iskambil77

Neden LPG'li Motor Üretilmiyor ?

Bu konuda 61 ileti var

Türkiyede ve dünyanın bir çok yerinde en yaygın yakıt tipi lpg iken neden lpg ye özel motor üretilmiyor ve biz neden benzinli alıp lpg taktırmak zorunda kalarak satın aldığımız motoru mahvediyoruz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

çünkü üreticiler yeni bir motor çıkardımı milyonlar satma hedefiyle bu işe kalkısıyorlar.skyactiv,tsi(aklıma gelen 2 örnek)

 

dünya genelinde yılda satılan sıfır arac sayısı ve ülkemizde aynı yıl satısı yapılan 0 arac sayısına bakarsak yuzde 1lik kısıma bile giremiyoruz..(15yasındaki aracı çöpe atma durumları ve sıfır arac alma kolaylıkları oldukları için sürekli yeniliyorlar araclarını) işte bu yüzden adamlar pazar payının yuzde 0.89unu değilde yüzde 99.11ini düşünerek benzinli yapıyor..

 

bizede sıkıntısız lpg için, lpg kullanımının yaygın oldugu kore araclarını tercih etmek kalıyor(kia,hyundai)

 

sonucta akaryakıt yani mazot gibi lpg gibi bir yakıt..neden özellıkle benzıne bu kadar vergi koyarlar neden süreklı paramız dısarı gidiyor die ağlasırken insanları birde lpg kiti almak zorunda bırakırlar(cogu kitte yabancı sermaye)aracları bozupta yedek parca için dısarı giden paraları saymıyorum bile...

 

bu vergiler için mecliste el kaldıranlar fazla akıllı fazla..

oguzhan89 ve yusufsinan26 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tüm dünyada LPG kullanılan ülkeler çok sınırlı da o yüzden. Elin avrupalısı nasıl daha çevreci olurum diye taktırırken, biz nasıl ekonomik gezeriz diye taktırıyoruz mecburiyetten. 

 

Ayrıca Opel Insignia, Honda Civic fabrikasyon lpgye birkaç örnek. Keşke diğer firmalar da böyle sunsalar.

 

ABD'de 2-3 senelik araca hurda muamelesi yapılıyor. Cep telefonları gibi. Bizim ülkede asıl 20-30 senelik hurdalara biniliyor. Avrupa esp yok diye araçları piyasadan çektirir, bizde kurum atan kamyonlar kullanılmaya devam ediyor hala..

oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu konu benim de aklımda. Sadece Türkiye pazarı planlanarak yapılmadığı için bu şekilde bir tutum sergileniyor. Ve otomobil piyasası karlılık oranları sanıldığı kadar yüksek de değil. (%9 civarıydı sanırım). Bu sebeple genele hitab eden araçlar üretmek istiyor üreticiler. Aslında yeni araçların bütün kontrolleri yazılım üzerinden. Ufak bir ekleme ile yazılımsal olarak ateşleme ve varsa değişken subap zamanı gibi paramereler LPG ye uyarlanabilir. Bunu bir mercedes veya bmw gibi bir firmadan bekleyemeyiz mazda dan hiç bekleyemeyiz çünkü pazar payları ortada. Ama hyundai gibi kia gibi uzakdoğu firmalarının Türkiye pazar payları nispeten daha büyük. Bunlar ufak bir sermayeyle bu dediklerimi yapabilir. Burada en büyük sıkıntı bana göre yasal düzenlemeler. LPG ye ek vergi alan bir sistemimiz var. Bu otomobil fiyatlarını nasıl etkiler, LPG tankının fabrika çıkışı mevzuata uymasında yasal problemler çıkar mı orası muamma. Şöyle olabilir. Bu yazılımı yazar arabanın ECU suna gömerler, LPG firmaları için de açık bir port, switch bacağı vs bir sinyal yolu açarlar, Araç LPG ye geçtiği zaman LPG ECU su aracınki ile oradan bağlantı kurar ve alın size fabrika çıkışından bile iyi LPG. 

Bu arada OPEL ve HONDA nın fabrika çıkış LPG hikayesine aldanmayın. Honda da sadece LPG kapağı depo kapağının yanında. Onun dışında benzinli sistemin parametreleriyle çalışıyor araçlar. 

