SULOMAGANDA

1. Nesil Mazda 3 Ampul Tipi

selamlar..

2007 model mazda 3 var..muayeneye gireceğim ve orjinal olmayan sonradan takılma xenon sis ve kısa far ampullerini sarılarla değiştireceğim..

bu ikisi için hangi ampulleri almam lazım..h1,h2,h3 ...vs birsürü var böyle...saygılar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

selamlar..

2007 model mazda 3 var..muayeneye gireceğim ve orjinal olmayan sonradan takılma xenon sis ve kısa far ampullerini sarılarla değiştireceğim..

bu ikisi için hangi ampulleri almam lazım..h1,h2,h3 ...vs birsürü var böyle...saygılar

 

Vah ki gece sizinle karşılaşana.. yazık.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

selamlar..

2007 model mazda 3 var..muayeneye gireceğim ve orjinal olmayan sonradan takılma xenon sis ve kısa far ampullerini sarılarla değiştireceğim..

bu ikisi için hangi ampulleri almam lazım..h1,h2,h3 ...vs birsürü var böyle...saygılar

 

Selamlar.. 

 

Forumda önceden yazılanlardan derlediğim; kısalarınız H7 duya sahip. Sisler için kitapçığa bakabilecek birisi var mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

nede olsa sadece bir muayene için değiştireceksin pahalı bişey alma benimde öyleydi elektrikcime gittim iki tane sarı ampul taktı muayene oldu araba heen çıkardım git elektrikçiye gerekeni yapacağına eminim 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

niye ne oldu ki?

 

kısaları geçtim de sislerde de xenon olması iğrenç. düzgün havada uzun yolda halojen sislerini açarak gezenlere sevgilerimi iletiyorum. Xenonları hayal edemiyorum ;)

NeW3 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kısaları geçtim de sislerde de xenon olması iğrenç. düzgün havada uzun yolda halojen sislerini açarak gezenlere sevgilerimi iletiyorum. Xenonları hayal edemiyorum ;)

Sonuna kadar katiliyorum. Gözlük takan biriyseniz ve hele de göz tansiyonu olan, hassas gözleri olan biriyseniz, yasanilan rahatsizligin tarifsiz olacagini bilin. Benim asıl sikayet ettigim grup ,trafikte kendinden başkasını düşünmeyen, uzun far, sis fari Allah ne verdiyse yakan şahinciler... Konunun disina tasiyoruz affola ama tepkiliyim bu konuda. Genel bir tepki bu, başlığı acan arkadaşa ozel bir durum değil belirtmek isterim. Saygılar

Mehmet Özdemir ve Mutlu Tekir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aynen valla bende aynısını yapıyorum hele arkadan uzunları yakıp gelen olursa yavaşlıyorum eni geçince uzunları akıp peşine gidiyorum benim yaptığım da beli yanlış ama insanların bencilliğindenaynı hatalara bizlerde düşüyoruz 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gözünüzü seveyim, hatta gözümüzü sevin taktırmayın şu çakma xenonlardan. H serisi mercekler ya da far taslarına sonradan takılan xenon ampüller merceğimsi bir görüntüsü olsa da odaklanamaz, karşıdakini rahatsız eder. Direk uzunları çakarım, küfrümü ederim.

 

Xenon far için 3 şart lazım, en önemlisi "xenon mercek". Evet Halojen mercek de var, halojen merceğe xenon ampül de yanlış. Xenon ampül daha geniş bir alandan aydınlatma yapıyor çünkü. Örneğin Mazda 3 2. nesillerde halojen mercek var (mirai donanım hariç)

Diğer iki şart far yıkama: Xenon far cam kirlenmesinden daha çok etkilenir.

 

Son şart "otomatik" yükseklik ayarı: Arka aksın üstünde sensörü var, eğim ve yüke göre otomatik ayar çeker yüksekliğe.

 

Fabrikasyon olarak bunların aksi örnekleri var 90 sonu 2000 başlarında. Far yıkamasız, merceksiz ama xenon ampüle göre tasarlanmış far taslı bir kaç araç var. Firmadan orjinalliğe dair yazı alarak muayeneden geçebiliyor bu araçlar ve karşıdakileri rahatsız etmiyorlar, çünkü doğru tasarlanmış far taslarına sahipler.

 

Bir de bir marka belli bir dönem getirdiği araçlarına çakma xenon takıp iteledi millete, xenon kit denen dandik şeylerden mi taktılar komple farı mı değiştirdiler bilmiyorum da otomatik yükseklik ayarı yok bu araçlarda, far yıkama kısmını hatırlamıyorum. Yanlış hatırlıyor olabilirim ama sanırım Honda yaptı bunu.

