Mutlu Tekir

2.Nesil Mazda 3 100 Bin Km.Bakım Hikayesi

Merhabalar,
Araçlarımızın en ağır bakımı olan bu bakımı detaylı ve resimli anlatacağım için ve de ağır bakımın detaylarının daha rahat görülebilmesi için ayrı bir konu olarak açmak istedim.

Hatırlarsanız aracımda bir terleme ve son zamanlarda damlamaya dönüşmek üzere olan bir sıkıntı vardı. Otomatik şanzıman uzun yolda yağ atıyordu ve keçelerden de sızıntı olduğunu sanıyorduk. Öncelikli olarak bu yağ sızıntısının ve de otomatik şanzıman yağının değişimi için yetkili servise gitmek istiyordum. Dün de müsait olduğum bir gün olunca MazdaGaraj'a indirim yapan Herter'den randevu almıştım. Sabahın 6'sında Karabük'ten yola çıktım 9'da Herter'e vardım.

Herter'in ortamını sevdim, Alman firmaları gibi müşteriyi aracının yanına sokmama ya da bekleme alanına hapsetme gibi durumlarla karşılaşmadım ve bu konuda takdir ettim. Çoğu yetkili serviste hala yağların seviyesini tutturamayan elemanların olduğu bilinince, bu durum bu serviste bence artı bir özellik. Tüm her şey gözünüzün önünde yapılıyor. Orhan Bey, Murat Bey sağolsunlar güzel karşıladılar. Asalet Bey ile öğleden sonra görüşebildim, odasını farklı bir yerde sanıyordum ve sabah sersemliği, yorgunluk da olunca geç uğrayabildim yanına. Hepsi çok ilgiliydi, güler yüzlüydü.

Gelelim aracımın bakım boyutuna. İlk paragrafta dediğim gibi yağ sızıntısını keçelerden de sandığım için gelmiştim. Ustaların söylediği şanzımanın havalandırmadan yağ atmasındanmış.  Güzel dedik, ne yaptılar ettiler ikna ettiler beni bakımı yaptırmaya. grin.gif Normalde şanzıman yağını ve filtresini değiştirtip ufak tefek şeyleri yaptırtıp kalanını da Karabük'te özel servisime yaptırmayı düşünüyordum. Sonuç fena oldu. grin.gif Maddi açıdan, ama her şey bir arada çıktı, ve Hüseyin usta araçla çok güzel ilgilendi. Kendisine teşekkürler bir daha. 

Yapılan bakımlar;
-Motor yağı ve yağ filtresi değişimi,
-Antifriz değişimi,
-Bujiler,
-Otomatik şanzıman yağı ve süzgeç değişimi,
-2 tane v kayış gergi bilyası çakılması, 
-V kayış değişimi,
-Yakıt filtresi değişimi,
-Fren ve direksiyon hidroliği tamamen değişimi.

Bakımdan yapılan işlemleri anlatmaya gelirsek... Öncelikle Herter Castrol marka yağları kullanıyor. Motor yağını değiştirmek istemiyordum aslında ama benden 2 önceki sahibi 83bin km.de 90bin bakımını yaptırmış. Sonra benden önceki sahibi almış ve eşek niyetine binmiş, ne bakım yaptırmış, ne de bakmış. 
Arabayı silip dışını yıkatıp temiz tutmakla arabaya özenerek baktığını zanneden bir sürü insan var bu dünyada. 
Allah onları bildiği gibi yapsın. Ağır bakım zamanı da yaklaşınca ve de ev almak için planlar yapınca sattılar bana. Neyse bu nedenle de fazla çıkan servis fiyatına hayırlısı dedim, 14bin km. geçmiş önceki bakımdan çünkü.

Castrol motor yağını da nedense sevemedim hiç kullanmamama rağmen. grin.gif Mobilci oldum çıktım nedense. Mobil 1 5w-30 sordum yoktu haliyle. Castrol 5w-30 önerdiler. Ben de olmuşken Mazda'nın yağı Dexelia olsun dedim, varmış da Dexelia'nın 5w-30'unu koydular. Aslında 100bin km.yi devireceğinden dolayı yağı kalınlaştırmak istiyordum tam sentetik 5w-40 ya da 0w-40 gibi bir yağ ile, ama bir dahaki bakıma artık. Motor iç temizleyici sıvı almıştım. Motorun içi leş gibi kir doludur, temizleyici sıvı motorun içindeki balçıkları da alır diye koyduracaktım ama sabah sersemliği dedim ya unutmuşum. Neyseki yağ değişiminden sonra bile yağın rengi hafif de olsa kararmadı. Bunda galiba Mazda'nın yağ filtresinin kalitesinin etkisi var. Parçacık tutuculuğu iyi sanırım.

