Mücahit

Otomatik şanzıman bakımı

Bu konuda 27 ileti var

Otomatik Şanzıman Nedir, Nasıl Çalışır, Bakımı Nasıl Yapılır?

Tork konvektörü, debriyaj, servo, hidrolik sistemi, solenoid, sübap ve vites kademeleri gibi unsurları içinde barındıran alüminyum muhafazaya sahip şanzıman türüdür. Otomatik şanzımanın en büyük özelliklerinden biri üretici firmaların en uygun hızlanma ve tork devirlerini hesaba katarak ayarladıkları vites değişim süreleri ile kullanıcı hatasından oluşabilecek sorunların en aza indirgenmesi ve aracın yakıt ekonomisine katkıda bulunması sağlanır. Her ne kadar otomatik vitesler manual viteslere göre araçların performansını olumsuz yönde etkiliyor olarak bilinsede geliştirilen yeni teknolojilere sahip araçların sahip olduğu otomatik vites seçenekler her geçen gün performans açısındanda daha iyiyi sürücüsüne sunmaya başlamıştır.

Manuel şanzımanlar motordaki gücü tekerleklere taşırken debriyaja ihtiyaç duyarken otomatik şanzıman bu işi tork dönüşümü yapan yağ içerikli bir sistem aracılığıyla halledilir. Yarı otomatik şanzımanlı araçlarda ise vites değişimi debriyaj olmadan manuel olarak yapılabilmektedir, bu araçlarda ise kavrama elektronik veya vakum sistemi ile kontrol edilmektedir. Otomobilinizin her parçası gibi Otomatik şanzımanda bakıma gereksinim duyar. Aracın ve şanzımanın tipine göre yapılması gereken bakım süreleri aracın el kitabında bulunabilir. Genel olarak uygulanan bakım her 40.000 kilometrede yada 2 yılda bir şanzıman yağının ve filtresinin değiştirilmesidir. Özellikle römork bağlı, hızlı duruş kalkış yapan, dağ bayır inip çıkan sürücüler şanzıman yağının kontrolünü aksatmamalıdırlar. Şanzıman yağı değişimi aslında kendinizin bile yapabileceği, çok fazla teknik bilgi ve ustalık gerektirmeyen bir işlemdir, eğer aracınızla ilgilenmeyi seviyorsanız yağ değişimi sırasında eğlenebileceğinizi bile söylemek mümkün. Bunun için yapmanız gereken aracınızın bakımını yapan servisde ki ustadan bu işin nasıl yapıldığını uygulamalı olarak görmeniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

iyi akşamlar.verdiğiniz bilgilere teşekkür ederim.mazdaların otomatikleri için ne söyleyebilirsiniz.ben ilk defa mazda kullanacağım.aracım 2000 model 626 2.0i sedan 136 ov full versiyonu.araç 94000 de.bunların vites oranları nasıldır.bu bilgiyi nereden alabilirim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Paylaşım için teşekkür.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

40binde hanginizin şanzıman yagı deiştirildi???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

40binde hanginizin şanzıman yagı deiştirildi???

Ben değiştirdim, arabada şu an 47.000e gelmiş.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben değiştirdim, arabada şu an 47.000e gelmiş.

senin isteginlemi değişti yoksa periyodik degişimi geldi diyip servismi deiştirdi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

senin isteginlemi değişti yoksa periyodik degişimi geldi diyip servismi deiştirdi

ben dedim değişelim diye.yoksa lafı bile geçmemişti yani :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benimki de 55.000 de değişti . Benim hız problemini mevzusunda şanzımana bakmak için yağı boşaltıp tekrar doldurmuşlardı. Gerekli bir işlem değildi anlayacağın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben dedim değişelim diye.yoksa lafı bile geçmemişti yani :D

yoksa benim bildigim bizimkilerde 100bin civarı falan değişimi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

iyi akşamlar.verdiğiniz bilgilere teşekkür ederim.mazdaların otomatikleri için ne söyleyebilirsiniz.ben ilk defa mazda kullanacağım.aracım 2000 model 626 2.0i sedan 136 ov full versiyonu.araç 94000 de.bunların vites oranları nasıldır.bu bilgiyi nereden alabilirim.

