Mümin

Insignia
Opel Insignia 1.6 Dizel Motor Seçenekleri

Bu konuda 65 ileti var

Yeni Opel İnsignia 1.6 dizel motor alteratifleri belli. Opel İnsignia 120 hp ve 136 hp güç üreten 1.6 litrelik dizel motor ile alınabilecek.

opel-insignia-16-dizel-motor-secenekleri

 

Opel, bir çok modelinde yer vermeye başladığı 1.6 litrelik CDTi dizel motoru, nihayet amiral gemisi İnsignia'da da sunmaya başlıyor. İlk olarak Almanya pazarında sunulmaya başlanan ve önümüzdeki günlerde ülkemizde de sunulacak olan 1.6 litrelik dizel motorlu İnsignia, Almanya'da üç farklı konfigürasyon ile sunuluyor. 1.6 litrelik dizel İnsignia'nın gövdesinin altında 120 hp ve 136 hp olmak üzere iki farklı seçenek halinde sunuluyor.

 

Her iki güç çıkışına sahip 1.6 litrelik dizel motor İnsignia'da start-stop sistemi ve manuel şanzıman birlikteliği ile sunulurken, 136 hp'lik versiyon ayrıca 6 kademeli otomatik şanzıman ile de aınabiliyor. Bu seçenekte start-stop sistemi sunulmuyor. Makyaj operasyonunun ardından 1.6 litrelik benzinli motor ile otomatik şanzıman birlikteliğini sunmaya başlasa da, 1.6 dizel otomatik kombinasyonuna sahip bir çok rakibi karşısında ülkemize beklenen satış rakamlarına ulaşamayan İnsignia'nın 1.6 litrelik dizel motor ve otomatik şanzıman birlikteliği ile satışlarında ivme kazanması bekleniyor.

 

Yeni 1.6 litrelik dizel motorun İnsignia'nın motor gamına katılması ile birlikte 130 hp, 160 hp ve 195 hp gibi güç alternatiflerine sahip 2.0 litrelik dizelde vedaediyor. Bu motorların yerine sadece 170 hp güç üreten yeni nesil 2.0 litrelik dizel motor araçta görev yapmaya başlıyor.

 

Kaynak : Ototeknikveri

Mehmet Özdemir, Burak ve Efebey bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İlla bir şey varken başka bir şeyi kısacaklar :) Otomatik varken start stop yok o varken otomatik yok :)

bosphoruss9 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dizel 1.6 Insignia Fiyatı belli oldu

 

Ağustos ayı itibariyle Opel fiyat listelerinde yer almaya başlayan 1.6 litrelik dizel motora sahip Insignia 94.900 TL'den başlıyor. Insignia'da sadece 136 hp güç ve 320 Nm tork üreten seçeneği ile sunulan 1.6 litrelik dizel motor hem manuel şanzıman (MT6) hem de otomatik şanzıman AT6 ile tercih edilebiliyor. 1.6 litrelik dizel motorda otomatik şanzıman için 6.000 TL ekstra bir bedel belirleyen Opel Türkiye, bu kombinasyona sahip Insignia için 100.900 TL olarak belirlemiş. Opel, 1.6 litrelik dizel motordaki donanım seviyesini de genişleterek beş adede çıkartmış. Insignia sedanda Edition, Edition Elegance, Business, Cosmo ve Sport donanım seviyeleri ile sunulan 1.6 litrelik dizel motor, Insignia Sports Tourer'da otomatik şanzıman ve Cosmo donanım seviyesiyle 116.075 TL'den, Insignia Country Tourer'da ise manuel şanzıman ve Cosmo donanım seviyesiyle 117.900 TL'den sunuluyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçen hafta test etme şansım oldu.Gerçekten kasa ve motor birbirine uyumlu olmuş bu sefer. Çünkü insignia nın hep kasasının ağırlığından bahseder herkes ona uygun motor da önemli. 1.4 motor bu kasaya uymamıştı.1.6 dizeli 4 kişi Şile otobanında test ettik. Vites geçişleri hissedilmiyor ve aracın ivmelenmesi çok iyi. Yol ve motor sesi zaten başarılıydı bu modelde de üzerine çalışılmış belli. Şu anda aracımı değiştirmeyi düşünüyorum ve ilk sıraya koydum diyebilirim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Volkan hocam bu kasa yererince eskimedi mi? Yakında var mı bir değişiklik falan?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2013 te makyajlandı 2016-17 gibi kasa değiştirir heralde. Ama insignia 1.6 dizel otomatik gayet hoş olmuş.

Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güzel kasa ve özellikler. Yine de alır mıyım, almam. En önemli sebeplerden birisi iç tasarım ve özellikle ön konsol/torpido bana şahsen şekilsiz geliyor. Opel tasarımcıları hiçbir zaman Mercedes 'e rakip olacak türde tasarlamamak üzere para alıyor olabilirler mi. Insignia 100bin TL, Mercedes C180 200bin TL olsun, tasarım açısından arada 2 kattan fazla fark bence.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçen hafta test etme şansım oldu.Gerçekten kasa ve motor birbirine uyumlu olmuş bu sefer. Çünkü insignia nın hep kasasının ağırlığından bahseder herkes ona uygun motor da önemli. 1.4 motor bu kasaya uymamıştı.1.6 dizeli 4 kişi Şile otobanında test ettik. Vites geçişleri hissedilmiyor ve aracın ivmelenmesi çok iyi. Yol ve motor sesi zaten başarılıydı bu modelde de üzerine çalışılmış belli. Şu anda aracımı değiştirmeyi düşünüyorum ve ilk sıraya koydum diyebilirim.

 

Volkan hayırlısı olsun inşallah. Ama acele etme bekle derim. Kasa önümüzde ki yıllarda değişir, aynı Astra'da olduğu gibi.

 

Volkan hocam bu kasa yererince eskimedi mi? Yakında var mı bir değişiklik falan?

Bence yeterince eskidi, aynı Ford Mondeo gibi. Mondeo ne yaptı peki. Arkasında çok bir değişiklik olmadı ama. Ön tarafta bayağı bir değişiklik yaptı. Eski kasaya nazaran daha yakışıklı oldu.

 

2013 te makyajlandı 2016-17 gibi kasa değiştirir heralde. Ama insignia 1.6 dizel otomatik gayet hoş olmuş.

 

Benim tahminimde o yönde. O yüzden sıfır almak riskli iş bence. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şirkete an itibariyle 8 adet 1.6 Dizel + Otomatik + Kış Paketli otomobil siparişi verildi. Normalde 3-4 yılda bir otomobil değiştiriyoruz. Ama Citroen C-5'lere maksimum 1,5 yıl dayanabildik. Bakalım araçları teslim aldıktan sonra test etme imkanım olursa, izlenimlerimi paylaşırım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun birara bu insignialara kafayı çok takmistim ama guzum çabuk unutturdu

İlhan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Opel Insignia 1.6 CDTI OPC LINE

Opel ürün gamının en üstünde konumlandırılan modeli olan Insignia, yenilenen yüzü, küçük hacimli dizel motoru ile premium segmentin en çok tercih edilen modellerinden biri olmasının tesadüf olmadığını ispatlıyor.

TASARIM 

Opel Insignia.. Opel Vectra sahiplerinin ilk etapta pek de sevdiği bir model değildi sanırım. Kendisi de Vectra aşığı olan yakın bir dostum hiç unutmam; “artık Vectra üretilmeyecekmiş. Insignia mıdır nedir işte o olacakmış artık” demişti üzülerek. 2008’den bugünlere baktığımızda, tıpkı örneğini verdiğim dostum Cemil gibi, Vectra sahiplerinin çoğu artık çoktan Insignia’ya geçiş yapmış durumdalar. Zira radikal bir kararla Vectra ve Omega’yı ürün gamından çıkartan Opel, Insignia ile çok daha estetik, sportif, teknolojik ve güvenli bir otomobil ile tüketicinin gönlünü almayı, kanımca fazlasıyla başarmış oldu.

IMG_9741%20(1).JPG

Test ettiğim Insignia ikinci jenerasyon ve tasarım adına selefi ile aralarında çok büyük bir fark bulunmuyor. Ön far grubu tasarım olarak aynı kalırken, içerideki LED’ler hem yer hem de konum değiştirerek daha şık ve işlevsel hale gelmiş. Makyaj öncesi ön ızgaranın iki yanında dikine uzanan dolgu çizgileri artık bulunmuyor. Onun yerine far köşeleri ve plakalık hizasından enine uzanan dolgu çizgileri mevcut. Sis farlarında da dirkdörtgen tasarımdan, nokta formundaki farlara geçiş yapılmış. Arka tasarımını her zaman ve her yerde dile getirdiğim gibi gerçekten “çok” beğendiğim Opel Insignia’nın arka stop grubu ters C formunda ve eski modele kıyasla bagaj kapağına kadar taşmış durumdalar. Makyaj operasyonu öncesi arka stop grubu üstünde krom çıta, artık stop grubunu tam ortadan kesiyor. Bu, zaten arka tasarımı epeyce iddialı olan Insignia’yı çok daha çekici hale getirmiş. OPC Line donanım ile birlikte gelen 20 inçlik hafif alaşım jantlar otomobilin çehresini öylesine değiştiriyor ki, inanın bir bakan dönüp bir daha bakıyor.

