EgeG

Sportage
Yeni Kia Sportage Kamuflajlarıyla Yakalandı

Uzun süredir satışta olan Kia Sportage'ın yeni kasası herkes tarafından merakla bekleniyordu. Özellikle Hyundai ix35'in tekrardan Hyundai Tucson olarak satılacak olması ve yeni Tucson'un çok beğenilmesi Sportage'a olan beklentileri bir hayli yükseltti.

 

Uzun bekleyiş nihayet sonlanmaya başladı. Geçtiğimiz günlerde Kia Sportage'ın yenilenen modeli kamuflajlarıyla yollarda yakalandı.

 

2016-kia-sportage-scooped-again-europe-9

 

 

spyshots-2016-kia-sportage-interior-reve

 

kia-sportage-spy-2015-1-001.jpg?itok=Y3P

 

 

 

2016-kia-sportage-scooped-again-europe-1

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1.6 Dizel motor seçeneği sunmadığı sürece, işi çok zor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracı test mi ediyorlar eziyet mi çektiriyorlar belli değil :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1.6 motorlu otomatik Kia'nın yeni katırı bu sefer sollama yapsın, rampa çıksın diye bu testleri yapıyorlar...

 

Araçda ki ralli koltuğuna da bayıldım, 90 km yi geçebilen araçlarda zorunlu olacak bu heralde :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yeni Sportage'a hiç binmedim ama ilk çıkan kasalar tam bir facia idi. 2.5 dizel olanı bile..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1.6 motorlu otomatik Kia'nın yeni katırı bu sefer sollama yapsın, rampa çıksın diye bu testleri yapıyorlar...

 

Araçda ki ralli koltuğuna da bayıldım, 90 km yi geçebilen araçlarda zorunlu olacak bu heralde :)

 

Adam canını okurcasına test ettiği için, böyle bir koltuk takmış olsalar gerek. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu 1.6 otomatik  aracın canı ne kadar olacak ki İlhan, bu spor koltuk falan vatandaşı yanıltmak  için, hatta fren bile koymasalar olur , gazı kestinmi duruyor zaten bu araçlar...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Diğer ülkelerdeki motor seçeneklerini göz ardı etmemek lazım Emre, bakma Türkiye'ye el mahkum 1.6 gönderiyorlar ama dışarıda eminim güzel motor seçenekleri vardır ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Zaten bizim ömür hep bakmakla geçti diğer ülkelere Burak ,  bir gün diyecek ki devlet büyüklerimiz  "hadi geçmiş olsun ,çok şükür benzinli motor devri kapanmıştır , alsaydınız büyük motorlu araç elinizde patlayacaktı, biz sizleri koruduk, korumayada devam edeceğiz Allah'ın izniyle " :) ... 

bosphoruss9 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Efebey
      Yazan: Efebey
      Yeni Rio’nun platformundan yükselecek olan kompakt crossover, Mazda CX-3’ün en ciddi rakiplerinden biri olmaya hazırlanıyor.


      Son yıllarda en hızlı gelişen kompakt crossover sınıfı Mazda CX-3, Jeep Renegade, Honda HR-V ve son olarak Türkiye’de üretilecek olan Toyota C-HR’nin katılmasıyla rekabetin çok sıkı yaşandığı bir segment olacağa benziyor. Bu pastadan payını almak isteyen KIA’da yeni Rio platformundan yükselecek olan kompakt crossover’ı ile iddialı olmayı hedefliyor.
      Güney Koreli markanın 2013 Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıttı The Provo Concept ile benzer tasarıma sahip olmasını planladığı yeni CUV’unun ismini henüz açıklamadı.
      Gelen bilgilere göre KIA’nın yeni CUV’u 2017 yılının üçüncü çeyreğinde pazara sunulmuş olacak.


