Efebey

Yeni Honda Civic Hatchback Fiyatı Açıklandı !

Bu konuda 21 ileti var
Honda'nın hafif makyaj ile güncellediği Civic hatchback fiyatları belli oldu. 
 
qxj77qvu.jpg
 
Yeni Civic hatchback fiyatı 64.300 TL'den başlıyor.
 
Honda'nın ilk olarak Cenevre Otomobil Fuarı'nda sergilediği yenilenen Civic hatchback, Türkiye lansmanının gerçekleştirildği 2015 İstanbul Autoshow'un ardından, satışa çıkıyor. 
 
Önceki modele göre fiyatları bir miktar daha yükselen yeni Civic hatchback fiyatı 64.300 TL'den başlıyor. 
 
Makyaj öncesinde olduğu gibi 100 hp güç üreten 1.4 litrelik atmosferik benzinli ve 120 hp güç üreten 1.6 litrelik turbo dizel motorlar ile satılmaya devam eden yeni Civic hatchback sadece manuel şanzıman ile alınabiliyor. 
 
Her iki motor seçeneği de Comfort ve Elegance donanım seviyeleri ile sunulurken, 1.6 litrelik dizelde Sport adlı bir donanım seviyesi daha bulunuyor.
 
xafps7hy.jpg
 
 
475aool6.jpg
 
 
bholklv6.jpg
 
 
Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Honda tıpkı Mazda gibi dünyanın en az bozulan araçlarını yapıyor. Kendine özgü bir tasarımı da var. Dizel'i alınabilir. Ancak beklenenen teknolojik atağı halen yapamadı Honda. Otomatik seçeneğinin olmaması da bir handikap

Efebey bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Honda sedan modeline dizel koymadığı sürece işi zor. Bu modeli ancak gençlere satarsın. Dizel+Otomatik vites seçeneği yok, bir çok markada olmadığı gibi. Bu hatchback kasası zaten 2013 yılında yenilenmemişmiydi, yoksa makyaj mı geçirmişti ?

 

Hatchback modelle ilgili arkasına dikkatlice bakarsanız. Arka cam üzerinden gecen spoler stoplarla birleşiyor. Ben kocaman bir çengelli iğneye benzetiyorum. :D

Efebey bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İlhan abi çengel iyimiş bence Böcek gibi.. :D Nerde Mazda tasarımı nerde Honda.. İç tasarımı bence iyi sayılır. Eskisini biraz makyajlamışlar gibi ama pek bir değişiklik yok. Dışındaki değişiklikler daha fazla olmuş.. 


Acaba kendi ürettiği dizel motor mu?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Görüntüye baksan 150-200 beygir gibi bence o araca en azından 130-140 beygirlik bir motor koyması gerekirdi. sonuçta spor görünümlü bir araç. 100 beygir olmamış.

İlhan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Görüntüye baksan 150-200 beygir gibi bence o araca en azından 130-140 beygirlik bir motor koyması gerekirdi. sonuçta spor görünümlü bir araç. 100 beygir olmamış.

 

Vallahi hislerime tercüman olmuşsunuz. Aynen aracın görüntüsüne baktığınızda uçacakmış hissi veriyor. Honda Jazz'da da 1.4 100 Hp motor var. Biri B segmenti diğeri C segmenti ....Ne anlamı kaldı o zaman C segmenti araca binmenin.

mursel_balci bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Görüntüye baksan 150-200 beygir gibi bence o araca en azından 130-140 beygirlik bir motor koyması gerekirdi. sonuçta spor görünümlü bir araç. 100 beygir olmamış.

 

bu durum aslında bizim 3. nesil Mazda 3 ler içinde geçerli :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu durum aslında bizim 3. nesil Mazda 3 ler içinde geçerli :)

 

 

Bizim benzinli guzuların beygir gücü 20 hp daha fazla. Nispeten Honda'ya göre durum daha iyi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bizim benzinli guzuların beygir gücü 20 hp daha fazla. Nispeten Honda'ya göre durum daha iyi.

 

Mutlaka daha iyi arabanın teknik yapısı filanda farklı ancak görüntüye göre hani insan yinede bir 140-150 bekliyor yahu :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracın kokpiti fena değil. Artık ekonomiye dayalı motorlar çıkardıkları için tüm üreticiler motor/güç oranları normal.

