Mücahit

Hararetin sebebleri

Motorun soğumasını sağlayan fanın bozulması, fan müşirinin bozulması sonucu görevini yapmaması, motordaki suyun sirkülasyonunu sağlayan devridaim pompasının contalarının bozulup su kaçırması, radyatör hortumlarının delinmesi sonucu su kaybı olması, radyatör kapağının bozulması, alternatör kayışının kopması veya gevşek olması otomobilin hararet yapmasına neden olur.

Hararet yükseldiğinde ne yapmalı?

Otomobilinizin motor ısısının anormal düzeyde yükseldiğini fark etmezseniz, bir süre sonra motordan buhar yükselmeye başlar. Çıkan su buharı, otomobilinizin hararet yaptığının göstergesidir.

- Bu gibi bir durumla karşılaştığınızda ilk yapmanız gereken, otomobilinizi uygun bir yerde durdurmanızdır.

- Otomobili stop ettirip motorun soğumasını bekleyin. (İnsanlarda çok yaygın bir kanı olan hemen bir bez yardımıyla radyatörün kapağını açmak yanlıştır. Radyatör içindeki su, yüksek ısıda olduğu için basınç yaratır ve su fışkırarak yüzünüzü yakabilir.)

- Motor soğuduktan sonra radyatör kapağını açıp su seviyesini kontrol edebilirsiniz.

- Otomobilinizin motoru, soğutma sisteminde meydana gelen bir arıza nedeniyle su eksiltmiş ve bu da hararete yol açmış olabilir.

- Motor, radyatördeki suyun eksilmesi nedeniyle hararet yapmışsa, eksilen suyu tamamlayıp sorunu kısa vadede çözmeniz mümkün.

- Hararetin nedeni radyatördeki suyun eksilmesinden kaynaklanmıyorsa, bu sorunu kısa sürede çözemeyeceğiniz anlamına gelir. Yapmanız gereken hemen yetkili bir servisten yardım istemektir.

- Eğer bulunduğunuz yer servise veya bir tamirciye çok uzak değilse, motoru iyice soğuttuktan sonra, hararet göstergesinden motor ısısını kontrol edip, her bir kilometrede durup motoru soğutarak tamirciye ulaşabilirsiniz.

Otomobiliniz hararet yaptığında motoru çalıştırmaya devam ederseniz ne olur?

Otomobiliniz hararet yaptığında, çalıştırmaya devam ederseniz, çalıştığı her an motora daha fazla zarar verir. Motorun segmanları metalden oluştuğu için yüksek ısı nedeniyle genleşir ve ani soğum sonucu deforme olur. Silindir kapak contası yanar. Bu sırada silindirle piston arasındaki denge bozulduğundan, piston üzerindeki alüminyum alaşım silindire yapışır ve motor kilitlenir. Bu gibi durumlarda motorun yoğun bir bakıma alınması gerekir. Bu da size epey bir masraf çıkartır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mücait abi eline sağlık.

Bir eklemede ben yapayım termostat açmamazlık yaparsada araba hararet yapar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

devir daim kıllık yaparsa işte o zaman asıl canınız yanar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ama Allaha şükür bence mazda da bu hararet konusunu herşey gibi sorunsuz hale getirmişler.ben arabamda sadece bir kez hararetin sona dayandığını gördüm.onda da sanaiye ne yaptıysalar yavruma kontak anahtarını çevirir çevirmez fırlamış gördüm,su falan döktüler peteklere normaline döndü onun haricinde sanki ibreyi yapıştırmış gibi hiç yukarısına çıkmadı:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

parctica dun hanı ılk gun  bıraz devırlı kullandım  trafıkte vardı.yukarıya dogru son cegrege dnk gelen yere dogru gordum.tabı normal kullanımda sıkıntı olmadı..sanırım bıraz debrıyajla oynamak ıstence oldu..gerekte yok rolantıde kullanmak daha zevklı :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

devir daim kıllık yaparsa işte o zaman asıl canınız yanar.

evet gerçekten en maliyetlisi neredeyse bu:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mücait abi eline sağlık.

Bir eklemede ben yapayım termostat açmamazlık yaparsada araba hararet yapar.

aynısı daha yeni başıma geldi termostat acmadı tabi ben anladığımda cok geç oldu sekmanlar gitmişti bile fakat hararet normaldi  kaputu acıp baktığımda yanımdaki arkadas radyatöre bakalım dedi bi baktık alt taraf buz gibi üst taraf yanıyo sonra bu arac termostat acmıyo deyince öyle anladık tabi biz araca yaklasık 5-6 aydır böyle biniyorduk bi su sesi geliyodu kaloriferin oradan bende hava yapmıstır zannediyordum meğersem o kaynayan suyun sesiymiş motorun içinde hiç su kalmayınca ses yapıyormus :D + olarak fan müşürümde bozukmusbunu da sekman atıldıktan sonra kontrol edilirken öğrendim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aracı durdurmamamız doğru ama hararet yapmıs bır motor kaynatan su stop edılmez, edersenız pistonlar eriyip kovana yapısır motor ısısnı stop etmeden dusurmelı radyotorun onune su atmak yada genlesme kabınından su ılavesı vs yontemlerle mutlaka motor soğuması sağlnaıp stop etmelı yoksa motor yaptırmak durumunda kalırsınız.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

paylaşiım için teşekkürler....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

slm.bende mazda familia 199 model var.trigel,baskı balata ,alt düzeni komple değiştirdim,yağ,balatalar vs.yani bayağı bi bakım yaptım .aracımda bunları yaptıktan sonra yolda giderken veya rolantide çalışırken hararet normalde yarıda olması gerekirken devamlı çıkıyor ve sona dayanıyor.kabutu açtığımda ise ısı o kadar sıcak değil,eğer gaza basarsam düşüyor ipre.anlayamadım,su tankındaki su buz gibi,bu arada radyatörde değişti.usta elektriksel bişey var şase almıyor felan dedi,benimde zamanım yoktu onunda sonra getir dedi.sizce ne olabilir,yardımcı  olursanız sevinirim.2 senedir bu araç bende daha hararetin ortadan yukarı çıktığını görmemiştim.saygılar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

öbür konuya yazdım gerekeni.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.