Efebey

Honda,Grace LX’i Tanıttı !

 
Geçmişindeki piyasayı sarsan eski günlerine dönmeye çalışan Honda, ilginç bir model olan Grace LX’i Japonya’da tanıttı.
 
rms5zw29.jpg
 
Hala aydınlamayan bazı noktaları bulunan otomobil bu nüansı kaputunun altında taşıyor. 1.5 litrelik DOHC İ-VTEC motor Hybrid sistemi göz önünde bulundurulmaksızın 132 beygir güce sahip. Bu gücü sürekli değişken oranlı bir şanzımanla yere aktaran model 100 km’deki 4.5 litrelik yakıt tüketimiyle adeta parmak ısırtıyor.
 
Ayrıca şaşkınlığınızın sürmesini sağlayacak bir başka özelliği ise modelin standart olarak önden çeker ancak opsiyonel olarak AWD sistemiyle satın alınabileceği.
 
Model hakkında söylenecek pek bir şey bulunmasa da Attrage’ a benzetilebileceğini şimdiden belirtmeliyiz. Donanımsal olarak eski Honda’ların aksine deri direksiyon simidi, otomatik klima ve anahtarsız giriş sistemlerini sunuyor.
 
Ayrıca sitemizdeki Honda kullanıcılarımız için bir müjdemiz daha var. Yeni nesil Civic’in bizi şaşırttığı gibi Grace LX’ de bizi şaşırtıyor. Modern her araçta bulunan fakat hiçbir Honda da  bahsi dahi geçmeyen otomobilin kilitlendiğinde aynaların katlanması özelliği bu modelde mevcut.
 
Şuan Japonya da satışa sunulan modelin %8 tüketim vergisi dahil fiyatı 12,600 Euro.
 
sfoqiz6l.jpg
 
 
 
xk9frivs.jpg
 
raxipzfa.jpg
 
abgo8gug.jpg
İlhan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Honda çok sağlam araçlar üretir. Ancak tasarım sorunlarını yine aşamamış. Mutlaka tasarımcısını değiştirmeli.

Efebey bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ön panjur tasarımını değiştirmekle başlayabilirler işe. Araç kilitlendiğinde aynaların otomatik kapanması teknolojisini de keşfetmişler sonunda :) Mazda'ya duyurulur.

Efebey ve abdullah bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ön panjur tasarımını değiştirmekle başlayabilirler işe. Araç kilitlendiğinde aynaların otomatik kapanması teknolojisini de keşfetmişler sonunda :) Mazda'ya duyurulur.

 

Ya bu durum birazcık göreceli bence. Her kontak kapattığında, aynaların katlanması göze ve kulağa hoş gelsede de. Orada ki mekanik parçanın, ömrünü kısaltacağını düşünüyorum. Aracımızı her park ettiğimizde, sizce aynaları kapatmak gerekiyor mu ?

 

Kendimden örnek verecek olursam. Evimde kapalı otoparkım var, geniş ve ferah olduğundan kapatmaya ihtiyaç duymuyorum.

İşyerinde ki otoparkım aynı keza, yayla gibi. Burada da ihtiyaç duymuyorum. İhtiyaç duyduğum yerde kendim kapatıyorum. Kaldı ki bu tür şeyler akünün bile ömründen çalmıyor mu ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

şu beyaz renkli fotoda koltuk niye öyle duruyor çözemedim :huh:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

şu beyaz renkli fotoda koltuk niye öyle duruyor çözemedim :huh:

 

Yanda ki yolcunun, ön kokpitin o çirkin tasarımını görmemesi için. Yan yada geri şekilde ters oturmasını sağlamak için bence. :D

mursel_balci bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Yeni Honda Civic Type R prototipi Paris Otomobil Fuarında tanıtıldı. Prototip geniş ve agresif tamponları, genişletilmiş tekerlek bombeleri ve dramatik arka kanada sahip.
       

      Yeni Honda Civic Type R prototipi 2016 Paris Otomobil Fuarı'nda 29 Eylül’den itibaren sergilenmeye başladı. Paris’teki prototip ile 2017’de çıkacak yeni nesil Civic Type R modelinin stili hakkında tatmin edici şekilde fikir edinilebiliyor. Yeni Civic hatchback modelinin alçak ve geniş boyutları temel alınarak geliştirilen Type R prototipi kaslı kaporta stili ve aerodinamik performansı geliştiren modifikasyonları ile dikkat çekiyor. Dış cephe fuara özel olarak yansımalı, ince taneli ve fırçalanmış alüminyum efektli finiş ile kaplanmış. Ön kısımda agresif tampon kanatlı karbon fiber ayırıcı ile ve sportif kırmızı aksan çizgisi ile vurgulanmış. Panjurlu ilave hava kanalları tamponu daha da geniş gösteriyor, tel örgü kapaklar oyuntulu hava girişlerini örtüyor.
       
