Mücahit

Soğutma suyunun değiştirilmesi

Bu konuda 27 ileti var

Radyatörün düzenli olarak temizlenmesi araç bakımının can alıcı bölümlerinden biridir.

Aracınızın soğutma sistemi, motorun ürettiği fazla ısıdan aracınızı korur ve motorun doğru sıcaklık aralığında çalışmasını sağlar. Soğutma sistemini pas, tortu ve kirleticilerden korumak radyatörün ve motorun en iyi çalışma koşularında kalmasına yardım edecektir.

Radyatörü her iki yılda bir temizlemelisiniz.

İHTİYACINIZ OLANLAR

• Antifriz (4-8 litre)

• Damıtılmış Su (4-8 litre) Drenaj kabı ya da kovası

• Püskürtme ağızlı bahçe hortumu

• Bir çift çalışma eldiveni (tercihen su geçirmez)

• Yumuşak kıllı naylon fırça

• Bir kova dolusu sabunlu su

• Koruyucu gözlük

Sıcak radyatör kapağını asla açmayın!

ADIM 1 - BAŞLAMADAN ÖNCE

İlk olarak ve her şeyden önce motorun soğuk olduğundan emin olun.

Isınmış bir motor, radyatörde yüksek basınç altında ve sıcak olan bir soğutma suyu demektir – ve radyatör kapağını açtığınızda muhtemelen fışkırma yapacaktır.

ADIM 2 - RADYATÖRÜ TEMİZLEYİN

Motor kapağını kaldırın ve kazara kapanmasını önlemek için güvenli bir şekilde açık kalmasını sağlayın. Naylon fırça ve sabunlu suyu kullanarak radyatör ızgarasında toplanan ölü böcekleri ve parçaları yavaşça fırçalayarak temizleyin. Fırçalamayı radyatör plakaları doğrultusunda yaptığınızdan emin olun. Metal narin olduğundan tersi yönde fırçalandığında kolaylıkla eğilebilir. Bu şekilde temizlendikten sonra, tüm parçaların yok edilmesi için ızgaranın üzerine hortumdan yavaş bir hızda çıkacak şekilde su püskürtün.

Sadece iki yılda bir radyatörü temizlemeniz zorunlu olsa da, radyatör ızgarasının yaklaşık her 20.000 km.de bir temizlenmesi iyi olacaktır.

ADIM 3 - BOŞALTMA KABINI YERLEŞTİRİN

Soğutma suyunun doğru bir şekilde boşaltılması çok önemlidir. Soğutma suyu çok zehirlidir ancak çocuklara ve hayvanlara çekici gelecek derecede tatlı bir kokuya sahiptir. Sıvının boşaltılması sırasında araç başıboş bırakılmamalı ve boşaltılan su öylece yere akıtılmamalıdır. Kullanacağınız kabın mutfakta da kullanılmadığından emin olun- tek kullanımlık bir kap en idealidir. Kabı aracın altına kaydırın ve radyatörün tahliye valfini (çekvalf olarak da bilinir) ortalayacak şekilde yerleştirin.

ADIM 4 - RADYATÖR KAPAĞINI KONTROL EDİN

Radyatör kapağı, motoru soğuk tutması için radyatör içindeki soğutma suyunu kapalı ve basınç altında tutar. Soğutma suyunun basıncı motor tipine göre değişir ve basınç derecelendirmesi kapağın üzerinde gösterilmiştir.

Radyatör kapağı; geniş ve düz metal üst taraf ile alt taraftaki daha küçük kauçuk conta arasında gerilmiş bir bobin yayı içerir. Yay ile kauçuk conta arasındaki gerginlik kapağın basıncı tutmasını sağlar. Yani bu ikisini sıkıştırmak kolaylaşmışsa kapak yıpranmış demektir ve değiştirilmelidir. Kapağı değiştirmenizi gerektiren bir diğer işaret kauçuk contanın paslanmış ya da kurumuş olmasıdır. Genelde kapak en az iki yılda bir değiştirilmelidir, böylece bu değiştirme işleminin radyatörü temizlerken sizin rutinlerinizden birisi olmasını sağlayabilirsiniz. Unutmayın; farklı basınç derecelendirmeleri için farklı kapaklar mevcuttur. Aracınızın özelliklerine uygun derecelendirme bilgisini not edin.

ADIM 5 - KELEPÇE VE BORULARI KONTROL EDİN

Bir sonraki adım radyatörün boru ve kelepçelerini kontrol etmektir. Biri radyatörün üstünde biri altında olmak üzere iki boru mevcuttur. Boruların değiştirilmesi için radyatördeki suyun boşaltılması gerekir. Bu nedenle motoru temizlemeden önce onları kontrol etmeniz iyi olacaktır. Bu yolla, eğer boruların çatlak ya da sızdırıyor olduğu ile ilgili işaretler bulursanız veya kelepçeleriniz paslanmışsa, radyatörü yeniden doldurmadan önce onları değiştirebilirsiniz. Boruların yumuşamış olması, değiştirilmeleri için önemli bir göstergedir.

ADIM 6 - ESKİ SOĞUTMA SUYUNU BOŞALTIN

Radyatörün tahliye valfinin (çekvalf), kolayca açılabilir olması için bir kolu olmalıdır. Çekvalfi çevirerek açın (soğutma suyu zehirli olduğundan çalışma eldivenlerinizi giyin) ve sıvının aracın altına yerleştirdiğiniz kaba akmasını sağlayın. Tüm suyu boşalttıktan sonra çekvalfi değiştirin ve eski soğutma suyunu yanınızda bulundurduğunuz kapanabilir başka bir kaba koyun. Sonra boşaltılan soğutma suyunu toplamak için kullandığınız kabı tekrar valfin altına koyun.