Aslında bu araca Hatchback dememeli. Farklı bir kategori açılmalı bu araç için :) Alışıla geldiğimiz hatchback araçlardan farklı bir yapısı var arka tarafının.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mutlaka daha iyi arabanın teknik yapısı filanda farklı ancak görüntüye göre hani insan yinede bir 140-150 bekliyor yahu :)

 

Burda konu yine Turbo destekli motorlara yada yüksek hacimli motorlara geliyor. Bulara gelirsekte sorunsuzluk, ve yüksek vergi (ÖTV) diye devam eder..Uzarda, uzar ve konu sapar yine. :)

 

işin özü canım ülkemde  güçlü otomobillere binmek bizler için bir hayal. Ancak imrenerek bakarız öyle.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Burda konu yine Turbo destekli motorlara yada yüksek hacimli motorlara geliyor

 

Şu an için bu araçlarda çok önemli sorunlar var ama sanırım otomobilin geleceği bu motorların geliştirmesine bağımlı. Bir süre mazda dahil her üretici bu alana girecektir.

 

sonraki adım ama sanırım elektirikli arabalar olacak. bu alanda tesla çok önemli bir oyuncu.

 

Elektirikli araçlarda motor hacmi, vites. ısınma ve tabi yakıt gibi sorunların hiç biri olmayacak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

içi güzelde dışı çok dandik ya çinli markalar gibi


bi de hp az diyosanız sizin için type r var olur mu :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

 

bi de hp az diyosanız sizin için type r var olur mu :D

 

olur tabi de fiyatta anlaşamadık pek :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hmm fiyat konusunu bilmem sıkıntının sadece hp oldugunu anladım o yuzden :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ekranın altındaki klima  bölümü sıkıştırılmış gibi küçücük kalmış ışıklandırma çok abartılı  iç mekanı oyuncak  gibi geldi bana :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Honda tasarımlarını hiç beğenmiyorum. Type-R dahil . Bursa sanayiden çıkmış gibi tamponlar, içi zaten ucuz duruyor. Hondaya Tasarımcı lazım. Nerede o nsx, cr-x , prelude. Zamanının ötesinde araçlardı hep

abdyldz ve yusufsinan26 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sedanına göre yinede iyi tasarıma sahip. Ben honda yerinde olsam acil o rezalet tasarımı düzeltirim. Bu araca çok söylenecek bir şey yok eskisinin biraz farklısı:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Vallahi hislerime tercüman olmuşsunuz. Aynen aracın görüntüsüne baktığınızda uçacakmış hissi veriyor. Honda Jazz'da da 1.4 100 Hp motor var. Biri B segmenti diğeri C segmenti ....Ne anlamı kaldı o zaman C segmenti araca binmenin.

 

Bu araç ilk çıktığında 1.8 cc 140 beygirle geliyordu. Bende almıştım kasada hafif olunca performansı çok iyiydi. Ancak yarı otomatik vitesi çok kötüydü. Sonra bu vitesten vazgeçtiler.

 

1.8 de vergi yüzünden satılmayınca 1,4 motora dönüldü.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu araç ilk çıktığında 1.8 cc 140 beygirle geliyordu. Bende almıştım kasada hafif olunca performansı çok iyiydi. Ancak yarı otomatik vitesi çok kötüydü. Sonra bu vitesten vazgeçtiler.

 

1.8 de vergi yüzünden satılmayınca 1,4 motora dönüldü.

 

Honda'nın bu güne kadar ki en kötü şanzımanıydı, 1.8 motorlarda kullandığı şanzıman. Sonra biraz iyileştirme yapıp, 1.4'te kullandılar. Ama o bile çok performanslı değildi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Yeni Honda Civic Type R prototipi Paris Otomobil Fuarında tanıtıldı. Prototip geniş ve agresif tamponları, genişletilmiş tekerlek bombeleri ve dramatik arka kanada sahip.
       

