Ali

Astra
2016 Yeni Opel Astra

Bu konuda 36 ileti var

İşte karşınızda yeni opel astra :)


Opel çok tutulan Astra modelinin 2016’ ;D yollara çıkacak olan ve bir önceki versiyonuna göre 200 kg daha hafif olan yeni versiyonunu tanıttı.

İlk kez Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıtılacak olan 2016 Opel Astra’nın ilk fotoğrafları bugün yayınlandı.

 

Opel’in en beğenilen modellerinden birisi olan Astra’nın görünümü 2016’da bir kez daha yenileniyor. 2016 Opel Astra bir önceki modeline göre 200 kg daha hafif ve iç mekanda da selefine göre bir çok değişiklik göze çarpıyor.

 

2016 Opel Astra, markanın yeni platformu üzerinde geliştirilmiş ve Opel’in son teknoloji ve motorlarıyla donatılmış. Yeni görünüm yanında 2016 Opel Astra’nın en önemli yeniliği hafifleşmesi. Karoserde ve şaside ciddi anlamda bir hafifleme söz konusu.

 

Alman markanın en beğenilen modellerinden biri olan Astra, yeni nesliyle gün yüzüne çıktı. 1991 yılından bu yana yollarda olan Astra’nın yeni nesli, selefine göre 200 kg daha hafif. Buna ek olarak, iç mekanda daha geniş yaşam alanı sunuyor.

 

Markanın yeni platformu üzerinde yükselen model, Opel’in en son teknoloji motor ve teknolojileriyle donatılmış. Yeni nesil Astra’da en önemli yenilik, yeni platformun getirdiği hafif karoser. Yaklaşık yüzde 20’lik bir diyete gidilen karosere ek olarak, şasi de 50 kg daha hafif.

 

2016 Opel Astra 4370 mm uzunluğuyla selefine göre 50mm daha kısa. Ayrıca 26mm daha alçak tasarlanan model, 1460 mm’lik yüksekliğe sahip. Aracın aks mesafesi de ilginç bir şekilde 20mm daha kısa… Opel yetkilileri tüm bu boyut küçülmelerine rağmen, iç mekan genişliği arttırmayı başarmış.

 

Sonuç olarak, arka koltuklardaki yolcular için 35mm ekstra diz mesafesi ve ön sıra ile arka sıra koltuklar arasındaki mesafede de ekstra alan elde edilmiş. Küçülen boyutların Yeni Astra’ya en önemli etkisi aerodinamik yapı denilebilir. Nitekim otomobilin sürtünme katsayısı 0.30cd’ye kadar düşürülmüş.

Yeni Astra’nın kaputunun altında da seçenekler oldukça fazla. 1.6 litrelik benzinli ve dizel üniteler, 95 HP’den 200 HP’ye kadar farklı güç seçenekleriyle sunulurken, tüm dizel motorlar start/stop sistemine sahip. Aracın en küçük hacimli motoru ise 1.0 litrelik direkt enjeksiyonlu 105 HP güç üreten Ecotec olurken, en dikkat çekici motoru ise yeni 1.4 litrelik direkt enjeksiyonlu, tamamen alüminyumdan yapılmış turbo beslemeli benzinli ünite. Bu ünite, 145 HP gücü ve 250 Nm torkuyla dikkat çekiyor.

 

Kaynak : http://www.trf1.net/otomobil-haberleri/109809-2016-opel-astra-gorucuye-cikti.html

post-49-0-22272600-1433223708_thumb.jpg

post-49-0-34713500-1433223713_thumb.jpg

post-49-0-33885300-1433223725_thumb.jpg

post-49-0-61437100-1433223730_thumb.jpg

post-49-0-38411900-1433223736_thumb.jpg

post-49-0-16549300-1433223750_thumb.jpg

Efebey, Bikes44, İlhan ve 1 diğer kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dün bende bu haberi okumuştum. Ama çok kısa sürede yeni kasa çıkarmasına açıkcası anlam verememiştim. 200 kg hafifletilmesi bende  "acaba yeni Astra az yakar mı? " intibası uyandırdı.

Bence güncel versiyon gayet güzeldi. Eskimiş bir görüntüsü yoktu. Hantallığına birşey diyemem tabi. Hayırlısı diyelim. Mazda'nın yolundan geldiklerine sevindim. Öğreniyorlar.  ^-^

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Eski ağırlığı neydi ki bu adamlar 200 Kg hafifletmişler. :D

 

Hb kasa tasarımı oldukça şık ve yakışıklı gözüküyor. Ön kokpitte ki o düğme karmaşası bitmiş gibi. Kokpitte çok şık duruyor. 

