Efebey

Insignia
Soyu Tükenmek Üzereydi !

 
Vauxhall Insignia Country Tourer namı diğer Opel Insignia Country Tourer, İngiltere piyasasındaki hüsranından sonra yeni modelin üretilmemesi planlanmıştı.
 
dm4ejj7p.jpg
 
4 tekerden çekiş sistemine sahip 2 litrelik CDTi dizel motorlu station wagon modelin fiyatların fazla yukarıda kalmasından dolayı İngiltere’deki satışları çok düşük kalıyordu. Opel modeli biraz daha crossover tarzına büründürerek bir şans daha vermeye karar verdi.
 
Bu durumda İngiltere’de sağdan direksiyonlu Vauxhall Insignia Country Tourer varlığını bir süre daha sürdürmüş olacak.
 
9zep6pu2.jpg
 
ww4n43lu.jpg
Mehmet Özdemir ve İlhan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teşekkürler paylaşım için. Herhalde Opel in yapacağı en kaliteli araç bu. Normaline hem bindim hem kullandım çok güzel bir araç. Bakalım bununla başarı elde edebilecekler mi?

Efebey bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Opel Insignia 2017 yılında yenileniyor ve aracın çeşitli prototipleri de özellikle Avrupa'da bulunan büyük otomobil dergilerine verildi ve bu modeller de test geçtiğimiz günlerde edildi. Bu doğrultuda merak edilen bazı önemli bilgiler de Opel tarafından otomobil gazetecilerine açıklandı. Biz de model hakkında önemli bilgiler içeren bu ön testleri ve fotoğrafları analiz etmek istedik. (Görsel tahmini çizimdir)

