Efebey

500
Makyajlı 500 Yola Çıkmış Bile

Geçtiğimiz hafta 4 Temmuz’da tanıtılacağını duyurduğumuz makyajlı Fiat 500, kamuflajsız bir şekilde taşınırken kameralara yakalandı.
 
osr6j2xs.jpg
 
Yüksek ihtimalle bir Fiat bayisine taşınan makyajlı 500’lerle dolu bir tır İtalya’  casus fotoğrafçılara yakalandı. Çok büyük bir değişikliğe gidilmeyeceği zaten biliniyor olsa da çok dikkatli olunmadığı sürece aracın makyajlı olup olmadığını anlamak bile gerçekten zor. 
 
Ön tasarımda 500 X modeline benzetilen 3 sıralı far grubu ve daha çok krom parçası bulunan tampon gibi değişiklikler bulunuyor. Arkada ise yine krom parçalarla yenilenen tampon ve yeni stop grubu göze çarpıyor.
 
İç mekanında ise yenilenen konsol tasarımı, yeni gösterge paneli ve bilgi/eğlence sistemi gibi yenilikler bekleniyor. Direksiyonun değişeceği de dedikodular arasında.
 
 
jkjtdeq2.jpg
 
extymo33.jpg
 
p46a4nfh.jpg
Oziyal bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok sert olacak ama 5 para vermem

Efebey bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

gerçekten ne buluyorlar tasarımda anlamıyorum. 

Efebey bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok sert olacak ama 5 para vermem

+1

Efebey ve Oziyal bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok sert olacak ama 5 para vermem

 +1   :D

Oziyal bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok sert olacak ama 5 para vermem

+500 :2funny:

Oziyal bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mini copeer'ın çakması gibi duruyor. Değişik zevkler olabiliyor tabi ama.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende 7 kişilik olanı vardı satılık olarak, Her gören bayan asılıyordu arabaya ayy ne güzel diye. Geçen hafta Amerikalı bir çifte 2012 model Beyaz CX-5 sattım. Satmadan önce aracı inceliyorduk 500L'de yanında park halinde duruyordu .. Bayan sordu "is it Mini or Fiat ?". Dedim Fiat ama önermem.  Neden diye sordu şanzımanı kötü dedim. Bütün hevesi kaçtı tabi :D Üzerine birde CX-5 ile deneme sürüşü yapınca tabi,  Crv müşterisi olan arkadaşları direkt Mazdacıya çevirdik :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dünyada her otomobilin bir alıcısı vardır. Yakın geçmiş zamanda ki modeller ilk aklıma gelenler mesela. Renault Twingo, Hyundai Matrix, Ford Ka, Kia Soul vs.vs..... Bundan yaklaşık 15 yıl önce bir elektirik süpürgemiz vardı. For Ka'nın tıpkısının, kopyasının minyatürü idi. :D

 

O yüzden bu aracı da görürüz merak etmeyin yollarda. Zevk meselesi....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu dünyada 1. Nesil Honda City bile satmışsa bence başka söze gerek yok :D

PAN, İlhan ve Oziyal bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dünyada her otomobilin bir alıcısı vardır. Yakın geçmiş zamanda ki modeller ilk aklıma gelenler mesela. Renault Twingo, Hyundai Matrix, Ford Ka, Kia Soul vs.vs..... Bundan yaklaşık 15 yıl önce bir elektirik süpürgemiz vardı. For Ka'nın tıpkısının, kopyasının minyatürü idi. :D

O yüzden bu aracı da görürüz merak etmeyin yollarda. Zevk meselesi....

Fiat Multipla'yi da eklemek lazim bu listeye :) Saka bir yana bence Ford Ka cok kotu bir arac degildi. Kiralik arac olarak olarak cok kullanmistim. Yol tutusu hic fena degildi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dünyada her otomobilin bir alıcısı vardır. 