IMG_9733.JPG

insigniakadranlar.jpg

insigniaic%CC%A7arka%20(1).jpg

 

İÇ MEKAN

 

Opel Insignia’nın iç mekanı makyaj öncesi versiyona göre çok daha şık ve gerçek bir premium sedan otomobilin içinde olduğunuzu fazlasıyla hissettiriyor. İlk göze çarpan direksiyon oluyor. Eski versiyona göre daha “ele oturur” bir hal almakla kalmamış oldukçada şık bir görünüme de sahip olmuş. Asıl devrim ise direksiyonun hemen arkasında yer alan gösterge tablosunda yapılmış. Gösterge panelinde 8 inçlik yüksek çözünürlüklü bir ekran bulunuyor. Merkezinde hız göstergesini barındıran sistem üzerinden dilerseniz ses, multimedya, yol bilgisayarı hatta navigasyon özelliklerine dahi erişim mümkün. Hiç abartmadan söyleyebilirim ki bu özellik, gerçekten dikkatinizi yoldan ayırmadan otomobilinizin multimedya özelliklerinin hemen hemen hepsinden faydalanmanızı mümkün kılıyor. Orta konsol merkezinde ise Opel’in yenilenmiş araç içi arayüz sistemi ile birlikte gelen IntelliLink Touch R700 adlı dokunmatik ekran yer alıyor. 8 inç dokunmatik ekran üzerinden akıllı cihazlarınızın tüm özelliklerini kontrol edebiliyorsunuz. Sistem ile birlikte sunulan BOSE ses sistemini ise size yazarak anlatamam sanırım.. Duymanız lazım :)

Eski versiyonda orta konsolda yer alan düğmeler artık yok. Onlardan boşalan yerde, sürücü ve ön yolcunun klima elemanlarını kontol edebilecekleri küçük, dokunmatik dijital paneller yer alıyor. Yer yer deri ile kombine edilmiş olan plastik kalitesi takdire şayan. Deri koltuklar elektronik olarak kontrol edilebiliyor ve gerçekten üstün bir konfor vaad ettiklerini eklememde de fayda var. Arkada tavanın basık formuna rağmen otururken baş mesafeleri can sıkıcı değil. Insignia’nın iç mekanı için, eski versiyona kıyasla, kesinlikle daha “kaliteli” desem sanırım yanlış olmaz. 

IMG_9727.JPG

PERFORMANS & YAKIT TÜKETİMİ & YOL TUTUŞ

 

Aslında makyajdan çok, Insignia’da reklam kampanyalarında da öne çıkarıldığı üzere asıl olay, 1.6 litrelik dizel ünite ile otomatik vites kombinasyonun gelmesi diyebiliriz. Insignia zaten fazlasıyla yakışıklı bir tasarıma sahipti. Yapılan ufak güncellemeler onu daha da çekici kılmış şüphesiz ancak, 1.6 litre & otomatik şanzıman kombinasyonu ile Opel Insignia’nın, hakettiği satış adetlerine daha kolay ulaşacağına ve daha geniş bir kitleye hitap edeceğini düşünmekteyim. 

Test aracımızın 1.6 litrelik dizel motoru 3500-4000 devirler/dakika arasında 136 beygir maksimum güç, 2000-2250 devirler/dakika arasında ise 320 Nm maksimum tork üretiyor. Bu bilgiler ışığında 0-100 km/s arası hızlanmasını 10.9 saniyede tamamlayan Opel Insignia’nın, maksimum hızı ise saatte 200 kilometre. Alman üretici ortalama yakıt tüketimi verisini 5 litre olarak vermiş. Ben “çok sıkışık” trafikte 6.3 litre elde ettim. Normale yakın koşullarda ise 5.4-5.5 arası değerler elde ederek, fabrika verisine oldukça yaklaşabildim. Daha önce 2 litre dizel motorlu versiyonunu kullandığım Insignia’nın, 1.6 ile zorlanabileceğini, yer yer sıkıntılar yaşayacağımı düşünüyordum. Test sürüşümün ardından bu düşüncem de boşa çıkmış oldu. Özellikle otomatik şanzıman; performans ihtiyacı anında doğru seçimler yaparak 320 Nm’lik torkun her zerresinden faydalanmamı sağladı. Bir önceki versiyon için de aynı şeyi söylemiştim. Yineleyeyim.. Insignia’yı çizgisinden saptırmak pek kolay olmuyor. Bunda en büyük pay ise; mümkün olan en güvenli sürüşü sağlamak için Sürekli Süspansiyon Kontrolü, 4 kanallı ABS, Elektronik Fren Gücü Dağılımı ve ESPPlus gibi donanımları koordineli olarak çalıştıran, FlexRide (Sürüşe Duyarlı Şasi Teknolojisi) sisteminin oluyor.

