Mümin

Mazda CX-3 Atmosferik Bir Dizel Motora mı Sahip?

Beyler Bayanlar,

Sitedeki tüm ilgili CX-3 dizel konularını ve mesajlarını inceledik fakat birşey dikkatimi çekti.

CX-3 skyactiv dizel bir atmosferik dizel motor yani yeni nesil olarak bir eşi yok. Değil mi ?

CDTI, TDI, DCI, TDCI, v.s motorların hepsi Turbo'lu ama Mazda hala atmosferik olayından çıkmak istememiş

Diğer sitelerde de biraz konuyu araştırdım ve hakikaten çok açık bilgiler olmamakla beraber yeni nesil atmosferik dizel bilgisine ulaşamadım.

 

1.6 Turbo dizel Jetta nın fabrika verileri 105 BG, 250 NM, 0-100 : 11,7 sn Ortalama yakıt : 3,9/5,7 lt 

1.5 Atmosferik dizel CX-3 ün fabrika verileri 105 BG, 270 NM, 0-100 : 10,1 sn Ortalama yakıt : 3,4/4,4 *Veriler manual vitesler içindir.

Burdan da göreceğiniz üzere Atmosterik motorlardaki karakteristik özellik olan yakıt miktarı ş. içi/ş.dışı marjı farkının dar alanda olduğunu göreceksiniz. Turbo dizellerdeki gibi bir uçurum yok.

 

Bu durumda Skyactiv dizel motorlar Skyactiv benzinli motorlara göre çok daha fazla yol almıştır diyebilir miyiz ?

Ayrıca Turbo 'suz bir motor alt devirlerde yine kullanıcısına tatminsizlik hissi verecek mi ? (0-100 hızlanmasına göre vermez gibi geliyor) İlla ki Turboya göre daha üst devirleri sevecektir ama Turbo gibi birşeyle uğraşmadan araba kullanmak/sahibi olmak da ayrı bir tad olacaktır diye düşünüyorum.

İleriki günlerde daha detaylı incelemeler ve diğer araçlarla drag videoları görülecektir ama kafam bu konuda hakkaten farklı noktalara gitti benim.

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Atmosferik beslemeli dizel motor diye bir şey kalmadı. CX-3 turbo beslemeli bir motora sahip, hatta çift turbo kullanıldığını bile zannediyorum.

Mazda41 ve M.E.G bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Turbosuz dizel bu saatten sonra zor gibi. Kimse üretmez ve geliştirmeye çalışmaz. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dizelin verimi düşüktür düşük hacimli motorlarda turbo olmadan güç üretemezsiniz. Yeni dizellerde tek değil çift turbo var yani biturbo. Düşük devirlerde cansızlığı gidermek için küçük turbo ve yüksek devirlerdeki nefes kesintileri için büyük turbo var. Bu da düzgün bir güç ve tork eğrisisi sunuyor pratikte. Geometrik turbolarda her nekadar devire göre turbo basınç ve kanat açılarını değiştirse de yüksek devirlerde nefesi kesiliyor.

İlhan, theugh ve Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aydınlandım :) Çok teşekkürler Beyler

İlhan ve M.E.G bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Atmosferik beslemeli dizel motor diye bir şey kalmadı. CX-3 turbo beslemeli bir motora sahip, hatta çift turbo kullanıldığını bile zannediyorum.

Cx5 dizel twin turbo kullanıyor. Cx3 te sanırım öyle.

Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi turbosuz 1.5 dizel ne olursa olsun 105 beygir guc hayatta vermez

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Atmosferik dizel benim hatırladığım kadarıyla 2003-2004 gibi Citroen Berlingo, Peugeot Partner ikilisinde kullanılıyordu, 1.9lt 70bg. Sanırım Tata Indigo'da da vardı, 50bg bişeydi de net hatırlamıyorum. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bizim turbo geometrik olduğu için yakıt tüketiminde kullanım etkenleri (dur kalk/sabit uzun yol) uçuruma neden olmuyor. Tecrübem ile izah edeyim 1.4 90hp Yaris ile en az ne yakar diye baktım 4.6-4.8 gibi bir değer almıştım. Aynı araç Eskişehir'de sürekli kısa mesafe en fazla 50km hız ile klima sürekli açıkken 9.8 yaktı cx3'te ise 7lt şuan ortalamam. En az 5.4 en fazla 8 yaktım. Tam sağlıklı rakamlar icin pul değişimini bekliyorum. Şuan fazla yakıyor Zaman Zaman

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

4x4 araç ve otomatik. Şehir içinde 7 litre altı istemek nereden baksan hülya :) Fazlasını istemeyin Allah taş yapar :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim aracı aldığım zamandan beri ortalamam 6.0

ankara da şehir içi trafikte kullanıyorum.

şehir içinde 4.6 litreye kadar düşürdüm ( günlük ortalama )

ama dur kalklar olduğunda bu 5.7-6.1 arasında geziniyor.

her hafta yakıt alıyor ve depoyu fulluyorum.

ortalama haftada 250km yol yapıyorum ve yaklaşık 45-50 lira ödeme yapıyorum.

 

Mehmet Özdemir ve Servet bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Konuş böyle, bizim yüreğimize inme insin istiyorsun

jackjoker bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Cx-5 twin turbo değil, bi-turbo. yani farklı zamanlarda ayrı ayrı veya beraber çalışan 2 adet turbolu.

twin turbo aynı anda çalışan 2 turbo demektir ki bi-turbo biraz daha farklı.

Cx-3 dizel ise, bi-turbo gibi davranan tek turbo ile besleniyor. Değişken geometrili turbonun biraz daha gelişmişi. prensip olarak VGTye benziyor ama bayağa daha ileride.

Servet, fotifoti, bilmece ve 1 diğer kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.