Mümin

Civic
2016 Honda Civic Sedan 1.6 Dizel Otomatik İle Geliyor

Bu konuda 52 ileti var
2016-honda-civic-sedan-16-dizel-otomatik

 

2016 yılında yollara çıkacak yeni Honda Civic Sedan 1.6 litrelik dizel motor ve otomatik şanzıman birlikteliğine sahip olacak.

 

Ülkemizde kompakt sedan pazarında ilgi gören modellerden biri olan Honda Civic Sedanı'ın yeni nesli ilk olarak Amerika versiyonu ile önümüzdeki günlerde ortaya çıkacak. Japon üreticinin Gebze Şekerpınar'da yer alan tesislerinde üretilecek olan 2016 Civic Sedan'ın Avrupa versiyonu ise Honda'nın yeni EarthDreams motor yelpazesine sahip olması ile güncel versiyonun rakipleri karşısındaki zaaflarını kapatacak.

 

Markanın geliştirdiği ve CR-V modelinde 120 hp ve 160 hp alternatifleriyle yer verdiği 1.6 litre 4 silindirli i-DTEC dizel motorlar, yeni Civic Sedan'ın en önemli kozlarından biri olacak. Araçla ilgili olarak ilk gelen bilgilere göre 1.6 litrelik dizel yeni Civic Sedan'da 120 hp'lik güç çıkışı ile yer alacak. Otomatik şanzımana artan ilgiye de kayıtsız kalmayacak olan Honda Türkiye, 2016 Civic Sedan 1.6 dizelde, yeni CR-V'de de görev yapan ZF kaynaklı 9 kademeli otomatik şanzımana yer verecek.

 

 

Aracın benzinli cephesinde ise 1.5 litrelik yeni Vtec turbo ünite yer alacak. Markanın geliştireceği 1.0 litrelik turbo benzinli ise Civic Sedan'da yer alamayacak, ilk olarak yeni Jazz'ın gövdesi altında sunulacak.

  • 2285830264-yeni-2016-honda-civic-sedan-3
  • 2285217332-yeni-2016-honda-civic-sedan-3
  • 2285823660-yeni-2016-honda-civic-sedan-3
  • 2285210728-yeni-2016-honda-civic-sedan-3
  • 2285454949-yeni-2016-honda-civic-sedan-3

 

Kaynak : http://www.ototeknikveri.com/haber/5044/2016-honda-civic-sedan-16-dizel-otomatik-ile-geliyor-ozel-haber

M.E.G, Burak, abdullah ve 1 diğer kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu resimler gerçek ise ön iyi de arka hiç olmamış. O ne öyle tempra gibi.. Dizel işini bakalım becerebilecekler mi oda ayrı bir merak konusu. Şanzımanı hakkında bilgim olmadığı için yorum yapmayacağım. 1.5 Turbo motor ise güzel bir alternatif olacaktır. Şahsen ben Mazda da düşük hacimli motor ve turboyu bir arada görmek istiyorum. Tamam uzun ömürlü olmuyor motor çok ama gitsin şu araçlar biraz artık. 500 000 yapmasın 400 000 km yapsın. Ama biraz gücü hissedelim. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

3D çizimler çok marjinal, o şekilde üreteceklerini sanmıyorum..

Ilgaz-p ve revivo73 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Araba vergilerini motor hacmine göre değil beygir gücüne göre belirleseler ve bu turbo belasından kurtulsak 3.000 cc atmosferik 300 beygirlik arabalara binsek.

mersinden_ersin bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Araba vergilerini motor hacmine göre değil beygir gücüne göre belirleseler ve bu turbo belasından kurtulsak 3.000 cc atmosferik 300 beygirlik arabalara binsek.