unspecified-1.png

Kaynak: Oto Aktüel. Candaş Kurtay'ın ellerine emeklerine sağlık.

ayhan01 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

95,900 TL, 136 HP "D" sınıfı dizel otomatik bir araç için iyi fiyat bence.

67bulent1976 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
58 dakika önce, Mehmet Özdemir :

95,900 TL, 136 HP "D" sınıfı dizel otomatik bir araç için iyi fiyat bence.

Vallahi Mehmet önümü görebiliyor olsaydım. Gözüm kapalı bir tanede ben alırdım.  Test Videosu 2015-Ekim ayına ait. Haliylede fiyatlar o dönemin giriş fiyatları.

2015 Liste satış fiyatı 105.934 Lira olan İnsignia Cosmo 1.6 D +Otomatik + Kış Paket= 92.300 Liraya aldık. 2016 fiyatı 112.400.-Lira.

2015 Dizel+Otomatik başlangıç fiyatı 94.934.-Lira (Edition)

2016 Dizel+Otomatik başlangıç fiyatı 104.400.-Lira (Edition)

Biz Cosmo paketlerini çok iyi fiyata aldık. Dediğim gibi önümü görebiliyor olsaydım, şirkete bir tane daha fazla aldırıp. Üzerime satışını sağlayarak, bir tanede ben alırdım. Kısmet ve hayırlısı diyelim..

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gerçekten çok iyi fiyata çok iyi donanım almışsınız abi. Artık C sınıfında fiyatlar o civarda geziyorken 1.6 dizel otomatik cosmo pakete bu fiyat muhteşem....Flexi ride şasi var mı acaba?

İlhan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
28 dakika önce, M.E.G :

Gerçekten çok iyi fiyata çok iyi donanım almışsınız abi. Artık C sınıfında fiyatlar o civarda geziyorken 1.6 dizel otomatik cosmo pakete bu fiyat muhteşem....Flexi ride şasi var mı acaba?

Mustafa 1.5 Dizel+Otomatik Full donanım Ford Focus için teklif istedik. Euro ile fiyat verdiler, o günki kurla 89 Bin küsüre denk geldi düşün. Adamlar şaka gibi TL bile fiyat vermedi. Volkswagende zaten araç yok ne Jetta ne Passat. Jetta'nın satışı yok, Passat'ta sarı çizmeli mehmet ağa..Teslim tarihi veremiyor.

O yüzden "C" segmenti fiyatına "D" segmenti otomobil almış olduk.

Araçlar daha şirkete gelmedi, o yüzden flexi şasi konusunda yorum yapamıyorum.

 

M.E.G bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

citroen'leri ne yaptınız abi?

M.E.G bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Citroenleri geri dönüşüme verin sevap işlersiniz

Mehmet Özdemir ve İlhan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
18 dakika önce, Mehmet Özdemir :

citroen'leri ne yaptınız abi?

 

15 dakika önce, M.E.G :

Citroenleri geri dönüşüme verin sevap işlersiniz 

Citroen C-5'leride Opel'leri aldığımız bayiye sattık. Tanesi 60 bin liradan. Tam bir faciaydı C-5'ler...Beni dinlememişti, o dönem finans müdürü. Aldıktın 12 bin km sonra baskı balatayı ilk eline alan finans müdürüm olmuştu. :D Ondan sonra yahu İlhan sen haklıymışsın vs..demişti ama..İş işten geçti..

