İlhan

Avensis
Makyajlanan Toyota Avensis, 1.6 Dizel Motora da Kavuşuyor.

Bu konuda 27 ileti var

Toyota, Cenevre Otomobil Fuarı'nda sergilediği makyajlı Avensis modelinde 1.6 litrelik dizel motoru sunmaya başlıyor.

 

 

D segmentinde yer alan Avensis modelini bir kez daha makyajlayan Toyota, görsel değişikliklerin yanında yenilediği motor gamı ile de aracın satışlarını yükseltmeyi amaçlıyor. Beş farklı motor seçeneğinden iki adedi dizel olan yeni Avensis'te mevcut 2.0 litrelik motorun yernini yeni 1.6 litrelik dizel alırken, 2.2 litrelik güçlü dizelin yerine ise 2.0 litrelik farklı bir dizel motor geçiyor. benzinli cephesinde yer alan 132 beygirlik güç üreten 1.6 litrelik, 147 hp güç üreten 1.8 litrelik ve 152 hp güç üreten 2.0 litre atmosferik motorlar ise Euro6 emisyon normlarına uyacak şekilde güncellenerek Avensis'te sunulmaya devam ediyor. 

 

Güncel Avensis'te yer alan 2.0 litrelik dizel motorun yerini alan Toyota'nın BMW raflarından alıp ilk olarak Verso modelinde yer verdiği 1.6 litrelik D-4D dizel motor, araçta şimdilik sadece 6 ileri manuel şanzıman ile sunuluyor. Yerini aldığı 2.0 litrelik üniteden 20 kg daha hafif olan yeni 1.6 litrelik D-4D dizel motorun Avensis’in 100 km’de ortalama 4.1 litrelik tüketim değeri ile öncüsüne göre yüzde sekiz oranında daha ekonomik olmasının yanında emisyon değerinin de 119 gr/km'den 108 gr/km'ye gerilemesi sağlıyor. 4.000 devirde 112 hp güç ve 1.750 ile 2.250 devir bandında 270 Nm tork üreten 1.6 litrelik D-4D dizel motorun Avensis’in 0'dan 100 km/s hıza 11.4 saniyede ivmelenmesini ve 180 km/s hıza ulaşmasını sağlıyor. Motorun gaz tepkilerini devir bandına göre düzenleyen Toyota mühendisleri Avensis'te sunulan 1.6 litrelik dizel motorun alt devirlerde geliştiirlen tork değeri ile 3.000 devire kadar kesintisiz bir şekilde rahatlıkla ulaşabildiğini belirtiyor.

 

Yeni Avensis'te görev başlayan 2.0 litrelik dizel ise 4.000 devirde 143 hp güç ve 1.750 ile 2.500 devir bandında 320 Nm tork üretiyor. Farklı markalar tarafından geliştirilen yeni 1.6 litrelik dizel motorların bile gerisinde kalan bu motor, 6 kademeli manuel şanzıman ile Avensis'in 0'dan 100 km/s hıza 9.5 saniyede ulaşmasını ve 200 km/s hıza erişebilmesini sağlıyor. Ortalama 4.5 litrelik tüketim değerine sahip olan 2.0 litrelik D-4D dizel motorlu Avensis'in emsiyon değeri ise 119 gr/km olarak veriliyor. 

 

2143-2559973311852960448.jpg

 

Kaynak

mazda_ozan ve Efebey bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu motorlar bu aracı zor taşır...Toyota, içten yanmalı motordan soğutmaya  çalışıyor anlaşılan milleti..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Makyajlı diğer görüntüleri.

 

2143-9691557121839382312.jpg

 

2143-9604059891205384069.jpg

 

2143-46976667718427754.jpg

 

2143-543950745610990041.jpg

 

 

mazda_ozan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu koltuklardaki zıt renk kullanma modası saçları ortadan ayırma modası gibi tez biter umarım...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Araç gelmeden İsviçre'ye teste gitmişler. Bu aracı test etmek için, değil Türkiye'den İsviçre'ye gitmek. Oturduğum daireden, garaja inmek istemem. Sebebi açık ve net !! Otomatik şanzıman değil. :D 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu motorlar bu aracı zor taşır...Toyota, içten yanmalı motordan soğutmaya çalışıyor anlaşılan milleti..

