Mümin

GT86
Yeni Nesil Toyota GT86, Mazda MX-5 in Platformunu Kullanacak

gt861-700x357.jpg

 

Medyada dolaşan son dedikodulara göre yeni nesil TOYOTA GT86, Mazda Mx-5 in platformunu kullanacak.

 

Yakın bir geçmişte GT86 hakkındaki dedikodularda modelin üretiminin bitirileceği de yer alıyordu. Ancak Toyota’ nın geçen yıl Ekim ayında yaptığı açıklamaya gören modelin üretiminin bitmesinin aksine 2. nesil bir GT86 üzerinde çalıştıklarını belirtti.

 

Motoring dergisinin yakın geçmişteki haberinde belirttiği üzre aracın Fiat 124 temelinde olabileceğini biliyorduk ancak yeni haberlere göre GT86, Mazda MX-5’in platformunu kullanacak. Toyota zaten görünüşte Miata’ dan destek alındığını belirtmişti ancak yeni GT86 şimdikini baz alırsak daha küçük bir arkadan itişli spor otomobil olacak.

 

Diğer bir merak konusu ise sadece GT86’nın mı yoksa aynı karosere sahip, BRZ ve FR-S’ in de mi MX-5 altyapısı kullanacağı. Buna yönelik bir kaynaktaki açıklamada ise GT86’nın MX-5 ile yoluna devam edeceği ama diğer türevlerinin kendi altyapılarında devam edecekleri belirtilmiş.

 

Buna rağmen totalde GT86, BRZ, FR-S üçlüsü de boyutsal anlamda biraz küçülecek ve hafifleyecek ancak hala aynı RWD (arkadan itiş) düzeni koruyacakları ve buna ek olarak kesin olmamakla beraber turbo motorlar barındırabilecekleri de haberde yer alıyor.

 

Yeni GT86’nın gözler önüne serilmesine daha çok var ancak Toyota bu zamanda boş durmak istemediği için yoğun bir beklenti oluşturacak bazı özellikleri açıklamış.

 

Bu özellikler arasında Nisan 2016′ da gelecek olan modele 11 beygir ekleyerek 211 beygir olacağı buna ek olarak modelin Sachs ve Gazoo Racing tarafından yapılmış amortisörler ile beraber kullanıcısına sunulacağı bulunuyor.

Efebey, Burak ve Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güzel paylaşımların için teşekkürler Mümin,

 