 

Bu sefer de 120 130 bg üstüne deli gibi vergi bindirirler :) Emisyon vergi muhabbetinde de yine turbo ön planda. Dizel turbosuz olmaz ama arkadan itiş, bol devir çeviren güzelinden bir atmosferik hayalimdir :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Honda ne yapsa türkiyede satar bence mevcut kasaya 1.6 dizel otomatik ile baya bir ilgi görür yeni kasayı hemen tr ye gelmez diye düşünüyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Honda ne yapsa türkiyede satar bence mevcut kasaya 1.6 dizel otomatik ile baya bir ilgi görür yeni kasayı hemen tr ye gelmez diye düşünüyorum

Aslında tam tersi olacak. 1.6 dizel sadece Türkiye'de üretilecekmiş. bu sebeple ilk biz sahip olma şansına sahip olabiliriz.

 

http://otomobil.mynet.com/yeni-modeller/yeni-civic-sedan-16-dizelle-geliyor-443

Ilgaz-p bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güncel yeni bilgiler

 

1662216160776814532-700x357.jpg

Amerika’da sıcak hava testleri devam eden 2017 Honda Civic Sedan prototipleri casus fotoğrafçılardan kaçamadı.

10. nesil Honda Civic, belirgin farklılıklar gösteren gövde tasarımıyla ve selefinden çok farklı bir çizgiyle üst segmente göz kırpacak. Nisan ayında dikkaç çekici bir konsept araçla 10. nesil Civic’in ipuçlarını gösteren Japon üretici daha sonra patent fotoğraflarıyla yakalanmıştı.

(Concept video su )

(Patent fotoğrafları)

18401322341766060595-345x206.jpg5935948611421436997-342x206.jpg

Bu sefer ise USDM olarak bilinen Amerikada satılacak olan versiyonu görülen model, eğimli tavan çizgisiyle premium olmayan kompakt sedan sınıfındaki rakiplerine karşı şık bir görünümle darbe vuracak gibi görünüyor. Konseptteki kadar agresif bir tasarıma sahip olmayacağından neredeyse herkes emin olsa da, tamamen kamuflajlı gövdeden görebildiğimiz kadarıyla yeni Civic, rekabeti elinden bırakmayacak gibi görünüyor. Opsiyonel olarak sunulacak LED aydınlatmalı ön farlar ve bagaj kapağına uzanan bumerang şekilli arka stoplar da bunu kanıtlar nitelikte.

 

Kabine geçtiğimizde aracın Japon markanın gelenek haline getirdiği çift ekranlı konsol tasarımına sahip olmadığını görüyoruz. Honda’nın geleneksel dizilime geri dönmesinin aracın daha geniş bir müşteri kitlesine ulaşmasına katkıda bulunacağı düşünülüyor. Bütün opsiyonları üzerinde taşıdığı düşünülen prototip araç, deri döşeme ve ısıtmalı arka koltuklara sahip. Ayrıca kabinin daha geniş olduğu ve arka diz mesafesinin arttığı görülüyor. Genel olarak arttığı söylenen malzeme kalitesinin fiyat üzerinde çok büyük bir etki yapmamasını umuyoruz.

 

Küresel bir model olarak tanımlanan yepyeni Honda Civic sedan, sonbahar aylarında Amerika’da tanıtılacak ve coupe versiyonu onu takip edecek. Bu iki gövde tipi Kuzey Amerika’da geliştirilirken Avrupa’ya bağlı hatchback versiyonu İngiltere’de tasarlanıyor. Tüm gövde tipleriyle yenilenen Civic’in 2017 yılında piyasaya sürüleceği söyleniyor.

Tüm modeller yeni 1.5 litrelik direkt enjeksiyonlu turbo motor ve 6 ileri kısa aralıklı şanzıman ile gelecek. CVT seçeneği de yenilikten nasibini alacak. Honda sunacağı diğer motor seçeneğinin bilgilerini gizli tutmakta ısrarcı. Asyalı üretici, geleneksel motorların tüm müşteriler için yeterince ekonomik olacağını düşündüğünden Civic Hybrid ve Civic CNG modellerinin üretimine son vermeyi planlıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yeni Civic HB görselleri de dolaşmaya başladı ,işte haberin detayları beyler bayanlar

 

yeni-2017-honda-civic-hb-tasarimi-ile-di

 

10. nesil Civic 2017'de çıkacak ve son 10 yılın aksine Ford Focus ve Volkswagen Golf'ü rekabette geri bırakmaya çalışacak. Daha verimli, daha geniş ve piyasada lider konumdaki güvenlik teknolojileri ile donatılacak araç İngiltere'de üretilecek. Firma Civic üretimi için Swindon'daki fabrikasına 200 milyon sterlin'den fazla yatırım yaptı. CR-V üretimi ise Kanada, Ontario'ya taşınıyor. Böylece Swindon yeni Civic otomobillerin üretim merkezi haline gelecek. Avrupa ve diğer en önemli piyasalar için üretim burada yapılacak.

