BBalcin

Mazda 323 Gaz Kesme Sorunu

Bu konuda 25 ileti var

Herkese merhabalar

99 model 323 sedan aracim 1.8 motor.

Aracimda son zamanlarda bir performans dusuklugu var. Baski balatasindan buji buji kablolarina kadae degisti. Bu en buyuk sikintim bunun disknda gazdayken 2000-3000devir arasinda gaz kesilme sorunu yasiyorum. Bunun nedenini bilen yada yardimci olabilecek biri varmi.

Tesekkurler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kimse sorumun cevabini bilmiyor heralde. Cok yardimsever bi forum..

Misbah bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Araciniz lpg li mi ? Ateslemeyle ilgili 323 de bir takim sikayetler konusuldu çözümler de beyan edildi forumda biraz bakarsanız görürsünüz ayrıca tecrübeli abilerimiz var onlar görünce illaki cevap verirler hemen olumsuz olmayin

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      323 bölümünde bu mevzu ile alakalı epey bir öneri ve çözüm yolu mevcut, pek çok arkadaş farklı yöntemlerle çözüme kavuşturmuş bu mevzuyu, sizin aracınızda hangi sebepten olduğunu anca bu konulara bakarak ve deneyerek çözebilirsiniz. 

      Son zamanlarda demişsiniz acaba bu tekleme yenimi başgösterdi, yani performans düşüklüğü ile berabermi başladı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracimi ilk aldigimdan beri bu tekleme olayi var aracim daha iyi yurusun diye motor yaptirdim motordan sonra cok iyi sonuclar elde ettim ama su an anlam veremedigim sekilde benzinde performansim cok dusuk. Tekleme olayida forumda eski bi konu inceledim ama net bir cevap yok. Bu kasalarda kronik bir sorun oldugu soyleniyor. Ayni arac bulunan bir arkadasimdan oksijen sensorunu sok onerisi aldim sokunce tekleme cok nadire dusuyo ama performans etkilenmiyo degil. Bu sorunun daha mantikli bir cozumu olmali. Aracin orjinal parcalarindan bisyler sokerek olacagina cok fazla aklim ermedi. 99 1.8 Gt ile ilgili ciddi bilgiisi olan birinden yardim istiyorum. Cunki aracimin motorundan tutun on takim baski balata vs akliniza ne geliosa hic masraftan kacmadan yaptirdim bu is canimi sikiyo :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sitede bu konu ile alakalı bir dolu konular.. Önyargılı olmadan, insanları suçlamadan önce araştırma yapmakta fayda var.

 

https://www.google.com.tr/search?q=mazda+323+tekleme+site:mazdaclubtr.com&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=nWCQVaGBKcb8ywOb64rIBA

 

Ek olarak, Türkçe harf kullanmanı tavsiye ederim Berkay. Sıkıntılı kelimeler olabiliyor aksi taktirde

