Jump to content

Opel Insignia 1.6 Dizel Motor Seçenekleri


Mümin
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Yeni Opel İnsignia 1.6 dizel motor alteratifleri belli. Opel İnsignia 120 hp ve 136 hp güç üreten 1.6 litrelik dizel motor ile alınabilecek.

opel-insignia-16-dizel-motor-secenekleri

 

Opel, bir çok modelinde yer vermeye başladığı 1.6 litrelik CDTi dizel motoru, nihayet amiral gemisi İnsignia'da da sunmaya başlıyor. İlk olarak Almanya pazarında sunulmaya başlanan ve önümüzdeki günlerde ülkemizde de sunulacak olan 1.6 litrelik dizel motorlu İnsignia, Almanya'da üç farklı konfigürasyon ile sunuluyor. 1.6 litrelik dizel İnsignia'nın gövdesinin altında 120 hp ve 136 hp olmak üzere iki farklı seçenek halinde sunuluyor.

 

Her iki güç çıkışına sahip 1.6 litrelik dizel motor İnsignia'da start-stop sistemi ve manuel şanzıman birlikteliği ile sunulurken, 136 hp'lik versiyon ayrıca 6 kademeli otomatik şanzıman ile de aınabiliyor. Bu seçenekte start-stop sistemi sunulmuyor. Makyaj operasyonunun ardından 1.6 litrelik benzinli motor ile otomatik şanzıman birlikteliğini sunmaya başlasa da, 1.6 dizel otomatik kombinasyonuna sahip bir çok rakibi karşısında ülkemize beklenen satış rakamlarına ulaşamayan İnsignia'nın 1.6 litrelik dizel motor ve otomatik şanzıman birlikteliği ile satışlarında ivme kazanması bekleniyor.

 

Yeni 1.6 litrelik dizel motorun İnsignia'nın motor gamına katılması ile birlikte 130 hp, 160 hp ve 195 hp gibi güç alternatiflerine sahip 2.0 litrelik dizelde vedaediyor. Bu motorların yerine sadece 170 hp güç üreten yeni nesil 2.0 litrelik dizel motor araçta görev yapmaya başlıyor.

 

Kaynak : Ototeknikveri

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Dizel 1.6 Insignia Fiyatı belli oldu

 

Ağustos ayı itibariyle Opel fiyat listelerinde yer almaya başlayan 1.6 litrelik dizel motora sahip Insignia 94.900 TL'den başlıyor. Insignia'da sadece 136 hp güç ve 320 Nm tork üreten seçeneği ile sunulan 1.6 litrelik dizel motor hem manuel şanzıman (MT6) hem de otomatik şanzıman AT6 ile tercih edilebiliyor. 1.6 litrelik dizel motorda otomatik şanzıman için 6.000 TL ekstra bir bedel belirleyen Opel Türkiye, bu kombinasyona sahip Insignia için 100.900 TL olarak belirlemiş. Opel, 1.6 litrelik dizel motordaki donanım seviyesini de genişleterek beş adede çıkartmış. Insignia sedanda Edition, Edition Elegance, Business, Cosmo ve Sport donanım seviyeleri ile sunulan 1.6 litrelik dizel motor, Insignia Sports Tourer'da otomatik şanzıman ve Cosmo donanım seviyesiyle 116.075 TL'den, Insignia Country Tourer'da ise manuel şanzıman ve Cosmo donanım seviyesiyle 117.900 TL'den sunuluyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Geçen hafta test etme şansım oldu.Gerçekten kasa ve motor birbirine uyumlu olmuş bu sefer. Çünkü insignia nın hep kasasının ağırlığından bahseder herkes ona uygun motor da önemli. 1.4 motor bu kasaya uymamıştı.1.6 dizeli 4 kişi Şile otobanında test ettik. Vites geçişleri hissedilmiyor ve aracın ivmelenmesi çok iyi. Yol ve motor sesi zaten başarılıydı bu modelde de üzerine çalışılmış belli. Şu anda aracımı değiştirmeyi düşünüyorum ve ilk sıraya koydum diyebilirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Güzel kasa ve özellikler. Yine de alır mıyım, almam. En önemli sebeplerden birisi iç tasarım ve özellikle ön konsol/torpido bana şahsen şekilsiz geliyor. Opel tasarımcıları hiçbir zaman Mercedes 'e rakip olacak türde tasarlamamak üzere para alıyor olabilirler mi. Insignia 100bin TL, Mercedes C180 200bin TL olsun, tasarım açısından arada 2 kattan fazla fark bence.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçen hafta test etme şansım oldu.Gerçekten kasa ve motor birbirine uyumlu olmuş bu sefer. Çünkü insignia nın hep kasasının ağırlığından bahseder herkes ona uygun motor da önemli. 1.4 motor bu kasaya uymamıştı.1.6 dizeli 4 kişi Şile otobanında test ettik. Vites geçişleri hissedilmiyor ve aracın ivmelenmesi çok iyi. Yol ve motor sesi zaten başarılıydı bu modelde de üzerine çalışılmış belli. Şu anda aracımı değiştirmeyi düşünüyorum ve ilk sıraya koydum diyebilirim.

 

Volkan hayırlısı olsun inşallah. Ama acele etme bekle derim. Kasa önümüzde ki yıllarda değişir, aynı Astra'da olduğu gibi.

 

Volkan hocam bu kasa yererince eskimedi mi? Yakında var mı bir değişiklik falan?

Bence yeterince eskidi, aynı Ford Mondeo gibi. Mondeo ne yaptı peki. Arkasında çok bir değişiklik olmadı ama. Ön tarafta bayağı bir değişiklik yaptı. Eski kasaya nazaran daha yakışıklı oldu.

 

2013 te makyajlandı 2016-17 gibi kasa değiştirir heralde. Ama insignia 1.6 dizel otomatik gayet hoş olmuş.

 

Benim tahminimde o yönde. O yüzden sıfır almak riskli iş bence. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

Şirkete an itibariyle 8 adet 1.6 Dizel + Otomatik + Kış Paketli otomobil siparişi verildi. Normalde 3-4 yılda bir otomobil değiştiriyoruz. Ama Citroen C-5'lere maksimum 1,5 yıl dayanabildik. Bakalım araçları teslim aldıktan sonra test etme imkanım olursa, izlenimlerimi paylaşırım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Opel Insignia 1.6 CDTI OPC LINE

Opel ürün gamının en üstünde konumlandırılan modeli olan Insignia, yenilenen yüzü, küçük hacimli dizel motoru ile premium segmentin en çok tercih edilen modellerinden biri olmasının tesadüf olmadığını ispatlıyor.

TASARIM 

Opel Insignia.. Opel Vectra sahiplerinin ilk etapta pek de sevdiği bir model değildi sanırım. Kendisi de Vectra aşığı olan yakın bir dostum hiç unutmam; “artık Vectra üretilmeyecekmiş. Insignia mıdır nedir işte o olacakmış artık” demişti üzülerek. 2008’den bugünlere baktığımızda, tıpkı örneğini verdiğim dostum Cemil gibi, Vectra sahiplerinin çoğu artık çoktan Insignia’ya geçiş yapmış durumdalar. Zira radikal bir kararla Vectra ve Omega’yı ürün gamından çıkartan Opel, Insignia ile çok daha estetik, sportif, teknolojik ve güvenli bir otomobil ile tüketicinin gönlünü almayı, kanımca fazlasıyla başarmış oldu.

