Mümin

Mazda'nın Yeni Verimlilik Hedefleri

14.0:1 sıkıştırma oranına sahip benzinli motorları ile dikkat çeken Mazda, bu oranı 18.0:1'e çıkartmayı hedefliyor

 

Avrupa Ar-Ge Şefi Kenichiro Sarutawari'ye göre Mazda benzinli motorlarının verimlilik oranlarını 2020'ye kadar %50 arttırmayı planlıyor.  Benzinli motorların şu anki verimlilik oranları %40'ı buluyor, 5 yıl içerisinde bu %60'a çıkartılacak. Bu verimlilik hedefine ulaşmak için homojen şarj basınçlandırmalı ateşleme teknolojisi (HCCI) geliştiriliyor. Bu sistemde karışım kıvılcım yerine dizel gibi basınçla ateşleniyor. Bu da kompresyon oranını 14.0:1'den 18.0:1'e çıkartmayı ve vuruntuyu önlemek için hassas bir yanma kontrolünü gerektiriyor. Hedef benzinli motorun daha temiz emisyonları ile dizelin verimliliğini biraraya getirmek. Skyactiv verimlilik programının bir parçası olarak Mazda aynı zamanda yakıt enerjisinin %30'unu tüketen, egzoz sisteminde kaybedilen ısıyı azaltmanın yollarını arıyor.

 

Firma 2002 yılında Mazda 6'yı geliştirdiğinden beri verimlilikle ilgili şu anki politikasını oluşturmaya başlamıştı. Mazda 6 bu politikanın ilk nesliyken, CX-5 crossover ise 7. nesil olacak. Ar-Ge Şefi Kenichiro Saruwatari Skyactiv programının ana hedefinin değişmediğini, zaman zaman bir adım ileri götüren yeni teknolojiler ve materyaller eklediklerini belirtiyor.

skyactive.jpg

 

Mazda yakın zamanda Toyota ile ortaklık kurduğunu duyurdu. Bu ortaklık sonucunda Mazda'nın bir plug-in hibrit modeli üretmesi bekleniyor. Ayrıca nenzinli arabaların da kuyudan tekere verimliliği ile elektrikli arabalarla yarışabileceğini ön gören Mazda, Skyactiv 2. nesil motorla ortalama bir model için yaklaşık 80g/km kuyudan tekere CO2 emisyonları hedefliyor. 3. nesil Skyactiv motorları bunu daha da ileri götürebilir. Mazda, kesin bir tarih vermese de 50gr/km kadar düşük ortalama kuyudan tekere CO2 emisyon değerleri uzun dönemde hedeflediğini de belirtiyor. 

mazda_ozan, PAN, Burak ve 1 diğer kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

18.0:1 çok yüksek oran. Eğer bunu yakalar ve motor dayanıklılığını sağlarsa gerçekten bir devrim olur. 

 

Yinede acaba enerjisinin bir kısmında elektrikli araçlara ayırsa mıydı diyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir süredir Mazda yetkililerinin birebir sohbetlerinde dile getirip resmi olarak açıklamaktan çekindikleri konulardan birisiydi. SKYACTIV v2 ve hatta v3 ten bahsettikleri oluyordu, yavaş yavaş detaylar ortaya çıkıyor.

 

Geçtiğimiz günlerde SKYACTIV'e turbo olur mu sorusunu sorduğum zamanlarda yaptığım araştırmalarda da benzer ( benzinli motorun dizel gibi çalıştırılması ) teknikler kullanılabileceğinden bahsedilmişti.

 

Olursa gerçekten devrimsel olur. Tabii güncel SKYACTIV'de kullandığımı 95 oktanda çok sıkıntı yaşanmasa da 18:1 de bu denge korunabilir mi zaman gösterecek.

 

Otto motorlarda verim konusunda hala geliştirilebilecek %60 lık bir alan varken elektrik motorları için kaynak ayırmama konusunda ben de Mazda'dan yanayım. En kötü ihtimal nasıl Toyota Mazda'dan motor alacaksa Mazda'da Toyota'dan alır :)

Mehmet Özdemir ve Mümin bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu HCCI ile sadece Mazda değil, Mercedes ve Hyundai da ciddi ilgileniyorlar. Hatta konseptleri bile var organizasyonlarda reklam için kullandıkları.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Umarım 18 sıkıştırma ile performans konusunda da iyileştirme yaparlar. Mazda'nın daha güçlü motorlara da ihtiyacı var

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

18:1 turbosuz pek mümkün değil gibi ama bakalım skyactive çıkana kadar 14:1 de mümkün değil diyorduk. Heyecanla bekliyoruz.

mazda_ozan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Wovv mükemmel bir oran bu Skyactiv-2 dedikleri bu olsa gerek.. Yakıt ve performans verilerilerini merakla bekliyeceğim..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

18:1 turbosuz pek mümkün değil gibi ama bakalım skyactive çıkana kadar 14:1 de mümkün değil diyorduk. Heyecanla bekliyoruz.

