eshotcu

3. Nesil Mazda 3 Otomatik Far Ayar Arızası

merhaba arkadaşlar, bir arızam var ve garantiden parça bekliyorum ama yaklaşık 2 aya geliyor ne arayan var ne soran. 

 arızam şu yaklaşık iki ay kadar önce çevre yolundan izmir otogara giderken karşıyaka tünellerine girdim otomatik farlar yandı tünel çıkışında söndü ve söner sönmezde gösterge panelinde sarı renkli far işareti ve bu işaretin altında ve üstünde aşağı yukarı gösteren ok işareti var bu şekilde yanıp sönmeye başladı. neyse işimi hallettim sonrasında yakın diye bu işareti göstermek için servise gittim. bigisayara bağladı yetkili kişi ve arızayı tespit ettik mazda türkiye ile görüşüp size dönücez dedi arıza kaydı açtı. bir hafta geçti arıyan yok ben aradım ve parça değişicek biz sizi arıycaz dediler aradan 20-25 gün geçti arıyan yok ben yine aradım ve dediler ki arızanız garantiden değişmesi için onay geldi bende geçen hafta parça siparişinizi geçtim dediler bizsizi arıycaz. geçen günlerde mazda türkiye yi aradım anlattım derdimi tamam parça bölümüne iletiyoruz dediler size ulaşılacak hala daha arıyan yok 

 vallahi kaç gün oldu kaç ay oldu diyim bekle bekle, aracın kısa farları en düşük seviyede farla ilgili bir kaza yapsam okuyacam canlarına bunların

 en az arıza yapan marka diye aldık belki öyle ama ufacık arızalarda böyle ise bi kaza belada yandık araba aylarca serviste yatacak galiba.

 size şunu sormak istiyorum garantili araç tamir süresi nedir ve haklıysam tüketici haklarına başvurayım mı ? 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle geçmiş olsun, servise ilk gittiğiniz gün servis kaydı açtırıp bir belge aldınız mı ? Mazda Türkiye derken iletişim hattını aradınız değil mi ? Onu ne zaman aradınız ?

 

Bu kayıtlar önemli çünkü sözle veya kayıtsız yapılan işlemlerin bir karşılığı olmuyor onun için hep dediğim gibi Mazda İletişimi arayıp süreci başlatmak gerekiyor ki sonradan hak iddia edilebilsin.


Resmi gazetede yayınlanan mevzuata göre otomobillerde tamir süresi 30 iş gününü geçemez deniyor. Burada ibare tam olarak şu ;

 

“Malın tamir süresi, ekli listede ilan edilen azami tamir süresini geçemez. Bu süre mala ilişkin arızanın servis istasyonuna, servis istasyonunun olmaması durumunda, malın satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısı-üreticisinden birine bildirim tarihinden itibaren başlar. Tüketicinin arıza bildirimini; telefon, faks, e-posta, iadeli taahhütlü mektup veya benzeri bir yolla yapması mümkündür. Ancak, uyuşmazlık halinde ispat yükümlülüğü tüketiciye aittir.

 

Görüldüğü gibi bu sürenin başlangıç zamanı kayıt altına alınmış bir şikayet tarihinden başlayıp 30 iş günü yani yaklaşık 6 hafta ediyor.

 

http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2011/04/20110424-6.htm

Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bana hiç bir belge verilmedi. Bilsem böyle bişey olacağını kesinlikle alırdım. Mazda türkiyeyi ise yanlış olmasın geçen perşembe aradım bekliyorum yapacak birşey yok galiba çünkü elimde evrak yok dediğiniz gibi ibraz edebilecek.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Siz yine de kayıt oluşturup belge talep edin. Bakarsınız daha da gecikebilir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bana hiç bir belge verilmedi. Bilsem böyle bişey olacağını kesinlikle alırdım. Mazda türkiyeyi ise yanlış olmasın geçen perşembe aradım bekliyorum yapacak birşey yok galiba çünkü elimde evrak yok dediğiniz gibi ibraz edebilecek.

BTK idi sanırım, onların yaptırımları gereği çağrı merkezine yaptığınız arama kayıt altına alınmak zorundadır ki alınmıştır diye düşünüyorum, o bir belge sayılır.

Siz 44 44 693 ( MZD ) yi aradınız değil mi ?

İlhan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

BTK idi sanırım, onların yaptırımları gereği çağrı merkezine yaptığınız arama kayıt altına alınmak zorundadır ki alınmıştır diye düşünüyorum, o bir belge sayılır.

Siz 44 44 693 ( MZD ) yi aradınız değil mi ?