      Honda’nın tüm Type R modellerini süsleyen meşhur kırmızı “H” logosu artık yeni bir hava girişinin üzerinde, otomobilin burnunda yer alıyor. Kaputun üzerinde de ortaya yerleştirilmiş ikizkenar yamuk şeklinde bir hava girişi var. LED farlarda buzlanmış lensler, sinyal lambaları ve yan tekrarlayıcılar (LED repeater) Type R prototipinin agresif karakterini yansıtıyor.

      Karbon fiber yan etekler aks aralığı boyunca 20 inç piyano siyah renkte ve kırmızı aksanlı alaşım tekerlekler ile 245 tabanlı yüksek performans lastikleri arasında uzanıyor. Genişletilmiş tekerlek bombeleri yeni tekerleklere ev sahipliği yapıyor.
       
      Sağlam bir karbon fiber difüzör geniş arka tamponun altından geçiyor, arka tampon ise üçü de tam fonksiyonel durumdaki egzoz borularını çerçeveliyor. Ortadaki egzoz borusu çap olarak daha küçük ve parlak metalik kırmızı renkte. Çatının bitiminde yer alan arka kanat dramatik ve görsel olarak etkileyici.
       
      Yeni nesil Civic Type R’ın mühendisliği, Civic ailesinin diğer üyeleri ile aynı geliştirme programı içerisinde yapılmış. Model gelecek yıl üretim versiyonu ile tanıtılacak. Modelin üretimi Honda’nın İngiltere Swindon fabrikasında yapılacak. Satışların ise 2017’nin ikinci yarısında başlaması bekleniyor.

      Type R bu fabrikadan dünya piyasalarına ihraç edilecek. Honda Type R ilk kez Kuzey Amerika’da da satılacak.
       