      Yeni Honda Civic Type R prototipi 2016 Paris Otomobil Fuarı'nda 29 Eylül’den itibaren sergilenmeye başladı. Paris’teki prototip ile 2017’de çıkacak yeni nesil Civic Type R modelinin stili hakkında tatmin edici şekilde fikir edinilebiliyor. Yeni Civic hatchback modelinin alçak ve geniş boyutları temel alınarak geliştirilen Type R prototipi kaslı kaporta stili ve aerodinamik performansı geliştiren modifikasyonları ile dikkat çekiyor. Dış cephe fuara özel olarak yansımalı, ince taneli ve fırçalanmış alüminyum efektli finiş ile kaplanmış. Ön kısımda agresif tampon kanatlı karbon fiber ayırıcı ile ve sportif kırmızı aksan çizgisi ile vurgulanmış. Panjurlu ilave hava kanalları tamponu daha da geniş gösteriyor, tel örgü kapaklar oyuntulu hava girişlerini örtüyor.
       
      Honda’nın tüm Type R modellerini süsleyen meşhur kırmızı “H” logosu artık yeni bir hava girişinin üzerinde, otomobilin burnunda yer alıyor. Kaputun üzerinde de ortaya yerleştirilmiş ikizkenar yamuk şeklinde bir hava girişi var. LED farlarda buzlanmış lensler, sinyal lambaları ve yan tekrarlayıcılar (LED repeater) Type R prototipinin agresif karakterini yansıtıyor.

      Karbon fiber yan etekler aks aralığı boyunca 20 inç piyano siyah renkte ve kırmızı aksanlı alaşım tekerlekler ile 245 tabanlı yüksek performans lastikleri arasında uzanıyor. Genişletilmiş tekerlek bombeleri yeni tekerleklere ev sahipliği yapıyor.
       
      Sağlam bir karbon fiber difüzör geniş arka tamponun altından geçiyor, arka tampon ise üçü de tam fonksiyonel durumdaki egzoz borularını çerçeveliyor. Ortadaki egzoz borusu çap olarak daha küçük ve parlak metalik kırmızı renkte. Çatının bitiminde yer alan arka kanat dramatik ve görsel olarak etkileyici.
       
      Yeni nesil Civic Type R’ın mühendisliği, Civic ailesinin diğer üyeleri ile aynı geliştirme programı içerisinde yapılmış. Model gelecek yıl üretim versiyonu ile tanıtılacak. Modelin üretimi Honda’nın İngiltere Swindon fabrikasında yapılacak. Satışların ise 2017’nin ikinci yarısında başlaması bekleniyor.

      Type R bu fabrikadan dünya piyasalarına ihraç edilecek. Honda Type R ilk kez Kuzey Amerika’da da satılacak.
       