Alışılmışa meydan oku  ^-^

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

18:1 turbosuz pek mümkün değil gibi ama bakalım skyactive çıkana kadar 14:1 de mümkün değil diyorduk. Heyecanla bekliyoruz.

 

Mazda bu yeni teknolojiye 9 milyar dolar yatırdı. iddiaları o ki bu süreç tamamlanınca turbo motor denen ucubelere ihtiyaç kalmayacak.

 

Turbo kadar performanslı, az yakıt harcayan ve üstüne dayanıklı motorlar. Ve bunla uyumlu bir vites ve şaşi. 

 

Vaat büyük ama olursa inanılmaz olur. 

 

Herkes turboya ve neredeyse kullan at motora dönerken. Mazda yine başka bir yol seçiyor. Cesurca mı aptalca mı göreceğiz.

 

Ama bir bahis olsa paramı mazdaya yatırırdım diyim. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dual cycle prensibini mi kullanacaklar ne? 
Günümüzdeki bazı motorlar düşük devirlerde dizel gibi çalışırken yüksek devirlerde otto (benzinli) çevrimi gibi hareket ediyor.

Skyactive de de yanma süresi kısaltılmış, acaba 2. nesilde dizel çevrimine benzeyen karma bir sistem görür müyüz ne?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Fotifoti
      Yazan: Fotifoti
      Bir otomobil ne kadar hafifse, sürüşü de o kadar eğlenceli olur.

      Shigeo Mizuno
      Program Müdürü – Mazda.
      .Kodo tasarım felsefesi ile otomobile yeni bir bakış açısı kazandıran ve ruhunu iade eden Mazda, 2010 yılı ekim ayında duyurduğu konsepti shinari ile açılışı yapmıştı.



      Daha atak, daha hafif, sürüş keyfine odaklı Skyactive teknolojisini barındıran CX-5 2012 , Mazda 2 ise 2014 yılında Japonya'da yılın otomobili seçildiler. Cx-3 ile 2015 ödülünü de aday. Sadece ruhunu harekete geçirmekle kalmayan Mazda, 94 yıllık şirket tarihinde rekor kırarak 1.36 milyar € faaliyet karı elde etti. İçinde bulunduğumuz Avrupa pazarında %28 büyüme elde eden Mazda, sadece Almanya'da %20 büyüyerek 47bin araç sattı.*

      Yönetimini mühendislerin yaptığı tek otomobil firması olan Mazda, dünya devlerine de ilham kaynağı oluyor. Mercedes'in ardından önden çekişli araç üretme sevdasına kapılıp 2 serisi ile hüsrana uğrayan BMW anlaşılan hatasından dönüş yapmış.

      Auto Bild'e açıklamalarda bulunan Finansal İşlemler Yöneticisi Dr. Friedrich Eichiner daha önce 35up mimarisi olarak adlandırılan yeni arkadan itişli CLAR (Cluster Architecture) mimarisinin seri üretime hazır ve gelecek modellerde kullanılacağını bildirdi. Yeni 3,5,6,7 ve x3,x5,x6,x7 modellerinde karşımıza çıkacak CLAR yüksek çekmeli çelik, alimunyum ve karbonfiber karışımı ile daha hafif bir şaşi üretilmesi ile bu şaşinin ortak kullanımına dayanıyor. Bu yönüyle de Mazda'nın gram stratejisi ve skyactive mimarisini çağrıştıran CLAR yeni 5 serisinde 80 kiloluk avantaj sağlayacak.Yıl sonunda x5 ve 3 serisinde göreceğimiz yeni mimari,gelecek sene hibrit 2 serisi ve 7 serisi eDrive'da kullanılacak. **



      Bunlara ek olarak 5 serisinde ilk kez 3 silindirli bir motor kullanılması da gündemde. Giriş seviyesi 518d ‘nin 3 silindirli 150 hp lik bir motorla gelmesi bekleniyor. Beklenilen satışa ulaşamayan 2 serisinin tamamen 4 çeker olarak devam ederek kulvar değiştireceği de bir diğer söylenti. ***


      *http://www.mazda-tr....arllk-bildirdi/

      **http://www.bmwblog.c...future-hybrids/

      ***http://otomobil.habe...ndan-vazgecmedi

      makale yi okumak için buraya tıklayın
    • Evreka
      Yazan: Evreka
      Merhaba arkadaşlar,
       
      Uzmanına veya konudan mağdur olan benim gibi kader arkadaşlarıma 2 önemli sorum olacak. Aracıma 50-60 tl LPG alıyorum 4 led full olarak doluyor ve şehir içinde en fazla 125 km yol yapıyorum ikaz ışığı yanıyor, LPG bitiyor. Bu kesinlikle normal değil farkındayım... Bunun nedenlerini sormuyorum bir sürü nedeni olabilir. Ama özellikler şundan olmazsı kuuvetle muhtemel diyebileceğimiz bir konu varsa onu öğrenmek isterim.
       