 

Aslında yoktur. Otomobil tarihinde tutmayan modeller, hatta tutmayan markalar epeyce var. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fiat Multipla'yi da eklemek lazim bu listeye :) Saka bir yana bence Ford Ka cok kotu bir arac degildi. Kiralik arac olarak olarak cok kullanmistim. Yol tutusu hic fena degildi.

 

Benim yorumum tamamen tipine yönelikti. Yoksa çok çirkin olup, ama yol tutuşu, performansı vs. çok iyi olan nice araçlar var.

Ama tipte göreceli sonuç itibari ile. Bana çirkin gelen, size güzel gelebilir. Örneğin Nissan Juke bence çok çirkin bir araç. Bırakın direksiyonuna geçmeyi. Yolcu olarak bile oturmak istemem. Ama bu araca sahip bir arkadaşım var, kulakları çınlasın. Resmen Juke'na aşık. !! :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Bu konuyu aslında @revivo73 abinin açmasını bekliyordum.  
      Test sonuçları hiç iç açıcı değil ! Araçlarımızın, standartlarımızın kıymetini bilelim derim...
      Fiat Egea'nın büyük merakla beklenen Euro NCAP çarpışma testi sonunda HB kasa tipi ile gerçekleştirildi. Birçok kişinin güvenirliliğini sorguladığı model iki farklı donanım ile teste katıldı. İlk olarak standart olarak sunulan güvenlik donanım paketi ile denenen model ardından ekstra ücret karşılığı sunulan güvenlik paketi ile tekrar değerlendirildi. Araca aşağıdaki görselde temsili olarak gösterilen frontal offset, frontal full width, rear impact ve lateral impact testleri uygulandı.


      Değerlendirmeye geçmeden önce Fiat Egea HB çarpışma testi videosunu izlemekte fayda var;
       
      Değerlendirmeye başlamadan önce standart ve güvenlik paketine sahip modellerin arasındaki donanım farkından bahsetmekte fayda olduğunu düşünüyoruz. Güvenlik paketine sahip olan modelde yolcuları doğrudan koruyan ekstra bir hava yastığı sistemi bulunmuyor ve bu pakette daha çok kazaları önlemeye yönelik fren destek sistemi ve hız asistanı gibi sistemler bulunuyor. Hem standart hem de güvenlik paketine sahip modelde aşağıdaki hava yastığı ve emniyet kemeri özellikleri bulunuyor. (o: var, x: yok)

      Şimdi çarpışma testi sonuçlarını yorumlayalım;
       
      Frontal Offset yani önden sürücü tarafından bariyere yapılan çarpışma testinde hem sürücü hem de yanındaki yolcunun baş ve boyun bölgeleri iyi derecede korunurken yan yolcunun bacakları da iyi derecede korunuyor. Diğer taraftan her ikisinin de gövdeleri yeterli düzeyde korunabilirken sürücünün bacakları ön yolcunun aksine ancak yeterli düzeyde korunabiliyor. 
      Frontal Full Width yani önden düz bir duvara çarpma testinde ise sonuçlar biraz düşündürücü. Ön yolcunun baş ve baldır bölgesi iyi bir şekilde korunurken boyun bölgesi yeterli düzeyde kalıyor. Sürücünün ise boyun ve baldır bölgesi iyi bir düzeyde ancak baş ve gövde bölgesi ancak orta düzeyde korunabiliyor. 
      Whiplash yani kamçı testinde ise ön yolcuların boyunları iyi düzeyde korunurken arka yolcuların boyunları ancak orta düzeyde korunabiliyor. 
      Lateral Impact yani yan darbe testinde ise gövdenin geneli iyi derecede korunurken boyun bölgesi yeterli düzeyde korunuyor. 

       
      Sonuç olarak Fiat Egea HB yetişkin yolcuları için %82 oranında koruma sağlıyor ve ortalama üstü diyebileceğimiz 4 yıldız ile testten ayrılıyor. Burada dikkat edilmesi gereken nokta ise 4 yıldızı kaza önlemeye yönelik donanımlara sahip paket ile alıyor olması. Bu paketten yoksun olan standart donanım paketi ise 3 yıldıza sahip. Kısacası 3 yıldız da olsa 4 yıldız da olsa her iki pakette de yetişkin yolcular %82 oranında korunuyor. Ancak burada gözden kaçmaması gereken bir başka önemli değer bulunuyor. Arkada oturan çocuk yolcular için gerçekleşen koruma %60 ile gördüğümüz en kötü değerlerden birisi ve kabul edilebilir bir değer değil. 