 

Motor seçenekleri arasında halen "C" segmenti bir araçta. 95 Hp güç nasıl olur demeden edemeyeceğim. 

 

Bakalım sedan kasası nasıl olacak. Otomatik vites seçenekleri, hangi motorlarda olacak. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Opelin satışta olan kasasını kullanmıştım araç 1.4 140bg ama sanki 110 bg gibi gidiyor. Kasa ağır olduğu için pek tat vermemişti bana bizim araçlardan seri fakat ahım şahım bir kullanım zevki bulunmamakta. Bakalım yeni kasasına kilo hafifletme nasıl olacak opel bu kilo azaltma işine girişmesi güzel oldu açıkcası. Arabanın tasarımını beğendim :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

iki gün önce 2014 1,6 dizelini birkaç saat  kullandım araç düşük devirle baya seri insanı  koltuğa yapıştırıyo onun haricinde pek bişey görmedim dikkatimi çeken direksiyon oldu yavaş ta gitsen 180 e çıksan sertliği aynı hiç değişmiyor bu çok kötü bişey bence ve vites geçişlerini beğenmedim bizim araçlar kemikli bunda vites geçtimi geçmedimi anlamıyosun :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mevcut Astra daha güncelliğini korurken yollara çıkacak yeni kasanın tasarımı oldukça şık olmuş :)

 

Ağırlık azaltma yaklaşımlarını da Mazda'dan mı görmüşler acep :P 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

 

Ağırlık azaltma yaklaşımlarını da Mazda'dan mı görmüşler acep :P

 

Yaşı bana yakınlar bilir eskiden insanlar arabasının ağırlıyla övünürdü. Ağır araba hep daha iyi idi. Nereden nereye geldik :)

bosphoruss9 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yaşı bana yakınlar bilir eskiden insanlar arabasının ağırlıyla övünürdü. Ağır araba hep daha iyi idi. Nereden nereye geldik :)

 

Aracın ağır olması, kaportasının kalın olması, ön arka tamponunun sağlam hatta demirden olması makbuldü. :D

 

Şimdileri ise bir çok yerde fiber malzeme kullanılıyor. Kaporta sağlamlığı gitti yerine şase sağlamlığı geldi. 

 

Ben eski nesil o uzun burunlu bir Volvo ile. Yeni nesil Renault Clio'nun kafa kafaya çarpıştırılma testini izlemiştim. İzlemeden evvel ki düşüncem, Renault ortadan kaybolacak düşüncesiydi. :) Lakin acayip şaşırmıştım. O koca cüsseli Volvo'nun kokpiti içeri, sürücüye gelmişti. Renault ise önü darmadağın ama kokpit yerinde, sürücüye bir darbe gelmemişti. Aslında teknolijinin nereye geldiğini anlatan çok basit bir videoydu. :)

PAN ve abdyldz bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hatırlatma : momentum = kütle x hız 

 

hızı eşit 2 cisim çarpıştığında kütleleri eşit ise sabit kalırlar,  

kütlesi büyük olan  büyüklüğü kadar negatif yönde hareket ettirir. 

 

1000 kg ile 1500 kg 2 araç aynı hızda kafa kafaya çarpışırsa,  araçlarda oluşan hasarı kenara bırakalım,  1500 lük olan 1000 liği durdurup geriye doğru götürecektir.  bu durumda 1000 kg aracın içindeki insan bir anda negatif ivmeye maruz kalacaktır. 

 

kaynak : Isaac Newton

 

Not: ben;  aracım 1000 kg,  hatta daha da hafif olsun isterdim. 

İlhan, fotifoti ve Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mevcut kasanın iç malzeme ve ferahlığı kötü. İnsignia baya kaliteli duruyor ama Astra öyle değil. Bakalım yenisi nasıl olacak. Yine de Alman'ın yapıp binmediği arabaya ben niye bineyim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hatırlatma : momentum = kütle x hız 

 

hızı eşit 2 cisim çarpıştığında kütleleri eşit ise sabit kalırlar,  

kütlesi büyük olan  büyüklüğü kadar negatif yönde hareket ettirir. 

 

1000 kg ile 1500 kg 2 araç aynı hızda kafa kafaya çarpışırsa,  araçlarda oluşan hasarı kenara bırakalım,  1500 lük olan 1000 liği durdurup geriye doğru götürecektir.  bu durumda 1000 kg aracın içindeki insan bir anda negatif ivmeye maruz kalacaktır. 

 

kaynak : Isaac Newton

 

Not: ben;  aracım 1000 kg,  hatta daha da hafif olsun isterdim. 