 

ae-honda-civic-bw.jpg

 

Fotoğraflardan otomobilin nasıl görüneceğine dair fikir edinebiliyoruz. Yeni stil şu ankinden çok daha şık ve derli toplu. Honda yeni Civic'in görünümü ile ilgili en önemli ipuçlarını Nisan ayındaki New York Motor Show'da vermişti. Civic konsepti iki kapılı bir coupé olarak tasarlanmıştı ve ABD gibi piyasalara yönelik tanıtım ilgi yaratırken, Avrupa'ya yönelik beş kapılı Mk10'un nasıl görüneceğine dair de işaretler veriyordu. Agresif bir stile sahip ön kısım şık farlar ve vurgulanmış Honda logosu ile dikkat çekiyor. Tavan çizgisinin coupé tarzı olması, özgün arka lambalarla dikkat çeken arka kısmın kısa ve kalın olması bekleniyor.

 

 

İç kabinde ortada yer alan geniş dokunmatik ekran önceki bölünmüş ekran karışıklığını ortadan kaldırıyor. Buna rağmen bazı kontrol düğmelerine yine yer verilecek. Kabinin özellikle arka kısmı daha geniş olacak.

 

Araç sedan ve coupé modellere imkan veren yeni bir platform üzerinde inşa edilecek (İngiltere haricinde). Agresif bir Tourer station modelin 2018'de, yeni bir Type R modelinin de 350 hp çıkış gücü ile hemen arkasından çıkması bekleniyor.

 

honda-civic-mule-002.jpg

 

Geliştirme sürüşlerinde fotoğraflanan yeni Civic test araçları stil ile ilgili ipuçları verse de daha çok güç aktarım mekanizmalarını test etme vazifesi görüyor. Yeni Civic'te Honda'nın (HR-V'de de kullanılan) yeni 1.5 litre i-VTEC benzinli motorunun ve İngiltere'de üretilen 1.6 litre dizel motorunun yer alması bekleniyor. Bunların yanı sıra 6 kademe manuel ya da CVT vitesler sunulacak, 9 kademeli otomatik şanzıman da ihtimaller arasında. 

 

Daha büyük bir 2.0 litre turbo benzinli motor şimdiki 1.8'in yerini alabilir ve bir sonraki Type R'ın temelini oluşturabilir. Civic 2017'de piyasaya çıktığında fiyatının şu anki model ile benzer fiyatlara sahip olması bekleniyor.

İlhan ve Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Honda'nın 16 Eylül'de tanıtacağı yeni kasa 2016 Civic Sedan modeli, ilk kez canlı olarak görüntülendi.

 

2016-honda-civic-sedan-16-eylulde.jpg

 

Honda'nın 16 Eylül tarihinde resmi olarak Amerikan versiyonunu tanıtacağı yeni Civic Sedan, ilk kez canlı olarak Ann Arbor, Michigan'da görüntülendi. 2015 New York Uluslararası Otomobil Fuarı'nda segilenen Civic Konseptine ve daha önce ortaya çıkan patent çizimlerine paralel bir tasarıma sahip olduğu görülen yeni Civic Sedan, özgün çizgileri ile güncel modelden oldukça iddialı bir görünüme sahip. Full led farları, farların üzerine doğru ilerleyen krom ızgarası, bumerang şekilli arka farları, geriye doğru yükselen omuz çizgisinin yanında alçalan tavanı ile dikkat çeken yeni Civic Sedan, Amerika'da yeni jenerasyon 1.5 litrelik turbo benzinli motor ile birlikte tanıtılacak. Ülkemizde üretilecek Avrupa versiyonu ise ilerleyen günlerde tanıtılacak olan yeni Civic Sedan'da 1.6 litrelik dizel motor ve otomatik şanzıman alternatifi de bulunacak. 