      Kaynak
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Çok uzun zamandır benimde merak ve takip edip, bekleyip, sürekli araştırdığım bir konu. Bu konuda bir takım araştırmalar ve yorumlar yapılmış sizlerle paylaşmak istedim.   Alıntıdır   Otomotiv sektörü ile ilgisi olsun olmasın neredeyse herkesin haberdar olduğu dizel skandalı VW Grubu'nun başına ciddi miktarda bela oldu ve bu durumun tüm dünya çapında markaya maliyetinin 100 milyar doları bulabileceği belirtiliyor. Ayrıca şu anda sorunların devam ettiği hiçbir ülkede çözüme de tam ulaşılabilmiş değil. Ancak öyle görünüyor ki bu durum sadece VW ile kalmayacak ve tüm markalara da sıçrayacak. Yaşadığımız son gelişmeler ise Honda'nın da dizel emisyonu konusunda sıkıntıları olduğunu gösteriyor.    Geçtiğimiz günlerde yaptığımız bir yeni Honda Civic haberinde, Türkiye'de çeşitli markalara dizel enjektörü, pompa ve valf üreten yabancı bir bir fabrikada çalışan bir takipçimiz; Honda'nın bir süre önce kendilerine dizel enjektörü için numune parçalar ürettirip, testler yaptırdığını, belli bir tarih vererek de seri üretime geçileceğini belirttiğini ancak üretim tarihi gelmeden hemen önce motorlardaki emisyon sorununu öne sürerek üretimi iptal ettirdiğinden bahsetti.    Açıkçası normal bir zaman olsa takipçimize teşekkür eder ve bu tip bir haberi aldatmak için bile herhangi birinin verebileceğini düşünerek oldukça temkinli yaklaşırdık. Temkini elden bırakmasak da takipçimizin bu haberini doğrulayan bazı önemli gelişmeler ile karşı karşıyayız. Biz de bu doğrultuda Honda markasının dizeller konusunda nasıl bir durumda olduğunu mevcut gelişmeler ışığında analiz etmek istedik.    Şimdi tüm bu gelişmeleri madde madde olacak şekilde yorumlayalım;   Honda'nın yeni Civic modelini Türkiye'de benzin+LPG ile satışa sunması   Bu konu modeli bekleyen insanlar arasında o kadar büyük bir hayal kırıklığına neden oldu ki "Bu devirde atmosferik motor Honda'ya yakışmıyor" diye sitem eden birçok kişi bulunuyor. Bilindiği gibi 1.0lt ve 1.5lt olarak iki farklı turbo benzin motoru Honda Civic modelinin esas motorları ancak bu motorların 3-4 aydan önce de ülkemize gelmesi beklenmiyor. Ayrıca bu motorlar LPG ile kullanıma da çok uygun değil. İşte bunun etkisi ile de atmosferik-benzin tercihi yapılmış olunabilir ancak ana neden bize göre bu da değil.      Bu noktada takipçimizin; "Honda'nın emisyon sorununu neden göstererek enjektör siparişlerini iptal ettiği" sözünü hatırlayalım. Şok bir karar ile atmosferik+LPG seçeneğinin sunulmuş olması burada daha da önem kazanıyor. Aslında Honda'nın bir önceki modelde ve CR-V modelinde kullandığı 1.6lt 120ps turbo-dizel motoru bulunuyor ve bu motorun Euro 6 normlarına uygun olduğu belirtiliyor. Ancak bu motor 2014 yılında kullanılmaya başlandı ve VW'in emisyon skandalı da henüz patlak vermemişti. Ayrıca CR-V modelinde de 1.6lt turbo-dizel 160ps gücündeki motor hala kullanımda.      Honda yetkililerinden aldığımız bilgiye göre dizel motorlu yeni Honda Civic'in 2018 yılında satışa sunulması planlanıyor. Eğer bu bilgi doğruysa ve esas amaç LPG'li atmosferik benzin motor satmak değilse; enjektör imalatlarının iptal edilmiş olmasının bir nedeni de bu olabilir diye düşünüyoruz. Kısacası Honda'nın bu motorlarında emisyon ile alakalı bir sorun olması yeni Civic modelinde satışının gecikmesinin en büyük nedeni olabilir.   Yeni tanıtılan Civic HB modelindeki dizel motor karmaşası   Hatırlanacak olursa yeni Civic modelinin HB kasa tipi geçtiğimiz haftalarda resmi olarak tanıtılmıştı. 1.0lt ve 1.5lt turbo-benzin motorların yanında 1.6lt turbo-dizel motorun da satışa sunulacağı açıklandı ancak motor gücü hakkında herhangi bir bilgi verilmedi. Bu durum kafalarda karışıklığa neden oldu ve diğer motorlar ile ilgili bilgiler kesin olmasına rağmen dizel motor ile ilgili güç verilerinin açıklanmaması gerçekten de ilginç. Aslında diğer nedenler olmasa bu duruma anlam yüklemezdik ancak birçok farklı nedenin yan yana gelmesi dizel motorun gücünün açıklanmamasında bir sorun olduğunu gösteriyor. Bu da yine takipçimizin enjektör konusunda bahsettiği iptalleri doğrular nitelikte gibi görünüyor.      Ayrıca bu durum ilk maddede nedenlerini açıkladığımız atmosferik benzin motor + LPG ile de doğrudan alakalı ve öyle görünüyor ki modelin ve markanın hayranları kadar Honda Türkiye yöneticilerini de şaşırtmış. Dizel motordan umudu kesen ve turbo motorların da LPG ile uyumlu olmaması sonucu bu kararı vermek zorunda kalmış gibi görünen yöneticiler hiç olmazsa fiyatları makul bir seviyede belirleselerdi insanların gözü konuya bu kadar batmazdı diye düşünüyoruz.    Katı Euro 6 Emisyon kuralları   Dizel ve benzin motorlar için Euro 6 standartları Eylül 2015 tarihinde Euro 5 standartları yerine yürürlüğe girdi ve her aracın bu tarih itibariyle belirlenen CO ve NOx seviyelerinin üstüne çıkmaması isteniyor. Dizel motora sahip araçlar için NOx sınırı (Azot oksit gazları) 180 mg/km'den 80 mg/km düşürüldü ki bu da oldukça düşük bir değer. Bu kadar düşük bir veri elde etmek için de aracın EGR ve dizel partikül filtresinin de dahil olduğu egzoz sisteminde önemli ve masraflı değişiklikler yapmak gerekebiliyor.      Her ne kadar VW'in bu konuda başı fena halde belaya girmiş olsa da bu belanın da etkisi ile EURO 6 için daha iyi hazırlandığı Avrupa'da faaliyet gösteren Transport&Environment kuruluşunun yaptığı testlerden net bir şekilde anlaşılıyor. Gerçi bu konuda o kadar çok spekülasyon yapıldı ki kime ve neye inanacağımızı biz de şaşırdık ancak yine de bu testlerdeki sonucun Honda ile de yakından ilgili olduğuna inanıyoruz. Bu test sonucunda ise; VW'e ait dizel motorların Euro 6'ya göre belirlenen NOx değerlerini 160 mg/km ile 2 kat aştığı belirtiliyor ancak işin ilginci tüm testler içinde en temiz değerlerin de VW'e ait olması ile öne çıkıyor.      Markaların normal yol şartlarındaki emisyon değerleri. Sol sütun 80mg/km değerinin kaç kat fazla olduğunu gösteriyor.   Testlerin genelinde bakılınca normal yol şartlarında Euro 6 dizel motora sahip araçların 3'de 2'sinin 80mg/kg değerini 3'e katladığını, Fiat ve Suzuki'nin 15 kat, Renault ve Nissan'ın 14 kat, Opel'in 10kat, Hyundai'nin 8 kat ve Mercedes'in de 6 kat yüksek NOx değerlerine sahip olduğu açıklandı. Honda'nın ise diğer markalardan çok daha iyi olsa da 4 kat ile VW'den 2 kat daha yüksek NOx değerlerine sahip olduğu yukarıdaki tablodan anlaşılabiliyor.    Tabi ki farklı kuruluşların farklı araştırmaları ortaya çıkabilir hatta bu kuruluş bizzat VW markasını bu konuda aklamaya da çalışıyor olabilir ancak VW'in emisyon skandalını ortaya çıkaran dizel motorların büyük bir çoğunluğunun  Euro 5 normlarında olduğunu da hatırlatmakta fayda görüyoruz. Bu tip araştırmalara karşı temkinli olmakta fayda olsa da Honda'nın 4 kat yüksek olan NOx değerinin diğer üreticilere göre çok da abartı olmamasına rağmen Honda yetkililerini fazlasıyla korkuttuğunu düşünüyoruz. İşte bu nedenle enjektör siparişlerini iptal ederek dizel motorun tanıtımını geciktirmiş olabilirler. Büyük bir ihtimalle şu anda Honda Mühendisleri Euro6 emisyon değerlerini sağlayabilecek şekilde çalışmalar yapıyor. Bu da doğal olarak ülkemizi de etkiledi ve dizel yerine atmosferik+LPG motor sunuldu diye düşünüyoruz.    Kaynak: SekizSilindir
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Millet merakla heyecanla dizeli beklerken benzinli fiyatları belli olmuş.
      Yeni Honda Civic fiyatları açıklandı. İşte rakamlar ;
      - Honda Civic 1.6lt atmosferik-benzin 125ps güç 6 ileri manuel
      Premium: 75.450TL
      Premium: 83.640TL (LPG)
      Elegance: 78.700TL
      Elegance: 84.300TL (LPG)
      Executive: 93.550TL (LPG)
      - Honda Civic 1.6lt atmosferik-benzin 125ps güç CVT otomatik
      Premium: 83.640TL (LPG)
      Elegance: 81.000TL
      Elegance: 86.600TL (LPG)
      Executive: 90.250TL
      Executive: 95.850TL (LPG)