 

Burada bir başka fizik yasası işliyor ama çarpışma sırasında esneyen akordion gibi içeri katlanan çarpışma enerjisini emiyor. Bu nedenle yeni arabalarda içerdeki sürücücü kurtarmak için arabanın deformasyonuna izin verecek malzemeler kullanıyorlar.

 

Eski arabalar ağır çelikten yapılırdı araba burulmaz ve darbede bozulmazdı bu durumda çarpışma enerjisi bütünüyle sürücüye naklediilir ve ezilme olmasa dahi iç organları yırtılır ölüm oradan olurdu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Burada bir başka fizik yasası işliyor ama çarpışma sırasında esneyen akordion gibi içeri katlanan çarpışma enerjisini emiyor. Bu nedenle yeni arabalarda içerdeki sürücücü kurtarmak için arabanın deformasyonuna izin verecek malzemeler kullanıyorlar.

 

Eski arabalar ağır çelikten yapılırdı araba burulmaz ve darbede bozulmazdı bu durumda çarpışma enerjisi bütünüyle sürücüye naklediilir ve ezilme olmasa dahi iç organları yırtılır ölüm oradan olurdu.

Mustafa abimizin şöyle çok değerli bir paylaşımı vardı. Konu buralara gelmişken, bir göz atmanızı öneririm.

 

http://www.mazdaclubtr.com/topic/12595-kaza-ge%C3%A7iren-arac%C4%B1n-do%C4%9Fru-onar%C4%B1lmas%C4%B1n%C4%B1n-%C3%B6nemi/

Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

burada başka bir yasa işlemiyor efendim.  bildiğimiz momentum.    

bu çarpışma enerjisi dediğiniz şey zaten momentumun korunumu yasasından geliyor. 

 

  1000kg olan araba 1500 kg lık yükü absorbe etmek zorunda,    1500 olanda  1000kg ı,    

 

ben yeni veya eski teknoloji adına bir kelime kullanmadım, bunu karşılaştırmadım da ..     sadece momentum  . yalın haliyle    

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Kasayı değiştirmden sadece makyaj daha iyi olurdu bu kasayı begenmedim ön yan camlar ile arka camlar arasındaki kavis çok cins durmuş sanki kendini kısmış gibi gözüküyor, içi şık olmuş ona bişey diyemem lakin çıplak gözle görmek gerek ben eski kasayı beğeniyordum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben en çok C sütununa gıcık oldum. Görüş açısını çok daraltıp, kör noktaları artıracak gibi. İncelemelerde görürüz artık. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu güne kadar beğendiğim bir opel tasarımı olmadı. Genelde arabaları da sorunludur. General motors aldı ama makus kaderini değiştiremedi.

 

Araba tercihlerimde hep son sıralarda yer bulacak bir araba modeli

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracın ağır olması, kaportasının kalın olması, ön arka tamponunun sağlam hatta demirden olması makbuldü. :D

 

Şimdileri ise bir çok yerde fiber malzeme kullanılıyor. Kaporta sağlamlığı gitti yerine şase sağlamlığı geldi. 

 

Ben eski nesil o uzun burunlu bir Volvo ile. Yeni nesil Renault Clio'nun kafa kafaya çarpıştırılma testini izlemiştim. İzlemeden evvel ki düşüncem, Renault ortadan kaybolacak düşüncesiydi. :) Lakin acayip şaşırmıştım. O koca cüsseli Volvo'nun kokpiti içeri, sürücüye gelmişti. Renault ise önü darmadağın ama kokpit yerinde, sürücüye bir darbe gelmemişti. Aslında teknolijinin nereye geldiğini anlatan çok basit bir videoydu. :)< :)>

Abi bahsettiğiniz video sw volvo ve renault modüs ise (

) bu video ise dikkatli bakarsanız araclar birbirine demir halatla bağlı ve çekiliyor araçlar çalısmıyor.burdan nereye gelicem derseniz kaza sonrası volvonun kaputunun içine dikkatli bakın motor kısmı boş))renaultta motor var volvoda kaputun içinden motor alınmıs..neden böyle bişey yapmıslar bilmiyorum hiç volvom olmadı pek sevmemde marka fanatiği fln asla değilim ama renault modüs de sıradan araç karbon fiber fln yok volvoda..o yüzden pek mantıklı gelmedi tabi aslı nedir bilemiyorum.
zealot bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

renaultta motor var volvoda kaputun içinden motor alınmıs..