Kullandınız mı hocam aracı? Aynısını mazda 3 için de diyorlar 105 hp 148 nm değerler günümüz 1.6 motorları için çok kötü değerler, Toyota 1.6 atmosferikten 132hp alıyorken... Gel gelelim mazdamızın 1.6 sı yetip de artıyor.

Passatta da güçsüz motorlar kullanılıyorken b segmentine 1.0 motorlar koyuyorken o araç gitmiyor olmuyor da avensis mi gitmiyor. Önceki nesillerin yokuş performansı kötü ama o kadar da kötü değil, vergilendirme sistemi eli mahkum ediyor. Performans konusu göreceli tabi size göre gitmeyebilir ama bu motor zor taşımaz, uygun devir çevirerek gitmeyecek araba yoktur.

Otomatiği konusuna ise katılmıyorum. Multidrive s çok konforlu yakıt tüketimini azaltan sorunsuz bir şanzıman. Abdde 2013 2.0 motor rav4 kullanmıştım ve hayran kalmıştım otomatiğinin tepkilerine tabi o zaman bilmiyordum mds olduğunu sonradan keşfettim.

Erceylan ve bosphoruss9 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Otomobil.Com'un test sonuçlarına göre izlenimler şu şekilde.

 

Sürüş özellikleri
Test aracımızda yer alan BMW kökenli 1.6 litrelik, değişken geometrili turboya sahip dizel motor, 4000 d/d’de 112 HP güç ve 1750-2250 d/d aralığında 270 Nm tork üretiyor. Sessiz çalışan, stop-start teknolojili motor 1750 d/d’nin altında biraz cansız kalsa da yine de yeterli çekişi sunuyor. Bu motor seçeneğinde otomatik şanzıman seçeneği yok, sadece 6 ileri oranlı manuel şanzıman var ve vites geçişleri rahat. Akustik konforsa eskisiye göre daha fazla yalıtım malzemesi kullanılması sayesinde daha başarılı. Ayrıca süspansiyon konforu da daha yumuşak yaylar kullanıldığı için daha iyi. Ancak bu durum yol tutuşu olumsuz etkilememiş çünkü daha kalın viraj denge çubuğu ve daha gelişmiş amortisör kullanımı ile yol tutuştan da ödün verilmemiş. Sürüş özellikleri Ford Mondeo kadar canlı olmasa da eskiye göre daha iyi. Bu otomobili kullanırken frenlerin ilk anda verdiği hissizlik pek hoşuma gitmese de bu duruma zamanla alışılıyor.

 

Sonuç

1.6 dizel BMW motorlu Toyota Avensis, konfor ve iç mekan özellikleri olarak iyi olsa da, otomatik şanzıman seçeneğinin olmaması dezavantaj. Bazı basit ergonomi sorunlarının olması ise şaşırtıcı. Yazı yayına hazırlandığında otomobilin fiyatları açıklanmamış olduğu için bu konuda şimdilik yorum yapamıyoruz.

Yeni_Toyota_Avensis_1.6_D-4D_2015-3.jpg

Toyota Avensis Touring Sports 1.6 D-4D fabrika verileri – teknik özellikler

Motor: 1598 cc, 4 silindirli, turbo dizel
Şanzıman: 6 ileri oranlı manuel
Maksimum güç: 112 HP @ 4000 d/d
Maksimum tork: 270 Nm @ 1750-2250 d/d
Maksimum hız: 180 km/s
0-100 km/s: 11.7 sn sn
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4820 / 1810 / 1480 mm
Bagaj hacmi: 543-1609 lt
Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.): 5.3 / 4.0 / 4.5 lt /100 km (18 inçlik jantlar ile)
Fiyat: Henüz açıklanmadı

+ Vites geçişleri, makul motor
– Bazı ergonomi sorunları
CO2: 116 g/km

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fiyatlar da benden olsun...