 

 

M.E.G ve Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Opel Insignia 2017 yılında yenileniyor ve aracın çeşitli prototipleri de özellikle Avrupa'da bulunan büyük otomobil dergilerine verildi ve bu modeller de test geçtiğimiz günlerde edildi. Bu doğrultuda merak edilen bazı önemli bilgiler de Opel tarafından otomobil gazetecilerine açıklandı. Biz de model hakkında önemli bilgiler içeren bu ön testleri ve fotoğrafları analiz etmek istedik. (Görsel tahmini çizimdir)

      Yeni Opel Insignia  ölçüler Uzunluk: 4899mm (+57mm daha uzun) Genişlik: 1863mm (+7mm daha geniş) Yükseklik: 1469mm (-29mm daha basık) Dingil açıklığı: 2829mm (+92mm daha uzun) Diz mesafesi: Bir miktar daha fazla Baş mesafesi: 952mm (-13mm daha az) Sürüş pozisyonu 30mm daha alçak Bagaj hacmi: 500lt civarı Ağırlık: 1400kg-1450kg (-175kg daha az - %8-%9 civarı daha hafif) Yeni Opel Insignia'nın ölçülerine bakıldığı zaman zaten büyük bir araç olmasına rağmen ölçülerinin önemli oranda arttığını görüyoruz. Öyle ki bir üst sınıfta bulunan ve her ikisi de yeni tanıtılan Mercedes E Serisi ve BMW 5 Serisi'ne yakın olan boyutları oldukça dikkat çekici. Aşağıdaki tablodan da görüleceği gibi sadece dingil aralığı diğer iki modelden belirgin olarak daha az. Diğer 3 ölçüyü de göz ile anlamak gerçekten de zor.    Yeni Insignia'nın bu ölçülerine bir de sınıfındaki diğer modeller ile karşılaştırırsak uzunluk olarak sınıf lideri olacağını görebiliriz. Ayrıca Renault Talisman ve Skoda Superb ile de benzer genişlik ölçülerine sahip. Dingil aralığı olarak da Skoda Superb ile oldukça yakın ancak burada sınıf lideri Ford Mondeo olarak göze çarpıyor.      Tüm bu ölçülerden gördüğümüz kadarıyla yeni Opel Insignia boyut olarak sınıfının en büyük araçlarından birisi olmaya aday gibi gözüküyor. Boyutlardaki bu büyüme özellikle arka koltuk sırasındaki diz mesafesinin artmasını sağlayabilir. Burada Alman Autobild'den 2 metre boyu ile ünlü gazetecinin çekilen fotoğrafı oldukça önemli. Bu kadar uzun boya sahip bir kişinin dizlerinin ön koltuğa değmiyor olması önemli. Ayrıca aracın yüksekliğinde azalma meydana gelmiş olmasına rağmen baş mesafesi de oldukça iyi görünüyor. Bu da yere daha basık ancak ferah olan sportif bir yapının ortaya çıkmasını sağlayabilir.    Yeni Opel Insignia motorlar  
      Opel'in çeşitli modellerinde halen kullanılmakta olan 1.6lt ve 2.0lt turbo dizel ile 2.0lt turbo benzin motorları herhangi bir teknik değişiklik olmadan kullanılmaya devam edilecek ancak en büyük sürpriz 1.4lt turbo-benzin motorun yerine tamamen yeniden tasarlanan 1.5lt motorun geçmiş olması oldukça dikkat çekici. Yani hacim küçültme yerine bu sefer az da olsa hacim yükseltme ile karşı karşıyayız. Geçtiğimiz günlerde bu doğrultuda bir analizimiz olmuş ve düşük hacimli motorlarda emisyon kontrolünün zorlaşması nedeniyle özellikle düşük hacimli motorlarda hacim artışı ile karşılaşabileceğimizi belirtmiştik.    1.5lt turbo-benzin 165ps güç 250nm tork 2.0lt turbo-benzin 250ps güç 400nm tork 1.6lt turbo-dizel 160ps güç 350nm tork 2.0lt turbo-dizel 195ps güç 400nm tork Bu motorun yanında ülkemizde olmasa da halen Astra modellerinde kullanılan 1.6lt çift-turbo dizel 160ps gücündeki motor da yeni Insignia seçenekleri arasında bulunacak. Bu iki motor haricinde oldukça güçlü 2.0lt benzin ve dizel seçenekleri mevcut ancak ülkemizi daha çok diğer seçenekler ilgilendiriyor. Burada esas önemli olan ise aracın boyutlarındaki büyümeye rağmen ağırlığında neredeyse %10 oranında azalma olması ve bunun yanında yeni kullanılmaya başlanan 8 ileri tork konvertörlü şanzımanın tüm değerleri etkileyebilme potansiyeli.      Motor veriminde artmanın yanı sıra, hem ağırlık azalması hem de güç aktarımın daha kayıpsız olması mutlaka performans ve tüketim değerlerini oldukça iyi yönde etkileyecektir. Bilindiği gibi Opel'in en fazla eleştirilen iki noktası ağırlık ve güç aktarımıydı ve bunların sonucu olarak da güçlü motorlar kullanılmasına rağmen hem performansı hem de tüketim değerleri rakiplerinin gerisindeydi. Ancak her iki konuda da iyileştirme yapılmış olması Opel Insignia'nın karşımıza bambaşka bir model olarak çıkmasını sağlayacak gibi görünüyor. Zaten aracı test eden gazetecilerin de yorumları bu yönde ve aracı oldukça atak bulduklarını belirtiyorlar.   
      Diğer kesinleşen bilgiler 6 ileri manuel ve 8 ileri tork konvertörlü otomatik şanzıman GM E2XX platformu Önden çekişli  Sportback ve Sportwagon kasa tipleri Ford Focus RS benzeri sürekli 4x4 çekiş, tork vectoring ve adaptif süspansiyon sistemi 8 inch Apple Car Play ve Android Auto özellikli bilgi-eğlence sistemi Lastik ebatlarında bir değişiklik bulunmuyor SONUÇ   Öyle görünüyor ki yeni Opel Insignia eleştirilen bazı önemli noktalarını ciddi oranda iyileştirmiş ve karşımıza hem daha büyük ve rahat hem de daha performanslı ve düşük tüketime sahip değerleri ile çıkacak. Umarız ilk satılmaya başlandığında ülkemize düşük hacimli benzin ve dizel motorlara entegre edilmiş 8 ileri şanzımanıyla çıkar. Fiyatının da mevcut Insignia ile çok farklı olmayacağını umuyoruz ki VW Passat, Skoda Superb, Ford Mondeo ve Renault Talisman gibi dişli rakipleri karşısında sağlam durabilmesi için bu olmazsa olmaz bir parametre olarak dikkat çekecektir.         
       