IMG_9741%20(1).JPG

Test ettiğim Insignia ikinci jenerasyon ve tasarım adına selefi ile aralarında çok büyük bir fark bulunmuyor. Ön far grubu tasarım olarak aynı kalırken, içerideki LED’ler hem yer hem de konum değiştirerek daha şık ve işlevsel hale gelmiş. Makyaj öncesi ön ızgaranın iki yanında dikine uzanan dolgu çizgileri artık bulunmuyor. Onun yerine far köşeleri ve plakalık hizasından enine uzanan dolgu çizgileri mevcut. Sis farlarında da dirkdörtgen tasarımdan, nokta formundaki farlara geçiş yapılmış. Arka tasarımını her zaman ve her yerde dile getirdiğim gibi gerçekten “çok” beğendiğim Opel Insignia’nın arka stop grubu ters C formunda ve eski modele kıyasla bagaj kapağına kadar taşmış durumdalar. Makyaj operasyonu öncesi arka stop grubu üstünde krom çıta, artık stop grubunu tam ortadan kesiyor. Bu, zaten arka tasarımı epeyce iddialı olan Insignia’yı çok daha çekici hale getirmiş. OPC Line donanım ile birlikte gelen 20 inçlik hafif alaşım jantlar otomobilin çehresini öylesine değiştiriyor ki, inanın bir bakan dönüp bir daha bakıyor.

IMG_9733.JPG

insigniakadranlar.jpg

insigniaic%CC%A7arka%20(1).jpg

 

İÇ MEKAN

 

Opel Insignia’nın iç mekanı makyaj öncesi versiyona göre çok daha şık ve gerçek bir premium sedan otomobilin içinde olduğunuzu fazlasıyla hissettiriyor. İlk göze çarpan direksiyon oluyor. Eski versiyona göre daha “ele oturur” bir hal almakla kalmamış oldukçada şık bir görünüme de sahip olmuş. Asıl devrim ise direksiyonun hemen arkasında yer alan gösterge tablosunda yapılmış. Gösterge panelinde 8 inçlik yüksek çözünürlüklü bir ekran bulunuyor. Merkezinde hız göstergesini barındıran sistem üzerinden dilerseniz ses, multimedya, yol bilgisayarı hatta navigasyon özelliklerine dahi erişim mümkün. Hiç abartmadan söyleyebilirim ki bu özellik, gerçekten dikkatinizi yoldan ayırmadan otomobilinizin multimedya özelliklerinin hemen hemen hepsinden faydalanmanızı mümkün kılıyor. Orta konsol merkezinde ise Opel’in yenilenmiş araç içi arayüz sistemi ile birlikte gelen IntelliLink Touch R700 adlı dokunmatik ekran yer alıyor. 8 inç dokunmatik ekran üzerinden akıllı cihazlarınızın tüm özelliklerini kontrol edebiliyorsunuz. Sistem ile birlikte sunulan BOSE ses sistemini ise size yazarak anlatamam sanırım.. Duymanız lazım :)

Eski versiyonda orta konsolda yer alan düğmeler artık yok. Onlardan boşalan yerde, sürücü ve ön yolcunun klima elemanlarını kontol edebilecekleri küçük, dokunmatik dijital paneller yer alıyor. Yer yer deri ile kombine edilmiş olan plastik kalitesi takdire şayan. Deri koltuklar elektronik olarak kontrol edilebiliyor ve gerçekten üstün bir konfor vaad ettiklerini eklememde de fayda var. Arkada tavanın basık formuna rağmen otururken baş mesafeleri can sıkıcı değil. Insignia’nın iç mekanı için, eski versiyona kıyasla, kesinlikle daha “kaliteli” desem sanırım yanlış olmaz. 

IMG_9727.JPG

PERFORMANS & YAKIT TÜKETİMİ & YOL TUTUŞ

 

Aslında makyajdan çok, Insignia’da reklam kampanyalarında da öne çıkarıldığı üzere asıl olay, 1.6 litrelik dizel ünite ile otomatik vites kombinasyonun gelmesi diyebiliriz. Insignia zaten fazlasıyla yakışıklı bir tasarıma sahipti. Yapılan ufak güncellemeler onu daha da çekici kılmış şüphesiz ancak, 1.6 litre & otomatik şanzıman kombinasyonu ile Opel Insignia’nın, hakettiği satış adetlerine daha kolay ulaşacağına ve daha geniş bir kitleye hitap edeceğini düşünmekteyim. 

Test aracımızın 1.6 litrelik dizel motoru 3500-4000 devirler/dakika arasında 136 beygir maksimum güç, 2000-2250 devirler/dakika arasında ise 320 Nm maksimum tork üretiyor. Bu bilgiler ışığında 0-100 km/s arası hızlanmasını 10.9 saniyede tamamlayan Opel Insignia’nın, maksimum hızı ise saatte 200 kilometre. Alman üretici ortalama yakıt tüketimi verisini 5 litre olarak vermiş. Ben “çok sıkışık” trafikte 6.3 litre elde ettim. Normale yakın koşullarda ise 5.4-5.5 arası değerler elde ederek, fabrika verisine oldukça yaklaşabildim. Daha önce 2 litre dizel motorlu versiyonunu kullandığım Insignia’nın, 1.6 ile zorlanabileceğini, yer yer sıkıntılar yaşayacağımı düşünüyordum. Test sürüşümün ardından bu düşüncem de boşa çıkmış oldu. Özellikle otomatik şanzıman; performans ihtiyacı anında doğru seçimler yaparak 320 Nm’lik torkun her zerresinden faydalanmamı sağladı. Bir önceki versiyon için de aynı şeyi söylemiştim. Yineleyeyim.. Insignia’yı çizgisinden saptırmak pek kolay olmuyor. Bunda en büyük pay ise; mümkün olan en güvenli sürüşü sağlamak için Sürekli Süspansiyon Kontrolü, 4 kanallı ABS, Elektronik Fren Gücü Dağılımı ve ESPPlus gibi donanımları koordineli olarak çalıştıran, FlexRide (Sürüşe Duyarlı Şasi Teknolojisi) sisteminin oluyor.

unspecified-1.png

Kaynak: Oto Aktüel. Candaş Kurtay'ın ellerine emeklerine sağlık.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

58 dakika önce, Mehmet Özdemir :

95,900 TL, 136 HP "D" sınıfı dizel otomatik bir araç için iyi fiyat bence.

Vallahi Mehmet önümü görebiliyor olsaydım. Gözüm kapalı bir tanede ben alırdım.  Test Videosu 2015-Ekim ayına ait. Haliylede fiyatlar o dönemin giriş fiyatları.