 

2493887650-2016-honda-civic-sedan-ilk-re

 

2493802291-2016-honda-civic-sedan-ilk-re

Mehmet Özdemir ve moretimetokill bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tip olarak şükür güzel bir araç yaptı. Resimlerde kalıplı duruyor ve ülkenimizde eski satış adetlerini yakalar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Canlı olarak görünen fotoğrafları da var mı. Bu resimler dijital. Ben pek beğenemedim açıkcası.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tanıtım videosu.

 

 

mazda pilotu bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güzel tasarım ben beğendim bu araç alınır. Ben kolay kolay araç beğenmeyen biri olarak civic çağ atlamış :)  Bu araç bu şekilde gelirse piyasayı alt üst eder gibime geliyor. çünkü zf şanzuman kendini kanıtlamış BMW ninde kullandığı sorunsuz bir sistem. Dizel otomatk civic fiyatı ne olur acaba çok merak ediyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güzel tasarım ben beğendim bu araç alınır. Ben kolay kolay araç beğenmeyen biri olarak civic çağ atlamış :)  Bu araç bu şekilde gelirse piyasayı alt üst eder gibime geliyor. çünkü zf şanzıman kendini kanıtlamış BMW ninde kullandığı sorunsuz bi sistem. Dizel otomatk civic fiyatı ne olur acaba çok merak ediyorum

 

Ali'cim Civic çirkinde olsa kötüde olsa. Honda bir şekilde satıyor kardeşim. Aracın boyutlarını bilmiyorum ama. Görünüm olarak bana böyle "D" segmenti boyutlarında bir otomobil gibi gözüktü. Tabi bu fotoğraflar ve video aldatıyor olabilir. 

 

Canlı gözle görmek ve kullanmak lazım derim. Motor performansının iyi olacağından eminim. Ama sürüş dinamikliği, konforu, yol tutuşuna bakmak lazım.

 

Bu arada otomobilde ilk tuhaf bulduğum şey. Yan sinyal lambaları..Tam olarak çamurlukla, tamponun birleştiği yere koymuşlar. Ulan bir otomobilde en çok sürtülen yer orası..Her sürttüğünde hoop sinyalide değiştir. :D

Ali bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi onu hiç düşünmemiştim:D . Adamlar para kazacak ekstra sinyal lambasıyla :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arka far tasarımı hariç gayet güzel olmus,,honda+zf sanzuman+dizel+otomatik

honda'da avantajın b.kunu çıkartmıs artık :2funny:  :2funny:  :2funny:  :2funny:

70-95bin arası fiyatla satılır tahminim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende yeni Civic'i çok beğendim. TEbrik ederiz Hondayı. Yeni far sistemi, 1.6 dizel 120hp 300tork ve de 9 ileri otm şanzumandan bahsediliyor. Bunlarla bu araç çok çok iyi bi kombinasyon. Mutlaka hafiflemiştir gövde. Arka koltuk ısıtmaları da gördüm. Donanım olarak da ağzına kadar dolu belliki. Bu araç alınır.

 

Ama tabiki Dizel full paket+otm. Civic en fiyatı en az 90bin lira gelir. Focusu geçeceği kesin. Hakkıdır da :D

ATAK_T-129 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Yeni Honda Civic Type R prototipi Paris Otomobil Fuarında tanıtıldı. Prototip geniş ve agresif tamponları, genişletilmiş tekerlek bombeleri ve dramatik arka kanada sahip.
       

      Yeni Honda Civic Type R prototipi 2016 Paris Otomobil Fuarı'nda 29 Eylül’den itibaren sergilenmeye başladı. Paris’teki prototip ile 2017’de çıkacak yeni nesil Civic Type R modelinin stili hakkında tatmin edici şekilde fikir edinilebiliyor. Yeni Civic hatchback modelinin alçak ve geniş boyutları temel alınarak geliştirilen Type R prototipi kaslı kaporta stili ve aerodinamik performansı geliştiren modifikasyonları ile dikkat çekiyor. Dış cephe fuara özel olarak yansımalı, ince taneli ve fırçalanmış alüminyum efektli finiş ile kaplanmış. Ön kısımda agresif tampon kanatlı karbon fiber ayırıcı ile ve sportif kırmızı aksan çizgisi ile vurgulanmış. Panjurlu ilave hava kanalları tamponu daha da geniş gösteriyor, tel örgü kapaklar oyuntulu hava girişlerini örtüyor.
       