 

Hayır böyle bir durum yok

 

volvoda motor yolcu bölümüne kaymış ve akordion gibi ezilmiş. Reno da ise esnek yapısı sayesinde hasar çok daha az.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayır böyle bir durum yok

 

volvoda motor yolcu bölümüne kaymış ve akordion gibi ezilmiş. Reno da ise esnek yapısı sayesinde hasar çok daha az.

olabilir abi cok anlamıyorum teknık konulardan ama demekkı nasıl dağıldıysa motor yokmus gibi bi intibaa bırakmıs bnde)))

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gayet güzel olmuş.... Şuanda vile 1.6 136 bg lik dizeli piyasanın en iyi dizellerinden biri. Sessiz ve bir o kadar atak. Ağırlığı 200 kg daha düşünce performans ve yakıt tüketimi çok iyi değerlere ulaşabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Opel Insignia 2017 yılında yenileniyor ve aracın çeşitli prototipleri de özellikle Avrupa'da bulunan büyük otomobil dergilerine verildi ve bu modeller de test geçtiğimiz günlerde edildi. Bu doğrultuda merak edilen bazı önemli bilgiler de Opel tarafından otomobil gazetecilerine açıklandı. Biz de model hakkında önemli bilgiler içeren bu ön testleri ve fotoğrafları analiz etmek istedik. (Görsel tahmini çizimdir)

      Yeni Opel Insignia  ölçüler Uzunluk: 4899mm (+57mm daha uzun) Genişlik: 1863mm (+7mm daha geniş) Yükseklik: 1469mm (-29mm daha basık) Dingil açıklığı: 2829mm (+92mm daha uzun) Diz mesafesi: Bir miktar daha fazla Baş mesafesi: 952mm (-13mm daha az) Sürüş pozisyonu 30mm daha alçak Bagaj hacmi: 500lt civarı Ağırlık: 1400kg-1450kg (-175kg daha az - %8-%9 civarı daha hafif) Yeni Opel Insignia'nın ölçülerine bakıldığı zaman zaten büyük bir araç olmasına rağmen ölçülerinin önemli oranda arttığını görüyoruz. Öyle ki bir üst sınıfta bulunan ve her ikisi de yeni tanıtılan Mercedes E Serisi ve BMW 5 Serisi'ne yakın olan boyutları oldukça dikkat çekici. Aşağıdaki tablodan da görüleceği gibi sadece dingil aralığı diğer iki modelden belirgin olarak daha az. Diğer 3 ölçüyü de göz ile anlamak gerçekten de zor.    Yeni Insignia'nın bu ölçülerine bir de sınıfındaki diğer modeller ile karşılaştırırsak uzunluk olarak sınıf lideri olacağını görebiliriz. Ayrıca Renault Talisman ve Skoda Superb ile de benzer genişlik ölçülerine sahip. Dingil aralığı olarak da Skoda Superb ile oldukça yakın ancak burada sınıf lideri Ford Mondeo olarak göze çarpıyor.      Tüm bu ölçülerden gördüğümüz kadarıyla yeni Opel Insignia boyut olarak sınıfının en büyük araçlarından birisi olmaya aday gibi gözüküyor. Boyutlardaki bu büyüme özellikle arka koltuk sırasındaki diz mesafesinin artmasını sağlayabilir. Burada Alman Autobild'den 2 metre boyu ile ünlü gazetecinin çekilen fotoğrafı oldukça önemli. Bu kadar uzun boya sahip bir kişinin dizlerinin ön koltuğa değmiyor olması önemli. Ayrıca aracın yüksekliğinde azalma meydana gelmiş olmasına rağmen baş mesafesi de oldukça iyi görünüyor. Bu da yere daha basık ancak ferah olan sportif bir yapının ortaya çıkmasını sağlayabilir.    Yeni Opel Insignia motorlar  
      Opel'in çeşitli modellerinde halen kullanılmakta olan 1.6lt ve 2.0lt turbo dizel ile 2.0lt turbo benzin motorları herhangi bir teknik değişiklik olmadan kullanılmaya devam edilecek ancak en büyük sürpriz 1.4lt turbo-benzin motorun yerine tamamen yeniden tasarlanan 1.5lt motorun geçmiş olması oldukça dikkat çekici. Yani hacim küçültme yerine bu sefer az da olsa hacim yükseltme ile karşı karşıyayız. Geçtiğimiz günlerde bu doğrultuda bir analizimiz olmuş ve düşük hacimli motorlarda emisyon kontrolünün zorlaşması nedeniyle özellikle düşük hacimli motorlarda hacim artışı ile karşılaşabileceğimizi belirtmiştik.    1.5lt turbo-benzin 165ps güç 250nm tork 2.0lt turbo-benzin 250ps güç 400nm tork 1.6lt turbo-dizel 160ps güç 350nm tork 2.0lt turbo-dizel 195ps güç 400nm tork Bu motorun yanında ülkemizde olmasa da halen Astra modellerinde kullanılan 1.6lt çift-turbo dizel 160ps gücündeki motor da yeni Insignia seçenekleri arasında bulunacak. Bu iki motor haricinde oldukça güçlü 2.0lt benzin ve dizel seçenekleri mevcut ancak ülkemizi daha çok diğer seçenekler ilgilendiriyor. Burada esas önemli olan ise aracın boyutlarındaki büyümeye rağmen ağırlığında neredeyse %10 oranında azalma olması ve bunun yanında yeni kullanılmaya başlanan 8 ileri tork konvertörlü şanzımanın tüm değerleri etkileyebilme potansiyeli.      Motor veriminde artmanın yanı sıra, hem ağırlık azalması hem de güç aktarımın daha kayıpsız olması mutlaka performans ve tüketim değerlerini oldukça iyi yönde etkileyecektir. Bilindiği gibi Opel'in en fazla eleştirilen iki noktası ağırlık ve güç aktarımıydı ve bunların sonucu olarak da güçlü motorlar kullanılmasına rağmen hem performansı hem de tüketim değerleri rakiplerinin gerisindeydi. Ancak her iki konuda da iyileştirme yapılmış olması Opel Insignia'nın karşımıza bambaşka bir model olarak çıkmasını sağlayacak gibi görünüyor. Zaten aracı test eden gazetecilerin de yorumları bu yönde ve aracı oldukça atak bulduklarını belirtiyorlar.   
      Diğer kesinleşen bilgiler 6 ileri manuel ve 8 ileri tork konvertörlü otomatik şanzıman GM E2XX platformu Önden çekişli  Sportback ve Sportwagon kasa tipleri Ford Focus RS benzeri sürekli 4x4 çekiş, tork vectoring ve adaptif süspansiyon sistemi 8 inch Apple Car Play ve Android Auto özellikli bilgi-eğlence sistemi Lastik ebatlarında bir değişiklik bulunmuyor SONUÇ   Öyle görünüyor ki yeni Opel Insignia eleştirilen bazı önemli noktalarını ciddi oranda iyileştirmiş ve karşımıza hem daha büyük ve rahat hem de daha performanslı ve düşük tüketime sahip değerleri ile çıkacak. Umarız ilk satılmaya başlandığında ülkemize düşük hacimli benzin ve dizel motorlara entegre edilmiş 8 ileri şanzımanıyla çıkar. Fiyatının da mevcut Insignia ile çok farklı olmayacağını umuyoruz ki VW Passat, Skoda Superb, Ford Mondeo ve Renault Talisman gibi dişli rakipleri karşısında sağlam durabilmesi için bu olmazsa olmaz bir parametre olarak dikkat çekecektir.         
       