2015 Liste satış fiyatı 105.934 Lira olan İnsignia Cosmo 1.6 D +Otomatik + Kış Paket= 92.300 Liraya aldık. 2016 fiyatı 112.400.-Lira.

2015 Dizel+Otomatik başlangıç fiyatı 94.934.-Lira (Edition)

2016 Dizel+Otomatik başlangıç fiyatı 104.400.-Lira (Edition)

Biz Cosmo paketlerini çok iyi fiyata aldık. Dediğim gibi önümü görebiliyor olsaydım, şirkete bir tane daha fazla aldırıp. Üzerime satışını sağlayarak, bir tanede ben alırdım. Kısmet ve hayırlısı diyelim..

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gerçekten çok iyi fiyata çok iyi donanım almışsınız abi. Artık C sınıfında fiyatlar o civarda geziyorken 1.6 dizel otomatik cosmo pakete bu fiyat muhteşem....Flexi ride şasi var mı acaba?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

28 dakika önce, M.E.G :

Gerçekten çok iyi fiyata çok iyi donanım almışsınız abi. Artık C sınıfında fiyatlar o civarda geziyorken 1.6 dizel otomatik cosmo pakete bu fiyat muhteşem....Flexi ride şasi var mı acaba?

Mustafa 1.5 Dizel+Otomatik Full donanım Ford Focus için teklif istedik. Euro ile fiyat verdiler, o günki kurla 89 Bin küsüre denk geldi düşün. Adamlar şaka gibi TL bile fiyat vermedi. Volkswagende zaten araç yok ne Jetta ne Passat. Jetta'nın satışı yok, Passat'ta sarı çizmeli mehmet ağa..Teslim tarihi veremiyor.

O yüzden "C" segmenti fiyatına "D" segmenti otomobil almış olduk.

Araçlar daha şirkete gelmedi, o yüzden flexi şasi konusunda yorum yapamıyorum.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

18 dakika önce, Mehmet Özdemir :

citroen'leri ne yaptınız abi?

 

15 dakika önce, M.E.G :

Citroenleri geri dönüşüme verin sevap işlersiniz 

Citroen C-5'leride Opel'leri aldığımız bayiye sattık. Tanesi 60 bin liradan. Tam bir faciaydı C-5'ler...Beni dinlememişti, o dönem finans müdürü. Aldıktın 12 bin km sonra baskı balatayı ilk eline alan finans müdürüm olmuştu. :D Ondan sonra yahu İlhan sen haklıymışsın vs..demişti ama..İş işten geçti..

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Şirketimize alınan Dizel+Otomatik İnsignia'ları dönem dönem, kısa süreli kullanma fırsatım oldu bu güne kadar. Gözlemlerim şu şekilde.

Motor sessiz ve titreşimsiz.

Otomatik şanzıman oldukça konforlu. Sarsıntısız vites geçişleri olup hissetmiyorsunuz. Motor ile uyumu güzel, keyifli ve konforlu. Vites kolundan manuel olarak kullanabiliyorsunuz. Ama keşke direksiyonda vites değiştirme kulakçıkları olsaymış.

Aracın yol tutuşu harikulade, benim guzudan fazlası var eksiği yok yol tutuşu konusunda. Viraj alış konusunda çok keyifli ve güven verici. 

1.6 Dizel 136 Hp..Oldukça atik ve seri bir yapıya sahip. Otomatik vites olmasına rağmen ilk kalkışları oldukça tatminkar. 18"Jant ve Kışlık lastiklerle ilk kalkış anında çok kısa süreli kanatlanır gibi oluyor ama, akabinde hemen toparlanıp yola devam ediyor. Bunu kışlık lastiklere bağlıyorum ben.

Aracın direksiyonu konusunda adını koyamadığım bir şey var ! Beni böyle çok tatmin etmeyen, bir durum bu. Ama bu demek değilki aracın direksiyon hissi, hareket halinde sertliği, park halinde yumuşaklığı kötü demek değil... Dediğim gibi bir şey var ama kısa vadede adını koyamıyorum. Ama bu durumun en büyük sebebi, Mazda 3'lerde ki direksiyonun sürücüsüne çok büyük keyif/zevk veriyor olması olabilir. Günümüzde ki premium otomobillerin direksiyon performansına yakın, hatta belkide daha üstün bir konfor sağlıyor Mazda 3'ler bu konuda..Bundan ötürü direksiyona alışamadığımdan kaynaklı bir durum olabilir. Ya da direksiyon simidi kavramasında bir alışamama durumu olabilir.

Aracın içinde kullanılan malzeme ve işçilik, fiyatla kıyaslandığında bence makul. Ama gerçek bir "D" segmenti kıvamında değil kesinlikle.

Aracın iç hacmi "D" segmenti bir otomobile göre çok geniş ferah değil. Sportif yapısı/alçalan tavandan ötürü içeride kendinizi basık hissediyorsunuz. Özellikle 1.80 ve üzerinde ki kişiler daha fazla rahatsız olabilirler bu durumdan. Segment ayrımları şase uzunluğuna göre ayrıştırılıyor sanırım. Bu konuda Passat-Skoda Super B-Honda Accord-Mazda 6 gibi örnekler karşısında. İnsignia'nında  "D" segmenti olmasını biraz yadırgıyorsunuz. Yada en azından bu konuda ben yadırgıyorum. Şöyle ki İnsignia'yı bilmeyen birini gözlerini kapatıp, aracın direksiyon logosunu da dizilerde olduğu gibi bantlayalım. Sonra gözleri kapalı vatandaşı önce arka koltuğa oturtalım. Ve şu soruyu soralım bu otomobil "C" segmenti mi ? "D" sementi mi ? Koltuğa oturttuğumuz kişi yanıt hiç birisi deyip, bu otomobil "B" segmenti derse. Bu vatandaşı bir güzel dövdükten sonra, ormanlık ıssız bir alanda bırakıyoruz. :D İnsignia'da daha çok "C" segmenti hissiyatı var, hacimden kaynaklı. Hani otomobil dünyasına yeni eklenen süslü kelimeler var ya... C premium, C Plus, C Compact vs bu işte onlardan birisi. :fiuw:

Mutlimedya Car Play uygulaması oldukça keyifli, zahmetsiz ve kullanışlı.

Koltuk ısıtma tuşları dokunmatik. Dokunmatik hassasiyatı biraz zayıf gibi olduğundan olsa gerek. Bir kaç sefer dokunmak gerekiyor açıp kapatmak veya ısı kademe ayarı yapabilmek için.

Yakıt konusunda yorum yapmam pek sağlıklı olmaz. Ama şirket genelinde 5.7 - 7.5 litre arasında yaktığı söyleniliyor karmada.

Araçlarımız daha 5-8-10 bin km civarında..Bakalım uzun vade bizlere ne gösterecek. Ama işin özünde güzel keyifli bir otomobil olmuş Dizel+Otomatik İnsignia. İlerleyen süreçteki izlenimlerimi paylaşırım.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Opel, yeni Grandland X fiyatlarını Avrupa pazarı için duyurdu. Almanya'da yeni Opel Grandland X Fiyatı 23.700 euro'dan başlayacak.