    • Efebey
      Yazan: Efebey
      Koreli üreticinin popüler modellerinden Sorento, üçüncü nesliyle yollara çıkmaya hazırlanıyor.      Model İstanbul Autoshow’da sahneye çıkacak.  Şu an yollarda olan Sorento üzerine inşa edilen bu yepyeni SUV'un tasarımında kalite algısı üst seviyede…    Özellikle artan boyutlar iç mekanda da rahat ve ferah bir ortam vaat ediyor.   Tasarımın en dikkat çekici yeniliği "kaplan burnu" ızgara olurken, bu ızgara eski nesildekine göre daha geniş. Şık farlar ve stoplar da yeni Sorento'nun dikkat çekici yanlarından…    Otomobilin hatları artık daha sert ve belirgin... Bu da Sorento'yu daha vurucu ve sportif bir görünüme bürümüş. Selefine göre, daha alçak tavan çizgisi ve daha yüksek bel çizgisi ile dikkat çeken modelin camları da daha dar olarak tasarlanmış.   Avrupa pazarında Sorento'nun kaputunun altında üç farklı motor seçeneği sunulacak. 2.4 litrelik 188 HP güç üreten ve 241 Nm torka sahip benzinli motor, Sorento'nun 0'dan 100 km /s hıza 10.4 saniyede ulaşmasını sağlıyor.    Eğer aracı manuel değil de 6 kademeli otomatik şanzımanla tercih ederseniz, aracın 0'dan 100 km/s hıza ulaşması saniyenin 10'da 1'i daha yavaş gerçekleşiyor.   Dizel cephesinde ise 2.0 litrelik ve 2.2 litrelik dört silindirli iki motor Sorento'nun kalbini attırıyor. 2.0 litrelik motor 6 kademeli otomatik şanzımanla kombine edilmiş ve 185 HP güç, 402 Nm tork değerine sahip.    Bu versiyona sahip Sorento'nun 0'dan 100 km/s hıza ulaşması 10.4 saniye sürüyor. 2.2 litrelik ve motor gamının en güçlü versiyonu olan dizel motor ise 200 HP güç ve 441 Nm tork üretiyor. Bu aracın 0'dan 100 km/s hıza ulaşması 9.6 saniye…             Kaynak
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Şimdi bu araç da CX-3 ten çok satarsa artık diyecek bir kelimem kalmaz bu millete. Aracın şekli hoşuna giden var mı ?
       
      Kia, 1.6 litrelik dizel motor ve 7 kademeli çift kavramalı şanzıman olan 7 DCT'ye sahip Soul modelini, 82.900 TL fiyatla ülkemizde satışa sunuyor.
       

       
      Kia'nın ilk olarak 6 kademeli tam otomatik şanzıman ile kombine edilen 1.6 litrelik dizel motorla ülkemizde satışa sunuduğu yeni Soul modeline bir yeni seçenek daha ekliyor. Markanın yeni geliştirdiği 7 DCT adlı 7 kademeli çift kavramalı şanzıman, güncellenen 1.6 litrelik dizel motor ile birlikte Soul'da yer almaya başlıyor. 
       
      Her iki seçeneği de sadece Premium donanım seviyesi ile sunan Kia, 6 ileri otomatik Soul modelini 78.900 TL fiyatla satarken, 7 DCT şanzımana sahip versiyon için 4.000 TL daha yüksek bir bedel olan 82.900 TL'yi belirlemiş. 
       
       
      6 kademeli tam otomatik şanzımana sahip Kia Soul'da görev yapan 1.6 litrelik dizel motor 4.000 devirde 128 hp güç ve 1.900 ile 2.750 devir aralığında 260 Nm tork üretirken, 7 DCT vitesli Soul'da 1.6 litrelik dizel ünite 4.000 devirde 136 hp güç ve 1.750 ile 2.500 devir aralığında 300 Nm tork üretir hale getirilmiş.
       
