Ali

Satıcıya kızdı otomobil tasarladı

Denizli'nin Çivril ilçesinde spor otomobil almak için gittiği bayide gördüğü davranışa kızan bir esnaf, 2 ayda oğluyla araba tasarladı

 

1083390_620x410.jpg

 

Kıralan Mahallesi'nde yaşayan esnaf Ramazan Kaplan (45), gazetecilere yaptığı açıklamada, 3 ay önce spor otomobil almak için gittiği bir satış bayisinde 145 bin liraya satın almak için anlaştığı araç için 30 bin lira kapora bıraktığını anlattı.

Satış sorumlusunun, aracın 2-3 ay sonra teslim edilebileceğini, teslim sırasında zam gelmesi halinde bu bedeli alıcıdan tahsil edeceklerini söylemesine kızdığını ifade eden Kaplan, "Bu benim çok ağırıma gitti. Sanki bu marka aracı almak zorunluluğumuz varmış gibi tavırlar sergilediler. O gün aracı almaktan vazgeçtim" dedi.

 

3 BİN LİRAYA YAPTI

 

İki aylık çalışma sonrasında oğluyla tasarladığı otomobili üretim aşamasına getirdiklerini ifade eden Kaplan, şöyle konuştu:

"İsim olarak 'Anadolu Kaplanı' ya da 'Kaplan' ismini düşündük. Her şeyini kendim yaptım. Koltukları, elektrik aksamı, boyası, her şey elimden geçti. İki ay sonunda aracım çalışır halde hazır duruma geldi. Bir iki estetik rötuş yapılacak yeri var. Onun dışında şu an kullanıma hazır halde. Otomobilin dış görüntüsü için 10 tabaka yerli sac kullandık. Otomobili hazır hale getirmek için 3 bin lira harcadık. Aracın motor aksamı kendi üretimimiz olsa bu maliyet biraz daha düşer. Otomobilimizin deneme sürüşü ve kontrollerini yaptık. Güvenliği ve yol tutuşu, piyasadaki birçok araçtan daha iyi durumda. Yakıt olarak da hem benzin hem LPG dönüşümü var. 100 kilometrede yaklaşık 10 liralık yakıt tüketiyor. Sanayi ve Ticaret Bakanlığına müracaatta bulunacağım ve aracımın patentini alarak, değişik modellerde üretimine devam edeceğim."

 

Link :http://www.haberturk.com/gundem/haber/1083390-saticiya-kizdi-otomobil-tasarladi


Bizde mazdaya kızıp seri motorlar üretelim :D

Mehmet Özdemir ve oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Biz değil ama mazda kızıp süper atak arabalar üretse :) Tabi paramız yeterde alabilir miyiz onu bilemem

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fuarda Türk yapımı bir araç vardı, ismini hatırlayan var mı ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fuarda Türk yapımı bir araç vardı, ismini hatırlayan var mı ?

onuk s55 gibi bir şeydi heralde 2-3 model vardı elektrikli motorlu.

Burak bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu adam Alfo Romeoya kızmış muhtemelen , yaptığı araç ona benziyor..

 

Lamborghini de, Traktörcüsün sen Traktörcü kal diyen Ferrariye kızıp araba yapmıştı...Hikayesi buna benzemiş...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

3000 TL ye  bisiklet yapılmaz,   

 

 

 

100 km' de  10 TL  = 4,5 litre LPG    bu da 0.9 tce clio motoruna lpg takanlar bile bundan daha çok yakıo

 

 

balon mudur nedir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Erke dönergeci, suyla çalışan araba, güneş enerjisi, karadenizli mucit vs. Bu kafalardan en son patlayan olay da Samsung'un batarya üzerindeki dinleme çipiydi, yüzbinlerce kişi paylaşmış etmiş araştırmadan etmeden. Her neyse NFC anteni o.