      Modern, dinamik çizgiler, havalı bir off-road görünümü, yüksek manevra kabiliyeti, yüksek oturma konumu, en yeni teknolojiler, geniş alan ve konfor; yeni Opel Grandland X talebin ve rekabetin çok yüksek olduğu SUV segmentinde fiyat - performans oranı ile de iddialı bir yarışmacı. Yeni Opel Grandland X, Eylül ayında Frankfurt Uluslararası Otomobil Fuarı'nda (IAA) prömiyerini gerçekleştirecek ve kısa süre sonra bayilerde olacak. Otomobil şimdiden 23.700 € 'dan başlayan fiyatlarla siparişe açıldı (tüm fiyatlara Almanya'da KDV dahildir). Yeni model standart olarak çok sayıda özellikle birlikte geliyor. Bunlar arasında kamera tabanlı Şeritten Ayrılma Uyarısı, Yol İşaretleri Tanıma, Yokuş Kalkış Asistanı, Radyo R4.0 Bluetooth ile eller serbest telefon kullanımı, partikül ve koku filtreli klima, çok sayıda ayar imkânı olan konforlu koltuklar ve 40:60 katlanabilir arka koltuk sırtları, Opel OnStar, Edition donanım seviyesinden itibaren standart geliyor.
       
      Opel'in yeni kompakt SUV'sinin havalı, dinamik tasarımı, onu göz alıcı yapıyor. Opsiyonel iki renkli kombinasyonlar otomobilin çekiciliğini daha da artırıyor. 4.48 metre uzunluğundaki Grandland X, atletik görünümü, gergin kasları ve kısa çıkıntıları ile taze ve canlı dış boyutlara sahip. 2675 milimetrelik uzun aks mesafesi sayesinde, cömert bir iç genişlik sağlanmış. Bagaj ve spor ekipmanları için 514 ila 1652 litrelik bir yük hacmi bulunan yeni Opel SUV, son derece geniş kompakt sınıf station wagom nodellerle bile aynı seviyede.

      Grandland X, birinci sınıf ultra-modern sürüş yardımı, eğlence ve konfor özellikleri portföyüne sahip. Otomatik Acil Fren, yaya algılama fonksiyonu ile İleri Çarpışma Uyarısı, Sürücü Uyuşukluğu Alarmı, Gelişmiş Park Yardımı ve 360 ° Kamera, Innovation donanım seviyesi ile gelen özelliklerden sadece bazıları. Seçilen hız ve mesafeye göre öndeki araçla aradaki güvenli mesafeyi koruyan, fren ve gazı da kontrol edebilen Adaptif Hız Sabitleme Kontrolü (800 €) gibi sistemler, güvenliği daha da artırıyor. Tipik birinci sınıf Opel konforu, AGR (Sağlıklı Sırtlar İçin Kampanya) sertifikalı ergonomik koltuklar (sürücü koltuğu için 390 € fiyatla. Grandland X Innovation ile standart), ısıtmalı direksiyon simidi, ön ve arka koltuk ısıtması, basit tekme hareketi ile açılan bagaj kapağı gibi özelliklerle devam ediyor. 700 Euro karşılığında sunulan panoramik tepe penceresi iç mekanı daha aydınlık ve ferah yapıyor, ayrıca harika bir gökyüzü manzarası sunuyor.
      Tipik Opel stili ile, Grandland X sürücüleri ve yolcuları, en yeni nesil Android Auto ve Apple CarPlay uyumlu IntelliLink sistemlerinin yanı sıra Wi-Fi erişim noktası dahil olmak üzere kişisel bağlantı ve servis asistanı Opel OnStar ile otel odalarında rezervasyon ve park yeri araması gibi yeni özelliklerin keyfini çıkarıyor. Akıllı telefonlar, endüktif şarjla kablosuz olarak dahi şarj edilebiliyor. En iyi ses deneyiminden yararlanmak isteyen müzik hayranları için, sekiz hoparlör ve bir subwoofer ile Denon premium ses sistemi, 580 € fiyatla otomobile eklenebiliyor.

       
      Opel, Uyumlanabilir İleri Aydınlatma (AFL) LED farları sayesinde Grandland X'e son derece parlak sürüş ışığı sağlayarak, aydınlatma teknolojisinde liderliğe olan bağlılığını bir kez daha ortaya koyuyor. Viraj lambası, uzun far asistanı ve otomatik seviyelendirme gibi fonksiyonlar, her durumda önünüzdeki yolun en iyi şekilde aydınlatılmasını garanti ediyor.
       
      Modern motorlarla sürüş keyfi ve Grip Control çekiş sistemi
      Birçok sürücü destek sistemine ek olarak, güçlü motorlar ve isteğe bağlı elektronik Grip Control çekiş sistemi, Grandland X'de hem keyifli hem de güvenli sürüşe katkıda bulunuyor. Giriş seviyesinde, mükemmel CO2 emisyonlarına sahip iki motor bulunuyor ve bunlar hem çevre dostu hem de ekonomik verimlilik sağlıyor. Her iki motor da modern altı ileri manuel şanzıman veya sürtünme optimizasyonlu altı ileri otomatik şanzıman ile kombine edilebiliyor ve Durdur/Başlat sistemiyle geliyor.
       
      1.2 tamamen alüminyum Turbo benzinli direkt enjeksiyonlu motor, (NEDC yakıt tüketimi: kentsel 6,4 l / 100 km, kent dışı 4,9 l / 100 km, ortalama 5,5-5,4 l / 100 km, 127-124 g / km CO2) 96 kW / 130 hp güç çıkışı ve 230 Nm maksimum tork sunuyor.
       
      88 kW / 120 hp gücündeki 1.6 litrelik dizel motor, (NEDC yakıt tüketimi: kentsel 5.1-4.7 l / 100 km, kent dışı 4.2-3.9 l / 100 km, ortalama 4.6-4.3 l / 100 km, 118-111 g / km CO2) ise 300 Nm tork üretiyor.
       
      Daha fazla güç isteyen müşteriler için, Opel yakın gelecekte Grandland X motor portföyünü genişletecek.

      İsteğe bağlı elektronik Grip Control, gücün yola güvenli bir şekilde aktarılmasını sağlıyor ve böylece yıl boyunca ve her yüzeyde en iyi çekişi garantiliyor. Sürücünün beş sürüş modu seçeneği var. Sistem tork dağılımını ön tekerleklere uyumluyor, gerekirse tekerlek dönüşünü sağlıyor ve otomatik şanzıman ile vites değişim noktaları ve gaz kelebeği tepkisi ayarlanıyor. Bu en iyi çekişi ve stabil bir sürüşü kar, çamur, kum, hava koşulları ya da yüzey kalitesi fark etmeksizin garanti ediyor. Canlı, dinamik sürüş performansı Grandland X'in lüks ve konforlu iç kabininde keyifle yaşanabiliyor.
       
      Orta kısımda multimedya, klima kontrolleri ve şasi fonksiyonlarına hızlı ve sezgisel erişim için üç farklı kontrol bölümü var. SUV'lerin tipik özelliği olan yükseltilmiş oturma pozisyonu iyi bir görüş sağlıyor.
       
