Jump to content

4×4 Honda CR-V Satışta !


Efebey
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

da8zlnbj.jpg

 

 

Makyaj operasyonuyla birlikte Honda CR-V, küçük hacimli dizel motorda otomatik vites sunmaya başlamıştı.
 
Şimdiyse bu versiyon, dört tekerlekten çekiş sistemiyle Türkiye’de satışa çıktı.
 
Makyajla birlikte CR-V’nin farları, radyatör ızgarası ve jant seçenekleri yenilenmişti. İç mekandaysa yeni multi medya sistemi ön plana çıkıyor. Bunun dışında artık 1,6 litrelik turbo beslemeli dizel motor, güçlü versiyonuyla birlikte otomatik şanzımanla yollara çıkacak.
 
1,6 litrelik dizel motor, 120 HP’lik kardeşinden farklı olarak çift turboyla besleniyor ve 160 HP güç ile 350 Nm tork üretiyor. 9 ileri otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte SUV, 0’dan 100 km/s hıza 10 saniyede ulaşıyor. 
Ortalama tüketim 100 kmde 5,1 litre olarak veriliyor.
 
Manuel versiyondan yaklaşık 16 bin lira daha pahalı olan dizel motorlu, otomatik şanzımanlı, dört tekerlekten çekişli CR-V’nin fiyatı 125.990 TL olarak açıklanıyor.
 
-------------------------------------------------------------------------
 
Kaynak : otopark.com
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

160 HP - 350 nm tork ile 0 - 100 kilometreye 10 saniyede ulaşması biraz garip değil mi?

 

Aracın ağırlığına bakmak lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

125 bin TL otomatik dizel için başlangıç fiyatıymış. Donanımlara göre fiyat listesi şu linkte görülebilir. Fiyatlar gerçekten uçmuş.

 

Bu arada dizel otomatikte ağırlık 1728 kilogrammış.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

125 bin TL otomatik dizel için başlangıç fiyatıymış. Donanımlara göre fiyat listesi şu linkte görülebilir. Fiyatlar gerçekten uçmuş.

 

Bu arada dizel otomatikte ağırlık 1728 kilogrammış.

 

1.6 Dizelden 160 Hp güç, bravo Honda'ya demek yakışır bana.

 

1728 kg'luk aracın o sürede hıza ulaşması bu durumda normal. Hatta iyi bile diyebiliriz.

 

Bu arada  4x4 özelliği sadece otomatik şanzımanlı modellerinde varmış.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1728 kg ! yunus, ben ve Gokhan abi dahil mi [emoji1] 4x4 araç yapıyorlar ama 4-4 yapan yok. Hr-v iç mekan olarak çok kötüydü, bu da ağırlıktan kaybetmiş. Fiyat zaten maşallah :) full 146.900₺ . Cx5 alınır o fiyata. Motor 160hp de olsa tekerlere 160hp aktarabileceğini düşünmüyorum. Gelsin de test edeyim [emoji12]

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu tip küçük motorlu araçlarda dizel motor olursa , turbosuz da yerinden kalkabilsin diye, 1. vitesi çok kısa tutuyorlar..  bir de 4x4 ler arazi şartlarında salt tekerlek gücüne ihtiyaç duydukları için  yine 1. vitesi çok kısa tutuyorlar.

 

bundandır ki,  bu araç muhtemelen kalkışta   20kmh  'de 1den 2 ye  geçiyordur. .      3. vitesin sonunda yada 4. vitesin başında 100 e geliyordur.  

otomatik ağır bir araba için 0-100 ü güzel denilebilir.  bizim 1500kg 150 hp lik mazda 6 otomatikler 11sn      

ıslak zeminde v.s 4x4 sayesinde yine ok gibi fırlayacaktır.  0-100 hızlanması 8 sn olan önden çekişli arabaları bile geçer.

 

Hatırlatma : 0-100 hızlanmalarında ve son sürat denemeleride  tork a bakmanıza gerek yok..  sadece güç verileri,  oldukça belirleyici olacaktır.

 

örn:  

320i  1600cc  170hp   250nm      0-100: 7.6sn    topspeed: 230kmh     1485kg

320d  2000cc 184hp   380nm      0-100  7.4sn    topspeed: 230kmh     1505kg    

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben kalkışlarda torkun önemli olduğunu zannediyordum. Bir Söz vardı ya; tork yarış kazandırır, beygir araba sattırır diye :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben kalkışlarda torkun önemli olduğunu zannediyordum. Bir Söz vardı ya; tork yarış kazandırır, beygir araba sattırır diye :)

tamamen yalan. komple yalan.   hiç bir alakası yok. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Pek çok yere yazdım bu motoru ve şanzımanı (ZF9HP)heyecanla bekliyorum diye ancak araç konfor vs. olarak fiyasko, makyajla toparlamışlardır umarım. 2 çeker manuel testi http://www.otopark.com/2015/05/16/tas-devri-honda-cr-v-1-6-elegance/