 

Aynen öyle abicim. Devir artık dijital kayıt devri. Zaten dikkat ederseniz konuşmanın en başında müşteri temsilcisi. Bu bilgiyi size verir. "Değerli müşterimiz güvenliğiniz için, konuşmanız kayda alınıyor" şeklinde...

 

O yüzden ne konuştuğumuza da dikkat etmekte fayda var. Dikkat etmek derken neyi kast ediyorum. Bu gibi sıkıntılı süreçlerde, kanuni sürece başvurulması düşünülüyorsa. Karşı taraftan net bilgilerin teyidi alınmalıdır. 

 

Örnek,

 

Sizin kayıtlarda bu problemimle ilgili servise başvurum hangi tarih gözüküyor.

Servis parça siparişini hangi tarihte vermiş gözüküyor sizde.

Benim sizleri önceki arama tarihim nedir ?

Vs

 

Şeklinde karşı tarafın teyidini alacağınız bilgiler istemek önemlidir. Farklıklar var ise bunu belirterek düzeltme yoluna gitmeniz gerekmektedir.

 

Ve diğer dikkat edilecek nokta ise. Karşı tarafa hakaret içeren sözler söylememelisiniz. Malum ses kaydınız alınıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Serkan abi kesinlikle insan ilişkileri çok önemli. Bu günümüzde sadece ülkemizde değil, tüm dünya genelinde böyle. 

Bir merhaba, günaydın, iyi akşamlar, kolay gelsin, iyi çalışmalar olsun vs. şeklinde söze başlama. Hal hatır sorup sonrasında mevzuya girme. 

 

Servisimde ki müdüründen tutun, muhasebecisine, ustasına kadar hepsiyle aram iyidir. Gittiğimde hepsinin halini hatırını sorarım. Çalışanlarının neredeyse tamamına yakının ismini bilirim. İsmail, Necati, Gökay ustalardan hangisi bana denk gelirse. Aracımın başında bakım esnasında sohbetler yaparız. Öyle ki artık kendi dükkanım gibi hareket ederim içeride. Çayımı kendim alırım, ustama sorarım sende ister misin diye. Bir bakmışsın bu süreçte bakım bitmiş, aracım hazır.

 

Malum Gebze'de çalışıp Anadolu yakasında oturuyorum. Ama servisim "Evo" Avrupa yakasında Maslak'ta. Zaman problemi yaşadığım zamanlarda. İmdatıma hızır gibi servis müdürü Cem yetişiyor. Kendisi de Anadolu yakasında Göztepe'de oturuyor. Akşam 21-22 gibi evine gidiyorum, guzumu teslim ediyorum. Kendisi sabah servise benim guzuyla gidip, bakımını yapıp akşamında geri getiriyor.

 

100 Bini devirdikten sonra baskı balatam sorun çıkardı. Aracımın garantisi bittiği halde servisim. İyi niyet garantisine sokabilmek için elinden gelen her şeyi yaptı. Mazda Türkiye ile yazışarak baskısını yaptı. Normalde 3 yıl garanti var zaten. Benim 4 yılım bitmiş, 5.yıldan günler, aylar almaya başlamışız. Hal böyle olunca 3+1 4.yılın içinde olsaymış garantiden halledeceklerdi gelen onay doğrultusunda.  Ama benim 4 yılı da aşkın olduğu için, garantiye girmedi. İnanın servis bunun mahcubiyetini yaşadı. Çünkü biliyorlar ki ben sadık ve iyi bir müşteriyim onlar için. Ondan ötürü kampanya zamanında ki indirimden bile büyük iskonto yaparak. Yapabilecekleri minimum bedelle sorunumu 1 günde hallettiler.  

 

Mazda 6 aramaya başladığımı biliyor servisim. Şu an ki guzuma hemen talip oldu servisten Gökay ustam.  Yani demem o ki tüm bunlar iyi ilişkilerle, karşılıklı güvenle oluyor. Günümüzde para pek bir kıymetli. Ama bir gerçek var ki parayla her şeyi satın alamazsınız. 

 

Şimdi bazılarımız servislerden çok hayıflanıyorlar. Tamam bunda bazı servislerin kabahatleri çok büyük. Ama birazcıkta şu çuvaldızı kendimize batıralım yahu. Benim daha önce Renault aracım vardı. O yetkili servisle de çok haşır neşirdim. Aynı keza Honda aracım vardı onu özel servise götürürdüm. Orayla da çok içli dışlıydım.