      Kaynak
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Çok uzun zamandır benimde merak ve takip edip, bekleyip, sürekli araştırdığım bir konu. Bu konuda bir takım araştırmalar ve yorumlar yapılmış sizlerle paylaşmak istedim.   Alıntıdır   Otomotiv sektörü ile ilgisi olsun olmasın neredeyse herkesin haberdar olduğu dizel skandalı VW Grubu'nun başına ciddi miktarda bela oldu ve bu durumun tüm dünya çapında markaya maliyetinin 100 milyar doları bulabileceği belirtiliyor. Ayrıca şu anda sorunların devam ettiği hiçbir ülkede çözüme de tam ulaşılabilmiş değil. Ancak öyle görünüyor ki bu durum sadece VW ile kalmayacak ve tüm markalara da sıçrayacak. Yaşadığımız son gelişmeler ise Honda'nın da dizel emisyonu konusunda sıkıntıları olduğunu gösteriyor.    Geçtiğimiz günlerde yaptığımız bir yeni Honda Civic haberinde, Türkiye'de çeşitli markalara dizel enjektörü, pompa ve valf üreten yabancı bir bir fabrikada çalışan bir takipçimiz; Honda'nın bir süre önce kendilerine dizel enjektörü için numune parçalar ürettirip, testler yaptırdığını, belli bir tarih vererek de seri üretime geçileceğini belirttiğini ancak üretim tarihi gelmeden hemen önce motorlardaki emisyon sorununu öne sürerek üretimi iptal ettirdiğinden bahsetti.    Açıkçası normal bir zaman olsa takipçimize teşekkür eder ve bu tip bir haberi aldatmak için bile herhangi birinin verebileceğini düşünerek oldukça temkinli yaklaşırdık. Temkini elden bırakmasak da takipçimizin bu haberini doğrulayan bazı önemli gelişmeler ile karşı karşıyayız. Biz de bu doğrultuda Honda markasının dizeller konusunda nasıl bir durumda olduğunu mevcut gelişmeler ışığında analiz etmek istedik.    Şimdi tüm bu gelişmeleri madde madde olacak şekilde yorumlayalım;   Honda'nın yeni Civic modelini Türkiye'de benzin+LPG ile satışa sunması   Bu konu modeli bekleyen insanlar arasında o kadar büyük bir hayal kırıklığına neden oldu ki "Bu devirde atmosferik motor Honda'ya yakışmıyor" diye sitem eden birçok kişi bulunuyor. Bilindiği gibi 1.0lt ve 1.5lt olarak iki farklı turbo benzin motoru Honda Civic modelinin esas motorları ancak bu motorların 3-4 aydan önce de ülkemize gelmesi beklenmiyor. Ayrıca bu motorlar LPG ile kullanıma da çok uygun değil. İşte bunun etkisi ile de atmosferik-benzin tercihi yapılmış olunabilir ancak ana neden bize göre bu da değil.      Bu noktada takipçimizin; "Honda'nın emisyon sorununu neden göstererek enjektör siparişlerini iptal ettiği" sözünü hatırlayalım. Şok bir karar ile atmosferik+LPG seçeneğinin sunulmuş olması burada daha da önem kazanıyor. Aslında Honda'nın bir önceki modelde ve CR-V modelinde kullandığı 1.6lt 120ps turbo-dizel motoru bulunuyor ve bu motorun Euro 6 normlarına uygun olduğu belirtiliyor. Ancak bu motor 2014 yılında kullanılmaya başlandı ve VW'in emisyon skandalı da henüz patlak vermemişti. Ayrıca CR-V modelinde de 1.6lt turbo-dizel 160ps gücündeki motor hala kullanımda.      Honda yetkililerinden aldığımız bilgiye göre dizel motorlu yeni Honda Civic'in 2018 yılında satışa sunulması planlanıyor. Eğer bu bilgi doğruysa ve esas amaç LPG'li atmosferik benzin motor satmak değilse; enjektör imalatlarının iptal edilmiş olmasının bir nedeni de bu olabilir diye düşünüyoruz. Kısacası Honda'nın bu motorlarında emisyon ile alakalı bir sorun olması yeni Civic modelinde satışının gecikmesinin en büyük nedeni olabilir.   Yeni tanıtılan Civic HB modelindeki dizel motor karmaşası   Hatırlanacak olursa yeni Civic modelinin HB kasa tipi geçtiğimiz haftalarda resmi olarak tanıtılmıştı. 1.0lt ve 1.5lt turbo-benzin motorların yanında 1.6lt turbo-dizel motorun da satışa sunulacağı açıklandı ancak motor gücü hakkında herhangi bir bilgi verilmedi. Bu durum kafalarda karışıklığa neden oldu ve diğer motorlar ile ilgili bilgiler kesin olmasına rağmen dizel motor ile ilgili güç verilerinin açıklanmaması gerçekten de ilginç. Aslında diğer nedenler olmasa bu duruma anlam yüklemezdik ancak birçok farklı nedenin yan yana gelmesi dizel motorun gücünün açıklanmamasında bir sorun olduğunu gösteriyor. Bu da yine takipçimizin enjektör konusunda bahsettiği iptalleri doğrular nitelikte gibi görünüyor.      