       
       
       
       
       
      Kaynak:SekizSilindir
    • Efebey
      Yazan: Efebey
      2016 Opel Mokka X, Cenevre Otomobil Fuarı'nda yapılacak promiyerinin ardından sonbaharda satışa sunulacak. Yeni Opel Mokka X, tasarımı ile dikkat çekiyor.

      Yeni görünüm: Dışı cesur ve erkeksi, içi kaliteli ve şık
      Yeni seçim: Yeni benzinli 1.4 litre direkt enjeksiyon turbo motor, otomatik vites, dört çekişli sürüş sistemi
      Yeni aydınlatma: Uyumlanabilir LED farlar ve yeni nesil Opel Eye ön kamera
      Yeni multimedya sistemi: OnStar hizmetleri ile akıllı telefon entegrasyonu
       
      2012'de piyasaya çıktığından beri Opel Mokka gücüne güç kattı. Mükemmel boyutu (4.28 metre), sportif görünümü ve yükseltilmiş oturma pozisyonu ile yarı kompakt SUV zamanın ruhunu başarıyla yakalıyor. Model şimdiye kadar Avrupa çapında 500 bin sipariş aldı, bu da onu segmentinin en popüler modellerinden birisi yapıyor.
       
      Şimdi Opel Mokka X ile bu popülarite daha da artacak. Modelin prömiyeri 3 Mart'ta başlayacak Cenevre Motor Show'da gerçekleştirilecek, sonbahar aylarında etkileyici dış tasarımı, yeni iç kabini ve en modern multimedya sistemleri ile bayilerde satışa çıkacak. Yeni nesil 1.6 sessiz dizellerin yanı sıra yeni Mokka X benzinli seçeneklerini yeni nesil 1.4 litre direkt enjeksiyon turbo ile genişletecek. Bu motor otomatik vites, durdur/başlat sistemi ve dört çekişli sürüş sistemi ile gelecek.
       
      2016 Mokka X; Cesurca ve maceraperest yaklaşım
      Mokka Opel'in son yıllardaki başarılı geri dönüşünün simgesi olarak görülebilir. Yarı kompakt SUV markaya pek çok yeni müşteri çekti. Müşteriler SUV gövde stilinin şık tasarım, sportif ve maceraperest bir zarafet ve gerçek off-road yetenekleriyle birleşiminden hoşlandı. Yeni Mokka X gelecekteki Opel SUV'lerin ilk temsilcisi ve ismindeki “X” harfi maceraperest ve güçlü kişiliğini yansıtıyor.
       