      Yeni Opel Insignia  ölçüler Uzunluk: 4899mm (+57mm daha uzun) Genişlik: 1863mm (+7mm daha geniş) Yükseklik: 1469mm (-29mm daha basık) Dingil açıklığı: 2829mm (+92mm daha uzun) Diz mesafesi: Bir miktar daha fazla Baş mesafesi: 952mm (-13mm daha az) Sürüş pozisyonu 30mm daha alçak Bagaj hacmi: 500lt civarı Ağırlık: 1400kg-1450kg (-175kg daha az - %8-%9 civarı daha hafif) Yeni Opel Insignia'nın ölçülerine bakıldığı zaman zaten büyük bir araç olmasına rağmen ölçülerinin önemli oranda arttığını görüyoruz. Öyle ki bir üst sınıfta bulunan ve her ikisi de yeni tanıtılan Mercedes E Serisi ve BMW 5 Serisi'ne yakın olan boyutları oldukça dikkat çekici. Aşağıdaki tablodan da görüleceği gibi sadece dingil aralığı diğer iki modelden belirgin olarak daha az. Diğer 3 ölçüyü de göz ile anlamak gerçekten de zor.    Yeni Insignia'nın bu ölçülerine bir de sınıfındaki diğer modeller ile karşılaştırırsak uzunluk olarak sınıf lideri olacağını görebiliriz. Ayrıca Renault Talisman ve Skoda Superb ile de benzer genişlik ölçülerine sahip. Dingil aralığı olarak da Skoda Superb ile oldukça yakın ancak burada sınıf lideri Ford Mondeo olarak göze çarpıyor.      Tüm bu ölçülerden gördüğümüz kadarıyla yeni Opel Insignia boyut olarak sınıfının en büyük araçlarından birisi olmaya aday gibi gözüküyor. Boyutlardaki bu büyüme özellikle arka koltuk sırasındaki diz mesafesinin artmasını sağlayabilir. Burada Alman Autobild'den 2 metre boyu ile ünlü gazetecinin çekilen fotoğrafı oldukça önemli. Bu kadar uzun boya sahip bir kişinin dizlerinin ön koltuğa değmiyor olması önemli. Ayrıca aracın yüksekliğinde azalma meydana gelmiş olmasına rağmen baş mesafesi de oldukça iyi görünüyor. Bu da yere daha basık ancak ferah olan sportif bir yapının ortaya çıkmasını sağlayabilir.    Yeni Opel Insignia motorlar  
      Opel'in çeşitli modellerinde halen kullanılmakta olan 1.6lt ve 2.0lt turbo dizel ile 2.0lt turbo benzin motorları herhangi bir teknik değişiklik olmadan kullanılmaya devam edilecek ancak en büyük sürpriz 1.4lt turbo-benzin motorun yerine tamamen yeniden tasarlanan 1.5lt motorun geçmiş olması oldukça dikkat çekici. Yani hacim küçültme yerine bu sefer az da olsa hacim yükseltme ile karşı karşıyayız. Geçtiğimiz günlerde bu doğrultuda bir analizimiz olmuş ve düşük hacimli motorlarda emisyon kontrolünün zorlaşması nedeniyle özellikle düşük hacimli motorlarda hacim artışı ile karşılaşabileceğimizi belirtmiştik.    1.5lt turbo-benzin 165ps güç 250nm tork 2.0lt turbo-benzin 250ps güç 400nm tork 1.6lt turbo-dizel 160ps güç 350nm tork 2.0lt turbo-dizel 195ps güç 400nm tork Bu motorun yanında ülkemizde olmasa da halen Astra modellerinde kullanılan 1.6lt çift-turbo dizel 160ps gücündeki motor da yeni Insignia seçenekleri arasında bulunacak. Bu iki motor haricinde oldukça güçlü 2.0lt benzin ve dizel seçenekleri mevcut ancak ülkemizi daha çok diğer seçenekler ilgilendiriyor. Burada esas önemli olan ise aracın boyutlarındaki büyümeye rağmen ağırlığında neredeyse %10 oranında azalma olması ve bunun yanında yeni kullanılmaya başlanan 8 ileri tork konvertörlü şanzımanın tüm değerleri etkileyebilme potansiyeli.      Motor veriminde artmanın yanı sıra, hem ağırlık azalması hem de güç aktarımın daha kayıpsız olması mutlaka performans ve tüketim değerlerini oldukça iyi yönde etkileyecektir. Bilindiği gibi Opel'in en fazla eleştirilen iki noktası ağırlık ve güç aktarımıydı ve bunların sonucu olarak da güçlü motorlar kullanılmasına rağmen hem performansı hem de tüketim değerleri rakiplerinin gerisindeydi. Ancak her iki konuda da iyileştirme yapılmış olması Opel Insignia'nın karşımıza bambaşka bir model olarak çıkmasını sağlayacak gibi görünüyor. Zaten aracı test eden gazetecilerin de yorumları bu yönde ve aracı oldukça atak bulduklarını belirtiyorlar.   
      Diğer kesinleşen bilgiler 6 ileri manuel ve 8 ileri tork konvertörlü otomatik şanzıman GM E2XX platformu Önden çekişli  Sportback ve Sportwagon kasa tipleri Ford Focus RS benzeri sürekli 4x4 çekiş, tork vectoring ve adaptif süspansiyon sistemi 8 inch Apple Car Play ve Android Auto özellikli bilgi-eğlence sistemi Lastik ebatlarında bir değişiklik bulunmuyor SONUÇ   Öyle görünüyor ki yeni Opel Insignia eleştirilen bazı önemli noktalarını ciddi oranda iyileştirmiş ve karşımıza hem daha büyük ve rahat hem de daha performanslı ve düşük tüketime sahip değerleri ile çıkacak. Umarız ilk satılmaya başlandığında ülkemize düşük hacimli benzin ve dizel motorlara entegre edilmiş 8 ileri şanzımanıyla çıkar. Fiyatının da mevcut Insignia ile çok farklı olmayacağını umuyoruz ki VW Passat, Skoda Superb, Ford Mondeo ve Renault Talisman gibi dişli rakipleri karşısında sağlam durabilmesi için bu olmazsa olmaz bir parametre olarak dikkat çekecektir.         
       