      Güç ve tork değerlerindeki artış ile birlikte 7 DCT şanzıman, aracın son hızının 5 km/s iyileşerek 182 km/s'ye çıkmasını, 0'dan 100 km/s hıza ivmelenme süresinin ise 1,1 saniye azalarak 11,1 saniyeye gerilemesini sağlamış.
       
      Bir diğer önemli gelişim ise aracın yakıt tüketimi değerlerinde yaşanmış. Aracın yakıt tüketimi şehir içinde, 1.5 litre azalışla 7.5 litreden 6.0 litreye, şehir dışında 0.5 litre azalışla, 5.2 litreden 4.7 litreye ve ortalamada 0.8 litre azalarak 6 litreden, 5.2 litreye düşmüş. Kia Soul'un emisyon değeri de 6 kademeli otomatik versiyonda 158 gr/km iken 7 DCT versiyonda 135 gr/km. 
       

       

       
       

       
      Kaynak : Habersefi.com
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Kia'dan beklenen düşük hacimli dizel motor seçeneği yine yok. İlerleyen aşama ne gösterir bilinmez ama. Şu motor seçeneği ile pazarda işi zor.
      Yeni kasa 2016 Kia Sportage yeni 1.6 Litre T-GDI ve güçlendirilmiş 2.0 itre CRDi dizel motorları ile ve DCT şanzıman opsiyonu ile öne çıkacak.

      2016 Kia Sportage'ı geliştirirken mühendisler için en önemli iki mesele araçla birlikte sunulacak çeşitli motor ve şanzıman seçeneklerinin verimlilik ve sürüş performansı hedeflerini yakalamasıydı. Serideki her motor en son Euro 6 emisyon standartlarıyla uyumlu ve daha temiz egzoz emisyonlarına sahip. Üstelik de bu çevre dostu özellikler yol performansından ödün vererek değil, performansı geliştirerek elde edildi. Piyasadaki modelde de olduğu gibi, yeni Sportage müşterilerine (perakende ya da filo fark etmeksizin) geniş benzinli ve dizel motor seçenekleri sunuyor. Dördüncü nesil model şu anki otomobilde bulunan motorların çoğunu devam ettiriyor, bunun yanı sıra yakıt verimliliğini yükselten, gürültü – titreşim – sertlik değerlerini düşüren ve güç aktarımını arttıran pek çok geliştirmeden faydalanıyor. Yeni 1.6 litre T-GDI (turbo, benzinli, direkt enjeksiyon) da Sportage modelinde özellikle GT Line müşterileri için ilk kez yer alıyor. Motor dinamik performans ile yüksek yakıt ekonomisini birleştiriyor ve sportif bir sürüş deneyimi isteyen sürücüleri tatmin ediyor.
       
      Benzinli motorlar serisi 1.6 litre GDI (benzinli direkt enjeksiyon) motor ve markanın en yeni 1.6 litre T-GDI motorundan oluşuyor.
       
      GDI motor 132 hp güç çıkışına ve 161 Nm tork değerine sahip ve üçüncü nesil Sportage'dan devralınmış. Son modeldeki pek çok geliştirme ile -iyileştirilmiş aerodinamik verimlilik gibi- ve Kia'nın ISG sistemine geçilmesiyle, motor daha düşük emisyonlar ve yakıt tüketimi vaad ediyor.
       
      'Gamma' 1.6 litre T-GDI motor, Kia cee'd GT ve pro_cee'd GT modellerinde de kullanılan motorun geliştirilmiş hali. Bu motor daha yüksek ve daha duyusal bir motor performansı isteyen sürücülere hitap ediyor. Özellikle Sportage GT Line'da bulunan 1.6 litre T-GDI motor daha hızlı gaz yanıtı, daha fazla yakıt tasarrufu ve motor torkuna daha kolay erişim gibi açılardan kapsamlı güncellemeden geçmiş. 177 hp güç çıkışına sahip (1500 – 4500 rpm aralığında 265 Nm tork) T-GDI motor elektronik tahliye kapağı kumandalı yeni bir turboşarj ile geliyor ve bu sayede daha hızlı motor yanıtı ve yüksek hızlarda daha iyi yakıt tasarrufu sağlıyor.
       
