Efebey

Civic
Civic Göz Kırptı !

 
 
Yeni nesil Honda Civic’in iç mekanını da gösteren yeni casus fotoğrafları yayınlandı. 
 
lzqe5dr4.jpg
 
Havluya benzer bir örtüyle kısmen örtülmüş de olsa gözüken kısımlarından anlaşılan o ki güncel Civic’e göre çok daha sade ve genel olarak temiz gözüken bir tasarıma gidilmiş. 
 
Medya sistemi için kullanılan ekranın küçük olması görüntülenen otomobilin daha alt modellerden biri olabileceğine işaret ederken klima kontrollerinin altında da devasa bir eşya gözü görülebiliyor, ancak bu bir prototip olduğundan bu boşluklar piyasaya sürülmeden doldurulabilir de.
 
Görüntülenen otomobil CVT şanzımana ve yeni 3 kollu çok fonksiyonlu bir direksiyona sahip. Ayrıca orta konsolda kumaş kaplı ve altında gayet geniş bir eşya gözü olan bir kol dayama da mevcut. Bunun önünde ise iki adet bardaklık bulunuyor.
 
Gövde tamamen kamufle edilmiş olsa da daha önce sızan bir patent tasarımı otomobilin bir coupe gibi görünmesini sağlayacak eğimli bir tavan çizgisine sahip olduğunun işaretlerini veriyordu. Arkada bumerang şeklinde farlar, önde ise büyük hava girişleri ve farları birbirine bağlayan kalın krom bir çıta ile agresif bir görünüm otomobilin tasarımını tamamlayan unsurlardan.
 
Honda, yeni Civic’in global bir model olacağını ve 4 silindirli 1.5 litre iVTEC Turbo motorla sunulacağını duyurmuştu. Bu motor, isteğe bağlı olarak gücünü yere yeni bir CVT ile veya manuel şanzıman ile iletecek. 10. nesil Civic, bu sonbaharda ABD’de satışa sunulacak.
 
uet2og7c.jpg
 
 
 
v5xkaccq.jpg
 
daz3flde.jpg
 
 
vdyt4ceo.jpg
 
Kaynak : OTOPARK.com
Mehmet Özdemir ve Selman bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İç mekanı gizleyeceklerine yanlışlıkla adamı gizlemişler :)

Efebey bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Civic epeydir tasarım sorunları yaşıyordu. Ruhunu yitirmiş araçlar sürdü piyasaya. Ama Honda sağlam ve güvenilir arabalar üretir. Merakla bekliyoruz.

 

ABD tasarımı genelde AB de satılanlardan epeyce farklı oluyor.

Efebey bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah aşkına nerde eski hondalar yaa bunlar ne çok dandik yaa hani bi ara city diye çıkardılar ya onun abisi gibi duruyo yenı civicler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bana göre honda Japon safkanlığın dan çıkıp daha çok avrupai dediğimiz tasarımlar yapmaya başladı. Bence yanlış yolda. İçine de baktığımda hiç etkilemedi beni. 

mazda_ozan, MYA ve yusufsinan26 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güzel tasarim yapınca da türkiyedeki alıcı kitlesi problemli olduğundan dolayı . İnsan civicten soğuyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Vites topuzu ve çerçevesi - Ön panel kısmından direk olarak Accord coupe diyebilirim... Ya çok benzeri bir şey çıkacak, ya da yanlış aracı kamufle etmişler :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sanki bu eski kasaya oranla görsel olarak daha iyi gibi görünüyor. Arka çamurluk, bagaj kısmı gerçi kaba bence ama en azından torpido kısmı, dijital klimanın olduğu bölge, direksiyon daha güzel gibi. Her tarafı açık seçik görünce daha da netleşir yorumlar. Ama yine de tasarım olarak bir Mazda değil. Olamaz da!!  :hi:


Bana göre honda Japon safkanlığın dan çıkıp daha çok avrupai dediğimiz tasarımlar yapmaya başladı. Bence yanlış yolda. İçine de baktığımda hiç etkilemedi beni. 

Bende katılıyorum bu yoruma, biraz fazla köşeli Volkswagen gibi sanki.. 

Semih Uluca bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Vitesinde üstüne bastırmışlar içine kaçmış gibi.... :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Yeni Honda Civic Type R prototipi Paris Otomobil Fuarında tanıtıldı. Prototip geniş ve agresif tamponları, genişletilmiş tekerlek bombeleri ve dramatik arka kanada sahip.
       