 

 

İlla beyaz ışık istiyorsanız beyaz ışık veren halojen ampüllerden kullanın, ampül camı mavi renk olur bunların. Bu ampüller muayeneden geçer, karşıdakileri de rahatsız etmez ama özellikle yağışta performansı kötüdür ve ömrü kısa olur. Aracımı aldığımda bu ampüllerin dandik markalı olanlarından taklıydı, hem de yetkili serviste beyaz ışık seti diye aracın eski sahibine bolca giydirilerek. Aracı aldığımız gün mayeneye girdi ve bu şekilde geçti, aynı gece 2 saatlik şehirler arası yol yaptım ve ilk fırsatta kısa ve uzunları Osram Nightbreaker'larla değiştirdim. Ancak sis ve parklarda hala mevcut beyazlar, onlara da kış gelene kadar el atarım. Ampüllerin şurada detaylı özeti var, marka model listesi de mevcut: http://www.geceucusu.com/topic/2616-halojen-ampul-secimi-ve-halojen-farlarin-guclendirilmesi/

 

Muayeneden geçemeyeyim ama xenon olsun, karşıdakileri de rahatsız etmeyeyim diyorsanız  xenon versiyonun farını alacaksınız ya da farınızı modifiye edeceksiniz.Yani farınıza xenon mercek oturtacaksınız. Ekstra alternatif olarak forumda da başlığı olduğu gibi yan sanayi xenon far alacaksınız ki yan sanayilerin mercekleri de pek kaliteli olmuyor genelde. Açıkcası forumdaki o araçla aynı şehirde olsam gece performansını denemek isterdim. Her neyse far/mercek yetmez son olarak da kısa farları olması gerekenden daha kısa menzilli ayarlayacaksınız ki rampada ya da yüklü konumda karşıdakini kör etmeyin. Far yıkama olmaması karşıdaki için önemli değil, bu kafalara da girdiyseniz zaten kendi sağlığınız da umurunuzda değil, bize de laf düşmez bu konuda :)

 

Bu konuyu yabancı kaynaklar da dahil olmak üzere ciddi araştırdım ve malesef Avrupa tayfasında da var bu saçma işlere girenler. Ama düzgün bir çözüm yok ki otomatik far yükseklik ayarı mevzusunu çözebileceğimi bilsem kendim de girişecektim bu işe. Bir iki ürün var bu otomatik far yüksekliği için, aftermarket sensörler satılıyor ancak işlevsellikleri net değil. Bir de halojenlerdeki kademeli far yükseklik motoru bu sensörlerle uyumlu çalışamıyor sanırım. Sensör, yeni motorlar ve en zor kısım bunların montajı ve kalibrasyonu, yani pek çok engel var. Üst donanımında xenon standartı olan araçlara far+sensör+far yükseklik ayarı çıkma vs. aktarılabilir belki ama yapanına denkgelmedim. Denkgelsem zaten hurdalıkta mirai donanım araç aranıyor olurdum. Dellendim yine, niye dizellerde getirmediler ki şu donanımı :)

Ve malesef bu çakma xenonlarla yollarda da sürekli karşılaşıyorum. Kimse benim çakma xenonum göz almıyor, çok düzgün odaklandı, görüşüm süper demesin, işin fiziğine aykırı ki saçma modifiyeci tayfayla takılmışlığım da var, bizzat deneyimledim bu zamazingoları.

 

Muayene istasyonu önünde far ampülü değiştiricilerinin tabela koyduğuna da kaç kez şahit oldum, benim güzel memleketim.

 

 

Son olarak, yeni yeni halojen tasa/merceğe uygun led ampüller çıkmaya başladı ancak hiç bir ciddi üreticiden böyle bir ürün gelmedi piyasaya, hepsi Çin menşeili. Led bir ampülün halojen tasta düzgün odaklanabilmesi için tek noktadan (3 4 mm yi geçmeyecek) aydınlatan "tek" led olması lazım, 20 30 led yanyanaysa zaten direk falso. Böyle tek noktadan aydınlatan led bir ampül de var, piyasaya yeni yeni düşen Çin menşeili bir ürün. Ancak alınabilir fiyatlardaki hiç bir tek led standart halojenleriniz kadar aydınlatamayacak, lümeni yetmeyecek, odak mevzusu ise muamma. Henüz led teknolojisi o kadar gelişip ucuzlamadı.