GT86 nedense hiç dikkatimi çekmedi. Ne tam bir Subaru ne de bir Toyota olabildi. Şimdi de eğer haber doğru ise daha çok Mazda olacak gibi. MX-5 gibi bir efsaneden türese de bir MX-5 olamayacağı için hala ilgi alanım dışında kalacak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • EgeG
      Yazan: EgeG
      Uzun süredir test yazısı yazmamıştım ufaktan geri dönüş yapayım dedim  
      Türkiye’de Toyota CHR’yi ilk sürenlerden biriyim sanırsam.
      Test yapmaya aslında ÖTV indirimli 1.8 Hybrid’i sürmek için gitmiştim. 1.2 turbo benzinli seçenek çok ilgimi çekmemişti. Aracı öncelikle bayide kısa süre içinde inceledim. 
      TASARIM
      Tasarım herkese göre değişir fakat ben CH-R’nin tasarımını çok beğendim.   Özellikle boyutları çok hoşuma gitti. Ne çok ufak ne çok büyük.   Sportifliği vurgulamak için de standart sunulan spoilerin de tasarımın göze hoş gelmesinde katkısı büyük.  Arabanın dış tasarımının her noktasında ayrı bir detay var.
      İçeride malzeme kalitesi ve işçliği çok detaylı inceleyemedim. İlk izlenim olarak sınıf standartlarının üstünde gibi hissettim. Vaktim çok yoktu. Fakat kokpit tasarımı da çok hoşuma gitti. Tüm konsol boyunca tercihe göre mavi veya koyu renkte uzanan trim parçası çok hoş duruyor .   Genellikle Toyotalar’ın içeride hissettirdiği demode bir hissiyat vardır. Özellikle 2012 sonrası güncel jenerasyon Toyotalar’da bu durum beni çok rahatsız ediyordu. CH-R’de bu durum büyük ölçüde giderilmiş. Parçaların tasarımı güncel tasarım akımına uyum sağlamış. Ama bu modern ve güncel kokpit tasarımında hala CASIO tipi dijital saat yer verilmesi çok hoşuma gitmedi açıkçası. Arka koltuk hacmi bu sınıftaki diğer rakipleriyle kıyasladığımız zaman iyi durumda.  
      SÜRÜŞ
      1.8 Hybrid’in daha gelmediğini öğrenince biraz üzüldüm fakat madem o kadar geldik o zaman 1.2 turboyu süreyim dedim. Test sürüşü diyorum ama 10dklık şehiriçi turlama gibi düşünün.   Aracın gaz tepkileri bence çok başarılı.  CVT şanzıman, gaza tepkilerinize gayet hızlı tepki veriyor ve ilk dokunuşta tepkime süresi çok başarılı. CVT şanzımanlara karşı çok sıcak değilim fakat, şehiriçinde gaz emirlerinize verdiği cevaplar, performans veya ekonomi odaklı gaz tepkinizi hemen anlayıp devri ona göre ayarlaması ve devri ayarlarken de CVT gibi değil de, klasik usül bir vitesmiş gibi yapmaya çalışması yani tork konvertörlü bir şanzıman gibi hissettirmeye çalışması  hiç fena değil.  Keşke CVT olmasaymış gibi bir şey düşündürtmedi. Aksine aklımdan CVT bu araca çok iyi oturmuş bile dedim. Tabi yüksek hızlarda durum ne olur bilemem.
       Performans olarak tahminimden daha iyi, hatta gayet iyi buldum diyebilirim 10dklık ilk izlenimimde.   Performansı beğendim ama motorun bir eksisi; gürültülü olduğunu düşünüyorum. Özellikle devir yükseldikçe içeri tahmin ettiğinizden daha çok motor sesi geliyor.  10dk içinde süspansiyonları çok deneyemedim ama ilk izlenim olarak sert değil ama sıkı bir yapıda olduklarını düşünüyorum. Bunun yanında süspansiyonların çalışması gayet sessizdi. Benim önem verdiğim bir noktadır süspansiyon sesi.
       Direksiyon günümüz modern şehir otomobilleri yumuşaklığında. Fakat 10dklık şehiriçi sürüşümde edindiğim izlenim biraz hissiz olduğuydu.  Benim i20 aracım kadar suni olmasa da hissiyat bakımından daha iyi örnekleri var diyebilirim.  Sunilik belki herkes için bir problem değil ama yumuşaklık ve rahatlık açısından tahmin edileceği üzere sorun yok. 
      DONANIM
      Donanım olarak satış görevlisinin söylediği üzere orta paketli aracı sürdüm. Paket isimleri ve içerikleri hakkında çok bilgi sahibi değilim. Orta pakede göre donanım olarak iyi olduğunu düşünüyorum. Dijital klima, otomatik kararan dikiz aynası, geri görüş kamerası,  elektrikli katlanan yan aynalar, büyük bir ekran, elektrikli el freni, yanlış hatırlamıyorsam anahtarsız giriş. Opsiyonel olarak da daha güçlü bir ses sistemi ve deri koltuk gibi opsiyonlar sunuluyor diye okumuştum.
      ÖZETLE;
      Bir otomobili sevmek için  birkaç faktörün veya az ama önemli faktörlerin hoşunuza gitmesi yetmiyor. Pozitif yanlarının yanı sıra negatif yanlarının da çok göze batan şeyler olmaması lazım diye düşünüyorum. Genellikle Toyotalar’da başıma gelen şey buydu.  İç tasarımın antipatikliği, beni Toyota’nın konforlu ve rahat sürüşü gibi d-4d gibi güzel bir motor seçeneği ve bunun gibi. + yönlerinden uzaklaştırıyordu; ama Toyota bu sefer bu konuya kafa yormuş..
      CH-R’nin hem iç hem dış tasarımı  gözüme albenisi çok yüksek gelirken, 1.2 motorun sunduğu performans beni araca iyice bağladı.(Ekonomi ne durumdadır bilmiyorum). Bunun yanında donanım olarak önem verdiğim ana donanımların( kolçak, elektrikli kararan dikiz aynası, kullanışlı ve net yol bilgisayarı) gibi özelliklerin orta pakette bile bulunması iyice kendini sevdirdi.  CVT bir dezavantaj gibi gözüksede benim gibi hergün 130 km yol yapan ve bu yolun yarısını yoğun trafikte, yarısını otoyolda ekonomik sürüş ile geçiren biri için avantaj gibi. 1.8 Hybrid seçeneğinin de ÖTV indirimli geleceğini, 1.2 üç aşağı beş yukarı aynı fiyatlarda olacağını ve şehiriçinde full elektrik ile hareket ettiğini düşününce daha da kanım ısındı bu arabaya.  1.8’i de gelir gelmez test etmek isterim.
      Motorunu beğendim, tasarımını beğendim, konforunu beğendim… Bayiden çıkarken söylediğim söz ‘Keşke param olsa da alsam’ oldu. 