 

 

Yeni Avensis 1.6 Advance 76,900 TL

Yeni Avensis 1.6 Premium 84,900 TL

Yeni Avensis 1.8 Premium Multidrive S 126,900 TL

Yeni Avensis 2.0 Premium Multidrive S 131,900 TL

Yeni Avensis 2.0 Premium Plus Multidrive S 142,900 TL

Yeni Avensis 2.0 Premium Plus Multidrive S Navi 147,400 TL

Yeni Avensis Dizel 1.6 D-4D Advance 92,900 TL

Yeni Avensis Dizel 1.6 D-4D Premium 100,900 TL

Yeni Avensis Dizel 1.6 D-4D Premium Plus 108,900 TL

Yeni Avensis Dizel 1.6 D-4D Premium Plus Navi 111,900 TL

Yeni Avensis Dizel 2.0 D-4D Premium Plus 151,900 TL

Yeni Avensis Dizel 2.0 D-4D Premium Plus Navi 156,400 TL

Yeni Avensis TS 2.0 Premium Multidrive S 141,500 TL

Yeni Avensis TS 2.0 Premium Plus Multidrive S 152,900 TL

Yeni Avensis TS 2.0 Premium Plus Multidrive S Navi 157,400 TL

Yeni Avensis TS Dizel 1.6 D-4D Premium 108,900 TL

Yeni Avensis TS Dizel 1.6 D-4D Premium Plus 116,900 TL

Yeni Avensis TS Dizel 1.6 D-4D Premium Plus Navi 119,900 TL

Yeni Avensis TS Dizel 2.0 D-4D Premium Plus 161,900 TL

Yeni Avensis TS Dizel 2.0 D-4D Premium Plus Navi 166,400 TL

İlhan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

konuyla alakasız olucak ama manzaraya bayıldım :)

İlhan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Toyota daki sorunsuzluk yeni kasada da devam ederse bu alınması için yine bir tercih sebebi olabilir. ( parça satan birisi olarak söylüyorum ) ☺

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Toyota daki sorunsuzluk yeni kasada da devam ederse bu alınması için yine bir tercih sebebi olabilir. ( parça satan birisi olarak söylüyorum ) ☺

 

Umut abi Toyota'nın da artık o eski sorunsuzluğu çok kalmadı. Özellikle Euro 5 motorlu araçlarında çok sorun çıkıyor. 1998 Yılından bu güne şirketimde Toyota Corolla kullanılıyor. Her 3 sende bir modeller yenilenir. Son 4-5 yılda ki aldığımız Corolla ve Auris'lerde türlü türlü sorunlarla kaşılaştık.  Araçları alırken Aksigorta aracılığı ile 5 yıl sınırsız km garantisine sokmuştuk. İyi ki de sokmuşuz !! Motoru ve şanzımanı değişen araçlarımız oldu (Km'de çok yüksek değilken) Yolda kalan satış pazarlamacılarımız !!  Şu var yine Fransız markalarını sorunsuzluk konusunda 10 sefer cebinden çıkarır. Ama inan o eski taş gibi sağlam, sorunsuz Toyota yok...

evranoz bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kullandınız mı hocam aracı? Aynısını mazda 3 için de diyorlar 105 hp 148 nm değerler günümüz 1.6 motorları için çok kötü değerler, Toyota 1.6 atmosferikten 132hp alıyorken... Gel gelelim mazdamızın 1.6 sı yetip de artıyor.

Passatta da güçsüz motorlar kullanılıyorken b segmentine 1.0 motorlar koyuyorken o araç gitmiyor olmuyor da avensis mi gitmiyor. Önceki nesillerin yokuş performansı kötü ama o kadar da kötü değil, vergilendirme sistemi eli mahkum ediyor. Performans konusu göreceli tabi size göre gitmeyebilir ama bu motor zor taşımaz, uygun devir çevirerek gitmeyecek araba yoktur.