      Yeni Honda Civic Type R prototipi 2016 Paris Otomobil Fuarı'nda 29 Eylül’den itibaren sergilenmeye başladı. Paris’teki prototip ile 2017’de çıkacak yeni nesil Civic Type R modelinin stili hakkında tatmin edici şekilde fikir edinilebiliyor. Yeni Civic hatchback modelinin alçak ve geniş boyutları temel alınarak geliştirilen Type R prototipi kaslı kaporta stili ve aerodinamik performansı geliştiren modifikasyonları ile dikkat çekiyor. Dış cephe fuara özel olarak yansımalı, ince taneli ve fırçalanmış alüminyum efektli finiş ile kaplanmış. Ön kısımda agresif tampon kanatlı karbon fiber ayırıcı ile ve sportif kırmızı aksan çizgisi ile vurgulanmış. Panjurlu ilave hava kanalları tamponu daha da geniş gösteriyor, tel örgü kapaklar oyuntulu hava girişlerini örtüyor.
       
      Honda’nın tüm Type R modellerini süsleyen meşhur kırmızı “H” logosu artık yeni bir hava girişinin üzerinde, otomobilin burnunda yer alıyor. Kaputun üzerinde de ortaya yerleştirilmiş ikizkenar yamuk şeklinde bir hava girişi var. LED farlarda buzlanmış lensler, sinyal lambaları ve yan tekrarlayıcılar (LED repeater) Type R prototipinin agresif karakterini yansıtıyor.

      Karbon fiber yan etekler aks aralığı boyunca 20 inç piyano siyah renkte ve kırmızı aksanlı alaşım tekerlekler ile 245 tabanlı yüksek performans lastikleri arasında uzanıyor. Genişletilmiş tekerlek bombeleri yeni tekerleklere ev sahipliği yapıyor.
       
      Sağlam bir karbon fiber difüzör geniş arka tamponun altından geçiyor, arka tampon ise üçü de tam fonksiyonel durumdaki egzoz borularını çerçeveliyor. Ortadaki egzoz borusu çap olarak daha küçük ve parlak metalik kırmızı renkte. Çatının bitiminde yer alan arka kanat dramatik ve görsel olarak etkileyici.
       
      Yeni nesil Civic Type R’ın mühendisliği, Civic ailesinin diğer üyeleri ile aynı geliştirme programı içerisinde yapılmış. Model gelecek yıl üretim versiyonu ile tanıtılacak. Modelin üretimi Honda’nın İngiltere Swindon fabrikasında yapılacak. Satışların ise 2017’nin ikinci yarısında başlaması bekleniyor.

      Type R bu fabrikadan dünya piyasalarına ihraç edilecek. Honda Type R ilk kez Kuzey Amerika’da da satılacak.
       