       
       
       
       
       
      Kaynak:SekizSilindir
    • Efebey
      Yazan: Efebey
      2016 Opel Mokka X, Cenevre Otomobil Fuarı'nda yapılacak promiyerinin ardından sonbaharda satışa sunulacak. Yeni Opel Mokka X, tasarımı ile dikkat çekiyor.

      Yeni görünüm: Dışı cesur ve erkeksi, içi kaliteli ve şık
      Yeni seçim: Yeni benzinli 1.4 litre direkt enjeksiyon turbo motor, otomatik vites, dört çekişli sürüş sistemi
      Yeni aydınlatma: Uyumlanabilir LED farlar ve yeni nesil Opel Eye ön kamera
      Yeni multimedya sistemi: OnStar hizmetleri ile akıllı telefon entegrasyonu
       
      2012'de piyasaya çıktığından beri Opel Mokka gücüne güç kattı. Mükemmel boyutu (4.28 metre), sportif görünümü ve yükseltilmiş oturma pozisyonu ile yarı kompakt SUV zamanın ruhunu başarıyla yakalıyor. Model şimdiye kadar Avrupa çapında 500 bin sipariş aldı, bu da onu segmentinin en popüler modellerinden birisi yapıyor.
       
      Şimdi Opel Mokka X ile bu popülarite daha da artacak. Modelin prömiyeri 3 Mart'ta başlayacak Cenevre Motor Show'da gerçekleştirilecek, sonbahar aylarında etkileyici dış tasarımı, yeni iç kabini ve en modern multimedya sistemleri ile bayilerde satışa çıkacak. Yeni nesil 1.6 sessiz dizellerin yanı sıra yeni Mokka X benzinli seçeneklerini yeni nesil 1.4 litre direkt enjeksiyon turbo ile genişletecek. Bu motor otomatik vites, durdur/başlat sistemi ve dört çekişli sürüş sistemi ile gelecek.
       
      2016 Mokka X; Cesurca ve maceraperest yaklaşım
      Mokka Opel'in son yıllardaki başarılı geri dönüşünün simgesi olarak görülebilir. Yarı kompakt SUV markaya pek çok yeni müşteri çekti. Müşteriler SUV gövde stilinin şık tasarım, sportif ve maceraperest bir zarafet ve gerçek off-road yetenekleriyle birleşiminden hoşlandı. Yeni Mokka X gelecekteki Opel SUV'lerin ilk temsilcisi ve ismindeki “X” harfi maceraperest ve güçlü kişiliğini yansıtıyor.
       
      Mokka X'in yeni dış cephe tasarımı cesurca bir yaklaşıma sahip. Yeni ön kısım görünümü Opel'in yeni tasarım diliyle uyumlu. Kanat biçiminde yatay ön panjur ve LED gündüz sürüş ışıklarının dominant, şık çif kanatlı imzası bu kısımdaki yenilikler arasında öne çıkıyor. 
      Ön fasya aynı zamanda daha düzgün ve daha şık oyuntulu yüzeylere sahip, plastik kısımlar ise daha az. Bu da Mokka'ya daha geniş, daha sağlam ve maskulen bir duruş kazandırıyor. Arka kısımda çift kanatlı imza arka lambalarda da devam ediyor, arka lambalar opsiyonel olarak LED teknolojisi ile de sipariş edilebiliyor. Gövdenin yan kısmı oyuntulu ve şık karakterini devam ettiriyor, sportif kenarlar ve kaslı, atletik alk gövde çizgileri arkaya doğru uzayan Opel'in tipik bıçak izi çizgisi ile hareketleniyor. “Amber Turuncu” ya da “Saf Kırmızı” gibi yeni çarpıcı renkler Mokka X'in çekiciliğini daha da arttırıyor.
      İç kabinde, Mokka X'in ambiyansı tamamen yenilenerek daha iyi ve kaliteli hale getirilmiş. Yeni kontrol paneli çevresi yakın zamanda çıkan yeni Astra modelinden esinlenilmiş. Kontrol paneli daha yatay biçimli bileşenler etrafında düzenlenmiş ve daha sade, daha saf, şık bir görünüm sunuyor. Orta konsol tamamen yeni nesil multimedya sistemlerinin 7 ve 8 inç dokunmatik ekranlar etrafında geliştirilmiş. Daha az düğme, daha şık ve saf bir tasarım ve fonksiyonların pek çoğuna dokunmatik ekranlardan erişilebilmesi dikkat çekiyor.
       
