Jump to content

Şöför mü arabayı kullanır yoksa araba mı şöförü yönlendirir?


greypratica
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar hiç düşündünüz mü ne kadar iii bir şöförsünüz?aşagı yukarı 9 senedir devamlı uzun yolda gidiyorum..sakın yanlış anlamayın kendimi ii bir şöför olarak görmüyorum..sadece temkinli giden birisi olarak görüyorum..şu an kullanılan yeni teknoloji araçlar o kadar üstün özellikleri olan araclar ki farkında iseniz bizim yanlış hareketlerimizi kapatıyorlar

.mesela benim kullandıgım transporter gecen sene hayatımı kurtardı gecen yaz çeşmeden kuşadasına gecerken sivrihisar da cok virajlı yollar varr.. öyle bir viraja girdim ki(aracım da arkasında her zaman agırlık vardır)arabayı  alırken saydıkları abs ebd asr cart curt özellikler o zaman harekete gecti ve araba resmen kendini dengeledi  emin olun yusuf yusuf seslerini o an hissettim:)sonra düsündüm sanırım altımda baska bir arac olsa tepe taklak gitmiştim.. bu sadece bir örnek en yeni örnek ise dün kütahyadan eskişehir e geciyordum bi tane  corsa dizel bir sollamaya girdi aklınız saşar  gecemez dedim ama araç üzerindeki turbo sayesinde milimle sollamayı bitirdi  eger altında bir tofaş olsa sanırım bugün mezarda olabilirdi.yani diyecegimm şu sanırım herşey teknoloji sayesinde kolaylaştı ve 1 sene araç kullanan kendisini kaptan pilot zannetmeye başladı.. ne dersiniz yorumlarınızı bekliyorum..yanlış bir şey söyledim ise de affola...kazasız belasız yolculuklar diliyorum herkese..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Valla haklınız, araçlar artık sürücülerin bazı hatalarını telafi edebiliyor. Ama olay zaten burdaki "bazı" kelimesinde. Olmayacak yerde olmayacak hızla gidersek önümüze bişey çıktığında ABS'nin kralı gelse kurtaramaz... Sonuçta ilk önce sürücünün limitlerini ve riskleri bilmesi gerek. Turbosu sayesinde sollamayı başarabilen Corsa olayında adamın solladığı araba gaza dokunsa Corsa'nın hali harapmış...

Son model arabaların içinde ölen de çok, hayatı boyunca 0 teknoloji araba kullanıp hayatta kalan da... Olay bence yine de sürücüye bakıyor, çünkü elektronik sistemlerin de yapabilecekleri bi yere kadar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

eğer aracınız abs esp ıvır zıvır özelliklerini tam tamına test etmek istiyorsanız.. Size zincirlikuyu akmerkez yolunu tavsiye ederim, bana göre İstanbul'un en tehlikeli ve en ölümcül virajlarından biri, orada düşük hızlarda bi ufak bir deneme yaparsanız eğer aracınızın sizi ne kadar koruduğunu anlarsınız:D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arabanın nerede kacabilecegini virajda nasıl tepki verecegini hissedebiliyorsan haklısın O0 ama bilmeden hareket yapmaya kalkıyorsan yanlışsın..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

herşey bitarafa gercekten artık yolda giderken cekiniyorum eski ben yok bendee hey gidi heyy yeşilköy sahil yolunda yaptıgımız heyecanlarr..springle yarıs yapardıkk 90 lı yıllarda  şu an para verseler yapmam aynı şeyi..ama size bişey söyleyeyim o dönemlerde sanki arabalar daha keyif verirdi herkes  şahin yada flash yada brodway ine aksesuar yapardı:)