      Kaynak
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Çok uzun zamandır benimde merak ve takip edip, bekleyip, sürekli araştırdığım bir konu. Bu konuda bir takım araştırmalar ve yorumlar yapılmış sizlerle paylaşmak istedim.   Alıntıdır   Otomotiv sektörü ile ilgisi olsun olmasın neredeyse herkesin haberdar olduğu dizel skandalı VW Grubu'nun başına ciddi miktarda bela oldu ve bu durumun tüm dünya çapında markaya maliyetinin 100 milyar doları bulabileceği belirtiliyor. Ayrıca şu anda sorunların devam ettiği hiçbir ülkede çözüme de tam ulaşılabilmiş değil. Ancak öyle görünüyor ki bu durum sadece VW ile kalmayacak ve tüm markalara da sıçrayacak. Yaşadığımız son gelişmeler ise Honda'nın da dizel emisyonu konusunda sıkıntıları olduğunu gösteriyor.    Geçtiğimiz günlerde yaptığımız bir yeni Honda Civic haberinde, Türkiye'de çeşitli markalara dizel enjektörü, pompa ve valf üreten yabancı bir bir fabrikada çalışan bir takipçimiz; Honda'nın bir süre önce kendilerine dizel enjektörü için numune parçalar ürettirip, testler yaptırdığını, belli bir tarih vererek de seri üretime geçileceğini belirttiğini ancak üretim tarihi gelmeden hemen önce motorlardaki emisyon sorununu öne sürerek üretimi iptal ettirdiğinden bahsetti.    Açıkçası normal bir zaman olsa takipçimize teşekkür eder ve bu tip bir haberi aldatmak için bile herhangi birinin verebileceğini düşünerek oldukça temkinli yaklaşırdık. Temkini elden bırakmasak da takipçimizin bu haberini doğrulayan bazı önemli gelişmeler ile karşı karşıyayız. Biz de bu doğrultuda Honda markasının dizeller konusunda nasıl bir durumda olduğunu mevcut gelişmeler ışığında analiz etmek istedik.    Şimdi tüm bu gelişmeleri madde madde olacak şekilde yorumlayalım;   Honda'nın yeni Civic modelini Türkiye'de benzin+LPG ile satışa sunması   Bu konu modeli bekleyen insanlar arasında o kadar büyük bir hayal kırıklığına neden oldu ki "Bu devirde atmosferik motor Honda'ya yakışmıyor" diye sitem eden birçok kişi bulunuyor. Bilindiği gibi 1.0lt ve 1.5lt olarak iki farklı turbo benzin motoru Honda Civic modelinin esas motorları ancak bu motorların 3-4 aydan önce de ülkemize gelmesi beklenmiyor. Ayrıca bu motorlar LPG ile kullanıma da çok uygun değil. İşte bunun etkisi ile de atmosferik-benzin tercihi yapılmış olunabilir ancak ana neden bize göre bu da değil.      Bu noktada takipçimizin; "Honda'nın emisyon sorununu neden göstererek enjektör siparişlerini iptal ettiği" sözünü hatırlayalım. Şok bir karar ile atmosferik+LPG seçeneğinin sunulmuş olması burada daha da önem kazanıyor. Aslında Honda'nın bir önceki modelde ve CR-V modelinde kullandığı 1.6lt 120ps turbo-dizel motoru bulunuyor ve bu motorun Euro 6 normlarına uygun olduğu belirtiliyor. Ancak bu motor 2014 yılında kullanılmaya başlandı ve VW'in emisyon skandalı da henüz patlak vermemişti. Ayrıca CR-V modelinde de 1.6lt turbo-dizel 160ps gücündeki motor hala kullanımda.      Honda yetkililerinden aldığımız bilgiye göre dizel motorlu yeni Honda Civic'in 2018 yılında satışa sunulması planlanıyor. Eğer bu bilgi doğruysa ve esas amaç LPG'li atmosferik benzin motor satmak değilse; enjektör imalatlarının iptal edilmiş olmasının bir nedeni de bu olabilir diye düşünüyoruz. Kısacası Honda'nın bu motorlarında emisyon ile alakalı bir sorun olması yeni Civic modelinde satışının gecikmesinin en büyük nedeni olabilir.   Yeni tanıtılan Civic HB modelindeki dizel motor karmaşası   Hatırlanacak olursa yeni Civic modelinin HB kasa tipi geçtiğimiz haftalarda resmi olarak tanıtılmıştı. 1.0lt ve 1.5lt turbo-benzin motorların yanında 1.6lt turbo-dizel motorun da satışa sunulacağı açıklandı ancak motor gücü hakkında herhangi bir bilgi verilmedi. Bu durum kafalarda karışıklığa neden oldu ve diğer motorlar ile ilgili bilgiler kesin olmasına rağmen dizel motor ile ilgili güç verilerinin açıklanmaması gerçekten de ilginç. Aslında diğer nedenler olmasa bu duruma anlam yüklemezdik ancak birçok farklı nedenin yan yana gelmesi dizel motorun gücünün açıklanmamasında bir sorun olduğunu gösteriyor. Bu da yine takipçimizin enjektör konusunda bahsettiği iptalleri doğrular nitelikte gibi görünüyor.      