      Yeni altı kademe otomatik vites ve dört çekişli sürüş sistemi
      Yeni nesil 1.6 sessiz dizel motorun (81 kW/110 hp ve 100 kW/136 hp) tanıtımının ardından, Opel SUV'nin motor portfolyosu benzinliler cephesinde de genişleyecek. Yeni nesil 112 kW/152 hp 1.4 litre direkt enjeksiyon turbo (ilk kez Yeni Astra ile çıktı) altı kademe otomatik vites, durdur/başlat özelliği ve uyumlanabilir dört çekişli sürüş sistemi ile gelecek (yakıt tüketimi 6.6 lt/100 km, CO2 emisyonu: 154 g/km).
       
      Elektromanyetik çok diskli debriyaj ile gelen dört çekişli sürüş sistemi akıllı ve verimli. Yol yüzeyi kuruyken ön tekerlekler aracı ileri doğru çekiyor (araç dört çekiş modundayken başlatılması hariç), bu da yakıt tüketimini azaltıyor. Yol koşullarına göre çekiş modu değişebiliyor. Kuru yol yüzeylerinde %100'e yakın önden çekiş kullanılarak yakıt tasarrufu yapılıyor, ıslak ya da buzlu yollarda ise tork dağılımı ön ve arka aksa %50'şer olacak şekilde ayarlanıyor.
       
      AFL LED farlar ve yeni nesil Opel Eye ön kamera güvenliği arttırıyor.
      Dört çekişli sürüş sistemine ek olarak, Opel mühendisleri bir kez daha Opel'in inovatif teknolojileri geniş kitlelere ulaştırma stratejisini uyumlanabilir LED farlar (Adaptive Forward Lighting LED) ile hayata geçirmişler. 
      Yeni AFL LED ssitemi farların aydınlatma örüntülerini otomatik olarak sürüş koşullarına uyumluyor, böylece olabilecek en iyi aydınlatma performansı yoldaki diğer kullanıcıları rahatsız etmeden sağlanıyor. 9 farklı tipte şehir ışıkları, taşra ışıkları, turist modu, viraj ve sollama fonksiyonu gibi farklı fonksiyonlar ve aydınlatma örüntüleri sunuluyor. LED sistemi önceki BiXenon AFL farların yerini alıyor. 
      LED, objelerin gerçek renklerini görmeyi sağlayan bir aydınlatma performansı sunuyor, bu da görsel bir konfor sağlıyor. Ek olarak, lamba modülünde makanik operasyon olmadığı için daha hızlı ve daha doğru bir tepki sunuluyor, ayrıca sistem zamanla aşınmaya karşı daha dayanıklı.
      Yeni Opel Eye ön kamera ise daha yüksek çözünürlük ve arttırılmış görüntü işleme gücü ile AFL LED aydınlatma sisteminin uzun ışık asistanı dahil desteklediği tüm fonksiyonlara olumlu etki ediyor. Geliştirilmiş kamera ve opsiyonel navigasyon desteği, ayrıca geliştirilmiş trafik işaretleri asistanı Mokka X'in tespit oranını daha da yükseltiyor. Takip mesafesi sinyali (FDI) ön kamerayı kullanarak öndeki araçları tespit ediyor, ön çarpışma uyarısı da yansıtmalı LED görüntülü uyarı ile geliştirilmiş. Otomobil ile öndeki araç arasındaki mesafe çok yakınlaşırsa kırmızı LED ışıklar ön cama yansıyarak uyarı veriyor. Ek olarak, sesli uyarı da sürücüyü fren yapması için uyarıyor. Şeritten ayrılma uyarısı ise istemsiz şekilde şerit terk edildiğinde saatte 60 km üzeri hızlarda otomatik aktive oluyor ve sürücüyü sesli oalrak ve yönetim panelinden görüntülü olarak uyarıyor.
       