      Diğer en önemli sorum ise özellikle 100 km hız ve 3000 4000 bin deviri geçtiğimde içeri çok fazla tüp kokusu geliyor. Ne kadar hassas ve devirli kullanırsam kullanayım engel olamadım. Özellikle ani gaz kesme ve hızlanmalarda geliyor diyebilirim.
       
      Karbüraötrde gaz kesme kelebeinde sorun olabilir henüz baktırmadım. Bunun nedeni benim için önemli bilenlerden ya da tahmini olan arkadaşlardan yardım rica ediyorum.
       
      Bu arada otomatik şanzımandır.
       
       
      Hepiniz sevgiyle sağlıcakla kalın
       
       
       
    • mayday720p
      Yazan: mayday720p
      Arkadaşlar merhaba, kaç zamandır araştırıyorum ama net bir bilgi bulamadım.

      Mazda 3 Skyactive'i hem 16 inç hemde 18 inç jant ile ard arda test sürüşüne tabi tutan arkadaşımız var mı ?

      Konfor olarak bize bir kıyaslama değerlendirme yapabilir mi acaba ?

      Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
    • bykenan07
      Yazan: bykenan07
      mazda 6 konusunda lpg tüketimini pek yazan yok sakıncası yoksa bende buradan paylaşayım
       
      Bu arada bujileri Burak beyden aldığım orjinal bujilari ile 1000 km önce falan değiştirdim performans arttı ve son ölçümlerde yakıtında düştünü gördüm
      ..
      Geçen hafta antalyadan izmire gittim geldim. düzler çamından çıktıktan sonra fulledim depoyu 2,35 civarı idi litre fiyatı. depo 34 litre lpg aldı cc açık 115 km sabit hızda, Klima 24'C de sürekli açık 4 kişi...
      420 km de benzine geçti ve hızı 90 a düşürüp tekrar lpg ye alıp 20 km de daha gittim ve yine benzine geçti araç toplam lpg ile  420+20: 440 km gitti, 100 km de 7,8 litre gibi bi tüketim gerçekleştirdim.
      100 km de 7,8*2.35 : 18,3 tl yaktık oda kmde 184 kuruş değerini gördüm şaka gibi ama gerçek...
       
      Dönüşte otobanda shell de fulledim yine odabanda haliyle biraz daha hızlı olduğumuz yine cc açık 130  aralığında 400 km de benzine geçti.
      100 km de 8,5 litre yaktık.
      8,5*2.45 : 20.82 tl lik tüketimiz oldu.
       
      odabanda birde küçük bi hız testimiz oldu() aracı zorlamadan 210u  gördüm araba daha kesiciye girmemişti, fakat karşı şeritten gelen ford connectin refüje çarpıp takla atması sonucuo (Allah tan ölen olmadı) panik ile yavaşladım ve durdum bi daha deneyemedim daha fazla hız görebilrmiydim bilmiyorum.
       
      Bu arada araç manuel 2002 mazda 6 ilk üretim 2003 model yani
      şu anda 315.00 km de 80.000 km oldu lpg takılalı zavoli kit mevcut maşallah de nazar değmesin
      Yazın Bujiler değiştiğinde kompresyon testi yapıldı 128 gibiydi yanlış hatırlamıyo isem.
      bi 80.000 daha gider diye düşünüyorum sübap sıkıntısı yaşamadan
      3800 devirde benzine geçecek şekilde ayarlandı..
      1. nesil M6 lıların motoru makyajlı kasanın 6 ileri motoruna  göre daha dayanıklı gibi sanki lpg ye yada benim canım öyle istiyo
       
      şehir içi tüketimi merak edenlerde olabilir. antalya merkezde oturmadığım için bizim burada Işık falan yok birde pek fazla kullanmıyorum. gittiğim yerlerde 15 km civarında, size kıyasla sağlıklı bi değer yazamam. yinede ordalama 33 litre lpg ile duruma göre  320 km civarında gidiyor.bu arada  kışın 400 m de falan lpg ye geçiyor . kullandığım Lpg İpragaz.
       
      kısaca şehir içi  320 km de 33 litre Lpg+ 2 litre ye yakın benzin yakıyor.
      Güncel fiyatlardan
      100 km de 10,5 lt lpg* 2,35: 24,67
      100 km de 0,6 lt benzin*4,65: 3,0
      Şehir içi 100km de 28 kuruş
       
       
       
      bir arkadaşımda aynı ortak motora sahip  2003 mondeo var oda 350.000 km de 200.000 kmde lpg takıldı hala kullanıyor subap sıkıntısı yaşamadı.


Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.