Ayrıca bu durum ilk maddede nedenlerini açıkladığımız atmosferik benzin motor + LPG ile de doğrudan alakalı ve öyle görünüyor ki modelin ve markanın hayranları kadar Honda Türkiye yöneticilerini de şaşırtmış. Dizel motordan umudu kesen ve turbo motorların da LPG ile uyumlu olmaması sonucu bu kararı vermek zorunda kalmış gibi görünen yöneticiler hiç olmazsa fiyatları makul bir seviyede belirleselerdi insanların gözü konuya bu kadar batmazdı diye düşünüyoruz.    Katı Euro 6 Emisyon kuralları   Dizel ve benzin motorlar için Euro 6 standartları Eylül 2015 tarihinde Euro 5 standartları yerine yürürlüğe girdi ve her aracın bu tarih itibariyle belirlenen CO ve NOx seviyelerinin üstüne çıkmaması isteniyor. Dizel motora sahip araçlar için NOx sınırı (Azot oksit gazları) 180 mg/km'den 80 mg/km düşürüldü ki bu da oldukça düşük bir değer. Bu kadar düşük bir veri elde etmek için de aracın EGR ve dizel partikül filtresinin de dahil olduğu egzoz sisteminde önemli ve masraflı değişiklikler yapmak gerekebiliyor.      Her ne kadar VW'in bu konuda başı fena halde belaya girmiş olsa da bu belanın da etkisi ile EURO 6 için daha iyi hazırlandığı Avrupa'da faaliyet gösteren Transport&Environment kuruluşunun yaptığı testlerden net bir şekilde anlaşılıyor. Gerçi bu konuda o kadar çok spekülasyon yapıldı ki kime ve neye inanacağımızı biz de şaşırdık ancak yine de bu testlerdeki sonucun Honda ile de yakından ilgili olduğuna inanıyoruz. Bu test sonucunda ise; VW'e ait dizel motorların Euro 6'ya göre belirlenen NOx değerlerini 160 mg/km ile 2 kat aştığı belirtiliyor ancak işin ilginci tüm testler içinde en temiz değerlerin de VW'e ait olması ile öne çıkıyor.      Markaların normal yol şartlarındaki emisyon değerleri. Sol sütun 80mg/km değerinin kaç kat fazla olduğunu gösteriyor.   Testlerin genelinde bakılınca normal yol şartlarında Euro 6 dizel motora sahip araçların 3'de 2'sinin 80mg/kg değerini 3'e katladığını, Fiat ve Suzuki'nin 15 kat, Renault ve Nissan'ın 14 kat, Opel'in 10kat, Hyundai'nin 8 kat ve Mercedes'in de 6 kat yüksek NOx değerlerine sahip olduğu açıklandı. Honda'nın ise diğer markalardan çok daha iyi olsa da 4 kat ile VW'den 2 kat daha yüksek NOx değerlerine sahip olduğu yukarıdaki tablodan anlaşılabiliyor.    Tabi ki farklı kuruluşların farklı araştırmaları ortaya çıkabilir hatta bu kuruluş bizzat VW markasını bu konuda aklamaya da çalışıyor olabilir ancak VW'in emisyon skandalını ortaya çıkaran dizel motorların büyük bir çoğunluğunun  Euro 5 normlarında olduğunu da hatırlatmakta fayda görüyoruz. Bu tip araştırmalara karşı temkinli olmakta fayda olsa da Honda'nın 4 kat yüksek olan NOx değerinin diğer üreticilere göre çok da abartı olmamasına rağmen Honda yetkililerini fazlasıyla korkuttuğunu düşünüyoruz. İşte bu nedenle enjektör siparişlerini iptal ederek dizel motorun tanıtımını geciktirmiş olabilirler. Büyük bir ihtimalle şu anda Honda Mühendisleri Euro6 emisyon değerlerini sağlayabilecek şekilde çalışmalar yapıyor. Bu da doğal olarak ülkemizi de etkiledi ve dizel yerine atmosferik+LPG motor sunuldu diye düşünüyoruz.    Kaynak: SekizSilindir
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Millet merakla heyecanla dizeli beklerken benzinli fiyatları belli olmuş.
      Yeni Honda Civic fiyatları açıklandı. İşte rakamlar ;
      - Honda Civic 1.6lt atmosferik-benzin 125ps güç 6 ileri manuel
      Premium: 75.450TL
      Premium: 83.640TL (LPG)
      Elegance: 78.700TL
      Elegance: 84.300TL (LPG)
      Executive: 93.550TL (LPG)
      - Honda Civic 1.6lt atmosferik-benzin 125ps güç CVT otomatik
      Premium: 83.640TL (LPG)
      Elegance: 81.000TL
      Elegance: 86.600TL (LPG)
      Executive: 90.250TL
      Executive: 95.850TL (LPG)

       
      Kaynak: Alper Güler


Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.