Jump to content

Mazda'nın Yeni Verimlilik Hedefleri


Mümin
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

14.0:1 sıkıştırma oranına sahip benzinli motorları ile dikkat çeken Mazda, bu oranı 18.0:1'e çıkartmayı hedefliyor

 

Avrupa Ar-Ge Şefi Kenichiro Sarutawari'ye göre Mazda benzinli motorlarının verimlilik oranlarını 2020'ye kadar %50 arttırmayı planlıyor.  Benzinli motorların şu anki verimlilik oranları %40'ı buluyor, 5 yıl içerisinde bu %60'a çıkartılacak. Bu verimlilik hedefine ulaşmak için homojen şarj basınçlandırmalı ateşleme teknolojisi (HCCI) geliştiriliyor. Bu sistemde karışım kıvılcım yerine dizel gibi basınçla ateşleniyor. Bu da kompresyon oranını 14.0:1'den 18.0:1'e çıkartmayı ve vuruntuyu önlemek için hassas bir yanma kontrolünü gerektiriyor. Hedef benzinli motorun daha temiz emisyonları ile dizelin verimliliğini biraraya getirmek. Skyactiv verimlilik programının bir parçası olarak Mazda aynı zamanda yakıt enerjisinin %30'unu tüketen, egzoz sisteminde kaybedilen ısıyı azaltmanın yollarını arıyor.

 

Firma 2002 yılında Mazda 6'yı geliştirdiğinden beri verimlilikle ilgili şu anki politikasını oluşturmaya başlamıştı. Mazda 6 bu politikanın ilk nesliyken, CX-5 crossover ise 7. nesil olacak. Ar-Ge Şefi Kenichiro Saruwatari Skyactiv programının ana hedefinin değişmediğini, zaman zaman bir adım ileri götüren yeni teknolojiler ve materyaller eklediklerini belirtiyor.

skyactive.jpg

 

Mazda yakın zamanda Toyota ile ortaklık kurduğunu duyurdu. Bu ortaklık sonucunda Mazda'nın bir plug-in hibrit modeli üretmesi bekleniyor. Ayrıca nenzinli arabaların da kuyudan tekere verimliliği ile elektrikli arabalarla yarışabileceğini ön gören Mazda, Skyactiv 2. nesil motorla ortalama bir model için yaklaşık 80g/km kuyudan tekere CO2 emisyonları hedefliyor. 3. nesil Skyactiv motorları bunu daha da ileri götürebilir. Mazda, kesin bir tarih vermese de 50gr/km kadar düşük ortalama kuyudan tekere CO2 emisyon değerleri uzun dönemde hedeflediğini de belirtiyor. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

18.0:1 çok yüksek oran. Eğer bunu yakalar ve motor dayanıklılığını sağlarsa gerçekten bir devrim olur. 

 

Yinede acaba enerjisinin bir kısmında elektrikli araçlara ayırsa mıydı diyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir süredir Mazda yetkililerinin birebir sohbetlerinde dile getirip resmi olarak açıklamaktan çekindikleri konulardan birisiydi. SKYACTIV v2 ve hatta v3 ten bahsettikleri oluyordu, yavaş yavaş detaylar ortaya çıkıyor.

 

Geçtiğimiz günlerde SKYACTIV'e turbo olur mu sorusunu sorduğum zamanlarda yaptığım araştırmalarda da benzer ( benzinli motorun dizel gibi çalıştırılması ) teknikler kullanılabileceğinden bahsedilmişti.

 

Olursa gerçekten devrimsel olur. Tabii güncel SKYACTIV'de kullandığımı 95 oktanda çok sıkıntı yaşanmasa da 18:1 de bu denge korunabilir mi zaman gösterecek.

 

Otto motorlarda verim konusunda hala geliştirilebilecek %60 lık bir alan varken elektrik motorları için kaynak ayırmama konusunda ben de Mazda'dan yanayım. En kötü ihtimal nasıl Toyota Mazda'dan motor alacaksa Mazda'da Toyota'dan alır :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu HCCI ile sadece Mazda değil, Mercedes ve Hyundai da ciddi ilgileniyorlar. Hatta konseptleri bile var organizasyonlarda reklam için kullandıkları.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Wovv mükemmel bir oran bu Skyactiv-2 dedikleri bu olsa gerek.. Yakıt ve performans verilerilerini merakla bekliyeceğim..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

18:1 turbosuz pek mümkün değil gibi ama bakalım skyactive çıkana kadar 14:1 de mümkün değil diyorduk. Heyecanla bekliyoruz.

Alışılmışa meydan oku  ^-^

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

18:1 turbosuz pek mümkün değil gibi ama bakalım skyactive çıkana kadar 14:1 de mümkün değil diyorduk. Heyecanla bekliyoruz.