ADIM 7 - RADYATÖRÜ TEMİZ SU İLE DURULAYIN

Şimdi asıl durulamayı yapmak için hazırsınız! Bahçe hortumunuzu alın, püskürtme ağzını radyatörün doldurma ağzına koyun ve dolana kadar su ile doldurun. Valfi açın ve içerdeki suyu valfin altındaki kaba akıtın. Su temiz olarak akana kadar işlemi tekrarlayın ve durulama işleminde kullanılan tüm suyun, eski soğutma suyunda olduğu gibi, kapanabilir kaplara koyulduğundan emin olun. Bu noktada gerekirse yıpranmış boru ve kelepçeleri değiştirmelisiniz.

ADIM 8 - SOĞUTMA SUYU EKLEYİN

İdeal bir soğutma suyu karışımı %50 antifriz ve %50 sudan oluşur. Musluk suyunda yer alan ve suyun işini doğru olarak yapmamasını sağlayan mineraller soğutucu karışımının özelliğini bozabileceğinden, formülde damıtılmış su kullanılmalıdır. Çoğu radyatör yaklaşık iki galon sıvı tutabilir. Bu nedenle kullanacağınız sıvı miktarına karar vermeniz zor olmayacaktır.

ADIM 9 - SOĞUTMA SİSTEMİNİN HAVASINI BOŞALTIN

Son olarak soğutma sisteminde yerleşmiş olabilen hava boşluklarını almak gerekli olacaktır. Radyatör kapağı açıkken motoru çalıştırın (basınç oluşumunu engellemek için) ve yaklaşık 10 dakika çalışır durumda bırakın. Sonra kaloriferi sıcak konumuna getirerek açın. Bu, soğutma suyunun devir-daimini sağlayacak ve sıkışan havayı dağıtacaktır. Hava dışarı bırakıldıktan sonra biraz daha soğutma suyu ekleyin ancak dikkatli olun; radyatörden serbest bırakılan hava kabarcık şeklinde çıkabilir ve çok sıcak olabilir.

Sonra kapağı takın ve taşan suyu bir bezle silin.

ADIM 10 - TEMİZLİK VE ORTALIĞIN TOPLANMASI

Valfte sızıntı olup olmadığını kontrol edin, bezleri, eski kelepçe ve boruları ve tek kullanımlık kabı ortadan kaldırın. Şimdi yola çıkmak için neredeyse hazır sayılırsınız.

Eski yağı imha ederken çok dikkatli olunması gerektiği gibi, eski soğutma suyunu da doğru bir şekilde imha etmek önemlidir. Eski soğutma suyunun kokusu ve rengi çocuklara, çekici gelebilir. Bu nedenle uzun bir süre ortada kalmasına izin vermeyin. İlgili kapları, tehlikeli malzemelerle ilgilenen geri dönüşüm merkezlerine vakit geçirmeden götürmelisiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Düne kadar ben kendim yapardım bunu artık sosyete oldum  :D löküs arabalara biniyorum servis yapar benide öper  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Düne kadar ben kendim yapardım bunu artık sosyete oldum  :D löküs arabalara biniyorum servis yapar benide öper  :)

zırt pırt deişcek bişe deil bide bazı radyatörler hava yapıyor buda aracı hararete bindiriyor o yusden rutin bakımları sırasında gerekirse servis deiştirir sanıyorum her 2 yılda bir yada 1oobin km de bir yapılıyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sağol Arascım,nerelerdesin sen kayıpsın kendini özletiyorsun bak haberin olsun  ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ah be Mücait abicim napalım üniversiteye girdik.1 aydır çalışıodum ingilizce sınavına girdim,hazırlığı atlamak için hiç takılamadım sizlerle valla bende özledim abicim ya.Hıım bu arada çalışmamın sonucunu aldım hazırlığı atladım 1.sınıftayım :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Saol abicim İrfan kardeşimle aynı okuldayız. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tamam Mücait abicim.

Saol Selman abicim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aras hayırlısı olsun süper olmus, ama keske takılsaydın 1 sene hazırlıkta :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İrfanı görürsen çok selam söyle kardeşime  ;D:D

vay aleyküm selam abi başım üstüne, ben görüyom her dakka nasıl olsa iletirim ben :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sağol be koç sağ elinle sol kulağını çekiver o keratanın  :D

olur abi sol elde bi işe yarasın enseye patlatiyim bi tane zırtonun :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Modlarımızdan seçme pembe geyikleri izlediniz....Hayırlı akşamlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Modlarımızdan seçme pembe geyikleri izlediniz....Hayırlı akşamlar...

Abi kıpkırmızı oldum resim istermisin  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yok ben istemem bıyıklılardan korkarım, çerçeveleyip duvarına as bir zahmet... :P

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mücahit abi bilgiler için sağolasın, de ben şimdiye kadar hiç bir arabada bunların yapıldığını görmedim, duymadım :) bunlar ideal şartlar için mi yoksa hakkaten yapılması şart mı?

bu arada sen sormadan ben söyliim, haftasonu bir 2005 birde 2006 m6 kullandım, ayaklarım yerden kesildi :) Ailecek mest olduk... bu hafta pazarlık aşamalarına başlıyorum inşallah...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.