       
      Kaynak: Alper Güler
    • katil balina
      Yazan: katil balina
      arkadaşlar bu arabayı ayıp olmasın ama yeni farkettim ve çok hoşuma gitti. önceki crx'i biliyordum ve o da cok hoşuma gidiyordu zamanında ama niyeyse ilgisiz kalmıştım. hatta kendisini civic'in bi modeli zannediyordum ki sanırım farklı şaseler söz konusu!?? (bi hondacı okusa kesin gıcık olur bana:)) 
      neyse efenim dün bu arabayı canlı gördüm ve çok hoşuma gitti. hemen küçük bi araştırma yaptım malum sitede on (sayıyla 10) tane falan ilan var ki fiyatlar bence uygun. 45 bin civarları. ama yine de adam 2009, 2010 mazda6'ları da 50 bin civarları görünce bi fikri şaşmıyor değil ama bilemedim.
      belirtmekte fayda var tabi; şahsen arabayı yalnız kullanan bir kimseyim. en fazla yanımda kız arkadaşım olur ki ya onun ya benim arabayla gideriz gideceğimiz yere. sadece yılın iki ya da dört günü  arabaya annem babam da ihtiyaç duyar, bu kadar.
      özetle fena bi çekim alanına girmiş durumdayım ama ufukta da evlilik var üzerinize afiyet. 
      bilemiyorum altan bilemiyorum
    • EgeG
      Yazan: EgeG
      Son çıkan modellerinde CVT, ZF gibi farklı otomatik şanzımanlar deneyen Honda, 11 ileri 3lü kavrama şanzımanın patentini aldı.Honda, CVT'yi sürüş zevkini negatif etkilemesinden dolayı eleştri aldığı için bırakmak istiyor olabilir. ZF'yi de ön çekerli binek otomobillerde hacim problemi yaşanmasından ötürü CR-V'de kullandığı gibi kullanamıyor.   Özellikle Amerika piyasasında sunduğu CVT şanzımanla,sürüş zevkinden ödün vermesi hakkında eleştriler alan Honda, bu şanzımanla daha verimli ve zevkli bir sürüş sunabilir.
       



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.