 

Mazda bu yeni teknolojiye 9 milyar dolar yatırdı. iddiaları o ki bu süreç tamamlanınca turbo motor denen ucubelere ihtiyaç kalmayacak.

 

Turbo kadar performanslı, az yakıt harcayan ve üstüne dayanıklı motorlar. Ve bunla uyumlu bir vites ve şaşi. 

 

Vaat büyük ama olursa inanılmaz olur. 

 

Herkes turboya ve neredeyse kullan at motora dönerken. Mazda yine başka bir yol seçiyor. Cesurca mı aptalca mı göreceğiz.

 

Ama bir bahis olsa paramı mazdaya yatırırdım diyim. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dual cycle prensibini mi kullanacaklar ne? 
Günümüzdeki bazı motorlar düşük devirlerde dizel gibi çalışırken yüksek devirlerde otto (benzinli) çevrimi gibi hareket ediyor.

Skyactive de de yanma süresi kısaltılmış, acaba 2. nesilde dizel çevrimine benzeyen karma bir sistem görür müyüz ne?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Burak
      Yazan: Burak
      Mazda3 ne kadar yakar ?
      Aracın yaktığı benzin miktarı tamamen kullanıma bağlı olmakla birlikte aşağıdaki değerler kullanıcıların günlük hayatlarında karşılaştığı ortalama değerlerdir
      Manuel , Şehiriçi :
      Manuel , Şehirdışı :
      Manuel , Ortalama : ~ 8 Lt/100km
      Otomatik , Şehiriçi : ~ 9.5 - 10 Lt/100km
      Otomatik , Şehirdışı : ~ 7.0 Lt/100km
      Otomatik , Ortalama : ~ 8.5 Lt/100km
      Yukarıdaki rakamlardan çok daha düşük değer elde eden bir üyemizin izlenim ve notları için;
      - Mazda3 sedan otomatik vites kullandığım araç, yakıt tüketimi ortalama 7.6 gözüksede  katalogda, bu değeri yakalayamadım hiç zira dur kalk trafikte 10 lt ye kadar çıkıyor ortalama bunun haricinde akıcı trafikte bu deger 8.5 lt ye kadar düşüyor eğer ani hızlanma yapılmazsa ( Uyumsuzelement )
      - Aracım 2500km de Şu anda yol bilgisayarımda gözüken yakıt değeri 9.6lt tabi bunun şehir içi hep kısa mesafelerde kullanılan bir aracın değeri olduğunu göz önünde bulundurmak lazım. ( -Aydın- )

      Mazda3 LPG de ne kadar yakar ?
      Manuel , Şehiriçi :
      Manuel , Şehirdışı :
      Manuel , Ortalama
      Otomatik , Şehiriçi : ~11 Lt/100km  ( km de kaç TL yakar ?  11 x 1,54 ( 21.5.09 da LPG nin litre fiyatı)  / 100 = ~ 17 kuruş )
      Otomatik , Şehirdışı : ~8 Lt/100km
      Otomatik , Ortalama :~9 Lt/100km
      Mazda3'ün motor performansı nasıldır ?
      -Motor performansı zayıf görünüyor özellikle ilk kalkışlarda çünkü araba bütün muadillerinden ağır, buna karşılık hızlandıktan sonra çok yüklü değilse benim için tatmin edici... ( Selman )
      Mazda3'ün avantajları ve dezavantajları :
      -Ben aldığım zaman o fiyata alınabilecek en donanımlı arabaydı, halen de çok memnunum bu tercihimden, keşke şunu alsaydım demedim hiç, sadece otomatik almadığıma pişmanım hanım ve çocuğun rahat kullanabilmesi açısından.... ( Selman )
      -Aracım Touring versiyonu ve donanım olarak rakiplerine göre çok fazla tatmin edici. Aracın kullanımı olsun konforu olsun her yönüyle çok memnunum. ( - Aydın- )
      Bilinen sorunları :
      -Bilinen sorunu yok, ilk yıldan sonra hepsi halledildi... ( Selman )
      İpuçları
      Mazda3 Bakım maaliyetleri
      Mazda3'ün bakım maaliyetlerini de aşağıdaki bölümde kullanıcıların verdiği detaylı bilgiler ile görebilirsiniz. Yalnız unutulmamalıdır ki bu verilen değerler bilgi amaçlıdır ve bakım tarihinde geçerli fiyatlardır. Bazı durumlarda servislerin düzenlediği kampanyalı fiyatlar olabilir ama yine de fikir vereceğini düşünmekteyiz
      Mazda3 - Forum
    • Fotifoti
      Yazan: Fotifoti
      Bir otomobil ne kadar hafifse, sürüşü de o kadar eğlenceli olur.
      Shigeo Mizuno
      Program Müdürü – Mazda.
      .Kodo tasarım felsefesi ile otomobile yeni bir bakış açısı kazandıran ve ruhunu iade eden Mazda, 2010 yılı ekim ayında duyurduğu konsepti shinari ile açılışı yapmıştı.