      Honda’nın tüm Type R modellerini süsleyen meşhur kırmızı “H” logosu artık yeni bir hava girişinin üzerinde, otomobilin burnunda yer alıyor. Kaputun üzerinde de ortaya yerleştirilmiş ikizkenar yamuk şeklinde bir hava girişi var. LED farlarda buzlanmış lensler, sinyal lambaları ve yan tekrarlayıcılar (LED repeater) Type R prototipinin agresif karakterini yansıtıyor.

      Karbon fiber yan etekler aks aralığı boyunca 20 inç piyano siyah renkte ve kırmızı aksanlı alaşım tekerlekler ile 245 tabanlı yüksek performans lastikleri arasında uzanıyor. Genişletilmiş tekerlek bombeleri yeni tekerleklere ev sahipliği yapıyor.
       
      Sağlam bir karbon fiber difüzör geniş arka tamponun altından geçiyor, arka tampon ise üçü de tam fonksiyonel durumdaki egzoz borularını çerçeveliyor. Ortadaki egzoz borusu çap olarak daha küçük ve parlak metalik kırmızı renkte. Çatının bitiminde yer alan arka kanat dramatik ve görsel olarak etkileyici.
       
      Yeni nesil Civic Type R’ın mühendisliği, Civic ailesinin diğer üyeleri ile aynı geliştirme programı içerisinde yapılmış. Model gelecek yıl üretim versiyonu ile tanıtılacak. Modelin üretimi Honda’nın İngiltere Swindon fabrikasında yapılacak. Satışların ise 2017’nin ikinci yarısında başlaması bekleniyor.

      Type R bu fabrikadan dünya piyasalarına ihraç edilecek. Honda Type R ilk kez Kuzey Amerika’da da satılacak.
       