    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Ülkemizde üretilen Toyata C-HR'nin satış fiyatları açıklandı. Ne diyelim hayırlı uğurlu olsun otomobil dünyasına.   1.2lt turbo-benzin Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - 6 ileri man. - Advance donanım 4x2 : 83,850TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Advance donanım 4x2 : 90,250TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - 6 ileri man. - Dynamic donanım 4x2 : 92,500TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Dynamic donanım 4x2 : 98,900TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Dynamic donanım 4x4 : 112,550TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - 6 ileri man. - Diamond donanım 4x2 : 92,500TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Diamond donanım 4x2 : 98,900TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Diamond donanım 4x4 : 113,650TL Hybrid
      Toyota C-HR 1.8lt atmosferik benzin + elektrik motor 170ps- CVT otomatik - Advance donanım : 98.000TL Toyota C-HR 1.8lt atmosferik benzin + elektrik motor 170ps- CVT otomatik - Dynamic donanım: 106.400TL Toyota C-HR 1.8lt atmosferik benzin + elektrik motor 170ps- CVT otomatik - Diamond donanım : 106.400TL Advance donanım: 17inch Alüminyum alaşım jant, çift bölgeli otomatik klima, 8 inch dokunmatik ekranlı bilgi eğlence sistemi, geri görüş kamerası, yağmur sensörü, hız sabitleme, otomatik yanan farlar, ledli gündüz farları, elektronik park freni
        Görüleceği gibi bu fiyatlar bizim yurtdışı fiyatlarını baz alarak yaptığımız fiyatlardan yaklaşık %7-8 oranında daha yüksek. 1.2lt motor için yaptığımız analizi Eylül başında ve 1.8lt Hybrid model için yaptığımız anlizi de Ekim başında yaptığımız düşünülürse bu tarihlerde ortalama olarak 1 Euro=3.35TL civarındaydı. Bugün ise aynı kur 1 Euro=3.55TL civarında. Yani Euro kurunda TL karşısında %7 civarında bir değerlenme söz konusu. Anlaşılıyor ki Toyota C-HR fiyatları da bundan fazlasıyla etkilenmiş. Bu da fiyatların tahminimizden yüksek çıkmasına neden oldu diyebiliriz.   Toyota CH-R'nin bulunduğu sınıftaki rakipleri ile görsel, performans, boyut ve fiyat karşılaştırmasını bu hafta yayınlayacağız.   
                                                     
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Efsane 14 yıl sonra yeniden diriliyor.
      1978-2002 yılları arasında üretilen Toyota Supra, aradan geçen zamanda pek çok otomobil sever tarafından en fazla sevilen spor otomobil modelleri arasına girmeyi başardı. Japon marka, GT86 ile beraber üreteceği yeni spor otomobil serisi için sevilen modelini diriltme kararı aldı.

