Jump to content

Mazda 6 Hararet Problemi


MaveRick
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba Arkadaşlar,

 

Uzun bir aradan sonra tekrar forumdayım.

Ustalarımızdan ve usta olmuş üyelerimizden sorunumla ilgili yorum bekliyorum.

 

Yaklaşık 9 ay önce aldığım 2004 model Mazda 6 aracım ile 10 gün önce Kütahya'dan İzmir'e giderken rampa tırmanma esnasında (hız sabitleyiciyle aracı 110 km'ye sabitlemişken) otomatik vites olan aracım vitesi 4'ten 3'e çekti bu esnada hararet (normalde tam ortada durur) yükselmeye başladı. Bunun üzerine ben hemen yavaşladım. Kula yakınlarında bir tesise girdim. Genleşme kabına az biraz su ekleyebildim, radyatörde ağzına kadar doluydu. Tekrar yola çıkıp bu sefer gözlerim sürekli hararet göstergesinde yavaş yavaş İzmir'e geldim. Motor ustası fanlardan birinin çalışmadığını söyledi. Gerçektende fanlardan biri çalışmıyormuş kömürleri bittiği için. Neyse kömürler elden geçirildi fanların ikisi de aktif hale geldi. Bende ohh demiştim ama erken demişim. İzmir dönüşü klima açık bir şekilde rampa çıkarken hararet tekrar yükselemeye başladı. Bunun üzerine hemen kenara çektim kontrol ettim, fanların ikisi de çalışıyordu, genleşme kabında da su mevcuttu. Motor biraz soğuduktan sonra, hararetin yükselmesine imkan vermeden yavaş yavaş Kütahya'ya geldim. Aracı sanayiye bıraktım, usta bütün soğutma elemanlarının (termostat, fanlar, devirdaim vb.) çalıştığını aracın hararetini rampa ve klima açık bir halde denemesine rağmen normalin üstüne çıkaramadığını söyledi!

Ama ben diken üstündeyim, Allah'a şükür hararet ortanın çok üstüne hiçbir zaman çıkmadı ama sonuçta bir problem olduğu kesin. Durduk yere motoru yemek istemiyorum.

Ne yapacağımı bilemedim sizlere danışayım dedim.

Değerli yorumlarınızı bekliyorum.

Saygılar

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İsmail bey uzun bir aradan sonra tekrar aramıza hoş geldiniz. Öncelikli olarak geçmişler olsun.

 

En son Mazda 626 rolanti ve stop etme sorununuz ve çözümü ile görmüşüz sizi forumda. Öyle ki şu an Mazda 6 sahibi olmuşsunuz. Umarım bir önceki sorununuz gibi bir an önce çözüme kavuşur.

 

Benimde ilk aklıma gelen şey termostat. Kontrol edildi mi ? Bu arada aracınızda Lpg yok dimi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hortumları da mutlaka kontrol ettirin. Mazda 6 ve lpgli ise 200 bin civarında hortumlarda eskimeler olabiliyor. Devirdaim kontrol edilmeli, radyatör ve fanlar. Madem fan yapıldı, diğerlerini tekrar gözden geçirin havası varsa hortumların havası alınsın mutlaka önceki hararet artışından dolayı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tekrardan hoşbuldum.

 

Yorumlar için çok teşekkür ederim. Soruları yanıtlayayım önce;

Araç LPG'li, kışın yeşil antifriz koymuştuk onunla devam ediyoruz. Devir daim pompası su kaçağından dolayı değişmişti. Benden önce değiştimi bilmiyorum ama ben termostatı değiştirmedim. Dün sanayideki ustama teslim ettim, termostat, devirdaim ve radyatöre bakmış birşey bulamamış. Hatta harareti arttırmak için rampada klima açık deneme bile yapmış ama (Kütahya'da şu an hava 15-20 derece arası olduğundan herhalde) hararet yükselmemiş. Usta termostat veya devirdaimde sıkıntı olsa arabayı birkaç km bile kullanamazsın hemen hararet yapar diyor.

Sistemde su kaçağı yok ama hortumları kontrol ettirmek aklıma gelmemişti. Bir de hortumlarda hava varsa bu nasıl alınıyor acaba?

Radyatörde bölgesel tıkanıklık gibi birşey olabilir mi, radyatör temizleyici alıp kullansam mı acaba gibi sorularda aklımı kurcalıyor açıkçası.

Kütahya'da ne Mazda parçası ne de ustası bulunuyor ne yazık ki! Hadi parçayı internetten halledebiliyorum ama ustayı ne yapacağız bilemiyorum :krrsz:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

     Sn Mevrick öncelikle geçmiş olsun, şunu belirtmek isterim ki hararetin illaki ortada durması gerektiği gibi bir kural yoktur tabiki aşırı sıcak, klima , arabada ki yük ekstradan motorun ısınmasına sebebiyet vermiş olabilir, zaten hararet göstergesinin üst ve tehlikeli sınırı üstteki kalın çizginin altındaki  ince çizgidir, tabii göstegeniz nasıl tam bilemiyorum. Zaten fanların ikisini de devreye koymuşsanız ve o sırada çalışıyodular ise su radyatörden geçiyomuş ve bu durumda da termostat ta orun yok demektir. 

    Bu soruna;

1- Antifiriz oranının fazla olması ( karışımdaki Antifirz oranı kesinlikle TR şartlarında %50 yi geçmemelidir)

2- Radyatörde tıkanıklık

3- Fanların yeterli devirde çalışmaması,( bildiğim kadarıyla 3 kademe devir aralığı var sizin aracınızda yani müşürde bir arıza)

4- Motora aşırı yüklenme, yani sürekli yüksek devir.

5- Aşırı sıcak hava .

6- Değiştiğini sölediğiniz su pompasının negatif performansı.