Ayrıca bu durum ilk maddede nedenlerini açıkladığımız atmosferik benzin motor + LPG ile de doğrudan alakalı ve öyle görünüyor ki modelin ve markanın hayranları kadar Honda Türkiye yöneticilerini de şaşırtmış. Dizel motordan umudu kesen ve turbo motorların da LPG ile uyumlu olmaması sonucu bu kararı vermek zorunda kalmış gibi görünen yöneticiler hiç olmazsa fiyatları makul bir seviyede belirleselerdi insanların gözü konuya bu kadar batmazdı diye düşünüyoruz.    Katı Euro 6 Emisyon kuralları   Dizel ve benzin motorlar için Euro 6 standartları Eylül 2015 tarihinde Euro 5 standartları yerine yürürlüğe girdi ve her aracın bu tarih itibariyle belirlenen CO ve NOx seviyelerinin üstüne çıkmaması isteniyor. Dizel motora sahip araçlar için NOx sınırı (Azot oksit gazları) 180 mg/km'den 80 mg/km düşürüldü ki bu da oldukça düşük bir değer. Bu kadar düşük bir veri elde etmek için de aracın EGR ve dizel partikül filtresinin de dahil olduğu egzoz sisteminde önemli ve masraflı değişiklikler yapmak gerekebiliyor.      Her ne kadar VW'in bu konuda başı fena halde belaya girmiş olsa da bu belanın da etkisi ile EURO 6 için daha iyi hazırlandığı Avrupa'da faaliyet gösteren Transport&Environment kuruluşunun yaptığı testlerden net bir şekilde anlaşılıyor. Gerçi bu konuda o kadar çok spekülasyon yapıldı ki kime ve neye inanacağımızı biz de şaşırdık ancak yine de bu testlerdeki sonucun Honda ile de yakından ilgili olduğuna inanıyoruz. Bu test sonucunda ise; VW'e ait dizel motorların Euro 6'ya göre belirlenen NOx değerlerini 160 mg/km ile 2 kat aştığı belirtiliyor ancak işin ilginci tüm testler içinde en temiz değerlerin de VW'e ait olması ile öne çıkıyor.      Markaların normal yol şartlarındaki emisyon değerleri. Sol sütun 80mg/km değerinin kaç kat fazla olduğunu gösteriyor.   Testlerin genelinde bakılınca normal yol şartlarında Euro 6 dizel motora sahip araçların 3'de 2'sinin 80mg/kg değerini 3'e katladığını, Fiat ve Suzuki'nin 15 kat, Renault ve Nissan'ın 14 kat, Opel'in 10kat, Hyundai'nin 8 kat ve Mercedes'in de 6 kat yüksek NOx değerlerine sahip olduğu açıklandı. Honda'nın ise diğer markalardan çok daha iyi olsa da 4 kat ile VW'den 2 kat daha yüksek NOx değerlerine sahip olduğu yukarıdaki tablodan anlaşılabiliyor.    Tabi ki farklı kuruluşların farklı araştırmaları ortaya çıkabilir hatta bu kuruluş bizzat VW markasını bu konuda aklamaya da çalışıyor olabilir ancak VW'in emisyon skandalını ortaya çıkaran dizel motorların büyük bir çoğunluğunun  Euro 5 normlarında olduğunu da hatırlatmakta fayda görüyoruz. Bu tip araştırmalara karşı temkinli olmakta fayda olsa da Honda'nın 4 kat yüksek olan NOx değerinin diğer üreticilere göre çok da abartı olmamasına rağmen Honda yetkililerini fazlasıyla korkuttuğunu düşünüyoruz. İşte bu nedenle enjektör siparişlerini iptal ederek dizel motorun tanıtımını geciktirmiş olabilirler. Büyük bir ihtimalle şu anda Honda Mühendisleri Euro6 emisyon değerlerini sağlayabilecek şekilde çalışmalar yapıyor. Bu da doğal olarak ülkemizi de etkiledi ve dizel yerine atmosferik+LPG motor sunuldu diye düşünüyoruz.    Kaynak: SekizSilindir
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Millet merakla heyecanla dizeli beklerken benzinli fiyatları belli olmuş.
      Yeni Honda Civic fiyatları açıklandı. İşte rakamlar ;
      - Honda Civic 1.6lt atmosferik-benzin 125ps güç 6 ileri manuel
      Premium: 75.450TL
      Premium: 83.640TL (LPG)
      Elegance: 78.700TL
      Elegance: 84.300TL (LPG)
      Executive: 93.550TL (LPG)
      - Honda Civic 1.6lt atmosferik-benzin 125ps güç CVT otomatik
      Premium: 83.640TL (LPG)
      Elegance: 81.000TL
      Elegance: 86.600TL (LPG)
      Executive: 90.250TL
      Executive: 95.850TL (LPG)