      Toyota’nın 3 Haziran tarihinde Avrupa Birliği Fikri Mülkiyet Ofisi’nin İzlanda şubesine yaptığı yeni model başvurusunda model adı olarak markanın efsane modeli olan Supra’nın geçtiği iddia edildi. Japon markanın 2014’te ABD’de yaptığı patent başvurusunda da Supra isminin kullanılmış olması yakın zamanda bu modelin geri döneceğine işaret olabilir.

      Alman otomotiv devi BMW ile ortak geliştirilecek olan yeni Supra, markanın FT-1 konsepti üzerine geliştirilecek. BMW’nin yakın zamanda yenilemeyi düşündüğü Z4 modeli de Supra ile aynı şasiye sahip olacak. Hatırlanacağı üzere buna benzer bir anlaşmayı Mazda ve Fiat da MX-5/124 Spider modelleri için gerçekleştirmişti. Motor seçeneklerinin henüz belli olmadığı aracın 4 ve 6 silindirli motor seçenekleriyle piyasaya çıkması bekleniyor.



       




      Kaynak
    • Ali
      Yazan: Ali
      ABD yönetimi, IŞİD'in çok sayıda Toyota marka 4x4 araca nasıl sahip olduğunun aydınlatılması için firmadan bilgi talep etti. Toyoto ise "En ufak bilgiye sahip değiliz." dedi.
       
      KATI KURALLAR İZLENİYOR
       
      Sputnik'te yer alan habere göre Toyota Halkla İlişkiler Müdürü Ed Lewis tarafından yapılan açıklamada, araçları askeri amaçlar ya da terörist faaliyetler için kullanabilecek ya da modifiye edebilecek kişilere satış yapılmaması için firmanın katı kurallar izlediğini belirtildi.
       
      "BUNU TAKİP İMKANINA SAHİP DEĞİLİZ"
       
      Lewis ayrıca, araçların üçüncü kişiler tarafından satın alınmasını ya da çalınmasını takip edebilecek imkanlara sahip olmadıklarının da altını çizdi.
       
      ARAÇ SEVKİYATINI 2012'DE DURDURMUŞLARDI
       
      Toyota, 2012 yılında Suriye'ye araç sevkiyatını resmen durdurduğunu açıklamıştı.
       
      BİR TÜRK VATANDAŞI GÖZALTINA ALINMIŞTI
       
      Hasan Said Yüksekbaş adlı bir zanlının Türkiye'deki çeşitli şirketlerden kiraladığı lüks 4x4 araçları Suriye'ye geçirerek IŞİD ve muhalif gruplara sattığı iddia edilmişti. Farklı illerde faaliyet gösteren 30'u aşkın firma, kiralanan lüks arazi araçlarının bir çete tarafından Suriye'ye kaçırıldığı iddiasıyla savcılığa başvurmuş, Yüksekbaş firma sahiplerince yakalanıp polise teslim edilmiş ancak parmak izi tespitine götürülürken kaçmıştı.
       
      NEDEN 4x4 TERCİH EDİLİYOR?
       
      4x4 açık kasa arazi araçları, ağır makineli tüfek, doçka, uçaksavar hatta top gibi silahların kolayca takılabilmesi nedeniyle teröristler tarafından sıkça tercih ediliyor. Bu araçlar hem personel hem mühimmat taşımak için her türlü arazi koşullarında kullanılabiliyor.
       
      Kaynak :http://www.haberler.com/abd-firmadan-hesap-istedi-bu-kadar-toyota-yi-7756428-haberi/
    • yeppaandela
      Yazan: yeppaandela
      Resme lütfen dikkatli bakin

      Toyotanin hangi modeli olduğunu ilk bilen kazanir
       


Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.