100bin km. olduğu için motor soğutma suyu değişimi istedim, renginde bir değişme yoktu ama içim rahat etti.
Bujiler değişti, değiştiği de iyi oldu. Kararmıştı artık bujiler, ucuz olanlarından aldım. İridyum alıp 50bin götüreceğine, ucuzundan alırım 20binde 1 değiştirirm dedim, her türlü ucuz bujiler daha kârlı oluyor.
>Fren ve direksiyon hidrolikleri kapkaraydı. Haliyle belli ki değişmemişti. Bunun tamamen yenilenmesini istedim. En uzak tekerden en yakın tekere doğru sırayla kirli yağı boşalttılar, içeriden freni pompalayıp basılı tutup fren yağ boşaltma valfini açarak... Taa ki oradan temiz yağı alasıya kadar. Baya vakit aldı bu.

>Herter'in sevdiğim bir yönü ise v kayış gergi avarelerine bilyaların çakılmasını yapması oldu. Avarelere boşu boşuna para veriliyor, bir bilya için tüm parça değişimi hem müsriflik, hem de bilye çakılması zor bir işlem de değil. Tabi zorluğu illaki var da. V kayışı değiştirmek aklımda yoktu aslında, ama hem bilye çakıyoruz deyince hem de va kayışı yıpranmış denince ertelemeyim dedim. Önce avaredeki bilye çıkartılıyor. Nasıl çıkarıldığı önemli değil eskimiş bilye olduğundan ve kullanılmayacağından bir sıkıntı yok çıkarılışında. Takılırken de çıkarılan bilye aracılığıyla avareye çakılıyor. Böylece bilyenin dönen iç kısmı hasar görmüyor. Bu konuda dikkatle izledim ama Hüseyin usta 30 senelik tecrübesini her alanda konuşturuyordu. smiley.gif>Gelelim en önemli konuya: Şanzıman yağı ve süzgeci değişimine.
>Motorun arka kısmında terleme gibi bir şeyler vardı, fakat bu eskiden kalma olabilir. Islak mendil ile sildiğimde ise sıvı olarak değil de siyah küçük parçacıklar şeklinde geldi. Tabi motorun arkasına erişemedim motor sıcak olduğundan. 

>Son olarak Herter'den genel anlamda memnun kaldım, fakat işçilik fena oldu. smiley.gif Alttaki ekleyeceğim resimlerden görebilirsiniz siz de forum üyelerine %10 indirimli hali. Yetkili servislere göre normal diyorum ama yine de bu kadar çok fiyat beklemiyordum. İlgi, alaka, güler yüz için teşekkürler Herter'e.

 

 

Araç bakım sonrasında değişti. Gidişi, çekişi, herşeyi... Vites geçişleri hissedilmez oldu. Zaten hissedilmez idi ama daha bi hissedilmez oldu. Eskiden araç dururken D'ye alınca öne fazla gitmek isterdi, şimdi o istek azaldı. İvmelenme iyileşti, bujiler gerçekten farkettiriyor. Direksiyon yağ değişimi sonrası yumuşadı.. 

 

Ekleme: Yalnız dün Ankara dışına çıkmadan önce 3bin devirde şanzımandan bir ses geldi, tarif edemeyeceğim, tiz bir ses. Uğultu gibi. Sonra otobanda denedim sıkıştırdım çıkartamadım o sesi. Ardından şehiriçinde ev yolundayken 3bin devirde aynı sesi yaptı. Ayrıca bugün bir yokuşta 1 den 2 ye geçerken 1 saniye takılır gibi bir ses çıkardı şanzıman. Her zaman yapmıyor ama hayırlısı diyorum. smiley.gif Korkutmuyor değil arada.

 

VVQq7y.jpg

 

vEa1Dm.jpg

 

LavV6a.jpg

NihatMert ve Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun , güle güle eskitin yeni parçalarınızı  O0 Yazı içinde teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

teşekkürler Nihat kardeşim.