      Daha atak, daha hafif, sürüş keyfine odaklı Skyactive teknolojisini barındıran CX-5 2012 , Mazda 2 ise 2014 yılında Japonya'da yılın otomobili seçildiler. Cx-3 ile 2015 ödülünü de aday. Sadece ruhunu harekete geçirmekle kalmayan Mazda, 94 yıllık şirket tarihinde rekor kırarak 1.36 milyar € faaliyet karı elde etti. İçinde bulunduğumuz Avrupa pazarında %28 büyüme elde eden Mazda, sadece Almanya'da %20 büyüyerek 47bin araç sattı.*
      Yönetimini mühendislerin yaptığı tek otomobil firması olan Mazda, dünya devlerine de ilham kaynağı oluyor. Mercedes'in ardından önden çekişli araç üretme sevdasına kapılıp 2 serisi ile hüsrana uğrayan BMW anlaşılan hatasından dönüş yapmış.
      Auto Bild'e açıklamalarda bulunan Finansal İşlemler Yöneticisi Dr. Friedrich Eichiner daha önce 35up mimarisi olarak adlandırılan yeni arkadan itişli CLAR (Cluster Architecture) mimarisinin seri üretime hazır ve gelecek modellerde kullanılacağını bildirdi. Yeni 3,5,6,7 ve x3,x5,x6,x7 modellerinde karşımıza çıkacak CLAR yüksek çekmeli çelik, alimunyum ve karbonfiber karışımı ile daha hafif bir şaşi üretilmesi ile bu şaşinin ortak kullanımına dayanıyor. Bu yönüyle de Mazda'nın gram stratejisi ve skyactive mimarisini çağrıştıran CLAR yeni 5 serisinde 80 kiloluk avantaj sağlayacak.Yıl sonunda x5 ve 3 serisinde göreceğimiz yeni mimari,gelecek sene hibrit 2 serisi ve 7 serisi eDrive'da kullanılacak. **

      Bunlara ek olarak 5 serisinde ilk kez 3 silindirli bir motor kullanılması da gündemde. Giriş seviyesi 518d ‘nin 3 silindirli 150 hp lik bir motorla gelmesi bekleniyor. Beklenilen satışa ulaşamayan 2 serisinin tamamen 4 çeker olarak devam ederek kulvar değiştireceği de bir diğer söylenti. ***
      *http://www.mazda-tr....arllk-bildirdi/
      **http://www.bmwblog.c...future-hybrids/
      ***http://otomobil.habe...ndan-vazgecmedi
    • Evreka
      Yazan: Evreka
      Merhaba arkadaşlar,
       
      Uzmanına veya konudan mağdur olan benim gibi kader arkadaşlarıma 2 önemli sorum olacak. Aracıma 50-60 tl LPG alıyorum 4 led full olarak doluyor ve şehir içinde en fazla 125 km yol yapıyorum ikaz ışığı yanıyor, LPG bitiyor. Bu kesinlikle normal değil farkındayım... Bunun nedenlerini sormuyorum bir sürü nedeni olabilir. Ama özellikler şundan olmazsı kuuvetle muhtemel diyebileceğimiz bir konu varsa onu öğrenmek isterim.
       
      Diğer en önemli sorum ise özellikle 100 km hız ve 3000 4000 bin deviri geçtiğimde içeri çok fazla tüp kokusu geliyor. Ne kadar hassas ve devirli kullanırsam kullanayım engel olamadım. Özellikle ani gaz kesme ve hızlanmalarda geliyor diyebilirim.
       
      Karbüraötrde gaz kesme kelebeinde sorun olabilir henüz baktırmadım. Bunun nedeni benim için önemli bilenlerden ya da tahmini olan arkadaşlardan yardım rica ediyorum.
       
      Bu arada otomatik şanzımandır.
       
       
      Hepiniz sevgiyle sağlıcakla kalın
       
       
       
    • mayday720p
      Yazan: mayday720p
      Arkadaşlar merhaba, kaç zamandır araştırıyorum ama net bir bilgi bulamadım.

      Mazda 3 Skyactive'i hem 16 inç hemde 18 inç jant ile ard arda test sürüşüne tabi tutan arkadaşımız var mı ?

      Konfor olarak bize bir kıyaslama değerlendirme yapabilir mi acaba ?

      Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
×
×
  • Yeni Oluştur...