       
      Kaynak: Alper Güler
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      2016 HONDA CİVİC SEDAN GÜVENLİK ÖZELLİKLERİ ve GÖVDE YAPISI.
      2016 Honda Civic Sedan'da yer bulan Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) gövde yapısı aracın güvenlik konusundaki başarısının anahtarı.
      2016 Civic’in yapısını tamamlayıcı bir parça olarak Honda’nın tescilli Advanced Compatibility Engineering adını verdiği gövde yapısı önden çarpmalarda yolcu korumasını ve kaza güvenliğini arttırıyro. ACE, birbirine bağlı yapısal elementlerin önden çarpmalarda çarpışma enerjisini daha homojen dağıtmak ve yolcu kabinine iletilen kuvveti azaltmak üzere birbirine bağlanarak oluşturduğu bir ağı kullanıyor. ACE, öndeki çarpışma enerjisini üst ve alttaki yapı elementlerine (kriko destek noktası, kapı eşikleri ve A sütunları dahil) yönlendirmekte.

      Çarpışma Mesafesi
      Honda mühendisleri tarafından markanın Raymond, Ohio’daki gelişmiş güvenlik araştırma laboratuvarında geliştirilen ve bir Honda ilki olan yeni çarpışma mesafesi iyileştirmesi, ACE yapısı kullanılan yeni Civic’te öne çıkıyor. Yeni çarpışma mesafesine sahip yapısıyla bir önden çarpmada aracın alt kısmındaki ön çerçeve, motoru aşağı ve arkaya doğru yönlendirmek üzere menteşe görevi görüyor ve çarpışma enerjisini aracın zeminine ileterek kabine gelebilecek istenmeyen kuvvetleri azaltıyor. Güvenlik adına yapılmış bu kritik mühendislik iyileştirmesi ön tarafta fazladan 80 mm’lik etkin bir çarpışma mesafesi sağlayarak ekstradan enerji absorbsiyonu sağlıyor.
       
      Zorlu yasal çarpışma testlerinde Civic’in hedeflediği yüksek skorlar bir yana, yeni çarpışma mesafesine sahip yapı, tasarımcıların Civic’in gövde tasarımını ve kaput çizgisini eşsiz ve heyecan verici bir görünüm, olağanüstü farkedilirlik ve iyileştirilmiş yol tutuş sağlamak için daha kısa tasarlamasına olanak sağladı.
       
      2016 Civic Sedan Arttırılmış Gövde Rijitliği
      Eski nesil Civic’e kıyasla yeni 2016 Civic Sedan’ın bükülme rijitliği %19, burulma rijitliği ise %23 arttı. Artan bu sertliğin, süspansiyonlara ince ayar yapma imkanı vererek üstün sürüş ve yol tutuş performansı sunacak hale gelmesi gibi sayısız faydaları var. Daha rijit gövde yapısı sayesinde çoğu sürüş koşullarında düşük NVH seviyesiyle yolculara daha rahat ve sessiz bir yol deneyimi sağlanıyor. Gövde yapısında yapılan bazı önemli geliştirmeler arasında şunlar var:

      Kaputun Altında
      Motorun arkasına, kabini motor bölümünden ayıran bölmenin önüne yerleştirilen güçlendirici eleman ise yol tutuşu arttırıyor.
       
      Gövde Kısmında
      -A sütunlarının zemin eşikleriyle birleştikleri yerde ve B sütunlarının hem zemin eşiği hem tavan raylarıyla birleştikleri yerdeki belirli bağlantı bölgeleri rolantideki titreşimi ve uğultuyu düşürüyor.
      -Uğultuyu azaltmak için büyük gövde panelleri bilgisayar destekli mühendislik ile şekillendirilmiş.
      -Bağlantı levhaları arka çeyrek bölgenin içinde konumlandırılarak yol gürültüsü azaltılmakta.
      -Arka iç kısımdaki yapısal halkalar iyileştirillmiş yol tutuş için gövdeyi sertleştiriyor.
      -Kaynak bağlantıları arasında mesafeler, gövdenin kritik bölgelerinde 20 mm iken geleneksel kaynakta bu mesafe 40-45 mm arasında değişmekte. Daha kısa adımlı kaynaklar sağlamlık ve dayanıklılığı arttırmakta.
       
      Aracın Altında
      Civic’in zemin sacı daha hafif ve daha güçlü bir yapı sağlamak için 590 Mpa’lık yüksek dayanımlı çelikten yapılmış
      Sürücü ve ön yolcu koltuğunun altına konumlandırılmış zemin traversleri sürüş konforunu arttırıyor.
      Arka tekerleklerin arasında konumlandırılan yanal travers ve amortisör iskeleti ise yol tutuşu arttırıyor.
      Aracın önüne yerleştirilen çapraz kule gergisi yol tutuşu arttırıyor.