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu gaz kesme olayı bendede vardı. Sorunu çözdüm ancak nerden kaynaklandığı net olarak belirlenemiyor. İlk yaptığım şey bir servis bulmak oldu öyleki servis sahibi benim arabanın aynından kullanıyor. Tabi tamamen tesadüf. İşçilik dahil 1000 tl masraf yapıcağımı söyleyip işe koyuldu. İşe önce üst kapağı söküp sente ayarı yaparak başladı. Neden diye sordum hareket halinde motor stop ettiğinde sentenin diş atlama ihtimali çok yüksek cevabını aldım. Daha sonra benden şu parçaları istedi ve kaliteli olması gerektiğini söyledi. Buji, buji kablosu, mümkünse distribütör komple değlse distribütörün önemli parçaları endüksiyon bobini, platin,tevzi makarası, kapak, ve distribütör besleme soketi besleme kablosu diyede geçiyor adı. Bunların motajından sonra iyi bir rolanti ayarı hem benzinde hem lpg de bu ayarlarla uyum sağlıycak iyi birde avans ayarı. Bunlardan sonra aracı kesnlikle en küçük bir devirsiz kullanıma sokmamam gerektiğini söyledi. Motoru boğarsan yığdırma yaparsan arıza yine baş gösterir dedi. Birde benim araca etraftan duyduklarıma dayanarak besleme kablosundan buji kablolarına helisel sarım çekmesini söyledim. Onuda yaptı. Şimdi ne 2000, ne 3000, nede 4000 rpm de stop etme olayı kalmadı. Senin bunları yaptırdıktan sonra sorunun çözülürmü bilemem ama en önemlisi gerçekten anlayan bi ustaya göstermen. Ha birde lpg otomatiği lpg kitinin parçalarından biri kibrit kutusu büyüklüğünde küp şeklinde saydam kapaklı lpg düğmesiyle birlikte çalışan basıldığında lpg den benzine benzinden lpg ye alan otomatik. Onunda arızalı olduğunu söyleyerek onunda içinde değişiklik yaptı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Forumdaki konularin bi cogunu inceledim oncelikle link icinde tesekkue ederim bi kac anektod aldim ama isallah isime yarar. Turkce kararkere gelince telefondan kullaniyorum o nedenle bole :) bu sikintiyla ilgili kimse net bisey soyleyemiyo. Konularin da icerikleri hep yarim yani kimse net bi cozum bulamamis. 91 model 190e aracimda tupte patlatma yapiyo diye sattim mazda aldim buda lpgde sikinti yaratiyo. Inceledigim kadariyla bana en mantikli gelen ince gaz ayari oldu. Zaten aracin ateslemisinde bir sikinti olsa bunu benzindede yapar yani bobin buji kablolar vs bunlar sikintili olsa benzindede rahatlikla hissedebiliriz. Gaza ince ayar yaptiricam en kisa zamanda isallah duzelir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benzin ve LPG'yi birbiri ile çok denk tutmamak lazım ateşleme açısından. LPG ateşleme konusunda daha hassas bir yapıya sahip. O sebeple LPG için üretilmiş ayrı bujiler mevcut ve o sebeple benzinde hissetmediğin problemler LPG'de başına sorun açabiliyor.

 

Yeniden ayar yaptır bakalım bir çözüme erişecek mi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Isallah yogun is temposundan dolayi 1 hafta sonra falan anca yaparim ama yapicam. Arabami seviyorum lpg beni sogutuyo olmassa bunuda saticam

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracimi ilk aldigimdan beri bu tekleme olayi var aracim daha iyi yurusun diye motor yaptirdim motordan sonra cok iyi sonuclar elde ettim ama su an anlam veremedigim sekilde benzinde performansim cok dusuk. Tekleme olayida forumda eski bi konu inceledim ama net bir cevap yok. Bu kasalarda kronik bir sorun oldugu soyleniyor. Ayni arac bulunan bir arkadasimdan oksijen sensorunu sok onerisi aldim sokunce tekleme cok nadire dusuyo ama performans etkilenmiyo degil. Bu sorunun daha mantikli bir cozumu olmali. Aracin orjinal parcalarindan bisyler sokerek olacagina cok fazla aklim ermedi. 99 1.8 Gt ile ilgili ciddi bilgiisi olan birinden yardim istiyorum. Cunki aracimin motorundan tutun on takim baski balata vs akliniza ne geliosa hic masraftan kacmadan yaptirdim bu is canimi sikiyo :)

lpg kitin atikerse cok dogal yapmadigim sey kalmadi 2000 1.8 323 var bende de ayni amlattigini yasadim atiker deisecek en son care bu...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Istanbul icinde benim aracin aynisindan olan bi arkadas varsa kullanabilirmiyim :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abiler Antalya dan Ankara ya giderken, araçta sıkıntı yoktu dönüşte 2500 rpm de bile aracı sallıyor gaz yemiyor. yüksek devirde geri topluyor. sıkıntıyı çözemedim. aracım sıralı sistem değil. sıralı sistem olmayınca fazlamı benzin yakar. yokuşları benzine atıp çıkıyım dedim  10 litrelik benzin çok çabuk bitti ayrıyetten araçta performans artışı göremedim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