      Yeni Grandland X benzinli versiyonunun giriş seviyesi fiyatı 23.700 euro'dan, dizel versiyon ise 26.500 euro'dan başlıyor. Yeni model Opel Crossland X ve çok satan Opel Mokka X kardeşlerine katılıyor. Aynı zamanda, Grandland X Opel'in Astra'dan Zafira'ya uzanan popüler kompakt otomobil segmentindeki portföyünü genişletiyor.
      Kaynak
      Benim ilk dikkatimi çeken 1.2 Turbo benzinli ve 1.6 120 bg Dizel motorlar. Sanırım bunlar PSA grubunun motorları.
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Opel stil sahibi ve havalı olarak nitelendirdiği yeni Crossland X modelini tanıttı. Yeni Opel Crossland X markanın X ailesinin yeni üyesi olacak.

      eX-tra havalı: Hızla büyüyen CUV/SUV segmentinde tamamen yeni bir crossover
      Yeni X ailesi: Crossland X, iddalı Opel Mokka X’e katılıyor
      eX-tra rahat: Yüksek oturma pozisyonu, ferah ve konforlu iç mekan 
      eX-faktör teknolojiler: Akıllı bilgi-eğlence ve destek sistemleri
      eX-tra görüş: Head up display, 180 derecelik geri görüş kamerası ve AFL LED Farlar
      Dünya Prömiyeri 1 Şubat’ta Berlin’de 
       
      Dışarıdan bakıldığında kompakt içeriden bakıldığında ferah ve çok yönlü. Tamamen yeni Opel Crossland X, çift renkli yapısı ve havalı SUV görünümü ile B segmentindeki iddialı sportif Mokka X’e katılıyor. Opel’in çok yönlü ve şehirli crossover modeli, X ailesinin ikinci üyesi. Daha büyük Grandland X ise C segmentinde bu yılın dördüncü çeyreğinde meraklıları ile buluşacak. Opel, Crossland X ile birlikte 2017’de gerçekleştireceği büyük model atılımını başlatıyor, bu sene pazara sunulacak iki yeni X modeli farklı dünyaların en iyilerini bir araya getirecek: Cesur tasarımlı modeller ve şehirli yaşam tarzını kolaylaştıran SUV’lerin üstün ve faydalı özellikleri.  Bu modeller kesinlikle eX-tra’lara sahip otomobiller. Yeni Opel Crossland X ilk defa Berlin’de 1 Şubat’ta görücüye çıkacak.
       

      Opsiyonel olarak dört çeker özelliği ile gelen Opel Mokka X ile karşılaştırıldığında yeni Crossland X, ufak boyutları ile şehirde kendini buluyor, ama aynı zamanda organik çiftliğe alışverişe gitmeye ya da örneğin Bozcaada’da kısa bir tatil kaçamağı için çok uygun. 4,21 metrelik uzunluğu ile Astra’dan 16 cm daha kısa, ancak 10 cm daha yüksek. Böylece otomobilde seyahat edenler yüksek oturma pozisyonundan faydalanabiliyor ve kusursuz çevre görüşü elde ediyorlar. Opsiyonel olarak sunulan panoramik cam tavan ferahlık hissini daha da artırıyor.
       
      Ayrıca, Opel’in yeni modeli günlük sürüşü daha da konforlu, rahat ve kolay kılan yenilikler ile gelecek. Full LED farlara sahip sürüşe duyarlı geliştirilmiş ön farlar(AFL), head up display ve 180 derecelik panoramik geri görüş kamerası, geliştirilmiş park desteği sistemi, yaya tespit özellikli ön çarpışma uyarı sistemi, otonom acil fren sistemi, üç seviyeli sürücü yorgunluk sistemi, şerit takip sistemi, hız tabelası takip sistemi ve yan kör nokta uyarı sistemleri sadece birkaç örnek. Yeni Crossland X aynı zamanda Opel’in standartlarına uyumlu şekilde Apple CarPlay ve Android Auto destekleyen geniş 8 inç’e kadar opsiyonel olarak alınabilen renkli dokunmatik ekranlı IntelliLink bilgi-eğlence sistemine de sahip.

      Ön tarafta seyahat eden yolcular Opel’in ödüllü AGR sertifikalı ergonomik koltuklarının keyfini sürebilecekler. Opel B segmentinde hem Crossland X hem de Mokka X’le bu konforu sunan tek marka. Crossland X arka koltukları katlamadan elde edilen 410 litrelik bagaj hacmi ile de segmentinde öncü konumda. Dahası, arka koltuk 150 mm ileri-geri hareket edebiliyor, böylece istenirse arka koltukta seyahat eden yolculara daha fazla diz mesafesi, ya da daha geniş bagaj alanı sağlanabiliyor.
       
      Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik: “Şehir trafiğine uyum sağlayacak şekilde tasarlanmış, B SUV ve crossover modellerine talep ciddi şekilde artıyor. Havalı, SUV’lerden ilham alan tasarımı, çarpıcı bağlantı özellikleri ve kullanışlı yapısı ile yeni Crossland X, sınıfında Mokka X’in yanında liderlik için ikinci güçlü adayımız olacak” dedi ve ekledi: “Crossland X, güçlü yapısıyla sürüş keyfini şehirli yaşam tarzıyla birleştiren, hem şehir içi kullanım hem de şehir dışında küçük kaçamaklar için ideal bir model.”
       
      2010’dan günümüze B CUV-SUV segmenti beşe katlanarak büyük bir büyüme gerçekleştirdi. Mokka X yüksek satış rakamlarına ulaşan ve dolayısıyla segmentinde standartları belirleyen bir model. Şimdi Crossland X kompakt segmentin altındaki en hızlı büyüyen bu segmentte Opel markasına yeni bir canlılık ve daha da büyüme getirecek.

      Net Sade Tasarım ve Çarpıcı Alan Kullanımı
      Cesur, canlı ve havalı her “şehirli crossover” otomobilin olmazsa olmaz nitelikleri. Yeni Crossland X’te bu niteliklerin hepsi mevcut ve en iyi donanım seviyeleriyle tam bir Opel karakteristiğine sahip. 4,212 mm uzunluğa, 1,765 mm genişliğe ve 1,590 mm yüksekliği ile gayet kompakt bir yapısı var. Crossland X hem sofistike hem de güçlü yapısıyla Opel’in tasarım felsefesi olan “heykelsi tasarım Alman mühendisliği ile buluştu” söylemine kendi yorumunu katıyor. Önde parlayan Opel logosu ile bezenmiş ön ızgarasını cesur şekilde sergiliyor. İki krom kanatçık logoyu sarıyor ve Opel’in “çift kanat” LED gündüz farlarına doğru uzanıyor. Ortadaki Opel logosundan krom kanatçıklara ve oradan da AFL LED farlara bağlanan krom çıtalar genişlik hissi uyandırıyor. Önde ve tüm alt bölümünde görülen SUV tipi kaplamalar ve gümüş rengi ek parçalar otomobilin kendinden emin duruşunu, ayrıca işlevsel ve sportif şıklığını da yansıtıyor.
       