 

İşin özü insani ilişkiler çok ama çok önemli. Günümüzde hayatımızın her anında bu durum geçerli. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

BTK idi sanırım, onların yaptırımları gereği çağrı merkezine yaptığınız arama kayıt altına alınmak zorundadır ki alınmıştır diye düşünüyorum, o bir belge sayılır.

Siz 44 44 693 ( MZD ) yi aradınız değil mi ?

aradım geçtiğimiz perşembe ve parça bölümüne iletiyorum dönüş yaparlar dediler arayan yok

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aradım geçtiğimiz perşembe ve parça bölümüne iletiyorum dönüş yaparlar dediler arayan yok

 

 

Kayıtsız kalacaklarını sanmıyorum, belki tekrar aramakta fayda olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

merhaba hiç boşuna tüketici hakem heyeti ile falan uğraşmayın. hem gerek yok hemde çok fazla dosya var ellerinde uzun sürer ve bir sonuç alamazsınız pek.mazda hattını da 50 kere de arasanız size geri dönüş yapmazlar kafayı yersiniz :) bu konuda çok ünlüdürler....mazda dan yıllardır birçok sipariş vermiş birisi olarak konunun çözümü için kesinlikle servisinizle aranızı iyi tutmanız lazım derim.bu işi en iyi onlar takip eder çünkü..gidin yedek parçadan sorumlu müdür yada şef her kimse onunla güzelce dostane bir şekilde konuşun.siparişinizin gerçekten verilip verilmediğini ve hangi tarihte verildiğini öğrenin.kazara siparişi geç vermiş yada vermemiş olabilirler :)

 

    şayet vermemişlerse sinirlerinize hakim olun ve asla tartışmayın :) ikili ilişkilerinizdeki yeteneğinizi kullanarak hemen siparişinizi verdirin.bundan sonraki zaman süreci şu.. eğer talep ettiğiniz parça avusturya daki ana depoda var ise bir hafta on güne parçanız gelir.ama orada yok da japonya dan gelecekse bir aya kadar sürer. arada sırada da servise uğrayıp parçanızın gelip gelmediğini kontrol edin çünkü bazen size bildirmeyi ihmal ederler.. hem de samimiyetinizi ilerletin.unutmayın bundan sonra da servise işiniz düşebilir ilişkilerinizi geliştirmeniz çok önemli burası Türkiye :)

benim oturduğum ilde tek mazda servisi var onlada aram kötü değil ha kaldı ki kötü olsun da istemem ama mağdur olmakta istemiyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kayıtsız kalacaklarını sanmıyorum, belki tekrar aramakta fayda olabilir.

 

Doğru zamanda, doğru yöntemle, doğru kişiye ulaştığın zaman kesinlikle fayda sağlar. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

merhaba hiç boşuna tüketici hakem heyeti ile falan uğraşmayın. hem gerek yok hemde çok fazla dosya var ellerinde uzun sürer ve bir sonuç alamazsınız pek.mazda hattını da 50 kere de arasanız size geri dönüş yapmazlar kafayı yersiniz :) bu konuda çok ünlüdürler....mazda dan yıllardır birçok sipariş vermiş birisi olarak konunun çözümü için kesinlikle servisinizle aranızı iyi tutmanız lazım derim.bu işi en iyi onlar takip eder çünkü..gidin yedek parçadan sorumlu müdür yada şef her kimse onunla güzelce dostane bir şekilde konuşun.siparişinizin gerçekten verilip verilmediğini ve hangi tarihte verildiğini öğrenin.kazara siparişi geç vermiş yada vermemiş olabilirler :)

 

    şayet vermemişlerse sinirlerinize hakim olun ve asla tartışmayın :) ikili ilişkilerinizdeki yeteneğinizi kullanarak hemen siparişinizi verdirin.bundan sonraki zaman süreci şu.. eğer talep ettiğiniz parça avusturya daki ana depoda var ise bir hafta on güne parçanız gelir.ama orada yok da japonya dan gelecekse bir aya kadar sürer. arada sırada da servise uğrayıp parçanızın gelip gelmediğini kontrol edin çünkü bazen size bildirmeyi ihmal ederler.. hem de samimiyetinizi ilerletin.unutmayın bundan sonra da servise işiniz düşebilir ilişkilerinizi geliştirmeniz çok önemli burası Türkiye :)

Buna kesinlikle katılıyorum. 6 tl'lik bir parça için beni 2 defa aramak sureti ile acaip ilgilendiler. şok oldum. ve 1 haftada parça elime ulaştı. Yanlız sürekli aradım diyorsunuz ya, yüzyüze görüşseniz?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.