 

Ha bir de, 30000K falan mevzusu var. Yukarıdakileri okuyup doğrusunu öğrenenler için gerekli bir mevzu değil de K değeri yani Kelvin değeri renk sıcaklığını belirtir. Yüksek olmasının bir avantajı yoktur. 2000K civarı sarı, 4000-6000K arası gün ışığı beyaz, 8000K civarı maviye çalmaya başlar, sonrasında yeşil mor falan gider. Halojen ampüller 2500-3600K arasında renk verir, "orijinal" xenonlar 4000-5500K arası diye hatırlıyorum. Kelvin renk skalası görseli: http://farm8.staticflickr.com/7240/7197263032_a605e2e071_b.jpg

 

Işık şiddeti lümen değeri ile ölçülür. Standart lümen değerlerini hatırlamıyorum ama xenonlarda bu değer yüksek. Ancak şöyle bir durum var, aynı lümen değerinde mavi-kırmızı vs. renkli ışıklar aynı lümen değerindeki sarı-beyaz ışığa göre daha az görülme performansı sağlar, sebebi de göz yapımız. Hatta ıslak asfaltta, kirli koşullarda sarı renk beyaza göre daha iyidir.

 

Ampül tipleri için de Osram'ın güzel bir database i var şurada, ama yurtdışı versiyonlar da oluduğu için biraz kafa karıştırıcı olabiliyor. Bir de nesil kodlarını (BL BK gibi) ve resmi makyaj tarihlerini bilmeniz ve de aracınızın doğru donanım versiyonunu seçmeniz gerekiyor. Hatta 2. nesil için makyaj tarihi 07/2011 olması lazım, makyaj sonrasında sadece sisler farklı diye hatırlıyorum, kısalar ve makyajlı sisler H11  uzunlar HB3 (9005), makyaj öncesi sisler Hb4 http://am-application.osram.info/en

 

Ampülleri değiştirirken yukarıda linkini verdiğim gece uçuşu forumlarından bilgi alarak değiştirdim. Şu videoda standart ampülle (oem) Philips'in beyaz ışık ampülü (crystal vision) ve performans ampülü (x-treme vision) karşılaştırması var. Ben Philips x-treme vision un rakip modeli Osram Nightbreaker'ları kullanıyorum, Philips'i bulamamıştım o dönemde. Bu performans ampüllerinin de ömrü kısa, 3000km dir sorun yok ama, gayet memnunum. Bir de video biraz reklam amaçlı gibi, beyaz halojen kuruda aydınlatır ama oemden çok iyi olacağına aklım kesmiyor, ıslak zeminde körsünüz zaten.

 

 

Philips demişken, Photon diye bir marka var, sanayici tayfa Philips diye iteliyor millete, ayık olun :)

 

O değil de final önceleri böyle konular denkgelince tutamıyorum kendimi, gılgamışa bağlıyorum. Haftaya bitiyor finaller o zamana kadar forumda havadan sudan konuşulsun lütfen, yoksa mesaj başına düşen karakter sayısında şampiyon olurum, finallerde baraja takılırım :D 

GökayT, Mehmet Özdemir ve İlhan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güzel açıklamalar olmuş. Elinize sağlık.

Ben philips x-treme vision kullandım önceki aracımda. Standart halojenlere göre görüş iyileşmişti. Ama xenon görüşü bekleyenler hayal kırıklığı uğrayacaktır.

Ömür olaraksa hem uzun yıllar giden hem de performans ampulu olan tek philips xtreme vision var.

mersinden_ersin bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aynen, performans ampülleri daha beyaza yakın ama hâlen sarı diyebileceğimiz bir renkte ışık vermekte. Philips'in de ömrü standart kadar uzun değil diye biliyorum, memlekette H11 Hb3 ü yoktu ben aldığım zaman, çok araştırmadım. 

Ampül ömrünü uzatmak için farlar açık halde marş basmayın, voltaj dalgalanması ampül ömrünü çabuk yiyor, özellikle bu tip performans ampülleri kolay etkileniyor. Stop etmemek de işe yarayabilir emin değilim. Ben dikkat etmeye çalışıyorum ama far sensörü, acele falan derken kaynıyor arada :)

Bİr diğer ömür kısaltan mevzu da titreşim, ama kimse far ampülüm uzun ömürlü olsun diye sürüş tarzını değiştirmez sanırım :)

Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Selamlar.. 

 

Forumda önceden yazılanlardan derlediğim; kısalarınız H7 duya sahip. Sisler için kitapçığa bakabilecek birisi var mı?

şimdi farkettim. Sislerin ve diğer ampullerin 2004 oem_pdf'sindeki bilgileri:

post-9427-0-11734400-1434217864_thumb.pn

Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.