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ZF9HP şanzıman  jeep cherokee ' de de var.  arada kullanıyorum...  yazılımsal olarak çok kötü bi şanzıman.

manuel de ne kaçta olduğunu anlayabiliyorsun,  ne istediğin vitese geçiyor.. 40la giderken  5-6 ya alıyorsun tamam geçmiş gözüküyor. gaza basıyorsun  3 te kavrıyor.  

sürekli gaza bastıktan net 1 sn  bazen 2 sn sonra araç tepki veriyor. 1 sn düşünüyor. kafası çok karışık.  

sadece gaza sonuna kadar basıp beklersen  araç hızlanmaya başladıktan sonra tıkır tıkır atıyor..  

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ZF9HP şanzıman  jeep cherokee ' de de var.  arada kullanıyorum...  yazılımsal olarak çok kötü bi şanzıman.

manuel de ne kaçta olduğunu anlayabiliyorsun,  ne istediğin vitese geçiyor.. 40la giderken  5-6 ya alıyorsun tamam geçmiş gözüküyor. gaza basıyorsun  3 te kavrıyor.  

sürekli gaza bastıktan net 1 sn  bazen 2 sn sonra araç tepki veriyor. 1 sn düşünüyor. kafası çok karışık.  

sadece gaza sonuna kadar basıp beklersen  araç hızlanmaya başladıktan sonra tıkır tıkır atıyor..  

Çekici şanzımanı bu, terminal traktörü gibi :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1728 kg ! yunus, ben ve Gokhan abi dahil mi [emoji1] 4x4 araç yapıyorlar ama 4-4 yapan yok. Hr-v iç mekan olarak çok kötüydü, bu da ağırlıktan kaybetmiş. Fiyat zaten maşallah :) full 146.900₺ . Cx5 alınır o fiyata. Motor 160hp de olsa tekerlere 160hp aktarabileceğini düşünmüyorum. Gelsin de test edeyim [emoji12]

 

Valla Fatih, hesapladım da, CX-5'e sen, ben ve Gökhan Abi, birlikte binsek bile 1728 Kg olmuyor.. :D

 

HR-V dışarıdan çok güzel, ama içerisi vasattan da beterdi.. Bu 147 ise HR-V 90'dan aşağı olmaz herhalde..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Valla Fatih, hesapladım da, CX-5'e sen, ben ve Gökhan Abi, birlikte binsek bile 1728 Kg olmuyor.. :D

HR-V dışarıdan çok güzel, ama içerisi vasattan da beterdi.. Bu 147 ise HR-V 90'dan aşağı olmaz herhalde..

otomatigi yok onun da. Ne zaman Satışa çıkacakmış dediler mi? Ben duymamadım da [emoji12]
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

otomatigi yok onun da. Ne zaman Satışa çıkacakmış dediler mi? Ben duymamadım da [emoji12]

 

Kızcağız sana duyurmak için neredeyse boynuna sarılacaktı.. :) Etrafta ses çoktu, ondan duyamadın herhalde.. :D

 

2016'da üretimi başlayacak dedi. Ama sanki kendi de inanmıyor gibi bi yüz ifadesi vardı..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kızcağız sana duyurmak için neredeyse boynuna sarılacaktı.. :) Etrafta ses çoktu, ondan duyamadın herhalde.. :D

2016'da üretimi başlayacak dedi. Ama sanki kendi de inanmıyor gibi bi yüz ifadesi vardı..

sarılaydı kim tutuyordu :) 2016 lafını anladım da bak yanlış anlamışım. Daha 2016'da üretecekler. Yol yakınken içini değişseler bari. O kasa hafifse 160'lık motor iş yapabilir
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

0-100 hızlanmasında tork un öneminin olmadığını iddaa ettiğimden sonra yüksek şurâ dan açıklamasını da yapmam yönünde rica geldi..  konuyu sizlerle paylaşmaya çalışayım
 
arkadaşlar  güç ve tork birbirinden bağımsız aracı iten çeken kuvvetler değillerdir. birbiriyle direkt alakalıdırlar. biri artınca diğeri de artar,  biri azalınca diğeri de azalır.. çünkü güç,  torkun devirle çarpılmasıyla elde edilir.   
bunu bir elektrik sistemindeki P ve A  değerlerine benzetebiliriz.  aynı şekilde güç, amper ve voltun çarpımına eşittir. voltaj olmadan yüksek amperler ile çıkış gücü elde edemediğimiz gibi, arabalarda da salt tork bir işe yaramamaktadır.  
örn: 
100 amper  12Volt   = 1200Watt    
10 Amper 220Volt    = 2200Watt   buradaki amperi aracınızdaki tork yerine düşünün. 
 
bizlerin algısında, tork da aracı iten birşeymiş gibi bir düşünce var. hani aracım 105 hp. 150nm tork..  bu tork 200 olsa uçacak.. hayır efendim. uçmayacak.. zaten o tork artarsa, o devirdeki güç de artacak. güç arttığı için uçacak.  sizin aracınızı götüren şey güçtür.  nettir. 
 