 

Yeterli para, imkan verilirse yapar diye gaza gelenler olur bu haberlerin yorumlarında, yapamazlar, yaptırırlar ki olay da yeterli parayı basıp yaptıracak ekip kurabilmekte. En fazla sanayici bu adamlar, daha fazlası değil. Bu lafıma kızanlar olacaktır Kızarsanız biye böyle söylendiğimi açıklarım, üşendim şimdi :)

 

Bu arkadaş sanırım Renault 12 üstü hurdalıktan toplama parçalar ve bolca işçilikle bunu yapmış. Bolca keyif almıştır, sağından solundan övgü de almıştır ama bir gram daha fazlası değil. Tasarım dedikleri de sağı solu kesip üstüne sac kaynatmaktan ötesi değil. Motor kendi üretimimiz olsa maliyet düşer demiş, olay o abicim zaten. 1000 tane motor sök tak, rektefiye yap vs. Sen termodinamik bilmiyorsun, mukavemet bilmiyorsun, teorik dersleri geçtim döküm bilmiyorsun... sabaha kadar müfredatı sayarım burada :D Keza bir makina mühendisi ya da konuyla ilgili başka bir mühendis, ne kadar iyi okuldan ne kadar iyi donanımla mezun olursa olsun, yeterli ekipman, yeterli ekip, yeterli para, zaman vs... olmadan da bu kadar komplike makinalarda "iş görür" bir şey yapamaz. Hadi yaptın daha bunun üretim planlama, pazarlama, servis ağı falan filan var oğlu var. Evet içten yanmalı motoru tek bir kişi icad etti belki, belki o adam mühendis bile değildi ama gelişimi ve hemen herkesin kullanabileceği hale gelmesi böyle ekipler ve rekabetler sayesinde oldu.

 

Evet rekabet de önemli kalem, rekabet olmasa sürekli aynı şeyi üret sat devam ederler ki vaktinde kuş serisi, toros vs. biliriz bunu otomobil taraflarından. En büyük rekabetler savaşlardır, Birinci Dünya Savaşı'nda uçağın önemi anlaşılınca sonrasında ve İkinci savaş döneminde gelişti pek çok mekanik-elektronik sistemler. Sonrası soğuk savaş, uzay kapışmaları vs. Keza bugünlerde o kadar önemsenmese de 70-2000 döneminde motorsporları da çok önemli kalemdi otomobil sektörü için.

 

Bolca konuşulan ama doğru düzgün bir bilgiye sahip olmadığımız yerli otomobil projesi umarım ciddi olur. Şu ara gizliliğe çok kasıyorlar, bu gizlilik kastırmaları beklentimi yükseltiyor açıkcası ama %100 yerli takıntısı da ciddi kafamı kurcalıyor. Bir de bu tip haberler de "yerli otomobil" diye aktarıldığından yerli otomobil kavramının değerini düşürüyor. Olaya ilgili kesim bu haberlerden oldukça rahatsız olmakta, ben de dahil. 

 

Buyurun şöyle bir abimiz var, son zamanlarda ünledi. Bu tip haberlerle ve bu konularla alakadar olmayan insanlar acayip etkileniyor. Facebook ta sık sık karşılaşıyorum kendisiyle. 

 

Misal şunu yapmanın mücitlik tarafı nedir sizce?

Oyun parklarındaki oyuncakların hurdalarından falan aransanız bulursunuz, rulmanlı kendi ekseninde dönen bir direğe bir varili ortadan ikiye kesip ters taraflı kaynat, altına kayışla dinamo bağla al sana minimal rüzgar türbini, anca ampül yakarsın belki su ısıtırsın. Eski su/yel değirmenlerinin daha metalli ve dinamoya sahip olanı işte. Voltaj, frekans kontrolün var mı, yok. Kesit alanına göre enerji yakalama verimliliği ne, güncel trübinlerin en fazla 1/4'ü kadar ki dinamo vs. tarafları ayrı ayr kafalar. Güvenilirlik, yüksek rüzgar hızlarında kontrol vs... gider bu. Donanımhaber forumlarındaki meraklı abilerin yazılarını okuyup bu işe bulaşan biri ciddi anlamda bundan çok daha işe yarar bir şey üretebilir. Buyurun google dan karşıma çıkan iki link http://forum.donanimhaber.com/m_3899535/mpage_171/tm.htm http://forum.donanimhaber.com/m_65888715/tm.htm

 

Rüzgar enerjisi eskiden beri ilgili olduğum bir mevzu. Okuyup ederdim ama derli toplu ve işlevsel bilgim yoktu ki o kafayla gitseydim en fazla yukarıdaki forumun dayılarını okuyacaktım üstüne bölüm derslerinden gelen teorik bilgileri kombineleyecektim ki bu bilgiler genel bilgilerdir, tek bir alana yoğunlaşmaz yüksek lisans vs. yapılmadıkça.