      Mokka X'in yeni dış cephe tasarımı cesurca bir yaklaşıma sahip. Yeni ön kısım görünümü Opel'in yeni tasarım diliyle uyumlu. Kanat biçiminde yatay ön panjur ve LED gündüz sürüş ışıklarının dominant, şık çif kanatlı imzası bu kısımdaki yenilikler arasında öne çıkıyor. 
      Ön fasya aynı zamanda daha düzgün ve daha şık oyuntulu yüzeylere sahip, plastik kısımlar ise daha az. Bu da Mokka'ya daha geniş, daha sağlam ve maskulen bir duruş kazandırıyor. Arka kısımda çift kanatlı imza arka lambalarda da devam ediyor, arka lambalar opsiyonel olarak LED teknolojisi ile de sipariş edilebiliyor. Gövdenin yan kısmı oyuntulu ve şık karakterini devam ettiriyor, sportif kenarlar ve kaslı, atletik alk gövde çizgileri arkaya doğru uzayan Opel'in tipik bıçak izi çizgisi ile hareketleniyor. “Amber Turuncu” ya da “Saf Kırmızı” gibi yeni çarpıcı renkler Mokka X'in çekiciliğini daha da arttırıyor.
      İç kabinde, Mokka X'in ambiyansı tamamen yenilenerek daha iyi ve kaliteli hale getirilmiş. Yeni kontrol paneli çevresi yakın zamanda çıkan yeni Astra modelinden esinlenilmiş. Kontrol paneli daha yatay biçimli bileşenler etrafında düzenlenmiş ve daha sade, daha saf, şık bir görünüm sunuyor. Orta konsol tamamen yeni nesil multimedya sistemlerinin 7 ve 8 inç dokunmatik ekranlar etrafında geliştirilmiş. Daha az düğme, daha şık ve saf bir tasarım ve fonksiyonların pek çoğuna dokunmatik ekranlardan erişilebilmesi dikkat çekiyor.
       
      Yeni altı kademe otomatik vites ve dört çekişli sürüş sistemi
      Yeni nesil 1.6 sessiz dizel motorun (81 kW/110 hp ve 100 kW/136 hp) tanıtımının ardından, Opel SUV'nin motor portfolyosu benzinliler cephesinde de genişleyecek. Yeni nesil 112 kW/152 hp 1.4 litre direkt enjeksiyon turbo (ilk kez Yeni Astra ile çıktı) altı kademe otomatik vites, durdur/başlat özelliği ve uyumlanabilir dört çekişli sürüş sistemi ile gelecek (yakıt tüketimi 6.6 lt/100 km, CO2 emisyonu: 154 g/km).
       
      Elektromanyetik çok diskli debriyaj ile gelen dört çekişli sürüş sistemi akıllı ve verimli. Yol yüzeyi kuruyken ön tekerlekler aracı ileri doğru çekiyor (araç dört çekiş modundayken başlatılması hariç), bu da yakıt tüketimini azaltıyor. Yol koşullarına göre çekiş modu değişebiliyor. Kuru yol yüzeylerinde %100'e yakın önden çekiş kullanılarak yakıt tasarrufu yapılıyor, ıslak ya da buzlu yollarda ise tork dağılımı ön ve arka aksa %50'şer olacak şekilde ayarlanıyor.
       
      AFL LED farlar ve yeni nesil Opel Eye ön kamera güvenliği arttırıyor.
      Dört çekişli sürüş sistemine ek olarak, Opel mühendisleri bir kez daha Opel'in inovatif teknolojileri geniş kitlelere ulaştırma stratejisini uyumlanabilir LED farlar (Adaptive Forward Lighting LED) ile hayata geçirmişler. 
      Yeni AFL LED ssitemi farların aydınlatma örüntülerini otomatik olarak sürüş koşullarına uyumluyor, böylece olabilecek en iyi aydınlatma performansı yoldaki diğer kullanıcıları rahatsız etmeden sağlanıyor. 9 farklı tipte şehir ışıkları, taşra ışıkları, turist modu, viraj ve sollama fonksiyonu gibi farklı fonksiyonlar ve aydınlatma örüntüleri sunuluyor. LED sistemi önceki BiXenon AFL farların yerini alıyor. 
      LED, objelerin gerçek renklerini görmeyi sağlayan bir aydınlatma performansı sunuyor, bu da görsel bir konfor sağlıyor. Ek olarak, lamba modülünde makanik operasyon olmadığı için daha hızlı ve daha doğru bir tepki sunuluyor, ayrıca sistem zamanla aşınmaya karşı daha dayanıklı.
      Yeni Opel Eye ön kamera ise daha yüksek çözünürlük ve arttırılmış görüntü işleme gücü ile AFL LED aydınlatma sisteminin uzun ışık asistanı dahil desteklediği tüm fonksiyonlara olumlu etki ediyor. Geliştirilmiş kamera ve opsiyonel navigasyon desteği, ayrıca geliştirilmiş trafik işaretleri asistanı Mokka X'in tespit oranını daha da yükseltiyor. Takip mesafesi sinyali (FDI) ön kamerayı kullanarak öndeki araçları tespit ediyor, ön çarpışma uyarısı da yansıtmalı LED görüntülü uyarı ile geliştirilmiş. Otomobil ile öndeki araç arasındaki mesafe çok yakınlaşırsa kırmızı LED ışıklar ön cama yansıyarak uyarı veriyor. Ek olarak, sesli uyarı da sürücüyü fren yapması için uyarıyor. Şeritten ayrılma uyarısı ise istemsiz şekilde şerit terk edildiğinde saatte 60 km üzeri hızlarda otomatik aktive oluyor ve sürücüyü sesli oalrak ve yönetim panelinden görüntülü olarak uyarıyor.
       