      Çarpıcı yan hatları ve otomobilin alt ve üst kısımlarını görsel olarak ayıran “yüzer” hissi veren tavan, görsel olarak Crossland X’i genişletiyor ve böylece ferah iç mekanını tamamlıyor. Yüzer tavan aynı zamanda Opel ADAM’larda görmeye alıştığımız arkaya uzanan kavisli krom cam hattıyla da benzerlik taşıyor. Kişiselleştirme şampiyonunda olduğu gibi Crossland X’te de müşteriler çeşitli tavan rengi seçenekleri arasından tercih yapabilecek. Crossland X’in dikkat çekici arka tarafı ise özellikle karter koruması ile açık şekilde SUV duruşu sergiliyor. Yükseğe yerleştirilmiş ayrık stop lambaları ise “çift kanat” görünümü veriyor ve aşağı süzülen tavan hattını ve bagaj kapağı arasındaki formu destekliyor.

      Opel’in tasarım felsefesinin merkezindeki heykelsi tasarım ve üstün mühendislik yeni modelin iç tasarımında da kendisini gösteriyor. Ön konsol ve orta konsol net şekilde ve yatay olarak konumlanmış. Konsolun ve havalandırmanın çevresindeki ufak krom dokunuşlar yüksek kalite mesajını veriyor. Apple CarPlay ve Android Auto uyumlu 8 inç’e kadar büyüyen opsiyonel renkli dokunmatik ekrana sahip bilgi eğlence sistemleri Radio R 4.0 IntelliLink ve Navi 5.0 IntelliLink orta konsola pürüzsüz şekilde yerleştirilmiş. Uyumlu akıllı telefonlar için kablosuz şarj imkanı da sağlanmış.
       
      Elbette, olağanüstü bağlantı özellikleri, manuel ve otomatik vites seçeneklerine sahip benzinli ve dizel gibi geniş motor seçenekleri rahatlatıcı bir yolculuk için tek başına yeterli değil. Çarpıcı ferahlık hissi ve birinci sınıf ergonomik koltukları Crossland X ile uzun yolculukları keyfe dönüştürüyor. Dahası Crossland X sağladığı yüksek konforda kendisini gösteriyor, kaydırılabilen arka koltukları aynı zamanda katlanabiliyor. 60’a 40 katlanabilen koltuklar, 150 mm geriye de kaydırılıp arka koltukta seyahati daha konforlu hale getirebiliyor. Alternatif olarak arka koltuklar öne çekilip bagaj kapasitesi sınıfının lideri olacak şekilde 520 litreye yükseltilebiliyor. Koltuk dayanağı katlandığında uzun eşyalar rahatlıkla taşınabiliyor. Arka koltuklar tamamen katlandığında ise bagaj hacmi 1.255 litreye yükseliyor. Elbette kabinde de birçok eşya saklama gözü mevcut.
       
      Standartları belirleyen aydınlatma teknolojisi ve önemli destek sistemleri
      Yeni Opel Crossland X’te bulunan birçok ultra modern teknoloji sayesinde seyahatler daha güvenli ve rahatlatıcı olacak. Full LED Farlara sahip Sürüşe duyarlı geliştirilmiş ön farlar AFLkaranlıkta kusursuz aydınlatma sağlıyor. Viraj aydınlatması, uzun far desteği ve otomatik seviyelendirme seyredilen yolu optimal şekilde aydınlatıyor. Opsiyonel olarak sunulacak Head Up Display ise hız, navigasyon ve destek sistemlerinin bildirilerini ön cama yansıtarak dikkat dağılmalarının önüne geçiyor.

      Opel Eye ön kamera çeşitli verileri işleyerek, trafik işaret tanıma ve şerit takip sistemi gibi sürüş destek sistemlerinin temelini sağlıyor. Eğer sistem sürücünün şeritten istemsiz olarak ayrıldığını algılarsa sürücüyü sesli ve görsel olarak uyarıyor. Hız limitleyici özellikli Cruise Control sürüşü daha rahat kılan unsurlardan birisi. Eğer geçici olarak otomobilin hızı düşerse imkan olduğunda hızlanmak için sürücünün gaza basmasına gerek yok, Crossland X ayarlanan hıza kendi kendine yeniden ulaşıyor. Yaya tespit edebilen ve acil fren sistemine sahip ön çarpışma uyarı sistemi kazaların önlenmesine yardımcı oluyor. Sistem sadece sesli ve görsel uyarı vermiyor aynı zamanda da öndeki araçla aradaki mesafe hızlıca kapanır ve sürücü buna tepki vermezse kendiliğinden fren yapıyor. Ön çarpışma uyarı sistemi özel Sürücü dalgınlık sistemi ile de bağlantılı. Bu sistem sürücünün sürüş stiline göre yorgunluğunu değerlendiriyor ve bir mola verilmesi gerektiğini sürücüye bildiriyor.   

      Crossland X aynı zamanda Panoramik Geri Görüş Kamerasına da sahip. Bu kamera arka görüşü 180 dereceye yayıyor. Böylece sürücü geri giderken yolun iki tarafından da gelen trafiği görebiliyor. Son nesil Gelişmiş Park Desteği otomobilin park edilmesini daha da kolaylaştırıyor. Sistem uygun park alanını görüyor ve otomobili otomatik park ediyor. Aynı şekilde park alanından otomatik olarak çıkabiliyor. İki durumda da sürücünün sadece gaz ve fren pedallarına dokunması yeterli. Kış aylarında ise ısıtmalı direksiyon simidi ve ön cam, güvenlik ve rahatlığı artırıyor.
      Kaynak
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Opel 2017 yılında, 2020’ye kadar 29 yeni model ve 17 yeni motor sunacağı büyük ürün atılımı kapsamında müşterilerini heyecan verici yeni modellerle tanıştıracak. Bu modellerin başında Opel’in yeni amiral gemisi Insignia Grand Sport bulunuyor. Yeni model, Avrupa genelinde 900 bin satış rakamına ulaşan ve 2009 Avrupa’da yılın otomobili seçilen birinci nesil Insignia’dan tamamen farklı bir tasarıma sahip ve sürüşü daha güvenli ve daha rahat kılan birçok teknolojiyi de bünyesinde barındırıyor. Yeni Insignia kullanılan hafif materyaller ve geliştirilmiş mühendislik çözümleri sayesinde 175 kg’a kadar hafifledi. Bu, sürüşte çeviklik ve hassasiyete doğrudan etki ediyor. Segmentindeki en sofistike sistem olan tork vektörleme yeteneğine sahip dört çeker sistemi gibi yüksek teknoloji özelliklerini bünyesinde barındıran Yeni Insignia Grand Sport, 1.5 165 hp benzinli ve 1.6 136 hp dizel motor seçenekleri ile ilgiyi üzerinde toplayacak.