     Bizim arabalar karbüratörlü olduğundan sıralı sistem lpg zaten olmaz, mecburen kara düzen düz lpg kullanılması gerekir, o açıdan bakarsak sorun lpg kaynaklı değildir, lpg de iken karbüratör devre dışı olur sadece gaz kelebeği işlevseldir, kelebek takılıyor olabilir. Lpg ayarından olabilir, yenide lpg ayarı yapmanızda fayda görüyorum.

     Benzin mevzusuna gelince ,bilindiği üzere lpg kullanınca kabrüratörün agzı mikser takıldığı için daralır hal böle olunca benzine geçildiğinde hava girişi yetersiz kalır bu durumda aşırı benzin sarfiyatı gerçekleşir, fazlada performansta artış olmaz.

oguzhan89 ve x07reis58x bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

     Bizim arabalar karbüratörlü olduğundan sıralı sistem lpg zaten olmaz, mecburen kara düzen düz lpg kullanılması gerekir, o açıdan bakarsak sorun lpg kaynaklı değildir, lpg de iken karbüratör devre dışı olur sadece gaz kelebeği işlevseldir, kelebek takılıyor olabilir. Lpg ayarından olabilir, yenide lpg ayarı yapmanızda fayda görüyorum.

     Benzin mevzusuna gelince ,bilindiği üzere lpg kullanınca kabrüratörün agzı mikser takıldığı için daralır hal böle olunca benzine geçildiğinde hava girişi yetersiz kalır bu durumda aşırı benzin sarfiyatı gerçekleşir, fazlada performansta artış olmaz.

Abi Teşekkür ederim. sağlam bi gaz ayarı yaptırmam lazım. Birde 323 hb lerin orginal jantı 14 oldugu için 16 yı söküp 14 taktım 15 yapmayı düşünüyorum artısı yada eksisi olurmu araç performansına 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Jantlar celik jant ve agirsa farkeder teneke 14 takinca araba hafiflicektir cok fazla hizlanmasada serilik olarak artisi var deneyin derim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Jantlar celik jant ve agirsa farkeder teneke 14 takinca araba hafiflicektir cok fazla hizlanmasada serilik olarak artisi var deneyin derim

BBalcin cevabın için teşekkür ederim. birde 1.5-2 bin tl masraf etsek motorun gücünü artırmak için neler yapabiliriz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Valla ole guc istiyosan komple motoru acicaksin pistonlar genislicek kol kisalicak port polish yapilicak bi headers siparis ediceksin devaminda hava akisini guclendiriceksin ustun koru bu ama 2 bin tl ye yapilmaz en az bi 4 lirani alirlar bence hic 1.5 i guclendirmekle ugrasma satip 1.8 al 4 tirnak buji saglam bi spor filtre headers tatmin edicek bi hale getirirsin araci.

x07reis58x bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

323 hb lerin orjinal jantı 13 tür lastik ebatı ise 175-70-13 tür, jantın 16 olması tabi arabayı yorar , 14 veya 15 takabilirisin 14 olursa, lastiklerin 175-65-14 olmalı, 15 jant olursa gene 175-55-15 olmalı, tabii jant büyüdükçe esneme konfor azalır, bu açdan bence en ideali 14 dür. lakin lastik ebatı yazdığım gibi olmalıdır taban da büyüme olmamalıdır tana 175 te sabit kalmalıdır, aksi halde gene sürtünme artacak ve yakıt, performans düşecektir.

x07reis58x bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Buranin konusu deil beyler ama 4 tirnak buji taksam zate performans hava filtresi var aracim 1.8 degermi yada katkisi olurmu memnunum ama degisiklik yaparmi muallakta kaldim cif tirnak tavsiye eden de var buji degistirmem lazim su aralar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.