2 saat evvel havalandırma etrafındaki balçıklaşmış yerleri temizlemeye çalıştım. 17 km yol gittim ve demin baktım. Şanzımanın ve motorun arkasındaki bir kısımda ıslaklık var sanki. Pis bölgenin olduğu bir yer olduğundan net anlaşılmıyor fakat o karanlık bölgede ıslaklık var gibi bir parlama oluyor. Takip edeceğim durumu, müsait oldukça da  temizlemeye çalışarak daha rahat takip yapacağım. Fakat hala neden sızdırır şanzıman. sad.gif

Bu otomatik şanzımanın havalandırma deliği tam olarak neresi birisi açıklayabilir mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şu balata spreyi ve WD-40 Yazılmasa olmaz sanki :) İyi günlerde kullanın kazasız belasız sürüşler. : :)İşçilik fiyatlarını az biraz daha kırabilirlerdi bence. :) 

 

Ben şanzımanın yağ attığına inanmıyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kaçırıyor mu o zaman? keçelerde sıkıntı yok sanırım. şanzımanın üst kısmıyla alakalı bir şey. krank keçesi diyeceğim de bilemiyorum 5 senelik araçta keçeler sıkıntı çıkartır mı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Motor,şanzıman hakkında fazla bir bilgim yok ama karter de bir çatlak falan olabilir mi ? Bu arada hemşeriyiz sanırım :D 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Havalandırmadan atıyorlar normal diyorlar da. Uzun yolda yapması normal değil gibime geliyor, aracı sıkıştırmıyorum çünkü.

Karabük'le memleket bağım yok, çalıştığım yer dolayısıyla karnımın doyduğu memleket :)

NihatMert bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

toplam tutarı görünce maşallah dedim anca hayırlı olsun inşallah şanzuman da araçda kusursuz keyifli sürüşler sağlar 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Oğuzhan ben de maşallah dedim. Keçelerde sıkıntı olmadığı söylenince açıkçası ona vereceğim parayla bazı ufak tefek işlemleri yaptırayım dedim de birazcık aştı. Fakat yapılması gerekiyordu. Karabük'te de mazdadan anlayan usta bulamadığım için de bu işlemleri yaptırmak istedim açıkçası. Mazdadan anlamayana aracımı kurcalatıp dert almak istemedim. Bir de servise gitmesem belki keçeler boşuna değişecekti, araç boşuna sökülecekti.

İşçilik de gayet tatmin etti beni, Hüseyin usta gayet detaylı ve güzel ilgilendi araçla. Fiyat benim de içime oturdu, yalnız en ağır bakım ve eninde sonunda bu fiyat çıkacaktı. Parça parça yaptırmak yerine de tamamen hepsi bir arada gitmiş oldu. 

 

Yarın motor temizliği yaptırmak istiyorum. Balçıklaşmış kirlerden kurtularak sızma ya da yağ atma devam ediyor mu daha rahat takip için.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Oğuzhan ben de maşallah dedim. Keçelerde sıkıntı olmadığı söylenince açıkçası ona vereceğim parayla bazı ufak tefek işlemleri yaptırayım dedim de birazcık aştı. Fakat yapılması gerekiyordu. Karabük'te de mazdadan anlayan usta bulamadığım için de bu işlemleri yaptırmak istedim açıkçası. Mazdadan anlamayana aracımı kurcalatıp dert almak istemedim. Bir de servise gitmesem belki keçeler boşuna değişecekti, araç boşuna sökülecekti.

İşçilik de gayet tatmin etti beni, Hüseyin usta gayet detaylı ve güzel ilgilendi araçla. Fiyat benim de içime oturdu, yalnız en ağır bakım ve eninde sonunda bu fiyat çıkacaktı. Parça parça yaptırmak yerine de tamamen hepsi bir arada gitmiş oldu. 

 

Yarın motor temizliği yaptırmak istiyorum. Balçıklaşmış kirlerden kurtularak sızma ya da yağ atma devam ediyor mu daha rahat takip için.

 

Kesinlikle işinin ehli bir yerde yaptırın motor temizletmeyi. :) Marka ürünler kullanmasına da dikkat edin. Kalıcı izler oluşabiliyor çünkü temizleteyim derken. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mutlu senden önce şanzıman yağı bir kez daha değiştirilmiş midir ki? 100000 km fazla olmuş gerçekten. Bir de şanzıman yağı değişimiyle ilgili fazla bilgi rica edebilir miyiz? Yağı ne kullandılar, faturada belirtmemişler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tabi Mehmet abi, yağı kendim götürdüm mobil 1 synthetic atf almıştım. Yarım litreden az miktar daha gerekince Castrol atf multivehicle kullanıldı. Daha önce yağ değişmemiş kayıtlara baktım. Usta da 100bin de değiştiğini söyledi. O vakte kadar kontrol edildiğini söylediler.

Başka bir soru varsa sorun lütfen.

Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.