      Bu modelin Dünya prömiyeri Mart 2017’de Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı’nda yapılacak. Ülkemizde ise Nisan sonunda İstanbul Otomobil Fuarı’nda meraklıları ile buluşacak. Ülkemizde 2017 satış hedefini 5 bin 500 adet açıklayan Özcan Keklik, Haziran ayında satışlara başlamayı planladıklarını belirtti.
       
      Insignia Grand Sport gibi yeni Insignia’nın Sports Tourer modeli de Opel’in yeni tasarım dilini belirleyen Monza Konsept’ini yansıtacak. Bir önceki modelle kıyasladığımızda yeni Insignia Sports Tourer arka koltuklarda ve bagaj kapasitesinde daha da geniş alan sunacak. Yeni Insignia Country Tourer 4x4 ve off-road tarzı ile ana yollardan çıkmayı sevenler için çarpıcı bir seçenek olacak.
       
      Bu iki model de 2017 üçüncü çeyreğinde satışa sunulacak.
      Opel’in ilk defa Mokka X ile anmaya başladığı “X” takısına sahip olacak yeni modelleri B ve C crossover modellerimiz Crossland X ve Grandland X olacak. Opel Genel Müdürü “X”i geleneksel gövde tasarımlarına göre daha cesur, daha maceracı ve dayanıklı bir karakteri vurgu olarak tanımlıyor ve şöyle açıklıyor: “Opel’in yeni nesil segment kimliği olan X, klasik gövde tipi ile sportif, havalı, son moda SUV ve Crossover gövde tipi arasındaki geçişi simgeliyor. Tamamen yeni iki yeni modelimiz ile büyüyen crossover pazarında müşterilerimize çarpıcı alternatifler sunacağız.”
       

      Üçüncü çeyrekte satışa sunulacak B Crossover modeli Crossland X ile Opel 2017’de bin 500 adetlik satış rakamına ulaşmayı hedefliyor.
       
      Crossland X’in büyük abisi C Crossover modeli Grandland X ise yüksek oturma pozisyonu ile görüş rahatlığı vaat ediyor. 2017’nin son çeyreğinde müşterileriyle buluşacak Grandland X’in satış hedefi ise 1.000 adet.
       
      2017’de ülkemizde satışa sunulmayacak olsa da Avrupa genelinde ismini sıkça duyacağımız bir diğer Opel modeli ise 2016 Paris Otomobil Fuarı’nda tanıtılan elektrikli otomobil Ampera-e olacak. Sıfır emisyon değeriyle çevreci kimliğini ortaya koyan Otomobil, 360 Nm tork ve 206 hp gücüyle de yüksek performans vaad ediyor. Opel Mühendislerinin batarya teknolojilerinde kat ettiği önemli mesafeler sayesinde Ampera-e tam 500 km menzile sahip. Bu değerle en yakın rakibine 100 km fark atacak. Ampera-e, elektrikli ulaşımın artık geniş kitlelere yayılma zamanının geldiğinin bir kanıtı.
       
      Keklik, kapanış bölümünde ise: “Tüm bunların anlamı Opel olarak 2017 yılının bizler için güçlenerek daha yukarı doğru yol aldığımız bir yıl olacağıdır. Bununla beraber her zaman olduğu gibi ‘Müşteri Çoşkusu Yaratmak’ tüm hedeflerimizin en başında yer almaya devam edecek” diyerek sözlerini noktaladı.
       
      Kaynak
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Yeni İnsignia'da en çok dikkatimi çeken aracın hafiflemesi olmuş. Bu durum performans ve yakıt ekonomisi olarak geri dönüş sağlayacaktır eminim. Mevcut İnsignia'larda beni en çok rahatsız eden durum ise aracın iç hacmi idi. Özellikle arka koltukta oturanlar için sıkıntılıydı. Birde oto koltuğu ile çocuk oturmaya kalktığınızda, çocuğun kafası tavana değecek gibi oluyordu. Şimdi yeni İnsignia 29mm  daha alçalmış. Buna bağlı olarak aracın uzunluğu, genişliği ve dingil mesafesi uzamış. Tüm bunlar aracın iç hacmine nasıl yansıyacak merak ediyorum. 
      İnternette eski ve yeni kasa İnsignia'yı karşılaştırmışlar. Şöyle bir makale ve tablo ortaya çıkmış..
       
      Alıntıdır
      Yeni Opel Insignia geçtiğimiz günlerde tanıtıldı ve modelde yaşanan değişim son zamanlarda gördüğümüz en önemli yenileme operasyonlarından birisi olduğunu hissettiriyordu. Ayrıca aracın boyutlarında da büyüme gerçekleşti. Biz de bu önemli değişimin düzeyini görebilmek için bir önceki ve yeni modelin hem görünüm hem de boyut karşılaştırmasını yapacağız.

      Boyut karşılaştırması   Yeni Opel Insignia'nın aşağıdaki tabloda verdiğimiz ölçülerine bakıldığı zaman zaten büyük bir araç olmasına rağmen ölçülerinin hissedilir miktarda arttığını görüyoruz. Ancak fotoğraflarda görüldüğü kadar uzamadığı da dikkat çekiyor. %1.2 oranında yani 5.7cm boyu uzayan araç, sanki 15-20cm uzamış gibi görünüyor. Ancak bu algının oluşmasında iki büyük etken bulunuyor. Birincisi ciddi oranda yani 9.2cm artış yaşayan dingil aralığı ve ikincisi de yüksekliğin hissedilir bir oranda yani yaklaşık 3cm azalmış olması olarak gösterilebilir. Genişlik ise neredeyse hiç değişmemiş. Bu değişime yaklaşık 6cm'lik uzayan boyu da eklenince karşımıza daha basık ve uzun görünen bir araç çıkmış oldu.   Yeni-eski Opel Insignia boyut karşılaştırması Yeni Insignia'nın bu ölçülerine bir de sınıfındaki diğer modeller ile karşılaştırırsak uzunluk olarak sınıf lideri olacağını görebiliriz. Ayrıca Renault Talisman ve Skoda Superb ile de benzer genişlik ölçülerine sahip. Dingil aralığı olarak da Skoda Superb ile oldukça yakın ancak burada sınıf lideri Ford Mondeo olarak göze çarpıyor.    Yeni Opel Insignia ve bazı rakipleri boyut karşılaştırması Görünüm karşılaştırması   Yeni Opel Insignia yerini aldığı model ile en ufak bir tasarım detayı barındırmıyor. Öyle ki hangi açıdan bakarsak bakalım en ufak bir benzerlik göremedik. Bu duruma kokpit de dahil. Aslında tasarım olarak sevilen bir model olmasına rağmen bu şekilde bir farklılığa gidilmiş olması şaşırtıcı ve bu da Opel'in yeni benimsediği tasarım anlayışından kaynaklanıyor denilebilir. Ancak boyutları büyümesine rağmen yukarıdaki tablolarda da gördüğümüz gibi uzunluk olarak çok önemli bir değişikliğe uğramayan yeni Insignia için Özellikle sosyal medya hesaplarımızda yapılan yorumlarda bir çok kişi aracın çok büyüdüğünü düşünüyordu. Yukarıdaki boyut karşılaştırması başlığı altında bu durumun nedenlerini zaten analiz etmiştik. Aşağıdaki karşılaştırmalı görsellerin de analizimizi desteklediğini düşünüyoruz.              
          Kaynak: SekizSilindir
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Opel Insignia 2017 yılında yenileniyor ve aracın çeşitli prototipleri de özellikle Avrupa'da bulunan büyük otomobil dergilerine verildi ve bu modeller de test geçtiğimiz günlerde edildi. Bu doğrultuda merak edilen bazı önemli bilgiler de Opel tarafından otomobil gazetecilerine açıklandı. Biz de model hakkında önemli bilgiler içeren bu ön testleri ve fotoğrafları analiz etmek istedik. (Görsel tahmini çizimdir)

