Goxel

1. Nesil Mazda3 Ufak Ayrıntılar - Gizli Özellikler

Merhaba arkadaşlar,

 

Forumda 3.nesil mazda3'ler için açılmış bir konu vardı ama 1.nesiller için bulamadım. Hep dövletten beklememek için böyle bir konu açmak istedim. (Eğer varsa moderatörler konuyu uçurabilir:)

 

Yeni öğrendiğim bir özellik şu mesela; kumandanın açma tuşuna "uzun süreli" bastığımda kapı kilidini açmakla kalmıyor 4 camı da otomatik olarak açıyor. Özellikle sıcak havalarda araca binmeden önce havalandırmak için çok işime yarıyor :) Aynı şekilde kilitleme tuşuna uzun süreli basınca da camlardan açık olan varsa kapatıyor.

 

Otomobili alalı henüz birkaç ay olduğu için bazı özelliklerini yeni keşfedebildim, eminim daha bilmediğim bir çok ince ayrıntı vardır. Mesela direksiyonun sol tarafındaki DSC tuşu ve onun yanındaki göstergeye benzeyen tuş ne anlama geliyor çözemedim.

 

Lütfen hiç birşey bilmediğimizi düşünerek siz de paylaşın ince ayrıntıları.

Bilmemek ayıp değil bildirmemek ayıp ;)

Suleyman_46, Mehmet Özdemir ve enigma34 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

DSC: Dinamik Sürüş Kontrol

 

Elverişsiz zorlu koşullarda (Yağmur, çamur, kar) gibi yüzeylerde aracınızı asfalta bağlar. Aynı şekilde sürücü hatalarını bir yere kadar tolere eder. 

 

Hızlı girilen Virajda, ani kalkışlarda otomobilinizi asfalta şeridinize bağlar. (Bir yere kadar)

 

Direksiyondan ve gaz pedalından gelen veriler doğrultusunda bir anormallik fark ettiğinde DSC devreye girer.

 

DSC candır, bir otomobilde olmazsa olmazlarımdandır... 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaşlar,

 

 

 

Yeni öğrendiğim bir özellik şu mesela; kumandanın açma tuşuna "uzun süreli" bastığımda kapı kilidini açmakla kalmıyor 4 camı da otomatik olarak açıyor. Özellikle sıcak havalarda araca binmeden önce havalandırmak için çok işime yarıyor :) Aynı şekilde kilitleme tuşuna uzun süreli basınca da camlardan açık olan varsa kapatıyor.

 

Vaaav bunu bilmiyordum kesin denemem lazım :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Vaaav bunu bilmiyordum kesin denemem lazım :)

 

Bu özellik senin araçta yok abi.

PAN bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaşlar,

 

Forumda 3.nesil mazda3'ler için açılmış bir konu vardı ama 1.nesiller için bulamadım. Hep dövletten beklememek için böyle bir konu açmak istedim. (Eğer varsa moderatörler konuyu uçurabilir:)

 

Yeni öğrendiğim bir özellik şu mesela; kumandanın açma tuşuna "uzun süreli" bastığımda kapı kilidini açmakla kalmıyor 4 camı da otomatik olarak açıyor. Özellikle sıcak havalarda araca binmeden önce havalandırmak için çok işime yarıyor :) Aynı şekilde kilitleme tuşuna uzun süreli basınca da camlardan açık olan varsa kapatıyor.

 

Otomobili alalı henüz birkaç ay olduğu için bazı özelliklerini yeni keşfedebildim, eminim daha bilmediğim bir çok ince ayrıntı vardır. Mesela direksiyonun sol tarafındaki DSC tuşu ve onun yanındaki göstergeye benzeyen tuş ne anlama geliyor çözemedim.

 

Lütfen hiç birşey bilmediğimizi düşünerek siz de paylaşın ince ayrıntıları.

Bilmemek ayıp değil bildirmemek ayıp ;)

 

 

bu cam açma/kapama olayı tüm 1.nesil mazda 3 lerde standart mı yoksa programlama mı gerektiyor acaba ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu cam açma/kapama olayı tüm 1.nesil mazda 3 lerde standart mı yoksa programlama mı gerektiyor acaba ?

 

Standart değil. Bir yılın serisinde böyleydi. Aynı şekilde 2.nesil Mazda 3'lerde de durum aynı. Bir seride bu özellik var sadece. Ama 3.nesilin hiç biririnde yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben de cam acmayla ilgili kesfettigim bir özelliği paylaşayım. Cam tam kapalıyken butona yarim basinca(yani cami kismen acmak icin yarim basmayi kastediyorum ) bir parmak kadar cam açılıyor ve bekliyor. Basili tutmaya devam edince acmaya devam ediyor. Yaz gunlerinde camlari bir parmak acip hava aldirmak icin düşünülmüş bir uygulama bence. Normalde bir parmak kadar acmak zordur, ya cok acilir ya az acilir ve illet olurdum :) ama bu şekilde hepsi ayni hizada ve tam istediğim kadar açılıyor. Guzel düşünülmüş ince bir detay bence ;)

nazarterzi ve Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Standart değil. Bir yılın serisinde böyleydi. Aynı şekilde 2.nesil Mazda 3'lerde de durum aynı. Bir seride bu özellik var sadece. Ama 3.nesilin hiç biririnde yok.