 

Bir kaç yıl önce ismi lazım değil bir firmada gayrıresmi staj yaptım. Orada şehiriçi apartmanlarda kullanılabilecek rüzgar enerjisi sistemleri tasarlanmaya çalışılıyordu ama arge ekibi falan hak getire, 2 tane tekniker takılıyorlar kendi kendilerine ve büyük patron da onların lafına bakıyor sadece. İkna olursa parayı basıp tasarlatacak başka yerlere, belki benzer işleri yapan firmalarla anlaşacak falan ki o yerler de büyük patronu ikna edecek kadar detayı (yani dandik) kastırıp parasını alıp geçecek. Bahsettiğim firma hepinizin bildiği, televizyonda yeni teknoloji ıvır zıvır canavar gibi reklam yapan, iyi de para kazanan bir firma bu arada.

 

Meraklıyım ya yancılandım bunlara. İlk anda gizli bilgi falan sakladılar bildiklerini, kafalarındaki projeyi çok gizli aman ha diye anlattılar. Proje de çok orjinal ya neyse. Çöktüm internete, doğru düzgün Türkçe kaynak yok, en fazla yukarıdaki forumlar var işte. Geçtim İngilizce'ye, evet derslerim İngilizce olsa da Türkçe'sini okumak daha kolay, anlaşılır yorucu değil vs. ama İngilizce ders görmenin de rahatlığı bu, okuduğun teknik makaleyi yorsa da anlayabiliyorsun. Her neyse binlerce sayfa akademik döküman buldum sadece google aramasıyla. İnceledim 3-4 gece  ve projenin saçma olduğunu farkettim.* Doğrudan saçma dersem gıcık olacaklardı, öğrendiklerimi anlattım önce, belli bir yere kadar onlar da ulaşmışlardı ama sonrasında ben ne anlattıysam onu biliyorlardı. En sonunda bak bu bu yüzden saçma diye önlerine sundum, biz yapalım da saçma olsun, mühim olan bunun reklamını yapıp satmaya geldi kafa. 

 

*İstenilen gücü şehiriçi rüzar hızlarında yakalamak için gereken türbin çapı aparmanın üstüne çanak anten kadar kolay dikilebilecek boyutlardan uzaktı. Boyutlar aparmanın statiği için tehlikeliydi. 

 

*Şehir içi düzensiz rüzgar dağılımı, şehir içi-apartmanların aerodinamiği, büyük şehirlerimizdeki rüzgar hızı dağılımları vs. de araştırdım. Bizimki gibi düzensizliğin hakim olduğu yerleşimlerde neredeyse her apartmana ayrı proje tasarlamak gerekiyordu vs. En basit "olmaz" ları yazdım işte devamına girmeye gerek yok.

 

Yukarıda çok şekilli anlattım ya bir sürü şey biliyorum diye, aslında hiç bir halt bilmiyorum. Sadece bilenlerin anlaşılır bir şekilde özet geçtiklerini, araştırmalarının sonuçlarını vs. okudum. Adamları bunları saydırıyorum da akışkanlar mekaniği bilmiyordum ulan daha. Hallicesinden lise fizik bilgisi üstüne İngilizce, biraz da merak ve sana gıcık olan iki argeci, bir patron sonra kaç abi stajdan zaten resmi değil bişeyler öğrenmeye diye gitmişim, öğrendim :D

 

Bu tip konularda akla ara ara orjinal bir fikir gelir ya, günümüzde makinalar o kadar gelişti ki o aklımıza gelen basit fikirler çok büyük olasılıkla birileri tarafından düşünüldü zaten. Bu birilerinden üşenmeyen ve bilgi sahibi olanlar oturdu hesap etti, yetmediyse ekip kurdu baktı olmuyor bastı geçti. Ancak kullanışlılık yönünden yeni fikirler üretilebiliyor bu tip kafalarla, tek tuşla açılan cam (ki sonrasında güvenlik sıkıntıları çıktı bunun sıkışma vs.), elektrikli katlanır ayna gibi fikirler.