      Kaynak
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Yeni kasa Honda Civic Sedan yol tutuş ve konfor konusunda önceki nesillere göre daha başarılı olabilecek şekilde süspansiyon sistemiyle donatılacak. 

      Honda'nın 2016 yılındaki en önemli modeli olması beklenen yeni kasa Civic Sedan modeli, ilk olarak Amerika pazarına sunuldu. Bu ülkede yayınlanan teknik detaylara göre yeni Civic sedan sahip olduğu teknoloji sayesinde bir çok konuda öncülerinden daha fazlasını sunacak. Daha başarılı yol tutuş, daha fazla konfor ve daha üstün sürüş dinamikleri için süspansiyon, direksiyon ve şasi sistemleri özel olarak tasarlanan yeni Civic sedan'ın ön bölümünde , MacPherson gergili ön süspansiyon, arka aksında ise çok bağlantılı bağımsız arka süspansiyon yer alıyor.
       
      Civic Sedan MacPherson Gergili Ön Süspansiyon
      MacPherson gergili ön süspansiyon, sürücüye daha uyumlu hissettirecek ve etkileyici performans sağlayacak şekilde geliştirilmiş. Performansa göre kalibre edilmiş geometri, yüksek derecede atiklik, hassaslık, pürüzsüzlük ve stabilite sağlamakta. Alt süspansiyon kolları, ideal yol tutuş tepkisi ve hassaslık kombinasyonu sağlayan aynı zamanda yol gürültüsünü, titreşimi ve sertliği maksimum seviyede izole eden, sıvı dolgulu burçlarla şasiye bağlanmış. Tüm ön süspansiyon kolları ve ön porya taşıyıcıları çelikten imal edilmiş ve tüm Civic Sedan modelleri boru şeklinde ön denge çubuğu kullanmakta.
       
      2016 Civic Sedan Çoklu Bağlantılı (Bağımsız) Arka Süspansiyon
      Çoklu bağlantılı arka süspansiyon, sıcak preslenmiş çelik kollar, aliminyum dökümden porya taşıyıcıları ve bir denge çubuğundan oluşuyor. Civic’te bir ilk olarak rijit dingil taşıyıcısına bağlı olan yeni arka süspansiyonlar normal sürüşte ve acil durum manevralarında çevik ve düzgün bir yol tutuş sağlıyor. Bağımsız kollar gürültü, titreşim ve sertliği iyi şekilde kontrol altına almak için şaseye sıvı dolgulu burçlarla bağlanmış ve bunu yaparken hassas yol tutuştan ödün verilmemiş. Tüm Civic Sedan modelleri hisli manevralar ve  gövde kontrolü sağlamak için arka denge çubuğu kullanmakta
       
      Honda Civic Sedan Hidrolik Süspansiyon Burçları
      Honda için bir ilk olan 2016 Civic’teki süspansiyon, üstün yol yalıtımı ve şasideki titreşim kontrolünü sağlamak üzere sıvı dolgulu burçlar kullanıyor. Tüm Civic modelleri önlerde sıvı dolgulu burçları kullanırken EX-T ve üstü modellerde ek olarak arka burçlar da sıvı dolgulu olarak geliyor. Kullanılan burçlar yolculara titreşimi en az seviyede aktaracak şekilde özel olarak ayarlanarak yeni Civic’i gürültü, titreşim ve sertlik seviyelerinde sınıfının en iyisi yapıyor.
       
      Ön tarafta, yol sertliğini ve titreşimi absorbe eden ve bunu yaparken de keskin, çevik yol tutuş için gereken hassaslığı koruyan sıvı dolgulu burçlarla bağlı alt süspansiyon kolları bulunuyor. Sadece ön süspansiyonlarda bulunan, özel havalandırmalı alt kapaklar hava akışına imkan vererek burçların soğumasını ve her türlü sıcaklık koşulunda daha tutarlı performans vererek uzun vadede dayanıklı olmasını sağlıyor.
       
      Öndeki alüminyum alt panelin yaklaşık olarak ortasına konumlandırılmış ekstra bir kanal, motordan gelen torku ileten millerin bağlandığı burçları aynı şekilde soğutarak çalışma sıcaklığını düşürüyor ve uzun süren performans sağlıyor.
      Kaynak


Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.