       
       
       
       
       
      Kaynak:SekizSilindir
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Opel'in ilk kez yeni Astra'da yer verdiği 160 hp güç çıkışına sahip 1.6 litrelik dizel motor seçeneği Almanya pazarına sunulmaya başlandı.

      İngiltere'de Vauxhall markası altında ilk olarak sunulmaya başlanan 160 hp'lik 1.6 dizel motora sahip Astra hatchback, şimdi de Almanya pazarında sunulmaya başlanıyor. Alman markanın bir çok  modelinde 95 hp, 110 hp ve 136 hp güç çıkışı seçenekleriyle sunulan 1.6 litrelik dizel ünite, biturbo sayesinde yeni Astra hatchbackin kaputu altında 160 hp güç ve 350 Nm tork değerlerine ulaşıyor. 6 kademeli manuel şanzıman ile birlikte sunulan Astra 1.6 BiTurbo CDTI 0'dan 100 km/s hıza 8.6 saniyede, 80 km/s'den 120 km/s hıza ise 7.5 saniyede ulaşıyor. Maksimum hızı 220 km/s olan araç ortalama 4 - 4.1 litre yakıt tüketirken, 106 gr/km - 109 gr/km emisyon değerlerine imza atıyor. Beş kapılı karoser Almanya pazarında yer almaya başlayan Opel Astra 1.6 BiTurbo CDTI, 27.310 Euro'luk başlangıç fiyatına sahip. Yeni Astra'nın bu güçlü dizel motor seçeneğinin sadece manuel şanzıman ile sunulması sebebiyle ülkemizde sunulması beklenmiyor. 160 hp'lik 1.6 BiTurbo CDTI motor, ilerleyen günlerde tanıtılacak yeni kasa Insignia'da da sunulacak olması sebebeyle önem taşıyor.
       
