cicub

Seyir Halindeyken Vitesi N Konumuna Getirdim Bir Sorun Olur mu ?

geçenlerde uzun yolda vitesi manuel mod da zannedip araç(1.nesil 1.6 AT) yaklaşık 80 le giderken yanlışlıkla N konumuna aldım :( ..  1-2 sn sonra farkedip refleksle hemen yine D konumuna çektim.. sizce herhangi bir problem doğmuş mudur ? zararlı olduu biliniyor kullanma kılavuzunda net ifadeler var ama herhangi bir süre sözkonusu mudur ? kısa sürede deformasyon olur mu ? görüş ve bilgilerinizi bekliyorum..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben açıkçası inanmıyorum çok fazla zararı olduğuna. Manuel vitesli araçlar için de lpg ve boşa atmak tehlikelidir zararlıdır deniyor. Güvenlik açısından sıkıntısı olabileceği sonucuna varıldı. Ama aksama bir zarar verdiği muamma.

Anlık dalgınlıkla almalarda da birşey olacağını sanmam ama alışkanlık haline gelirse sanırım türbin kanatçıklara anlık çok fazşa yük binecektir, belki de selenoid valflere de zararı olabilir.

Geçişlerde bir sıkıntı yoksa hiç endişelenmeyin.

Benim de bir sorum var 3000 devirde hafiften bir uğultuyla karşılaşan var mı? Bir de nadiren hafif yokuşlarda 1. Vitesten 2. Vitese geçerken bu 1 saniyelik geçiş süresince sürtünmeye benzer bir ses geliyor. Sanki selenoid.valf zorlanıyormuş gibi hissediyorum. Emin değilim ama.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Alışkanlık haline gelmedikçe bir sıkıntı çıkmaz :) benim de başıma gelmişliği var.

Mutlu hocam, belki bizimkilerde de yapıyordur ama ben o kadar iyi bir dinleyici değilim. Söylediklerinin hiçbirini tecrübe etmedim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mehmet abi sağolasın cevabın için. Kulak gereğinden fazla hassas olunca. :D 

Hafif uğultular var ama duymamaya çalışıyorum. Bunlara kafayı takmaktan araç kullanmaktan zevk alamaz oldum çünkü. Ben de Mazdaya birşey olmaz diyerek umursamamaya çalışıyorum küçük sesleri. :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

of biraz rahatladım yaa :( .. galiba boşa alınca yağlama kesiliyormuş dolayısıyla dişlilere zararı oluyormuş ? vitese geçişinde ve akabinde çok şükür algılanabilir bir sorun tespit etmedim ama insan onca uyarıdan sonra kuşkulanıyor bir daha tövbeler olsun 40 kere bakarım hem ekrana hem vitese ..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mutlu, kuzenimin 2013 audi A6'sı var. Onun aracını kullanırım ara sıra. 150000 tl falandır herhalde fiyatı. İnan, o araçta bizimkiler kadar ses var.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

of biraz rahatladım yaa :( .. galiba boşa alınca yağlama kesiliyormuş dolayısıyla dişlilere zararı oluyormuş ? vitese geçişinde ve akabinde çok şükür algılanabilir bir sorun tespit etmedim ama insan onca uyarıdan sonra kuşkulanıyor bir daha tövbeler olsun 40 kere bakarım hem ekrana hem vitese ..

 

Hocam, Toyotaclubtr de Toyota fabrikasında çalışan baya bilgili bir abimizle istişare ettik bu yağlama durumunu. N'de de yağlama yapmaya devam etmekte sonucu çıkarıldı. Ayrıca Herter'deki bakım esnasında şanzıman yağı değiştirilirken radyatörden şanzımana dönen boru çıkarıldı ve aracın sadece çalıştırılmasıyla yağ çıktı. N'deydi araç.

Buradan da aracın N'de de yağ devirdaimi yaptığı ve yağlamaya devam ettiği ortaya çıkıyor.

Mutlu, kuzenimin 2013 audi A6'sı var. Onun aracını kullanırım ara sıra. 150000 tl falandır herhalde fiyatı. İnan, o araçta bizimkiler kadar ses var.

 

Haklısın abi vardır :) Yarisimden sonra Mazda lüks otobüs gibi hissettirdi konforu ses yalıtımı :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet boşa almanın öyle çok bir zararı yoktur.

Bu yağın dislilerden gidecek bir yeri de yok. Sanziman yağıni değiştirirken örn. 7 litrelik sanzimanınin zaten ancak 3 litresi değişebiliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet boşa almanın öyle çok bir zararı yoktur.

Bu yağın dislilerden gidecek bir yeri de yok. Sanziman yağıni değiştirirken örn. 7 litrelik sanzimanınin zaten ancak 3 litresi değişebiliyor.

 

100bin bakım hikayem başlıklı konumu okumanızı öneririm.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hocam, Toyotaclubtr de Toyota fabrikasında çalışan baya bilgili bir abimizle istişare ettik bu yağlama durumunu. N'de de yağlama yapmaya devam etmekte sonucu çıkarıldı. Ayrıca Herter'deki bakım esnasında şanzıman yağı değiştirilirken radyatörden şanzımana dönen boru çıkarıldı ve aracın sadece çalıştırılmasıyla yağ çıktı. N'deydi araç.

Buradan da aracın N'de de yağ devirdaimi yaptığı ve yağlamaya devam ettiği ortaya çıkıyor.

 

Haklısın abi vardır :) Yarisimden sonra Mazda lüks otobüs gibi hissettirdi konforu ses yalıtımı :)

 

Toyota ile Mazda'nın otomatik vites çalışma prensipleri farklı. Yine de Mazda ustasından duymak daha doğru olur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Toyota ile Mazda'nın otomatik vites çalışma prensipleri farklı. Yine de Mazda ustasından duymak daha doğru olur.

 

Nasıl farklı? Toyota'nın MMT sini demiyorum zira. 4 ileri tork konvertörlü otomatik vitesinden bahsediyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

       Arkadaşlar oto şanzımanlar da, N veya D olsun sürekli yağ pompası çalışır durumdadır aynı şekilde yağ sürekli soğutma radyatöründen geçmektedir, vitesin bekleme anında N tutulmasının zararı olmadığı gibi boşuna motora yük benmediği için faydası var, hem yakıt ekonomisine da katkısı vardır. 

      Oto viteslerde boşa atmak çok gereksizdir , bir kes bende yanlışlıkla atmıştım vede arkasından hemen D ye çektim lakin şu an düşünüyorum hata etmişim , durma olanağı varsa hemen durup hareket sonlandıktan sonra tekrar D yapmak gerekirdi, yani böle yapınca risk faktörü sıfır olurdu.

      Gelelim park mevzusuna aracı park ederken, P konumuna direk almak tüm aracın ağırlığını şanzıman kilidine yüklemek olur, aslında frenle durup N yapıp , el frenini çektikten sonra P yapılarak stop edilmelidir. Yani aslında P konumu araç stop halindeyken değil aslında çalışır durumdayken ki  güvenlik içindir. 

      Asıl şanzımana zarar veren kullanım hatası şudur ki; araç tam durmadan vitese takmak, yani manuel kullanım alışkanlığı asıl zarara sebebiyet verir.

cicub bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.