bu süreçte başka bir arkadaşta sizin gibi benzer bir soru sormuş. 3.Nesil Mazda 3 sahibi olsam özellikle ben gözlemleyip yanıt vereceğim ama. Şu haliyle 2.Nesil Dizel Mazda otomobilimde ki bilgileri paylaştım. O yüzden vereceğiniz bilgiler faydalı olacaktır eminim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Serdar beyle ilgili özel bir durum olmuştu hatırladığım kadarıyla. Kendisi foruma giremiyordu kullanıcı adı ve şifresiyle. Bir iki defa mailleştik, şifresini falan sıfırlamıştık. Şimdi profiline baktım, en son haziran'da giriş yapmış. Korkarım, üye bilgileriyle hâlâ giremiyor foruma.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Serdar beyle ilgili özel bir durum olmuştu hatırladığım kadarıyla. Kendisi foruma giremiyordu kullanıcı adı ve şifresiyle. Bir iki defa mailleştik, şifresini falan sıfırlamıştık. Şimdi profiline baktım, en son haziran'da giriş yapmış. Korkarım, üye bilgileriyle hâlâ giremiyor foruma.

 

Sen böyle deyince şimdi bende hatırladım. Ben nereden biliyorum ve hatırlıyorum. Facebook sayfamızda ki bir paylaşımın altına yazmıştı bu sorununu yorum olarak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sen böyle deyince şimdi bende hatırladım. Ben nereden biliyorum ve hatırlıyorum. Facebook sayfamızda ki bir paylaşımın altına yazmıştı bu sorununu yorum olarak.

 

Ben o gün gönderdiğim maili tekrar gönderdim şimdi, facebook'taki yorumdan haberim yoktu. Sen de bulabilirsen, facebook'tan ulaşabilir misin abi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Uzun bir süre aranızdan ayrı kaldım malum ülkenin durumu tayin işleri felan derken suan antalyada yim. Arabayı getirir getirmez servise gotyrcem ozaman iletirim buradan

Bu arada anarcst evet hala yanıyor. Erzurumda kışın eksi 30 larda yanmaya lamba yazın 2 hafta öncesine kadar hala çalıştıktan sonra 30 sn yanıyor .bence motor sogukluguyla alakası yok arabanın devrini bulması ile ilgili. Servise gidince onuda sorayım bari

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Bir netice aldınız mı Serdar Bey? 20 derece sıcaklıkta çalıştırınca bile az bir süre devirli çalışıyor araç ve mavi ikon yanık kalıyor bir süre.

 

Merhaba,

Sizede motor çalıştığında motorun ısıtması çok uzun geliyormu? Hayır kışın anlarımda 30 derece sıcaklık var yaklaşık 1 dkka yüksek devirde motor ısıtmak nedir? Yoksa sadece bende mi böyle?  ;D Birde şöyle bi durum var; diyelimki çalıştırdım 30sn ısıttı. 10 km gittim. 5 dkka durdum. bir daha çalıştırdım bu sefer 50sn ısıtıyor. (benzin 4,75 (: )

Bu benim de dikkatimi çekti. Saat 10 gibi iş yerime vardım. Öğle güneşi altında, iki saat sonra tekrar bindim. Mavi ikon yanmadı sanırım, ama devirli çalıştı az bir süre. Yoksa denildiği gibi sıcaklık değil de motorun bir bildiği mi var ilk çalışmayla ilgili?...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu bir sorun degil. 30-40 derece sicaklik motorun optimum calisma sicakliginin yaninda kutup sogugu gibi kalir. Istersen 40 derece sicaklikta olsun motor 2-3 saat bekledikten sonra calistirinca bu uyari isigi kisa sureligine yaniyor ve ilk calistirmada otomatik jikle de 30-40 saniye kadar calisir. Yukarida arkadaslar aciklamis zaten endise edecek bir durum yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...