Gün ne gösterir bakalım. 

oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şu bir gerçek biz teknoloji açısından ciddi bir geriden gitmeyle karşı karşıyayız. İthal malın türkiyede pazar oluşturması bazen sadece bir gün alırken bazen on yıl alabiliyo. Lpg ortaya çıktıktan yıllar sonra türkiyeye geldi. Biz kullanmaya başladık onlar hidrojenle hibritle yada depolanabilir elektrikle çalışan motor yapmaya başladılar. O zamanlar internet yaygın değildi. Ancak şimdi kimin ne yaptığı belli. İlk lpg li araca bindiğimi hatırlıyorum şimdi. 15-16 yaş araç saatte 40 km daha fazla yapamıyor lpg tankı yok bildiğimiz büyük mutfak tüpü. Aradan yirmi yıl geçmiş halen lpg ben görmem yani binmem sanırsam öyle hibrit, hidrojenli arabaya.

İlgine teşekkür burak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İlgine teşekkür burak.

 

Rica ederim, ufak bir değişiklikle daha çok dikkat çeker diye düşündüm ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Mazda 3 ün CNG li versiyonu var, sanırım Japonya için üretiliyorbildiğim kadarıyla, bizim TR distribütörü öle istese öle gelir, LPG lisi varmı bilmiyorum lakin LPG de gene pek çevreci sayılmaz en iyisi CNG,  CNG ise henüz yaygınlaşmadı ülkemize anca ısınmada kullanıyoruz. Diğer markaların bu tercihlere kulak vermesi güzel bir yaklaşım ama çok azınlıkta kalıyolar neden derseniz gene kimse gidip almıyor millet dizele yüklendi son zamanlarda.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Mazda 3 ün CNG li versiyonu var, sanırım Japonya için üretiliyorbildiğim kadarıyla, bizim TR distribütörü öle istese öle gelir, LPG lisi varmı bilmiyorum lakin LPG de gene pek çevreci sayılmaz en iyisi CNG,  CNG ise henüz yaygınlaşmadı ülkemize anca ısınmada kullanıyoruz. Diğer markaların bu tercihlere kulak vermesi güzel bir yaklaşım ama çok azınlıkta kalıyolar neden derseniz gene kimse gidip almıyor millet dizele yüklendi son zamanlarda.

 

Yaygınlaştı, fakat her yerde istasyon olmadığından ve hususi araçlara konulabilen tanklarla ancak 150-200 km gidilebildiği için hususi araçlar için yaygınlaşamıyor. İstanbul, Ankara, Bolu, Konya, Kayseri CNG'li belediye otobüslerini yıllardır kullanıyorlar. Bunun için de aracın tavanı tamamen depo olarak kullanılıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Avustralya'da var. Fabrika çıkışlı Holden vs. sürüyle araç var üstelik çoğu v6. Ama Tr de gazoz ağacı olur, fabrikasyon diye millete kakaladıkları sonradan takılma Lpg ler subap piston vs eritince tüketici mahkemelerinde biriken dava dosyalarından başka hiçbirşey olmaz...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Audi de lpgli çıkartcakmış.  Audi geliştirmekte olduğu 2 litrelik LPG’li motoru da A4 Avant ile sunmayı planlıyor. Bu 2.0 TFSI motor 170 PS (125 kW) güç ve 270 Nm (199 lb-ft) tork üretiyor. 19 kg gaz taşıyabilen bu gaz deposu 200 bar basınca dayanabiliyor.


http://www.otopark.com/2015/06/29/o-gun-bugun/

Burak bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Audi çıkartsın herhalde türkiyede satışı bi 6-7 yıl sonra olur.

yusufsinan26 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

LPG güvenilir bir yakıt değil. Parlama ve patlama sıcaklığı düşük. Kazalarda arabanın infilak etme riski var. Sızdırmazlık vb sorunları da mevcut. Kapalı garajlara girmesi dünyanın her yerinde yasak.

 

Arabanın çekişini düşürüyor. Motor ömrünü azaltıyor. Dünya pazar payı da sınırlı. Bu nedenle otomobil üreticileri genelde bu alana girmek istemiyorlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

LPG güvenilir bir yakıt değil. Parlama ve patlama sıcaklığı düşük. Kazalarda arabanın infilak etme riski var. Sızdırmazlık vb sorunları da mevcut. Kapalı garajlara girmesi dünyanın her yerinde yasak.

 

Arabanın çekişini düşürüyor. Motor ömrünü azaltıyor. Dünya pazar payı da sınırlı. Bu nedenle otomobil üreticileri genelde bu alana girmek istemiyorlar.