      Segmentinin en konforlu ve bağlantı özellikleri en gelişmiş otomobili
      Tıpkı yeni Opel Astra gibi, Mokka X de Opel OnStar hizmetleri ile geliyor. Ek olarak yeni nesil IntelliLink multimedya sisteminin iki versiyonu da Mokka X'te çıkış yapıyor. IntelliLink akıllı telefonlar dünyasını Apple CarPlay ve Android Auto desteği ile otomobile taşıyor.
       
      Yarı kompakt SUV segmentinin en iyi bağlantı özelliklerine sahip otomobili olmasının yanı sıra Mokka X ayrıca en konforlu otomobillerden birisi. Opel modellerinin çoğu gibi, AGR (sağlıklı sırtlar kampanyası) tarafından test edilmiş ve sertifikalandırılmış ergonomik koltuklar segmentinde benzersiz. Bu koltuklarla uzun yolculuklar yol koşulları ne olursa olsun çok daha keyifli ve konforlu hale geliyor.
       
      Mokka X'in bir konfor özelliği de anahtarsız açılış ve başlatma. Sürücünün arabayı açmak ya da kilitlemek için aktif olarak anahtardaki bir düğmeye basması gerekmiyor. Arabanın içine girmek ya da bagajı açmak için kapı tutacaklarındaki ufak bir düğmeyi kullanmak yeterli oluyor. Otomobilin başlatma arayüzü de yine anahtarsız.
       
      Yeni tasarım, zengin motor serisi, kanıtlanmış ve üstün off-road yetenekleri, olağanüstü bağlanabilirlik teknolojileri ve olağanüstü konfor özellikleri ile yeni Mokka X “Yılın 4x4 Otomobili” ve “Yılın Şirket Otomobili” ödüllerine sahip selefinin başarısını daha da öteye geçirecek gibi görünüyor.



    • Efebey
      Yazan: Efebey
       
      Opel yeni nesil 2017 Insignia üzerinde çalışıyor ve modelle ilgili yeni detaylar gelmeye devam ediyor.

      2017 yılında yollara çıkması beklenen yeni jenerasyon Insignia ile ilgili yeni detaylar gelmeye devam ediyor. Otomobilin selefinden daha büyük olacağı biliniyordu, son detaylarla birlikte uzunluğun 15 cm, aks açıklığının 9 cm artacağını da ortaya çıkmış oldu. 
      Insignia'nın eğimli çatı çizgisi ve uzun arka çkıkıntısı ile şık bir tasarıma sahip olması bekleniyor. Ön kısımda Monza konseptinden büyük ölçüde esinlenilecek araç standart bir sedandan daha çok dört kapılı bir coupe olacak. 
      Bir Sports Tourer station model de planlar arasında ve şu anki modelden çok daha geniş bir bagaj ile gelmesi bekleniyor. Daha iyi yakıt tüketim oranları hedefleyen Opel Insignia için yeni 3 ve 4 silindirli turbo motorlar sunacak. Giriş seviyesi modelde 1.0 litre motorun yer alması bekleniyor. Yeni bir çift turbo dizel de gündemde. 
      Güncel Astra'da da Avrupa pazarında sadece manuel şanzıman ile sunulmaya başlanan bu çift turbolu dizel 1.6 litre hacminde olacak. Bu dizel motor 160 hp güç çıkışına sahip olacak ve modelin şu anki dizel motorlarına oranla çok daha iyi yakıt verimliliği sunacak. 
      Önden çekiş sistemi standart olacak, bazı modeller ise 4x4 sürüş sistemiyle gelecek. Otomatik vites için Opel eski usülden şaşmayacak ve çift debriyaj yerine tork konvertörlü klasik bir otomatik vites sunacak. Ayrıca firma Insignia OPC için 400 hp gücünde 6 silindirli turboşarjlı bir motor üzerinde çalışıyor.





Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.