      Kaynak
    • Efebey
      Yazan: Efebey
      2016 Opel Mokka X, Cenevre Otomobil Fuarı'nda yapılacak promiyerinin ardından sonbaharda satışa sunulacak. Yeni Opel Mokka X, tasarımı ile dikkat çekiyor.

      Yeni görünüm: Dışı cesur ve erkeksi, içi kaliteli ve şık
      Yeni seçim: Yeni benzinli 1.4 litre direkt enjeksiyon turbo motor, otomatik vites, dört çekişli sürüş sistemi
      Yeni aydınlatma: Uyumlanabilir LED farlar ve yeni nesil Opel Eye ön kamera
      Yeni multimedya sistemi: OnStar hizmetleri ile akıllı telefon entegrasyonu
       
      2012'de piyasaya çıktığından beri Opel Mokka gücüne güç kattı. Mükemmel boyutu (4.28 metre), sportif görünümü ve yükseltilmiş oturma pozisyonu ile yarı kompakt SUV zamanın ruhunu başarıyla yakalıyor. Model şimdiye kadar Avrupa çapında 500 bin sipariş aldı, bu da onu segmentinin en popüler modellerinden birisi yapıyor.
       
      Şimdi Opel Mokka X ile bu popülarite daha da artacak. Modelin prömiyeri 3 Mart'ta başlayacak Cenevre Motor Show'da gerçekleştirilecek, sonbahar aylarında etkileyici dış tasarımı, yeni iç kabini ve en modern multimedya sistemleri ile bayilerde satışa çıkacak. Yeni nesil 1.6 sessiz dizellerin yanı sıra yeni Mokka X benzinli seçeneklerini yeni nesil 1.4 litre direkt enjeksiyon turbo ile genişletecek. Bu motor otomatik vites, durdur/başlat sistemi ve dört çekişli sürüş sistemi ile gelecek.
       
      2016 Mokka X; Cesurca ve maceraperest yaklaşım
      Mokka Opel'in son yıllardaki başarılı geri dönüşünün simgesi olarak görülebilir. Yarı kompakt SUV markaya pek çok yeni müşteri çekti. Müşteriler SUV gövde stilinin şık tasarım, sportif ve maceraperest bir zarafet ve gerçek off-road yetenekleriyle birleşiminden hoşlandı. Yeni Mokka X gelecekteki Opel SUV'lerin ilk temsilcisi ve ismindeki “X” harfi maceraperest ve güçlü kişiliğini yansıtıyor.
       
      Mokka X'in yeni dış cephe tasarımı cesurca bir yaklaşıma sahip. Yeni ön kısım görünümü Opel'in yeni tasarım diliyle uyumlu. Kanat biçiminde yatay ön panjur ve LED gündüz sürüş ışıklarının dominant, şık çif kanatlı imzası bu kısımdaki yenilikler arasında öne çıkıyor. 
      Ön fasya aynı zamanda daha düzgün ve daha şık oyuntulu yüzeylere sahip, plastik kısımlar ise daha az. Bu da Mokka'ya daha geniş, daha sağlam ve maskulen bir duruş kazandırıyor. Arka kısımda çift kanatlı imza arka lambalarda da devam ediyor, arka lambalar opsiyonel olarak LED teknolojisi ile de sipariş edilebiliyor. Gövdenin yan kısmı oyuntulu ve şık karakterini devam ettiriyor, sportif kenarlar ve kaslı, atletik alk gövde çizgileri arkaya doğru uzayan Opel'in tipik bıçak izi çizgisi ile hareketleniyor. “Amber Turuncu” ya da “Saf Kırmızı” gibi yeni çarpıcı renkler Mokka X'in çekiciliğini daha da arttırıyor.
      İç kabinde, Mokka X'in ambiyansı tamamen yenilenerek daha iyi ve kaliteli hale getirilmiş. Yeni kontrol paneli çevresi yakın zamanda çıkan yeni Astra modelinden esinlenilmiş. Kontrol paneli daha yatay biçimli bileşenler etrafında düzenlenmiş ve daha sade, daha saf, şık bir görünüm sunuyor. Orta konsol tamamen yeni nesil multimedya sistemlerinin 7 ve 8 inç dokunmatik ekranlar etrafında geliştirilmiş. Daha az düğme, daha şık ve saf bir tasarım ve fonksiyonların pek çoğuna dokunmatik ekranlardan erişilebilmesi dikkat çekiyor.
       