 

Mekanik tarafa örnek vereyim, hatta kendimden örnek vereyim. Lisedeyim, otomobil-makina manyağıyım, dergiler internet vs. araştırıyorum da araştırıyorum, Türkçe tabi. Turbo motorlar özellikle dizellerde revaçta ama benzinliler de gayet iyi hp lere sahip. Düşük hacimli turbo motor basmazsan kokluyor, basınca uçuyor ama alt devirler ölü, gecikme var. Lan bir de supercharger varmış, alt devirlerde daha canlı ama üst devirler-toplam yakıt tüketimi vs. bir kaç taraftan eksisi var. Koy abi ikisini bir araya, iki valf, biraz yazılım ve test, alt devirde charger, üst devirde de über basınçlı turbo çalışsın uçsun hpler. Uuu süper fikir.

 

Bir anda kendimi bir halt sandım, araştırıyorum ediyorum ama internete falan da yazmıyorum fikrimi çalmasınlar kafası :D Her neyse okulumdaki fizik hocamla konuşuyorum ki çok kral adamdır kendisi, bizim lise mezunlarından biri Tofaş, biri Renault'da mühendis iki kişiyle konuşturuyor beni (Bursa Fen Lisesi bu arada, bir sürü mezun über yerlerde çalışıyor). İkisi de sallamıyor fikrimi, üzülüyorum, küfrediyorum vs. saçma sapan kafalar işte. Bir iki yıl sonra VW şu 1.4 170bg ünlü motoru tanıtıyor, hem charger var hem turbo, inanılmaz hacim-güç oranı, yakıt tüketimi falan filan, bizim memlekete über uygun vergi vs. Damarlanıyorum, kafalar kafalar, benim fikrimdi lan bu :D

 

Tabi adamlar onu kaç yıl öncesinden planlamış, geliştirmesini, testini yapmış vs. bunlar yok o zaman kafada. Bir iki yıl daha geçiyor, motor sorunlu, dayanıklılık yeterli değil, revizyonlar görüyor pek çok, rafa kalkıyor vs. Aslında bir bakıma Wankel motor gibi. Zaten o kadar dayanım sağlanabilse F1 motorları (3 litre atmosferik 950bg civarıydı benim takip ettiğim döneminde) seri üretime geçer gündelik araçlarda 1 litre 300 bg liği kullanılır. Keza 1 litre 200bg atmosferik motorsiklet motorları da mevcut etrafta. Biz 200 bg arabaya sportif takısı ekliyoruz. Al işte küçücük, hafif ve güçlü motor, koy bakalım bir ton arabaya ne oluyor sonra :)

 

VW'ye giydirdim de benzer çok fazla örnek var; bizim Wankel, yine VW ama DSG, geneli yağ yakan performanslı sokak araçları, otomatikleştirilmiş manuel şanzımanların hemen hepsi, Fiesta'ların direksiyon kutusu, Connect enjektörleri, bir dönem Peugeot grubu ön takımı vs.

 

VW de 2.0 TDI 240bg dizel, Honda'da 1.6 160bg dizel, ZF9HP şanzıman, bizim sıkıştırma manyağı motorlar vs. şu sıralar beni heyecanlandıran gelişmeler, heyecanla bekliyorum 2-3 yıl sonrası haklarında konuşulacakları. Keza uçuk hayallerim yok, ileride alabileceğim kafalara ilgi duyuyorum :)

 

Damarıma geldi, gece gece destan yazdım, yarına iki finalim var ya onlardan kaçıyorum burada zaman harcayarak :D

 

Son olarak, benim durumum en azından bu kadar vahim değildi :D

 

Mehmet Özdemir, PAN, evranoz ve 1 diğer kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fazla kızdırmayın, maazallah uçak fln yapmaya kalkar. Bir şey yazacaktım da pek etik olmayacak o yüzden vazgeçtim...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fazla kızdırmayın, maazallah uçak fln yapmaya kalkar. Bir şey yazacaktım da pek etik olmayacak o yüzden vazgeçtim...