en kötü ihtimal bir jant yapardı sonra cıstak cıstakk:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bilinçli sürücü arabaya, bilinçsiz sürücüye araba hakimdir...ister yeni ister eski olsun...Ben frenleri 1 kere basınca şişme yapan reno 21 optimayla  50 kmsi şehirler arası 30'u şehir içi yol yaptım bizim abs cart curt olan mazdayla da yol yaptım sonuçta ikisinde de ben hakimdim..Tabi kimi zaman dalgınlığımıza geliyor viraja hızlı girebiliyorsun ama yine de bizim gibi şöforler için her zaman arabaya  hakimizdir ama diğerlerini bilemem.... :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence de şoför araca hakimdir.Sonuçta altındaki araç ne olursa olsun o araca göre davranırsın ii bi şoförsen tabi.Altında şahin varsa şahinin limitlerine göre merso varsa ona göre davranırsın.Yani bence herşey Şoförden geçiyooo :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ama şöyle bir durumda var insan yeni teknoloji araca binince aşka geliyor coşuyor ;D..hareketler çizmeye başlıyor ;D..ulen kardeşimm bi basam daa şu abs yi deneyeyim derken güm die öndeki aracın tepesine cıkabiliyor yada kasis in tam üstüne oturabiliyor ;D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ama şöyle bir durumda var insan yeni teknoloji araca binince aşka geliyor coşuyor ;D..hareketler çizmeye başlıyor ;D..ulen kardeşimm bi basam daa şu abs yi deneyeyim derken güm die öndeki aracın tepesine cıkabiliyor yada kasis in tam üstüne oturabiliyor ;D

işte ondada soförlük söz konusu.İlk bindiğin arabanın limitlerini bilmeden basarsan üstüne çıkarsın  :D İlk önce bindiğin aracı denersin müsait yerlerde sora çoşarsın  :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İnsan hata yaparak yapmamayı ögreniyor sanırım.mesela bende mücahit gibi arabayı calıstırır calıstırmaz freni yoklarım .cünkü acı bir tecrübem oldu.1.2. 3. vites derken baktım fren yok.. ilk şöförlük zamanlarımda oldu bu olay.. ama allahtan türk ün keskin zekası sayesinde el frenini yavasca kullanarak durdum.. allahtan yol bostuda başıma iş gelmedi ;D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

Ama şöyle bir durumda var insan yeni teknoloji araca binince aşka geliyor coşuyor ;D..hareketler çizmeye başlıyor ;D..ulen kardeşimm bi basam daa şu abs yi deneyeyim derken güm die öndeki aracın tepesine cıkabiliyor yada kasis in tam üstüne oturabiliyor ;D

o şöförün hamlıgından bence tabiki aracı boş bir yerde deneyip limitlerini karakterini bilmekte fayda var lakin gereksiz atraksiyon usta şöför işi deildir derim
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ne zaman iyi şöförüm demeye başlarsan,o zaman kaza yapma olasılığın artıyor.Kurallar'a uyup,saçma sapan hareketler yapmazsan zaten ortalama şöför olursun.Gerisi o gün kendini ne kadar yol'a verdiğinle alakalı.Araba kullanırken % 100'e yakın kendini yol'a veriyorsan ve bunu belli bir standarta sokmuşsan iyi şöför sayılırsın.Ben mesela o standarta kendimi sokamadım.Yolda saçma sapan haraketler yapmasamda,trafikte bambaşka bir kişi oluyorum.Bol bol taksici,dolmuş,otobüs,kamyon v.b. kavgam oluyor.Dolayısıyla konsantrasyon arada bir sıfır oluyor.Ayrıca geri geri park konusunda çok başarızısım.  :D :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

Ne zaman iyi şöförüm demeye başlarsan,o zaman kaza yapma olasılığın artıyor.Kurallar'a uyup,saçma sapan hareketler yapmazsan zaten ortalama şöför olursun.Gerisi o gün kendini ne kadar yol'a verdiğinle alakalı.Araba kullanırken % 100'e yakın kendini yol'a veriyorsan ve bunu belli bir standarta sokmuşsan iyi şöför sayılırsın.Ben mesela o standarta kendimi sokamadım.Yolda saçma sapan haraketler yapmasamda,trafikte bambaşka bir kişi oluyorum.Bol bol taksici,dolmuş,otobüs,kamyon v.b. kavgam oluyor.Dolayısıyla konsantrasyon arada bir sıfır oluyor.Ayrıca geri geri park konusunda çok başarızısım.  :D :D

süpersin yani :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

99 model üstü tüm araçlar şöförü yönlendiriyor:) daha eski daha manuel otomobilleri şöförler kullanıyor ahh ahh nerde o tc siz,abs siz manuel makineler :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

99 model üstü tüm araçlar şöförü yönlendiriyor:) daha eski daha manuel otomobilleri şöförler kullanıyor ahh ahh nerde o tc siz,abs siz manuel makineler :)

2007 modele biniyorum hiç bana saga dön sola dön gazı kökle makas at yada yavaş git diye yönlendirmedi beni aracımda bi hatamı var acaba?? dsc falanmı bozuk dersin yada abs sorunumu var??? :D :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...