500d/d 'da  2000NM tork üreten bir araba düşünün..  2bin, ne kadar kulağa hoş geliyor,  ama bu sadece 142hp yapacaktır.  bunun yerine 6000d/d da 165Nm veren bir motor da   o devirde aynı gücü verecektir. 
yani bir miktar ağırlığı yukarı çekmeniz gerektiğini düşünün..    
1. motorunuz bir   seferde 20kg ağırlığı  1 dakikada 5 metre yukarı çıkartıyor.
2. motorunuz bir seferde  1.65kg ağırlığı 1 dakikada 60 metre yukarı çıkartıyor. 
 
sizin 100 metre mesafeye, 1 ton kum çekmeniz gerektiği düşünülürse,  2 si de bu işi aynı sürede tamamlar.  yada redüktörler yardımıyla bu hız güç oranı değiştirilebilir.  bir asansör,  bir calaska gibi.  araçlarımızın şanzımanı gibi.
 
biraz daha güç tork  dan bahsedersek,  güç = tork x devir x katsayılar  bir devirdeki gücünüzü bulabilirsiniz. 
1500 devirde 300Nm veren bir motor,  müthiş bir çekiş gücü sağlıyor ya,  sanıyoruz ki tork önemli, evet önemli tabiki  ama, aslında burda yüksek olan tork değil .  300nm x 1500d/d   = gücü yüksek.  hep 1500-3000 deviri geçmediğimiz için  dizeller torku yüksek, akıyor. uçuyor, kopuyor gidiyor sanıyoruz. efendim benzinliyi de 4000-5500 aralığında kullanırsanız aynı gücü temizce alabilirsiniz.  ama bir benzinli motor 2000 devirde tartışmasız bir dizelden güçsüzdür. Burada 2 anektod ekleyelim
1) bizim insanımızın yıllarca 3000d/d geçmeyeceksin kardeşş.. çok yakıyor sonra,  2. boğaz açılıyor gibi hurafelerle kafası bulandırıldı
2) ortalama bir dizel 4000 d/d  ,  ortalama bir benzinli 6000d/d  çeviriyor diye kabul edersek,   ve 2 motor da, sırasıyla 1. viteste 40km/h    2= 80   3=120   4= 170  5=220 km/h süratte kesiciye girsin..   
buradan şu anlam çıkar.    benzinli  motor 1. kat fazla dönüyor,  ama tekerlek tur sayısı dizelle aynı.  yani demekki son dişli oranı 1.5 kat büyük  ve bu da 1.5 kat fazla tork veya tekerlek gücü anlamına gelebilir. şöyle de düşünün. benzinli bir aracın şanzımanını dizele takın, 4bin devirde sizin aracınız hangi hızda kalıyorsa,  o kadar kısa oranlı gelecektir dizele..    benim aracım 6. vites 4000 d/d 160 km/h yapıyor.  ama emsali  bir dizel 4000d/d 'da 240km yapıyor.   demekki şanzıman oranlarından gelen bir fark var. kağıt üstünde  bu 1.5 katsayısını benzinlinin zavallı torkuyla çarparak biraz mutlu olabilirsiniz.
 
0-100 ve son sürate gelirsek,    yarışırken kimsenin 2000d/d da gitmek gibi bir düşüncesi olduğunu sanımyıyorum. mümkün olan en üst devirde  en küçük viteste  hızlandığımızı varsayarak,   araçların 1500 devirde, 3000 devirde bilmem ne kadar tork verdiğinin önemi yok.. o devirleri 1. viteste 1 sn içinnde geçiyoruz ve 2. vitese 4000 devirden  başlıyoruz. 3 e de, 4 e de,  bu yüzden  üst devirlerdeki  gücü (tork x devir)  belirleyici oluyor.     öyleki 1.4 tsi 122 lik  jetta ile,   bir 125lik zavallı civic i karşılaştırırsanız,  günlük kullanımda jetta tartışmasız ezecektir. 2000 devirde turbosu dolduğunda, 3500-4000 devirdeki gibi bir hava emmesini ve güç üretmesini sağlayacaktır.  ama gel gelelim bu iki araç yarıştığında ikisi de 4000-6000 devirde gezeceği için , o alt devirlerdeki gücün bi önemi yok.   çünkü biz o devirleri yarışırken kullanmayacağız.  
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...