Merak ettim inşallah bizim nesildir :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaşlar,

 

Forumda 3.nesil mazda3'ler için açılmış bir konu vardı ama 1.nesiller için bulamadım. Hep dövletten beklememek için böyle bir konu açmak istedim. (Eğer varsa moderatörler konuyu uçurabilir:)

 

Yeni öğrendiğim bir özellik şu mesela; kumandanın açma tuşuna "uzun süreli" bastığımda kapı kilidini açmakla kalmıyor 4 camı da otomatik olarak açıyor. Özellikle sıcak havalarda araca binmeden önce havalandırmak için çok işime yarıyor :) Aynı şekilde kilitleme tuşuna uzun süreli basınca da camlardan açık olan varsa kapatıyor.

 

Otomobili alalı henüz birkaç ay olduğu için bazı özelliklerini yeni keşfedebildim, eminim daha bilmediğim bir çok ince ayrıntı vardır. Mesela direksiyonun sol tarafındaki DSC tuşu ve onun yanındaki göstergeye benzeyen tuş ne anlama geliyor çözemedim.

 

Lütfen hiç birşey bilmediğimizi düşünerek siz de paylaşın ince ayrıntıları.

Bilmemek ayıp değil bildirmemek ayıp ;)

DSC tusunun yanindaki göstergeye benzeyen tuş, orta konsol ve gösterge ışıklarını ayarlamaya yarıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kışın kar yağdığında yerler buz olduğunda arabayı hızlı kaldırmak istersin gaza yüklenirsin ama gaz yemez tam olarak, devir 1500 2000 arasında sureklı degısır cekış göstermez tekerlerin boşuna donmesini engeller patinaj yapamazsın. budur DSC. örnek vererek daha açıklayıcı olacağını düşündüm. ama panelde dsc off yazısını gordunmu boş sahada hunharca kayabılırsın >:D  eğlenceli oluyor  O0

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kışın kar yağdığında yerler buz olduğunda arabayı hızlı kaldırmak istersin gaza yüklenirsin ama gaz yemez tam olarak, devir 1500 2000 arasında sureklı degısır cekış göstermez tekerlerin boşuna donmesini engeller patinaj yapamazsın. budur DSC. örnek vererek daha açıklayıcı olacağını düşündüm. ama panelde dsc off yazısını gordunmu boş sahada hunharca kayabılırsın >:D  eğlenceli oluyor  O0

 

Ben istemem, niye böyle bir şey isteyim ki !!

 

Aksine kışın karlı ve buzlu zeminde, çok daha yavaş kaldırmak isterim. Hadi hızlı kaldırdım diyelim, oldu ya aniden de durmam gerekti ! Nasıl duracağım ? Gemilerde ki gibi çapa atarak durabilirim herhalde. Kaldı ki Eski'şehirin kışıda kıştır, hakkını verir.

 

Karlı, buzlu bir rampada DSC'yi kapattığınızda daha rahat çıkarsınız.

 

Yukarıda anlattığınız durum sadece 1.nesil Mazda 3 için geçerli değil. Tüm Dsc-Esp'si olup, kapatılabilen araçlar için geçerli.

 

Dsc ile ilgili şöyle konularımız var.

 

En günceli mesela bu

 

http://www.mazdaclubtr.com/topic/4374-dsc-nedir-ne-de%C4%9Fildir/page-4

 

 

Ve bu

 

http://www.mazdaclubtr.com/topic/21093-dsc-off-konumda-olursa/

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yeni farkettiğim bir özellikte şu;

 

Direksiyondanki radyo tuşlarında, yön tuşlarına 1 kez basınca hafızada kayıtlı olan kanallar arasından geçiş yapıyor. Ama uzun basınca scan ederek bir sonraki radyo kanalını arıyor/buluyor.

Mehmet Özdemir ve PAN bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Scan olayını bilmiyordum bak. Bu eğer bizim araçlarda da varsa büyük kolaylık olacak benim için.

Semih Uluca bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yeni farkettiğim bir özellikte şu;

 

Direksiyondanki radyo tuşlarında, yön tuşlarına 1 kez basınca hafızada kayıtlı olan kanallar arasından geçiş yapıyor. Ama uzun basınca scan ederek bir sonraki radyo kanalını arıyor/buluyor.

 

Aracım 3 yıldır bende inan bunu bilmiyordum. Umarım bizim 2. nesil de de vardır. Araca bindiğim gibi deniyeceğim. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.