Mücahit

Karbon Temizleme

Karbon Birikimi Nedir ve Nasıl Oluşur?

Karbon birikimi içten yanmalı benzinli ve dizel motorlarda bir HC bileşiği olan yakıtın yanma odasında hava ile yakılması sonucunda meydana gelen kurum adını verdiğimiz karbon depozitlerinin birikmesi ile zaman içinde supap yüzeylerinde, piston yüzeylerinde, yanma odası çeperlerinde ve segmanlar etrafında oluşur. Bu birikimler motorun hava emme kapasitesinde azalma meydana getirir. Hava emme kapasitesi azalan bir motorun volümetrik verimi düşer.

Karbon Birikimi Araçlarda Ne Gibi Problemler Yaratır?

Silindir kompresyonlarının düşmesi

Motor gücünde azalma

Fazla yakıt tüketimi

Egzoz emisyonlarında artış

Bozuk rölanti

Hızlanma kabiliyetinde azalma

Soğuk havalarda zor çalışma

Motorun silkeleyerek çalışması

Karbon Temizleme Nedir?

Karbon temizleme içten yanmalı 4 zamanlı benzin ve dizel motorlarda yakıt besleme sistemleri ile supap yüzeyleri, piston yüzeyleri, yanma odası çeperlerini motordan herhangi bir parça sökmeden temizleyen bir sistemdir.

Karbon Temizliğinin Yararları Nelerdir?

Çok kirli motorlarda %15 e kadar sağlanan yakıt tasarrufu, ortalama olarak %3-5 civarındadır.

Zararlı egzoz emisyonlarının azalması, benzin motorlarında %40�ın üzerinde, dizel motorlarda ise %75�e ulaşan değerlerde tespit edilmiştir. Partikül emisyonlarında azalma ortalama %30�un üzerindedir.

Motor performansı artar. Dizel motorlarda gücün genelde %10-bazı ölçümlerde %30-artması normal sonuçtur. Benzinli motorlarda temizleme işleminden önce görülen ilk çalıştırma zorluğu, tekleme, düşük devirde sert çalışma ve benzeri şikayetler ortadan kalkar.

Karbon temizleme işlemi düzenli olarak (her 25.000 km.de bir) yapıldığında motorun ömrü uzar.

Parça değiştirilmesine gerek kalmadan bu tür harcamalar önemli ölçüde azalır.

Bakım ve işçilik masrafları ve süresi azalır. Yakıt enjeksiyon sisteminin dizel motorlarda bakımı bir günü, hatta daha fazla zamanı alabilir. Tüm motorlarda Karbon temizleme işlemi en fazla bir saat sürer.

Karbon Temizleme Niye Etkindir?

Günümüz benzin ve dizel motorlarının kalbi yakıt püskürtme sistemidir. Enjektörler, yakıtı çok ince bir sprey halinde ve konik biçimde püskürtürler. Zamanla ısı, yakıt kirliliği ve kullanım sonucu sistem kirlenmektedir. Enjektörlerin yakıt püskürtme deliklerinin 0,5 mm veya daha küçük çapta olduğunu düşünürsek en ufak kirlenmede tıkanmaları doğaldır. Ayrıca dizel veya benzin motorlarında yanma hücrelerinin, pistonların, valf ve yuvalarının, kısaca yanma dolayısıyla zor şartlarda çalışan parçaların kirlenmeye açık olduğu unutulmamalıdır. "Karbon Temizleme" işlemi yakıt sistemini temizleyerek motoru yenilemekte, ayrıca yanma yüzeylerini yumuşak karbon birikimlerinden arındırmaktadır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

abi yıllardır bu konuyu yapıstırmak istiyomusun gibi cok hızlıydın valaa :D eline koluna saglık abi :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Namımıza yakışanı yapıyoruz İrfancım,varmı bu alemde benden hızlı konu atacak  :D :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

wallaha helal olsun büyük hız demekki konu açarken düşünmek lazım ne gibi sorularla karşılaşırız diye

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu muhabbeti düşünüodum ben bu aralar ...

araç dayandı 32000 e ... bu mereti adam gibi yapan bir yer tavsiyenizi alayım? ve fiyat ne civardadır acaba?

bu olayı kıştan çıkışta mı yaptırsam diye de düşünmüo deilim kışın pisliğini de atarız gibisine ne tavsiye edersiniz değerli mazda insanları?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.