      Yeni Opel Insignia  ölçüler Uzunluk: 4899mm (+57mm daha uzun) Genişlik: 1863mm (+7mm daha geniş) Yükseklik: 1469mm (-29mm daha basık) Dingil açıklığı: 2829mm (+92mm daha uzun) Diz mesafesi: Bir miktar daha fazla Baş mesafesi: 952mm (-13mm daha az) Sürüş pozisyonu 30mm daha alçak Bagaj hacmi: 500lt civarı Ağırlık: 1400kg-1450kg (-175kg daha az - %8-%9 civarı daha hafif) Yeni Opel Insignia'nın ölçülerine bakıldığı zaman zaten büyük bir araç olmasına rağmen ölçülerinin önemli oranda arttığını görüyoruz. Öyle ki bir üst sınıfta bulunan ve her ikisi de yeni tanıtılan Mercedes E Serisi ve BMW 5 Serisi'ne yakın olan boyutları oldukça dikkat çekici. Aşağıdaki tablodan da görüleceği gibi sadece dingil aralığı diğer iki modelden belirgin olarak daha az. Diğer 3 ölçüyü de göz ile anlamak gerçekten de zor.    Yeni Insignia'nın bu ölçülerine bir de sınıfındaki diğer modeller ile karşılaştırırsak uzunluk olarak sınıf lideri olacağını görebiliriz. Ayrıca Renault Talisman ve Skoda Superb ile de benzer genişlik ölçülerine sahip. Dingil aralığı olarak da Skoda Superb ile oldukça yakın ancak burada sınıf lideri Ford Mondeo olarak göze çarpıyor.      Tüm bu ölçülerden gördüğümüz kadarıyla yeni Opel Insignia boyut olarak sınıfının en büyük araçlarından birisi olmaya aday gibi gözüküyor. Boyutlardaki bu büyüme özellikle arka koltuk sırasındaki diz mesafesinin artmasını sağlayabilir. Burada Alman Autobild'den 2 metre boyu ile ünlü gazetecinin çekilen fotoğrafı oldukça önemli. Bu kadar uzun boya sahip bir kişinin dizlerinin ön koltuğa değmiyor olması önemli. Ayrıca aracın yüksekliğinde azalma meydana gelmiş olmasına rağmen baş mesafesi de oldukça iyi görünüyor. Bu da yere daha basık ancak ferah olan sportif bir yapının ortaya çıkmasını sağlayabilir.    Yeni Opel Insignia motorlar  
      Opel'in çeşitli modellerinde halen kullanılmakta olan 1.6lt ve 2.0lt turbo dizel ile 2.0lt turbo benzin motorları herhangi bir teknik değişiklik olmadan kullanılmaya devam edilecek ancak en büyük sürpriz 1.4lt turbo-benzin motorun yerine tamamen yeniden tasarlanan 1.5lt motorun geçmiş olması oldukça dikkat çekici. Yani hacim küçültme yerine bu sefer az da olsa hacim yükseltme ile karşı karşıyayız. Geçtiğimiz günlerde bu doğrultuda bir analizimiz olmuş ve düşük hacimli motorlarda emisyon kontrolünün zorlaşması nedeniyle özellikle düşük hacimli motorlarda hacim artışı ile karşılaşabileceğimizi belirtmiştik.    1.5lt turbo-benzin 165ps güç 250nm tork 2.0lt turbo-benzin 250ps güç 400nm tork 1.6lt turbo-dizel 160ps güç 350nm tork 2.0lt turbo-dizel 195ps güç 400nm tork Bu motorun yanında ülkemizde olmasa da halen Astra modellerinde kullanılan 1.6lt çift-turbo dizel 160ps gücündeki motor da yeni Insignia seçenekleri arasında bulunacak. Bu iki motor haricinde oldukça güçlü 2.0lt benzin ve dizel seçenekleri mevcut ancak ülkemizi daha çok diğer seçenekler ilgilendiriyor. Burada esas önemli olan ise aracın boyutlarındaki büyümeye rağmen ağırlığında neredeyse %10 oranında azalma olması ve bunun yanında yeni kullanılmaya başlanan 8 ileri tork konvertörlü şanzımanın tüm değerleri etkileyebilme potansiyeli.      Motor veriminde artmanın yanı sıra, hem ağırlık azalması hem de güç aktarımın daha kayıpsız olması mutlaka performans ve tüketim değerlerini oldukça iyi yönde etkileyecektir. Bilindiği gibi Opel'in en fazla eleştirilen iki noktası ağırlık ve güç aktarımıydı ve bunların sonucu olarak da güçlü motorlar kullanılmasına rağmen hem performansı hem de tüketim değerleri rakiplerinin gerisindeydi. Ancak her iki konuda da iyileştirme yapılmış olması Opel Insignia'nın karşımıza bambaşka bir model olarak çıkmasını sağlayacak gibi görünüyor. Zaten aracı test eden gazetecilerin de yorumları bu yönde ve aracı oldukça atak bulduklarını belirtiyorlar.   
      Diğer kesinleşen bilgiler 6 ileri manuel ve 8 ileri tork konvertörlü otomatik şanzıman GM E2XX platformu Önden çekişli  Sportback ve Sportwagon kasa tipleri Ford Focus RS benzeri sürekli 4x4 çekiş, tork vectoring ve adaptif süspansiyon sistemi 8 inch Apple Car Play ve Android Auto özellikli bilgi-eğlence sistemi Lastik ebatlarında bir değişiklik bulunmuyor SONUÇ   Öyle görünüyor ki yeni Opel Insignia eleştirilen bazı önemli noktalarını ciddi oranda iyileştirmiş ve karşımıza hem daha büyük ve rahat hem de daha performanslı ve düşük tüketime sahip değerleri ile çıkacak. Umarız ilk satılmaya başlandığında ülkemize düşük hacimli benzin ve dizel motorlara entegre edilmiş 8 ileri şanzımanıyla çıkar. Fiyatının da mevcut Insignia ile çok farklı olmayacağını umuyoruz ki VW Passat, Skoda Superb, Ford Mondeo ve Renault Talisman gibi dişli rakipleri karşısında sağlam durabilmesi için bu olmazsa olmaz bir parametre olarak dikkat çekecektir.         
       
       
       
       
       
       
      Kaynak:SekizSilindir

×
×
  • Yeni Oluştur...