 

    sebep olmuş olabilir tabii bahsettiğiniz elemanların sağlam olduğunu farzedersek aklıma gelenler bunlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Üstadlar kusura bakmayın yoğunluktan foruma giremedim epeydir.

 

Arabamın bakımlarını Mutlu Usta yapıyor, Semih Bey.

 

Sn. No Fear antifrizi kışın koydurmuştum şimdi ne kadar var bilmiyorum ama bi kontrol ettireceğim.

Radyatörde tıkanıklığı ve fanların hızını da bi kontrol ettireyim.

İlk hararet yükselmesinde motora aşırı yüklenme ve fan eksikliği vardı, ikincisinde de aşırı sıcak durumu vardı.

Ama hareret ortanın az üstüne çıktı, üstteki kalın çizgiye ulaşmadı hiçbir zaman Allah'tan.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Üstadlar kusura bakmayın yoğunluktan foruma giremedim epeydir.

 

Arabamın bakımlarını Mutlu Usta yapıyor, Semih Bey.

 

Sn. No Fear antifrizi kışın koydurmuştum şimdi ne kadar var bilmiyorum ama bi kontrol ettireceğim.

Radyatörde tıkanıklığı ve fanların hızını da bi kontrol ettireyim.

İlk hararet yükselmesinde motora aşırı yüklenme ve fan eksikliği vardı, ikincisinde de aşırı sıcak durumu vardı.

Ama hareret ortanın az üstüne çıktı, üstteki kalın çizgiye ulaşmadı hiçbir zaman Allah'tan.

 

 

Bugün sanayide aracımı yıkatmaya giderken gri bir mazda 6 gördüm şen otogazın oradalarda sizmiydiniz o ? Sorun devam ediyor mu ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Bugün sanayide aracımı yıkatmaya giderken gri bir mazda 6 gördüm şen otogazın oradalarda sizmiydiniz o ? Sorun devam ediyor mu ?

 

Tekrardan Merhaba arkadaşlar, yoğunluktan foruma çok sık giremediğim için sizlere cevap yazamadım ama zaten problemin düzeldiğine de yeni ikna oldum. Gelişmeleri buraya yazıp benzer şeyler yaşayan arkadaşlara yardımcı olmak istedim.

 

Evet Semih Bey, o araç benimdi. O gün başka bir iş için gitmiştim ama problem devam ediyordu.

 

Arabamdaki problemin bu kadar uzun sürmesinin asıl sebebi aracın harareti uzun yolda yapıyor olmasıydı. Şehir içinde kesinlikle hararet yapmıyordu, bu nedenle sorunun tespiti ve uygulanan çözümün işe yarayıp yaramadığı ancak uzun yolda belli oluyordu.

Havalar ısındıktan sonra aşırı sıcak, yüksek devir ve klima sayesinde usta hararetin arttığını kendi gözleriyle gördü ve sorunun radyatörden kaynaklandığını, radyatörün sağında ve solunda bir miktar ısı farkı bulunduğunu söyledi. Radyatörcüye gittik ancak radyatör ustası sorunun radyatör değil devirdaim olduğunu iddia etti! Başka radyatörcüye götürdük o sorunun radyatörden olduğunu ve iç dış temizlik yapabileceğini söyledi. Radyatör iç ve dış temizliği (dış temizlik, peteklere su tutarak, iç temizlik ise radyatörü ilaçlı su ile devirdaim ettirerek gerçekleştirildi.) yapıldı. Sorun düzelmiş gibiydi ta ki İzmir'e yola çıkıp 80 km yol alana kadar. Bu arada ben orjinal (komple) termostatı internetten almıştım. Tabiki hararet öncekine göre daha az problemliydi, çünkü hava çok sıcak olmasına rağmen 3.000 devire kadar sıkıntı olmadan yol alabiliyorduk.

Artık sıra termostata gelmişti. İzmir'de aracı götürdüğüm usta radyatör borularının ve motorun ısılarını ölçünce sorunun termostat kaynaklı olduğunu söyledi. Yanımda orjinal termostatta olunca termostatı değiştirdik. İzmir dönüşü 100-110 km gündüz 30-35 derece sıcaklıkta ful klima açık gelebildik. Yani artık sorun düzeldi. Yeni termostatla birlikte değişen şey şu ki, eskiden sıcak havada aracı durdurduğumda fan 5-10 dakika arası çalışabiliyordu, şimdi 1dk'dan fazla çalışmıyor.

Termostatı değiştiren usta antifrizi kışa doğru koymamı ve mümkünse Mazda'nın kendi antifirizini kullanmamı söyledi.

Mazdanın orjinal antifrizinin markasını bilen var mı acaba?

Sonuç olarak hararet probleminiz varsa ve nedeni tam belli olmuyorsa; önce radyatör temizlenmeli, sonra termostat ve en son da devirdaim işin içine girmeli. Ustaların dediği Mazdalardaki contanın çelik/saç olduğu ve kolay kolay yanmayacağı yönünde ama Allah kimse başına vermesin derim.

Allah'a şükür benim problemim çözüldü, darısı problem yaşayan diğer arkadaşların başına.

Herkese saygılar, selamlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda'nın orjinal antifrizi Mazda markalı. FL22 antifriz. Bu yüzden sadece Mazda servislerinde bulunabilir ama onlarda da pek bulunmuyor. Kullanmanız da şart değil. Başka bir antifriz kullanılabilir, zaten kılavuzunda da yazıyor. Sadece farklı antifrizleri karıştırmayın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sorunun çözülmüş olduğuna sevindim. Bayram sonra Eskişehir mini buluşması yapmayı planlıyoruz bu arada. :) Etkinlik için konu açacağız. Sizlerde gelirseniz tanışmış oluruz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...