      Yeni altı kademe otomatik vites ve dört çekişli sürüş sistemi
      Yeni nesil 1.6 sessiz dizel motorun (81 kW/110 hp ve 100 kW/136 hp) tanıtımının ardından, Opel SUV'nin motor portfolyosu benzinliler cephesinde de genişleyecek. Yeni nesil 112 kW/152 hp 1.4 litre direkt enjeksiyon turbo (ilk kez Yeni Astra ile çıktı) altı kademe otomatik vites, durdur/başlat özelliği ve uyumlanabilir dört çekişli sürüş sistemi ile gelecek (yakıt tüketimi 6.6 lt/100 km, CO2 emisyonu: 154 g/km).
       
      Elektromanyetik çok diskli debriyaj ile gelen dört çekişli sürüş sistemi akıllı ve verimli. Yol yüzeyi kuruyken ön tekerlekler aracı ileri doğru çekiyor (araç dört çekiş modundayken başlatılması hariç), bu da yakıt tüketimini azaltıyor. Yol koşullarına göre çekiş modu değişebiliyor. Kuru yol yüzeylerinde %100'e yakın önden çekiş kullanılarak yakıt tasarrufu yapılıyor, ıslak ya da buzlu yollarda ise tork dağılımı ön ve arka aksa %50'şer olacak şekilde ayarlanıyor.
       
      AFL LED farlar ve yeni nesil Opel Eye ön kamera güvenliği arttırıyor.
      Dört çekişli sürüş sistemine ek olarak, Opel mühendisleri bir kez daha Opel'in inovatif teknolojileri geniş kitlelere ulaştırma stratejisini uyumlanabilir LED farlar (Adaptive Forward Lighting LED) ile hayata geçirmişler. 
      Yeni AFL LED ssitemi farların aydınlatma örüntülerini otomatik olarak sürüş koşullarına uyumluyor, böylece olabilecek en iyi aydınlatma performansı yoldaki diğer kullanıcıları rahatsız etmeden sağlanıyor. 9 farklı tipte şehir ışıkları, taşra ışıkları, turist modu, viraj ve sollama fonksiyonu gibi farklı fonksiyonlar ve aydınlatma örüntüleri sunuluyor. LED sistemi önceki BiXenon AFL farların yerini alıyor. 
      LED, objelerin gerçek renklerini görmeyi sağlayan bir aydınlatma performansı sunuyor, bu da görsel bir konfor sağlıyor. Ek olarak, lamba modülünde makanik operasyon olmadığı için daha hızlı ve daha doğru bir tepki sunuluyor, ayrıca sistem zamanla aşınmaya karşı daha dayanıklı.
      Yeni Opel Eye ön kamera ise daha yüksek çözünürlük ve arttırılmış görüntü işleme gücü ile AFL LED aydınlatma sisteminin uzun ışık asistanı dahil desteklediği tüm fonksiyonlara olumlu etki ediyor. Geliştirilmiş kamera ve opsiyonel navigasyon desteği, ayrıca geliştirilmiş trafik işaretleri asistanı Mokka X'in tespit oranını daha da yükseltiyor. Takip mesafesi sinyali (FDI) ön kamerayı kullanarak öndeki araçları tespit ediyor, ön çarpışma uyarısı da yansıtmalı LED görüntülü uyarı ile geliştirilmiş. Otomobil ile öndeki araç arasındaki mesafe çok yakınlaşırsa kırmızı LED ışıklar ön cama yansıyarak uyarı veriyor. Ek olarak, sesli uyarı da sürücüyü fren yapması için uyarıyor. Şeritten ayrılma uyarısı ise istemsiz şekilde şerit terk edildiğinde saatte 60 km üzeri hızlarda otomatik aktive oluyor ve sürücüyü sesli oalrak ve yönetim panelinden görüntülü olarak uyarıyor.
       
      Segmentinin en konforlu ve bağlantı özellikleri en gelişmiş otomobili
      Tıpkı yeni Opel Astra gibi, Mokka X de Opel OnStar hizmetleri ile geliyor. Ek olarak yeni nesil IntelliLink multimedya sisteminin iki versiyonu da Mokka X'te çıkış yapıyor. IntelliLink akıllı telefonlar dünyasını Apple CarPlay ve Android Auto desteği ile otomobile taşıyor.
       
      Yarı kompakt SUV segmentinin en iyi bağlantı özelliklerine sahip otomobili olmasının yanı sıra Mokka X ayrıca en konforlu otomobillerden birisi. Opel modellerinin çoğu gibi, AGR (sağlıklı sırtlar kampanyası) tarafından test edilmiş ve sertifikalandırılmış ergonomik koltuklar segmentinde benzersiz. Bu koltuklarla uzun yolculuklar yol koşulları ne olursa olsun çok daha keyifli ve konforlu hale geliyor.
       