      Kaynak
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Çok uzun zamandır benimde merak ve takip edip, bekleyip, sürekli araştırdığım bir konu. Bu konuda bir takım araştırmalar ve yorumlar yapılmış sizlerle paylaşmak istedim.   Alıntıdır   Otomotiv sektörü ile ilgisi olsun olmasın neredeyse herkesin haberdar olduğu dizel skandalı VW Grubu'nun başına ciddi miktarda bela oldu ve bu durumun tüm dünya çapında markaya maliyetinin 100 milyar doları bulabileceği belirtiliyor. Ayrıca şu anda sorunların devam ettiği hiçbir ülkede çözüme de tam ulaşılabilmiş değil. Ancak öyle görünüyor ki bu durum sadece VW ile kalmayacak ve tüm markalara da sıçrayacak. Yaşadığımız son gelişmeler ise Honda'nın da dizel emisyonu konusunda sıkıntıları olduğunu gösteriyor.    Geçtiğimiz günlerde yaptığımız bir yeni Honda Civic haberinde, Türkiye'de çeşitli markalara dizel enjektörü, pompa ve valf üreten yabancı bir bir fabrikada çalışan bir takipçimiz; Honda'nın bir süre önce kendilerine dizel enjektörü için numune parçalar ürettirip, testler yaptırdığını, belli bir tarih vererek de seri üretime geçileceğini belirttiğini ancak üretim tarihi gelmeden hemen önce motorlardaki emisyon sorununu öne sürerek üretimi iptal ettirdiğinden bahsetti.    Açıkçası normal bir zaman olsa takipçimize teşekkür eder ve bu tip bir haberi aldatmak için bile herhangi birinin verebileceğini düşünerek oldukça temkinli yaklaşırdık. Temkini elden bırakmasak da takipçimizin bu haberini doğrulayan bazı önemli gelişmeler ile karşı karşıyayız. Biz de bu doğrultuda Honda markasının dizeller konusunda nasıl bir durumda olduğunu mevcut gelişmeler ışığında analiz etmek istedik.    Şimdi tüm bu gelişmeleri madde madde olacak şekilde yorumlayalım;   Honda'nın yeni Civic modelini Türkiye'de benzin+LPG ile satışa sunması   Bu konu modeli bekleyen insanlar arasında o kadar büyük bir hayal kırıklığına neden oldu ki "Bu devirde atmosferik motor Honda'ya yakışmıyor" diye sitem eden birçok kişi bulunuyor. Bilindiği gibi 1.0lt ve 1.5lt olarak iki farklı turbo benzin motoru Honda Civic modelinin esas motorları ancak bu motorların 3-4 aydan önce de ülkemize gelmesi beklenmiyor. Ayrıca bu motorlar LPG ile kullanıma da çok uygun değil. İşte bunun etkisi ile de atmosferik-benzin tercihi yapılmış olunabilir ancak ana neden bize göre bu da değil.      Bu noktada takipçimizin; "Honda'nın emisyon sorununu neden göstererek enjektör siparişlerini iptal ettiği" sözünü hatırlayalım. Şok bir karar ile atmosferik+LPG seçeneğinin sunulmuş olması burada daha da önem kazanıyor. Aslında Honda'nın bir önceki modelde ve CR-V modelinde kullandığı 1.6lt 120ps turbo-dizel motoru bulunuyor ve bu motorun Euro 6 normlarına uygun olduğu belirtiliyor. Ancak bu motor 2014 yılında kullanılmaya başlandı ve VW'in emisyon skandalı da henüz patlak vermemişti. Ayrıca CR-V modelinde de 1.6lt turbo-dizel 160ps gücündeki motor hala kullanımda.      Honda yetkililerinden aldığımız bilgiye göre dizel motorlu yeni Honda Civic'in 2018 yılında satışa sunulması planlanıyor. Eğer bu bilgi doğruysa ve esas amaç LPG'li atmosferik benzin motor satmak değilse; enjektör imalatlarının iptal edilmiş olmasının bir nedeni de bu olabilir diye düşünüyoruz. Kısacası Honda'nın bu motorlarında emisyon ile alakalı bir sorun olması yeni Civic modelinde satışının gecikmesinin en büyük nedeni olabilir.   Yeni tanıtılan Civic HB modelindeki dizel motor karmaşası   Hatırlanacak olursa yeni Civic modelinin HB kasa tipi geçtiğimiz haftalarda resmi olarak tanıtılmıştı. 1.0lt ve 1.5lt turbo-benzin motorların yanında 1.6lt turbo-dizel motorun da satışa sunulacağı açıklandı ancak motor gücü hakkında herhangi bir bilgi verilmedi. Bu durum kafalarda karışıklığa neden oldu ve diğer motorlar ile ilgili bilgiler kesin olmasına rağmen dizel motor ile ilgili güç verilerinin açıklanmaması gerçekten de ilginç. Aslında diğer nedenler olmasa bu duruma anlam yüklemezdik ancak birçok farklı nedenin yan yana gelmesi dizel motorun gücünün açıklanmamasında bir sorun olduğunu gösteriyor. Bu da yine takipçimizin enjektör konusunda bahsettiği iptalleri doğrular nitelikte gibi görünüyor.      