 

 

LPG tankının üretildiği sacın et kalınlığı baya kalındır ve herhangi bir kazada şekli bozulmayacak şekilde üretilir. Aynı şekilde olası bir durumda gaz kesici valf ile emniyet sağlamaktadır. Yanan araçlar genelde eski model, bakımsız araçlar oluyorlar ve motor kısmındaki sızıntının tutuşmasıyla alev alıyorlar. Aracın içi gaz kokusu olmasına rağmen süren bir çok vatandaş varken bu ülkede, böyle şeyler normal.

 

Hidrojen de LPG'ye oranla çok daha yanıcı ve güvenli olmayan bir yakıt, fakat tüm dünya hidrojenle çalışan çevreci motorlar için araştırma yapıyorlar. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

 

Hidrojen de LPG'ye oranla çok daha yanıcı ve güvenli olmayan bir yakıt, fakat tüm dünya hidrojenle çalışan çevreci motorlar için araştırma yapıyorlar. 

 

Hidrojenin çok bariz üstünlükleri var birincisi dünyada çok bulunuyor. bitme sorunu yok. Verimi çok yüksek. Sıvılaştırılabiliyor bu nedenle bu alanda büyük bir araştırma geliştirme var.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hidrojenin çok bariz üstünlükleri var birincisi dünyada çok bulunuyor. bitme sorunu yok. Verimi çok yüksek. Sıvılaştırılabiliyor bu nedenle bu alanda büyük bir araştırma geliştirme var.

 

Günümüz Türkiye'sinde de LPGnin benzine oranla bariz üstünlükleri bulunuyor işte. (Ekonomikliği gibi) :)

 

Şehiriçi, şehirdışı karışık aracım ortalama 9 lt lpg içiyor. :D Benzin olsa altından kalkılmaz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Audi de lpgli çıkartcakmış.  Audi geliştirmekte olduğu 2 litrelik LPG’li motoru da A4 Avant ile sunmayı planlıyor. Bu 2.0 TFSI motor 170 PS (125 kW) güç ve 270 Nm (199 lb-ft) tork üretiyor. 19 kg gaz taşıyabilen bu gaz deposu 200 bar basınca dayanabiliyor.

http://www.otopark.com/2015/06/29/o-gun-bugun/

 

Bu üreticiler neden hep kafa karıştırmak ister ? 19 kg kaç litre yapıyor bir desin hele de menzilini tartışalım. 19 Lt olsa araç 200 km bile gitmezdi..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

LPG güvenilir bir yakıt değil. Parlama ve patlama sıcaklığı düşük. Kazalarda arabanın infilak etme riski var. Sızdırmazlık vb sorunları da mevcut. Kapalı garajlara girmesi dünyanın her yerinde yasak.

Arabanın çekişini düşürüyor. Motor ömrünü azaltıyor. Dünya pazar payı da sınırlı. Bu nedenle otomobil üreticileri genelde bu alana girmek istemiyorlar.

lpg ifade ettiğiniz kadar tehlikeli olsa emin olun ruhsat izni verilmezdi üstelik türkiyede bir çok kapalı otoparka artık lpg li araçların girişi serbest. Çekişe gelince zaten bizde neden lpg ye özel çekişi daha güçlü motorlar üretilip piyasaya sürülmüyor onu merak ediyoruz pazar payı bu derece büyük olmasına rağmen. Dikkat ederseniz yerli lpg markalarına ek avrupada da bir çok ülke lpg kiti üretiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çekişe gelince zaten bizde neden lpg ye özel çekişi daha güçlü motorlar üretilip piyasaya sürülmüyor

 

bunu yapmak imkansız LPG nin benzine oranla enerjisi ve verimliliği az çünkü. Ekonomi isterken bir takım fedakarlıklar yapmamız gerekiyor.

 

Hızlanma, motor ömrü, güç gibi...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Zamanında buharlı motorlar varkende benzinli motorlar için aynı şeyi söylemişlerdir. 100-150 dereceye dayana bilen motor nasıl olurda 2000 derece sıcaklıkla çalışır motor erir yahu. İlk üretilen bilgisayarın büyüklüğü hakkında bilgisi olan varmı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Zamanında buharlı motorlar varkende benzinli motorlar için aynı şeyi söylemişlerdir. 1

 

Bu tam tersi bir durum ama benzinliden buharlıya geçmeye çalışıyoruz burada

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.