      Verimliliği daha da arttırmak için 1.6 litre T-GDI motorda yüksek enerjili ateşleme bobini, yüksek devirli hava giriş portları, düşük sürtünmeli eksantrik kayışı bulunuyor. Cee'd GT'de 9.5:0 olan sıkıştırma oranı ise yeni Sportage'da 10.0:0 oranına yükseltilmiş.
       
      Dizel motorlar Avrupa'da satılan Sportage modellerinde aslan payını alıyorlar. Yeni model, üçüncü nesilde de bulunan 115 hp 1.7 litre CRDi motor seçeneğini sunmaya devam edecek. Yakıt ekonomisi, gürültü – titreşim - sertlik seviyeleri ve performans anlamında çok başarılı güncellenmiş 2.0 litre 'R' motor seçeneği de yeni modelde yer alıyor.
       
      2.0 litre turbodizel iki güç çıkışı seçeneği ile geliyor; 136 hp / 373 Nm tork ve 184 hp / 400 Nm. Her iki seçenekte de motor bloku 5 kg ağırlığında ve güncel batarya yönetim sistemine, yağ basıncını gerçek zamanlı şekilde tespit edip ayarlayan akıllı yağ pompasına ve yeni bir yağ filtresi modülüne sahip.
       
      2.0 litre 'R' motor Nox emisyonlarını azaltıyor ve katı emisyon standartlarına uyum sağlıyor. Düşük sıkıştırma oranı, yeni egzoz gazı devirdaim soğutucu sistemi ve yeni Nox tutucu da emisyonların düşürülmesine yardımcı etkenler.
       
      Motorda yer alan düşük ataletli bir türbin tekerleği ve elektronik olarak kontrol edilen tahliye kapağı kumandası daha verimli turboşarj sağlıyor. Daha güçlü valf yayları ve yüksek basınçlı 2000 bar yakıt pompası enjeksiyonu motor silindirlerinde daha yakın yanma kontrolüne olanak sağlıyor.
       
      Yeni bir ısıya dayanıklı motor blok kapağı, entegre akustik kalkanlı yeni bir ekzantrik kayışı, ses emici dizel partikül filtresi kapağı ve yeni ara soğutucu borusu akustik kalkanı ile, gürültü – titreşim – sertlik seviyeleri 2.0 litre dizel için ciddi derecede geliştirilmiş. Mekanik sürtünme de azaltılırken, yeni nano elmas piston kaplaması ile motor gürültüsü azaltılarak verimlilik arttırılmış.
       
      Standart Sportage ve GT Line versiyonunda 2.0 litre 'R' dizel motorun hem yüksek hem de düşük güçlü versiyonları mevcut.
       
      Sportage için yeni yedi kademe DCT
      Yeni Sportage markanın yeni yedi kademe çift debriyajlı vitesi (DCT) ile birlikte geliyor. Makyajlı Kia cee'd modelinde de bulunan bu vites özellikle yeni 177 hp 1.6 litre T-GDI motor ile birlikte kullanılıyor. Kia'nın yeni DCT vitesi turboşarjlı motorun yüksek tork çıkışlarını yönetebiliyor ve daha sportif bir sürüş deneyimi sunuyor.
       
      DCT vites firma bünyesinde geliştirildi ve düşük yakıt tüketimi, manuel modda sportif sürüş hissi, otomatik modda konfor ve yumuşaklık için tasarlandı.
       
      Yeni DCT'yi seçen sürücüler daha hızlı vites geçişlerinden faydalanacaklar, aynı zamanda yakıt tasarrufunu ve emisyonda azalmayı fark edecekler. 1.6 litre T-GDI motor ile birlikte kullanıldığında yeni DCT manuel viteslere benzer CO2 emisyonu veriyor. Bu motor için onay bekleyen manuel vites seçeneği de mevcut.
       