 

vazgeçmekle iyi etmişsiniz sonra utanması da oluyor bunların

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu adam Alfo Romeoya kızmış muhtemelen , yaptığı araç ona benziyor..

 

Lamborghini de, Traktörcüsün sen Traktörcü kal diyen Ferrariye kızıp araba yapmıştı...Hikayesi buna benzemiş...

Ne Alfa'sı Emre abi, bildiğin Toros'dur bu :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet biliyorum bu icatların bazıları komik ama bazılarını biz hayata küstürüyoruz.

 

Bunlardan biride Vecihi Hürkuş'tur. 1925 yılında kendi başına uçak yapıp uçuran, hatta boing firmasının teknolojisi bizden üstün dediği uçak planları çizen bir adamdı.

 

Yeni nesil bu adı araştırsın. Bu adamın hayatının kimler tarafından karartıldığını öğrensin. Biraz destekle boing firmasından daha büyük bir uçak şirketinin kurulabileceğini idrak etsin.

 

Belki bu sayede gülerken düşünürüzde.


Vecihi Hürkuş'ın hazin öyküsü için

 

https://www.mserdark.com/vecihi-hurkusu-bilir-misiniz/

 

Hiç bir iyilik cezasız kalmıyor değil mi?

mersinden_ersin bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tıpkı;

"Padişahım, bu yarın bugün sizin tahtınıza uçarak gelir, elinizden alır" Sözlerine kanıp sürülen Hazerifen gibi.

PAN bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tıpkı;

"Padişahım, bu yarın bugün sizin tahtınıza uçarak gelir, elinizden alır" Sözlerine kanıp sürülen Hazerifen gibi.

 

Takdir yada en azından teşvik etmektense dalga geçmeyi hatta elimizden gelirse yok etmeyi seviyoruz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Demekki tarihimizin her aşamasında bu hastalık bizi kavurdu.

Sadece belli dönemlere ait değil maalesef.

PAN ve kindness bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ne Alfa'sı Emre abi, bildiğin Toros'dur bu :)

 

Ön ızgara harbi Alfadan gopya gibi Efe  :) kesin ona gönderme yapıyor... Bir miktarda Dart Wader'in aracına benzemiyor değil....

Takdir yada en azından teşvik etmektense dalga geçmeyi hatta elimizden gelirse yok etmeyi seviyoruz.

 

Fuara gidenlerden  kaçımız  merak edip de yerli üretim aracın broşürünü aldı, varsa alan söylesin... 

PAN bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Std. yurdum insanı. Bana kalkıp da bu adamı savunmaya kalkmayın, komik oluyorsunuz. Be hey adam, madem sinirlendin yaptığın icat kadar komik olma. Güveniği ve yol tutuşu nasıl neye göre piyasadaki pek çok araçtan iyi olabiliyor? Test ekibin, pistin, donanımın, ar-ge ekibin mi var? Madem spor lüks araç alacaktın neden Lpg mavrası yapıyorsun? Kimse sana zorla araç satmıyor A markasını beğenmediysen B markasına git piyasada tek bir üretici mi var? Şu yaptığın deli saçması büküm sacın bile 50 yerden çalıntı. Bu kalkıp ben mesihim, yok ben havada durdum diyen adamlardan farksız. Motoru kendi yapsa maliyeti düşermiş. Sanki üzerinde V10 Ferrari motoru var. O kadar kolay sanıyor işte kendini bilmez adamın teki. Birde herkes hemen vatan millet sakarya oluyor ya ona bitiyorum. Biz de ülkemiz için birşeyler yapmak isteriz ve hatta yapıyoruz da ama ona buna kızarak değil... 

Gökhan ve mersinden_ersin bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.