casedede

2. Nesil Mazda3Triptonik Geçişlerde Sorun

Bu konuda 26 ileti var

Geçen Sakarya ya giderken arabayı triptoniğe aldım fakat gösterge de sadece m ışığı yandı vitesi göstermedi bu sırada artı eksi yaptım farketmedi değişim olmadı. D ye geri geçirdim o zaman D yanıyordu hep yine yandı 15 dk sonra tekrar yaptım bu sefer görüntü geldi vitesi gösteriyordu. 

 

Daha sonra bu aralar araç triptonikte vites küçültüyor ama artırmıyor ya çok sert köşeye doğru bastırmam gerekiyor yada arttırmıyor kafasına göre bazende kolay geçiyor nedeni ne olabilir?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracı, şanzımanı zorlayacak şekilde çok devirli ve süratli kullanırsanız kendini korumaya alıyor ve manuel vites değişimine izin vermiyor. Bundan olabilir mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Zorlamadım ki 120 yi geçmedim hiç normal kullanımda. benim şüphem switch varmış herhalde bilgisi olan biri yazar umarım bu switch de sıkıntı var galiba azaltmada sıkıntı yok ileri dokunmamla azaltıyor artırmamda sıkıntı çekiyorum

M.E.G bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim bildiğim ise yağ fazla ısınınca kendini korumaya alıp manuel vites geçişlerini engellediği yönünde.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim bildiğim ise yağ fazla ısınınca kendini korumaya alıp manuel vites geçişlerini engellediği yönünde.

abi iyi hoşta şuan sıkıntım manuel çalışıyor sadece vites attıramıyorum zor atıyor kolu koparmadan atmıyor yani 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Anlattığınız elektriksel bir arızayı işaret ediyor olabilir. Aynen dediğiniz gibi switch ya da hall sensör kullanılıyor. Onu görmeden vites değiştiremiyor sistem.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kaç papel ki switch değişimi için şansızamanı açacaklarmı yoksa konsoldan girip mi değiştircekler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Anlattığınız sıkıntı vites topuzunun oradan kaynaklı gibi. Neticede vitesin konumunu oradan belirliyordur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ilk başta s.k ya gittim cuma günü tüm gün bakcaz hata kodu vermiyor dediler hatta arac 2 3 gğnde kalablir dediler.Nerden olduğunu bilmiyoruz şuan dediler. SEN ARABAYA ÖKÜZÜN TRENE BAKTIĞI GİBİ BAKARSAN ANLAMANI BEKLEMİYORUM ZATEN.  de neyse... Bende cıks olmaz dedim aldım arabayı benim ustaya götürdüm . açtık konsolu baktık switchlerde sıkıntı var tahmin ettiğimiz gibi hemen yedek parça fiyatı soruldu komple vites konsoluyla geliyormuş 1350papel + işçilik... Yedimi yemedi tabi Harun abi sağolsun ben 400-500 arasına hallederim dedi. Para bulursam yaptırcam bu ay içinde yazarım yine :)

Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İyi de tamamen değiştirmekten başka çare yok muymuş? 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İyi de tamamen değiştirmekten başka çare yok muymuş? 

Abi benim usta ya switch i tamir etcek yada 3 tane benzer bulmaya çalışcak. Tekli satılmıyor serviste komple geliyormuş. Zaten mekanızma basit 1-0 elektronik switch aslında uyan modeller vardır mutlaka yaptığı görev her arabada aynı .Onada o bakcak işte yazarım yaptırdığımda. Gerekli olan 3 switch inde değişmesi aslında.

 

Bendede ilk böyle başladı işte otobanda http://www.torontomazda3.ca/forum/archive/index.php/t-33211.html

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bence komple değişmeye gerek yok. sonuçta geri anahtarı çalışıyor, ileri aldığınızda çalışmıyor, demek ki o ileri anahtarı bozulmuş. ben geçenlerde konsolu söktüm de manuel ayarın ileri ve geri pozisyonlarına giren 2 şer kablo var. Siyah ve kırmızı. Sanırım anlık o 2 kabloları kısa devre yaptırarak vites değişimini sağlıyor. 

araç dururken vitesi kurcalayın, araç durur vaziyette 1-2 arasında gidip gelebiliyor. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bence komple değişmeye gerek yok. sonuçta geri anahtarı çalışıyor, ileri aldığınızda çalışmıyor, demek ki o ileri anahtarı bozulmuş. ben geçenlerde konsolu söktüm de manuel ayarın ileri ve geri pozisyonlarına giren 2 şer kablo var. Siyah ve kırmızı. Sanırım anlık o 2 kabloları kısa devre yaptırarak vites değişimini sağlıyor. 

araç dururken vitesi kurcalayın, araç durur vaziyette 1-2 arasında gidip gelebiliyor. 

Herzaman algılamıyor abi sıkıntı orda zaten dururkende giderkende vites kolay arttırılmıyor. 3 switch içinde şöyle bir hipotez var bu toronto forumunda ki olayda başıma geldi sol triptonik geçiş switch indede sıkıntı olabilir .Konsolu açtık bu sefer deneme yaparken küçültmedede çok nadir algı sorunları olunca 3 ü de değişsin madem açılınca nasılsa bozuldu bozulacaklar:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir fotoğrafını koysaydınız keşke hazır açmışken. Fikir yürütebilirdik beraber. Açıkçası merak ettim nasıl bir düzen var orada. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

O zaman değişsin değişsin de yurtdışından temin etmeye çalış bir de. Orada ne kadar? mazdastuff da her parça var genelde.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bakiyim bir mazdastuff a . Fotoda cekerim acarim bugun yarin :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

S.aleykum. meraba arkadaşlar. Ayrı bi konu açmadan buraya yazayım dedim. 2005 at aracimda ilk calistirmada kalkışta vites p den r ya da d moduna geçerken çok sarsıntı yapıyor. Vites geçişlerinde hareket halindeyken sorun yok ama ilk kalkışta bu dediğim olay var. Bazen p den aşağıya çekerken korkuyorum kopacakmis gibi oluyor. Neden böyle yaptığı konusunda fikri olan varsa yardımcı olmasını rica edecem. Sağolun arkadaşlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

S.aleykum. meraba arkadaşlar. Ayrı bi konu açmadan buraya yazayım dedim. 2005 at aracimda ilk calistirmada kalkışta vites p den r ya da d moduna geçerken çok sarsıntı yapıyor. Vites geçişlerinde hareket halindeyken sorun yok ama ilk kalkışta bu dediğim olay var. Bazen p den aşağıya çekerken korkuyorum kopacakmis gibi oluyor. Neden böyle yaptığı konusunda fikri olan varsa yardımcı olmasını rica edecem. Sağolun arkadaşlar.

 

Aracınızı genelde eğimli yerlere mi park ediyorsunuz. Ayağınız frende el frenini çekin, sonra "P" ye alın. Fark var mı bir de böyle bakın.

Fotifoti ve evranoz bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bazen yokuş aşağı park ettiğim oluyor ve bana bu durumda sanki daha fazla yapıyormuş gibi geldi. Dediğinizi yaparım bi de öyle denetim. Yanlız bunu sürekli yapmıyor bazen yapıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende aynısını söyleyecektim. Önce fren pedalına basıp , el freni ni çekip sonra freni bırakıp vitesi N ye alıp aracın yükünü el freni ne verdikten sonra tekrar frene basıp vitesi P konumuna almak... Umarım anlatabilmisimdir :)

Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.