      Diğer Sportage serisi 6 kademe manuel ve otomatik viteslerle sunulmaya devam edilecek.
      Yeni 2016 Kia Sportage Motor Seçenekleri
       
      Benzinliler 1.6-litre / 177 hp T-GDI ‘Gamma’ Tip Sıralı dört silindirli, turbo Kapasite 1.6-litre, 1,591 cc Çap ve Strok 77.0 x 85.4 mm Sıkıştırma Oranı 10.0:1 Maksimum Güç 177 hp (130 kW) @ 5,500 rpm Maksimum Tork 265 Nm (195 lb ft) @ 1,500-4,500 rpm Valf 16 (silindir başına 4 adet) Yakıt Sistemi Direkt Enjeksiyon Emisyon Sınıfı Euro 6b     1.6-litre / 132 hp GDI ‘Gamma’ Tip Sıralı dört silindirli, doğal emişli atmosferik Kapasite 1.6-litres, 1,591 cc Çap ve Strok 77.0 x 85.4 mm Sıkıştırma Oranı 11.0:1 Maksimum Güç 132 hp (97 kW) @ 6,300 rpm Maksimum Tork 161 Nm (119 lb ft) @ 4,850 rpm Valf 16 (silindir başına 4 adet) Yakıt Sistemi Direkt Enjeksiyon Emisyon Sınıfı Euro 6b     Dizeller 1.7-litre / 115 ps CRDi ‘U2’ Tip DOHC, Sıralı dört silindirli, turbo Kapasite 1.7-litre, 1,685 cc Çap ve Strok 77.2 x 90.0 mm Sıkıştırma Oranı 15.7:1 Maksimum Güç 115 hp (85 kW) @ 4,000 rpm Maksimum Tork 280 Nm (207 lb ft) @ 1,250-2,750 rpm Valf 16 (silindir başına 4 adet) Yakıt Sistemi Common-rail direkt enjeksiyon Emisyon Sınıfı Euro 6b     2.0-litre / 136 hp CRDi ‘R’ (low) Tip Sıralı dört silindirli, turbo Kapasite 2.0-litre, 1,995 cc Çap ve Strok 84.0 x 90.0 mm Sıkıştırma Oranı 16.0:1 Maksimum Güç 136 hp (100 kW) @ 4,000 rpm Maksimum Tork 373 Nm (275 lb ft) @ 1,500-2,500 rpm Valf 16 (silindir başına 4 adet) Yakıt Sistemi Common-rail direkt enjeksiyon Emisyon Sınıfı Euro 6b     2.0-litre / 185 ps CRDi ‘R’ (high) Tip Sıralı dört silindirli, turbo Kapasite 2.0-litre, 1,995 cc Çap ve Strok 84.0 x 90.0 mm Sıkıştırma Oranı 16.0:1 Maksimum Güç 185 hp (136 kW) @ 4,000 rpm Maksimum Tork 400 Nm (295 lb ft) @ 1,750-2,750 rpm Valf 16 (silindir başına 4 adet) Yakıt Sistemi Common-rail direkt enjeksiyon Emisyon Sınıfı Euro 6b  
      Yeni 2016 Kia Sportage Şanzıman Seçenekleri
        1.6 T-GDI 1.6 GDI 1.7 CRDi 2.0 R Manuel 6-ileri 6-ileri 6-ileri 6-ileri Otomatik 7DCT --- --- 6-ileri  
      Yeni 2016 Kia Sportage Çekiş Sistemi Seçenekleri
        1.6 T-GDI 1.6 GDI 1.7 CRDi 2.0 R Manuel FWD / AWD FWD FWD FWD / AWD Otomatik AWD --- --- AWD  

       



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.