      Bu değer yukarıda çarpışma testi sonuçlarını verdiğimiz Peugeot 3008 modelindekine benzer bir şekilde %85 - %90 aralığında olsaydı Fiat Egea HB %82 yetişkin koruma, %62 yaya koruma ve %57 güvenlik donanımı değerleriyle 5 yıldızı zorlayabilecek kapasiteye sahip olabilirdi. Kısacası Fiat Egea HB yetişkin yolcular için güvensiz bir otomobil değil ama bu sonuçlar kaza durumunda özellikle çocuk yolcular için tehlikeli olabilecek durumlara neden olabilecek gibi görünüyor. Ayrıca bu değerler kompakt HB sınıfındaki rakiplerinden de geride ve rekabette geri kalınmaması için önlem alınması şart diye düşünüyoruz. 
      Güvenlik paketli Fiat Egea HB

      Standart donanımlı Fiat Egea HB

      Kaynak: SekizSilindir
       
    • EgeG
      Yazan: EgeG
      Fiat, geçmiş modellerinde sunduğu tek kavramalı robotik şanzıman nedeniyle çok fazla eleşitri almıştı. Son yıllarda bu şanzımanı kullanmayı tamamen bırakan Fiat, alternatif şanzımanlara yönelmişti. 500X modelinde 9 ileri ZF, alt model benzinli seçeneklerinde tork konvertörlü bir şanzıman ve daha üst modellerde ise DCT çift kavramalı şanzıman. 
      Benzinli Egea'da kullanılan tork konvertörlü şanzıman yerine; dizel Egea için çift kavramalı 6 ileri otomatik şanzıman tercih edilmiş. Bu şanzıman sayesinde Fiat Egea dizel otm 0-100'e 9.8 saniyede ulaşırken fabrika verilerine göre 100 kilometrede ortalama 3.9 lt tüketime imza atıyor. 0-100 verisinin, ara hızlanmalar hakkında fikir verdiğini de düşünürsek performans olarak çok tatminkar gibi gözüküyor. İşte Egea'nın rakipleriyle teknik karşılaştırması.  Fiat iyi iş yapmış gibi gözüküyor  
       



    • Efebey
      Yazan: Efebey
      Tofaş, Egea ailesinin ikinci ürünü olan Hatchback modelinin üretimine başladı.

      Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, Bursa Valisi Münir Karaloğlu, Koç Holding ve Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı Ömer M. Koç, Koç Holding CEO’su Levent Çakıroğlu, Koç Holding Otomotiv Grubu Başkanı Cenk Çimen, Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu ve Tofaş çalışanlarının da katıldığı törenle ilk Fiat Egea Hatchback üretim bandından indirildi. 
      Törende konuşan Koç Holding ve Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı Ömer M. Koç, “Koç Topluluğu’nun lokomotif şirketlerinden biri olan Tofaş, son yıllarda tarihi yatırımlar gerçekleştirerek en kuvvetli dönemini yaşıyor. Bugün üretimine başladığımız Egea Hathback ile bu başarının daha da ilerilere taşınacağına inanıyorum. 1 milyar dolarlık büyük bir yatırımla hayata geçirilen Egea ailesi kapsamında, 2023 yılına kadar 1.3 milyon adet üretim ve 10 milyar dolar ihracat hedefliyoruz” dedi.
      Tofaş’ın Ar-Ge sürecine liderlik ettiği Egea Projesi’nin ikinci modeli Fiat Egea Hatchback’in üretimi Bursa’da düzenlenen törenle başladı. Fiat Chrysler Automobiles (FCA) ve Koç Holding işbirliğiyle faaliyetlerini sürdüren, 7 global markaya binek ve ticari araç üretimi gerçekleştiren Tofaş fabrikasında düzenlenen törende konuşan Koç Holding ve Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı Ömer M. Koç, Türkiye otomotiv endüstrisi ve Tofaş için önemli ve heyacan dolu bir gün olduğuna dikkat çekti. Ömer M. Koç, “Bugünün benim için ayrı bir önemi var. Tofaş’ta ilk kez sizlerle bir araya geliyor, buradan sizlere ilk defa hitap etmenin mutluluğunu yaşıyorum” dedi. Ömer M. Koç sözlerini şöyle sürdürdü: “Koç Topluluğu’nun lokomotif şirketlerinden biri olan Tofaş, son yıllarda tarihi yatırımlar gerçekleştirerek en kuvvetli dönemini yaşıyor. Tofaş’ın yıllar içindeki gelişimi ve bugünkü uluslararası başarıları; Koç Grubu ve Fiat Chrysler Automobiles arasındaki 48 yıllık güçlü ortaklığın, karşılıklı güven ve işbirliğinin önemli bir göstergesidir. 
      Tofaş son yıllarda gerçekleştirdiği 1,5 milyar doların üzerindeki yatırımı ile tüm ürün gamını yeniledi. Yeni Doblo, Doblo Amerika ve yenilenen Fiorino modellerini devreye aldı. Fiat Chrysler’in Avrupa’daki en büyük üretim merkezi oldu. Hem otomobil hem de ticari araç üreten ve gelişmiş Ar-Ge merkezine sahip olan tek otomotiv şirketi olarak Türkiye’de diğer üreticilerden farklı bir konuma ulaştı. Ve bugün 7 değişik marka için üretim yapan tek otomotiv şirketi oldu.”
       

    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Şu anki Fiat Punto (Fiat Grand Punto) 2005 Frankfurt Motor Show'da tanıtılmıştı. On iki yılın ardından yarı kompakt hatchback dördüncü nesline ulaşacak.

      Dördüncü nesil 2017 Fiat Punto şu anda Brezilya'da “Fiat X6H” kod adı ile geliştiriliyor. Haberlere göre yeni nesil Punto sadece 5 kapılı versiyonla çıkacak. Yeni Fiat Punto markanın Fiat Egea/Fiat Tipo ile birlikte tanıtılan firmanın en yeni tasarım diline sahip olacak. Bu tasarım dili gelecek yıl Fiat Tipo Hatchback ve Fiat Tipo Station için de kullanılacak. Omni Auto tarafından yapılan spekülatif bir çizim 2017 Fiat Punto'nun nasıl görüneceği hakkında fikir veriyor. Gergin farlarla ön yüz çok daha şık görünüyor. Brezilya'da görüntülenen bir test aracının casus fotoğrafında iç kabinde sütuna monte edilmiş hoparlör, direksiyonda seyir kontrol fonksiyonları ve direksiyona monte edilmiş vites kulakçıkları dikkat çekmişti.
      Arabanın üretiminin yapılacağı ve 2017 başlarında ilk satılacağı yer olan Güney Amerika'dan gelen haberlere göre modelde üç benzinli motor seçeneği olacak, bunlar arasında yeni GSE (global küçük motor) platformu kullanan alüminyum bloklu E-Torq 1.6 litre ve E-Torq 1.8 litre motorlar da bulunacak. En küçük motorun 100 hp gücünde olması ve tork değerinin 140 Nm olması bekleniyor.
       
      Avrupa'da daha ufak 0.9 litre TwinAir turboşarjlı benzinli motor da Ford Fiesta EcoBoost'a rakip olarak kullanılabilir. Ek olarak bazı piyasalarda sıkıştırılmış doğalgazlı (CNG) motor seçeneği de sunulması bekleniyor.
      kaynak
    • 61kdeniz
      Yazan: 61kdeniz
      https://www.youtube.com/watch?v=yATC1lI96kU 
       
      Fiat'ın yeni arabası Egea için yaptığı reklam süper olmuş ve şuan ulusal tvlerde yayınlanmaya başladı


Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.