      Mokka X'in bir konfor özelliği de anahtarsız açılış ve başlatma. Sürücünün arabayı açmak ya da kilitlemek için aktif olarak anahtardaki bir düğmeye basması gerekmiyor. Arabanın içine girmek ya da bagajı açmak için kapı tutacaklarındaki ufak bir düğmeyi kullanmak yeterli oluyor. Otomobilin başlatma arayüzü de yine anahtarsız.
       
      Yeni tasarım, zengin motor serisi, kanıtlanmış ve üstün off-road yetenekleri, olağanüstü bağlanabilirlik teknolojileri ve olağanüstü konfor özellikleri ile yeni Mokka X “Yılın 4x4 Otomobili” ve “Yılın Şirket Otomobili” ödüllerine sahip selefinin başarısını daha da öteye geçirecek gibi görünüyor.



    • Efebey
      Yazan: Efebey
       
      Opel yeni nesil 2017 Insignia üzerinde çalışıyor ve modelle ilgili yeni detaylar gelmeye devam ediyor.

      2017 yılında yollara çıkması beklenen yeni jenerasyon Insignia ile ilgili yeni detaylar gelmeye devam ediyor. Otomobilin selefinden daha büyük olacağı biliniyordu, son detaylarla birlikte uzunluğun 15 cm, aks açıklığının 9 cm artacağını da ortaya çıkmış oldu. 
      Insignia'nın eğimli çatı çizgisi ve uzun arka çkıkıntısı ile şık bir tasarıma sahip olması bekleniyor. Ön kısımda Monza konseptinden büyük ölçüde esinlenilecek araç standart bir sedandan daha çok dört kapılı bir coupe olacak. 
      Bir Sports Tourer station model de planlar arasında ve şu anki modelden çok daha geniş bir bagaj ile gelmesi bekleniyor. Daha iyi yakıt tüketim oranları hedefleyen Opel Insignia için yeni 3 ve 4 silindirli turbo motorlar sunacak. Giriş seviyesi modelde 1.0 litre motorun yer alması bekleniyor. Yeni bir çift turbo dizel de gündemde. 
      Güncel Astra'da da Avrupa pazarında sadece manuel şanzıman ile sunulmaya başlanan bu çift turbolu dizel 1.6 litre hacminde olacak. Bu dizel motor 160 hp güç çıkışına sahip olacak ve modelin şu anki dizel motorlarına oranla çok daha iyi yakıt verimliliği sunacak. 
      Önden çekiş sistemi standart olacak, bazı modeller ise 4x4 sürüş sistemiyle gelecek. Otomatik vites için Opel eski usülden şaşmayacak ve çift debriyaj yerine tork konvertörlü klasik bir otomatik vites sunacak. Ayrıca firma Insignia OPC için 400 hp gücünde 6 silindirli turboşarjlı bir motor üzerinde çalışıyor.



    • Efebey
      Yazan: Efebey
      İngiltere pazarında Vauxhall markası altında satılan Opel Astra da, 160 hp güç üreten 1.6 litrelik dizel motor seçeneği sunuluyor.       İngiltere'de Vauxhall olarak faaliyet gösteren Opel'in yeni jenerasyon Astra modeli, bu ülkede satışa sunulan güçlü dizel motor seçeneği ile dikkat çekiyor. Opel Astra'da 110 hp ve 136 hp güç çıkışları ile sunulan 1.6 litrelik dizel CDTI ünite, Vauxhall markası altında İngiltere'de yeni kasa Astra'da 160 hp güç çıkışı ile de tercih edilebiliyor.    Opel Astra 1.6 CDTi 160 hp BiTurbo olarak satılan modelde görev alan 1.6 litrelik dizel 160 hp güç değerinin yanında 1.500 ile 2.250 devir arasında ürettiği 350 Nm tork değeri ile, 136 hp'lik kardeşinden 30 Nm daha fazlasını sunuyor.    Sadece manuel şanzıman ile kombine edilen bu güçlü dizel motor, yeni Astra'nın başarılı performans ve tüketim değerlerine ulaşmasını sağlıyor. Bu kombinasyona sahip yeni Astra, 0'dan 100 km/s hıza 8 saniyede ivmeleniyor ve 220 km/s hıza çıkabiliyor. Ortlama'da 4 litrelik yakıt tüketim değerine sahip olan aracın emisyon değeri ise 108 gr/km.    Yeni Astra'nın bu motor seçeneği henüz Almanya'da sunulmuyor. İlerleyen günlerde diğer pazarlarda da yer alması beklenen bu motorun ülkemizde Kasım ayında satışına başlanacak yeni Astra'da sunulup sunulmayacağı ise belirsizliğini koruyor.      


Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.