vites oranlarını bilmiyorum fakat otomatik vites araç kullanmanın altın kuralı aracı park ettikten sonra N ye takıp tekrar frene bastıktan sonra P de bırakmaktır.Eğer dediğim gibi yapmazsanız aracın yükünü şanzımana bindirmiş olursunuz.Bu ise ileride ciddi sorunlara neden olabilmektedir.Bu arada aracınız hayırlı olsun.Alanya daki 626 yı mı aldınız?ufuk diye bi arkadaş satıyodu..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

40binde hanginizin şanzıman yagı deiştirildi???

ben kendim değiştirilmesini istemiştim... dolayısıyla değiştirdim... :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
:krrsz: benim 91 323 var usta 4. vitese geçmediğini söyledi bu modellerin 3 ve 4 vites modeli varmı yada bu bir sorunsa nasıl çözeceğiz tamir kitini nasıl bulurum şanzumana nekadar sıkışmıştır ...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

:krrsz: benim 91 323 var usta 4. vitese geçmediğini söyledi bu modellerin 3 ve 4 vites modeli varmı yada bu bir sorunsa nasıl çözeceğiz tamir kitini nasıl bulurum şanzumana nekadar sıkışmıştır ...

önceki sene Gökhan'ın http://www.mazdaclubtr.com/forum/profiles/gokhan77-u115.html 626 nın otomatik şanzımanını istanbul'da adem ekinci yapmıştı komple. özel mesajla kendisine sor istersen ne kadar tutmuş masrafı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet ağam, Tombak'ın tamir kiti 400liraydı. Maslaktan aldık.

Türbin tamiri 300dü.

Sonra ustalık parası, şanzıman indirme ve otomatikçi usta parası. derken 1000lirayı geçti.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gökhan bey bursadaki japon oto adres ve telefonunu alabilirmiyim?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kartı arabadan arkadaşım Telini sonra veririm. Adresi ise beşyolda üst geçidin hemen altında. Sarı kırmızı tabelası var.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdi fırsatım Oldu. Numarayı veriyorum.

Murat SALTAN-Japon otomotiv

271 99 88-89

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Burda aracınızdaki otomatik şanziman sisteminin ne olduğunu modele göre bulabilirsiniz

http://www.otomatik-sanziman.com/MAZDA.htm

Ayrıca kısa bir bilgi verilmiş:

Otomatik şanzımanlı bir araçta en iyi performansı elde etmek için şu kurallara uyulması gerekiyor.

Gaz pedalına basılıyken vites kolu P ve N konumundan başka bir konuma getirilmemelidir. Araç hareket halindeyken P konumuna alınmamalıdır. Aksi taktirde ciddi hasarlar ortaya çıkacaktır. R konumuna geçmeden önce aracın tamamen durması beklenmelidir. Yokuş aşağı inişlerde araç kesinlikle boşa yani N konumuna alınmamalıdır. Otomatik şanzımanlı araçlarda,motor çalışmadığı taktirde kesinlikle vurdurmak olarak bilinen uygulama yapılmamalıdır. Araç bozulduğunda yada kaza halinde çekilmesi gerektiğinde çekişin gerçekleştiği tekerlekler askıya alınmalıdır.

Otomatik şanzıman yağ değişimi zamanlarına mutlaka uyulmalıdır, aksi taktirde yağ bozulacak ve bozulan yağ şanzımanın performansında düşüşe ve bazı arızalara neden olacaktır. Araç hızı 95 Km/s den fazlaysa vites kolu asla manuel olarak 2 veya L konumuna alınmamalıdır. L konumundaki sürüşlerde 50 Km/s in üstündeki hızlara çıkılmamalıdır.

Yukarıdaki bilgiler genel olup aracınızın markasına, modeline, şanzıman tipine göre farklılıklar gösterebilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

slm arkadaşlar ben yeni katıldım 1999 md. famillam var ve kıbrısta yaşıyorum ama burda her konuda usta sıkıntısı çekiyoruz eli tornavida tutan dükkan açmış geleyim benim sıkıntıma benim şanzuman 2 vitesten sonra atmıyo ve bu birden oldu bunun için yag flitre ve elektrik aksamlarına baktırdım bunlarda sıkıntı yok denildi ve yapacak adam yok şanzumanı degiştir dediler razıyız ama şanzuman yok nerden alabilecemide bilmem

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.