ceyyask1903

2010 mazda 3 sedan otomatik rolantide titreme

Arkadaslar 1 ay once 2010 mazda 3 55 bin km de 2. El olarak aracimi aldim..arac 5 yildir hep lpg de kullanilmis,araca detayli baktirmak icin ne olur ne olmaz diye mazda servisine gitmeyi dusunurken kendimi babamin yogun israri sonucunda 30 yildir butun marka arabalarini goturdugu ustasinin yaninda buldum.10 bin bakimi ve dort balata,bujileri degistirip benzine vürt katkiyida atip yarim depo benzinde git pislikleri atar mantigiyla 500 lira masraf ettikten sonra gonul rahatligiyla binmeyi dusunurken rolantideki titremenin gecmemesi tedirginligimi artirdi ve araci arastirirken bu siteyi farkettim..servise gitmemek bi hatami olmus bundan sonraki surecte ne yapmami onerirsiniz..ayrica araci sabah calistirdigimda bi kac kere frenlerin sertlestini ve zor tuttunu farkettim yardimlariniz icin simdiden tesekkurler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

5 senedir lpg de kullanıldıysa subaplarda sıkıntı olma ihtimali çok yüksek, geçmiş olsun. Gittiği yere kadar gidersiniz, çok sıkıntı çıkartırsa da çelik subap yaptırırsınız, sıkıntısız binersiniz.

 

Bunların yanında, şanzıman yağı ve süzgeçi, fren hidrolik yağı, direksiyon hidrolik yağı, motor soğutma suyunu tamamen yenileterek değiştirmenizi tavsiye ederim. Ayrıntılı bilgileri Mazda 3 100bin bakım hikayem adlı başlıkta bulabilirsiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ayni konudan muzdarip olan baska arkadaslarda varmis abi,genelde bogaz kelebegi uzerine yogunlasmislar temizletmekte fayda varmidir...subablari degistirme yoluna gidersemde servis mi yoksa sanayimi tavsiye edersiniz

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Unuttugum bi diger konuda titreme devam ederken yaklasik 1 dakka beklemeden hareket etmiyorum ama buna ragmen o sure zarfinda arac zaman zaman stop edio yada kalkista kendini zor toparlio,ayni sorunla ilgili mi bunlarda yada baska bilmedigim bisey olabilirmi simdiden tesekkurler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

boğaz kelebeğini temizleyin..  kendiniz yapabilirsiniz.  yerinden sökmeden bir bez ile kelebeğin etrafını silin. sorun %90 çözülecek.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracınızda lpg var da, lpg sisteminin bakımını en son ne zaman yaptırdınız? Ayarlarına baktırmanızı tavsiye ederim. Ayarı bozuk lpg sistemi başlangıçta problem yaratabilir. Bunu anlamanın yolu akünün eksi kutbunu çıkartın, ve anahtarı acc konumuna alıp selektör yapın 2-3 defa, 10-15 dakika bekledikten sonra aküyü takın. Aracınızı çalıştırın eğer rölantide aşırı düşme ve stop etme problemi geçtiyse sorununuz lpg ayarındandır, değilse motordan yani subaplardandır. 55bin km.deki bir aracın kelebek boğazının aşırı kirli olacağını düşünmüyorum, olsa da böyle problemlere yol açmaz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi lpg bakimini 4 bin km once yapilmis ben ayarinida daha yeni kendim yaptirdim hatta lpg ayarini yapan cocukta direk subablardandir diye tahminde bulundu

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi lpg bakimini 4 bin km once yapilmis ben ayarinida daha yeni kendim yaptirdim hatta lpg ayarini yapan cocukta direk subablardandir diye tahminde bulundu

 

Boşver ustacıkların, çocukların dediklerini.  üst mesajda dediğimi dene bi ona göre konuşalım. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tesekkurler ilk firsatta deneyip bilgi verecegim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hangi marka kit vardı? bir de nereye gidiyorsun bakım için?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Brc marka..bakim icin ankarada peder beyin tamircisine ve onun tavsiye ettigi lpg ciye gittim...eger sizin tavsiye edeceginiz biri varsa ankarada sewinirim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ankarada mocan ı çok öneriyorlar. şu ayardan mı değil mi anlayalım da...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaslar 1 ay once 2010 mazda 3 55 bin km de 2. El olarak aracimi aldim..arac 5 yildir hep lpg de kullanilmis,araca detayli baktirmak icin ne olur ne olmaz diye mazda servisine gitmeyi dusunurken kendimi babamin yogun israri sonucunda 30 yildir butun marka arabalarini goturdugu ustasinin yaninda buldum.10 bin bakimi ve dort balata,bujileri degistirip benzine vürt katkiyida atip yarim depo benzinde git pislikleri atar mantigiyla 500 lira masraf ettikten sonra gonul rahatligiyla binmeyi dusunurken rolantideki titremenin gecmemesi tedirginligimi artirdi ve araci arastirirken bu siteyi farkettim..servise gitmemek bi hatami olmus bundan sonraki surecte ne yapmami onerirsiniz..ayrica araci sabah calistirdigimda bi kac kere frenlerin sertlestini ve zor tuttunu farkettim yardimlariniz icin simdiden tesekkurler

lpg enjektörlerini değiştirin  ama asıl yapılması gereken subapları değiştirmeniz bende hala sizdeki sorun devam ediyor ama atiker e geçtim enjektörler değişince biraz titreme azaldı. servise gitmemen akıllılık olmuş onlarda sana kitlemeye yer arıyor yaptıkları işlem özel servisle aynı. en ucuz yontem ilk enjektörleri değiştirip deneyin lpg enjektörlerini baktınız hala rahatsız ediyor motoru gıdıklarsınız:)

 

Diğer bir alternatif aracın tüm hortumlarını kontrol ettirin bazen yırtık yüzünden hava gaz karışımı istenilen değerde olmuyor oda titreme yaptırır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

3 gün geçmiş aküyü çıkartıp bakamadın mı hala?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Konuyu incelemenizi tavsiye ederim

Benim de 2011 Mazda 3 üm var ve titreme başladı 96000 de. Eski topicleri karıştırırken karşıma çıktı. Sebebi subaptır denildiğinde bilginiz olması açısından güzel paylaşımlar var, bilginize

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.