      Segmentinin en konforlu ve bağlantı özellikleri en gelişmiş otomobili
      Tıpkı yeni Opel Astra gibi, Mokka X de Opel OnStar hizmetleri ile geliyor. Ek olarak yeni nesil IntelliLink multimedya sisteminin iki versiyonu da Mokka X'te çıkış yapıyor. IntelliLink akıllı telefonlar dünyasını Apple CarPlay ve Android Auto desteği ile otomobile taşıyor.
       
      Yarı kompakt SUV segmentinin en iyi bağlantı özelliklerine sahip otomobili olmasının yanı sıra Mokka X ayrıca en konforlu otomobillerden birisi. Opel modellerinin çoğu gibi, AGR (sağlıklı sırtlar kampanyası) tarafından test edilmiş ve sertifikalandırılmış ergonomik koltuklar segmentinde benzersiz. Bu koltuklarla uzun yolculuklar yol koşulları ne olursa olsun çok daha keyifli ve konforlu hale geliyor.
       
      Mokka X'in bir konfor özelliği de anahtarsız açılış ve başlatma. Sürücünün arabayı açmak ya da kilitlemek için aktif olarak anahtardaki bir düğmeye basması gerekmiyor. Arabanın içine girmek ya da bagajı açmak için kapı tutacaklarındaki ufak bir düğmeyi kullanmak yeterli oluyor. Otomobilin başlatma arayüzü de yine anahtarsız.
       
      Yeni tasarım, zengin motor serisi, kanıtlanmış ve üstün off-road yetenekleri, olağanüstü bağlanabilirlik teknolojileri ve olağanüstü konfor özellikleri ile yeni Mokka X “Yılın 4x4 Otomobili” ve “Yılın Şirket Otomobili” ödüllerine sahip selefinin başarısını daha da öteye geçirecek gibi görünüyor.



    • Efebey
      Yazan: Efebey
       
      Opel yeni nesil 2017 Insignia üzerinde çalışıyor ve modelle ilgili yeni detaylar gelmeye devam ediyor.

      2017 yılında yollara çıkması beklenen yeni jenerasyon Insignia ile ilgili yeni detaylar gelmeye devam ediyor. Otomobilin selefinden daha büyük olacağı biliniyordu, son detaylarla birlikte uzunluğun 15 cm, aks açıklığının 9 cm artacağını da ortaya çıkmış oldu. 
      Insignia'nın eğimli çatı çizgisi ve uzun arka çkıkıntısı ile şık bir tasarıma sahip olması bekleniyor. Ön kısımda Monza konseptinden büyük ölçüde esinlenilecek araç standart bir sedandan daha çok dört kapılı bir coupe olacak. 
      Bir Sports Tourer station model de planlar arasında ve şu anki modelden çok daha geniş bir bagaj ile gelmesi bekleniyor. Daha iyi yakıt tüketim oranları hedefleyen Opel Insignia için yeni 3 ve 4 silindirli turbo motorlar sunacak. Giriş seviyesi modelde 1.0 litre motorun yer alması bekleniyor. Yeni bir çift turbo dizel de gündemde. 
      Güncel Astra'da da Avrupa pazarında sadece manuel şanzıman ile sunulmaya başlanan bu çift turbolu dizel 1.6 litre hacminde olacak. Bu dizel motor 160 hp güç çıkışına sahip olacak ve modelin şu anki dizel motorlarına oranla çok daha iyi yakıt verimliliği sunacak. 
      Önden çekiş sistemi standart olacak, bazı modeller ise 4x4 sürüş sistemiyle gelecek. Otomatik vites için Opel eski usülden şaşmayacak ve çift debriyaj yerine tork konvertörlü klasik bir otomatik vites sunacak. Ayrıca firma Insignia OPC için 400 hp gücünde 6 silindirli turboşarjlı bir motor üzerinde çalışıyor.





Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.