Ayrıca bu durum ilk maddede nedenlerini açıkladığımız atmosferik benzin motor + LPG ile de doğrudan alakalı ve öyle görünüyor ki modelin ve markanın hayranları kadar Honda Türkiye yöneticilerini de şaşırtmış. Dizel motordan umudu kesen ve turbo motorların da LPG ile uyumlu olmaması sonucu bu kararı vermek zorunda kalmış gibi görünen yöneticiler hiç olmazsa fiyatları makul bir seviyede belirleselerdi insanların gözü konuya bu kadar batmazdı diye düşünüyoruz.    Katı Euro 6 Emisyon kuralları   Dizel ve benzin motorlar için Euro 6 standartları Eylül 2015 tarihinde Euro 5 standartları yerine yürürlüğe girdi ve her aracın bu tarih itibariyle belirlenen CO ve NOx seviyelerinin üstüne çıkmaması isteniyor. Dizel motora sahip araçlar için NOx sınırı (Azot oksit gazları) 180 mg/km'den 80 mg/km düşürüldü ki bu da oldukça düşük bir değer. Bu kadar düşük bir veri elde etmek için de aracın EGR ve dizel partikül filtresinin de dahil olduğu egzoz sisteminde önemli ve masraflı değişiklikler yapmak gerekebiliyor.      Her ne kadar VW'in bu konuda başı fena halde belaya girmiş olsa da bu belanın da etkisi ile EURO 6 için daha iyi hazırlandığı Avrupa'da faaliyet gösteren Transport&Environment kuruluşunun yaptığı testlerden net bir şekilde anlaşılıyor. Gerçi bu konuda o kadar çok spekülasyon yapıldı ki kime ve neye inanacağımızı biz de şaşırdık ancak yine de bu testlerdeki sonucun Honda ile de yakından ilgili olduğuna inanıyoruz. Bu test sonucunda ise; VW'e ait dizel motorların Euro 6'ya göre belirlenen NOx değerlerini 160 mg/km ile 2 kat aştığı belirtiliyor ancak işin ilginci tüm testler içinde en temiz değerlerin de VW'e ait olması ile öne çıkıyor.      Markaların normal yol şartlarındaki emisyon değerleri. Sol sütun 80mg/km değerinin kaç kat fazla olduğunu gösteriyor.   Testlerin genelinde bakılınca normal yol şartlarında Euro 6 dizel motora sahip araçların 3'de 2'sinin 80mg/kg değerini 3'e katladığını, Fiat ve Suzuki'nin 15 kat, Renault ve Nissan'ın 14 kat, Opel'in 10kat, Hyundai'nin 8 kat ve Mercedes'in de 6 kat yüksek NOx değerlerine sahip olduğu açıklandı. Honda'nın ise diğer markalardan çok daha iyi olsa da 4 kat ile VW'den 2 kat daha yüksek NOx değerlerine sahip olduğu yukarıdaki tablodan anlaşılabiliyor.    Tabi ki farklı kuruluşların farklı araştırmaları ortaya çıkabilir hatta bu kuruluş bizzat VW markasını bu konuda aklamaya da çalışıyor olabilir ancak VW'in emisyon skandalını ortaya çıkaran dizel motorların büyük bir çoğunluğunun  Euro 5 normlarında olduğunu da hatırlatmakta fayda görüyoruz. Bu tip araştırmalara karşı temkinli olmakta fayda olsa da Honda'nın 4 kat yüksek olan NOx değerinin diğer üreticilere göre çok da abartı olmamasına rağmen Honda yetkililerini fazlasıyla korkuttuğunu düşünüyoruz. İşte bu nedenle enjektör siparişlerini iptal ederek dizel motorun tanıtımını geciktirmiş olabilirler. Büyük bir ihtimalle şu anda Honda Mühendisleri Euro6 emisyon değerlerini sağlayabilecek şekilde çalışmalar yapıyor. Bu da doğal olarak ülkemizi de etkiledi ve dizel yerine atmosferik+LPG motor sunuldu diye düşünüyoruz.    Kaynak: SekizSilindir
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Millet merakla heyecanla dizeli beklerken benzinli fiyatları belli olmuş.
      Yeni Honda Civic fiyatları açıklandı. İşte rakamlar ;
      - Honda Civic 1.6lt atmosferik-benzin 125ps güç 6 ileri manuel
      Premium: 75.450TL
      Premium: 83.640TL (LPG)
      Elegance: 78.700TL
      Elegance: 84.300TL (LPG)
      Executive: 93.550TL (LPG)
      - Honda Civic 1.6lt atmosferik-benzin 125ps güç CVT otomatik
      Premium: 83.640TL (LPG)
      Elegance: 81.000TL
      Elegance: 86.600TL (LPG)
      Executive: 90.250TL
      Executive: 95.850TL (LPG)

       
      Kaynak: Alper Güler


Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.