Otomatiği konusuna ise katılmıyorum. Multidrive s çok konforlu yakıt tüketimini azaltan sorunsuz bir şanzıman. Abdde 2013 2.0 motor rav4 kullanmıştım ve hayran kalmıştım otomatiğinin tepkilerine tabi o zaman bilmiyordum mds olduğunu sonradan keşfettim.

 

 

Kullanmama gerek var mı, araç C kasa dan büyük, ağırlığı 1535 ile 1685kg arasında değişiyor,    C kasa Mazda'nın 115 hp lik motoru bile yok bunda, test eden zaten "cansız , yeteri kadar çekişi olduğunu söylemiş. Yani araç gidiyormuş  :nazar:  tebrikler Toyotaya...

 

Mazda , her zaman performanslı , sürerken keyif veren araçlar üretmeye gayret ediyor, Toyota'nın ise böyle bir iddiası yok...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Otomatiği konusuna ise katılmıyorum. Multidrive s çok konforlu yakıt tüketimini azaltan sorunsuz bir şanzıman. Abdde 2013 2.0 motor rav4 kullanmıştım ve hayran kalmıştım otomatiğinin tepkilerine tabi o zaman bilmiyordum mds olduğunu sonradan keşfettim.

 

98 Yılından bu güne şirketimizde Toyota'nın türlü türlü araçları kullanılıyor. (Corolla, Yaris, Auris, Rav-4) Yakın çevremde kullanan bildiğim, görüştüğüm tanıdıklar var. Hiç birisi şanzımandan memnun değil. Bu belki sahip olmakla, kısa süre kullanma farkıdır.

 

Forumdan Mustafa arkadaşımda Eski bir Rav-4 Kullanıcısı. Onunda şöyle bir hayıflanması vardır forumda.

 

http://www.mazdaclubtr.com/topic/15711-otomatik-şanzıman-tipleri-avantaj-ve-dezavantajları-ile-karşılaştırmaları/?p=441558

 

Daha başka konuların altında da anlatmıştı Rav-4'ün şanzımanını ama..Elimin altında kolay olarak bunu bulabildim. Kendisi konuyu okursa eminim tekrar yazacaktır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Umut abi Toyota'nın da artık o eski sorunsuzluğu çok kalmadı. Özellikle Euro 5 motorlu araçlarında çok sorun çıkıyor. 1998 Yılından bu güne şirketimde Toyota Corolla kullanılıyor. Her 3 sende bir modeller yenilenir. Son 4-5 yılda ki aldığımız Corolla ve Auris'lerde türlü türlü sorunlarla kaşılaştık.  Araçları alırken Aksigorta aracılığı ile 5 yıl sınırsız km garantisine sokmuştuk. İyi ki de sokmuşuz !! Motoru ve şanzımanı değişen araçlarımız oldu (Km'de çok yüksek değilken) Yolda kalan satış pazarlamacılarımız !!  Şu var yine Fransız markalarını sorunsuzluk konusunda 10 sefer cebinden çıkarır. Ama inan o eski taş gibi sağlam, sorunsuz Toyota yok...

İlhan kardeşim doğru söylüyorsun. Tabiki o eski sağlamlık olmayabilir. Ama şuna inan parça satisimin çoğu arizadan dolayı değilde , kazadan dolayı hep. Bende arizadan satmak isterim ama pek öyle olmuyor nedense ☺

İlhan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ezbere konuşuluyor Toyota şöyledir böyledir diye... arkada bağımsız amortisör bile yok mevcut Corolla'da ...

Semih Uluca bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kullanmama gerek var mı, araç C kasa dan büyük, ağırlığı 1535 ile 1685kg arasında değişiyor, C kasa Mazda'nın 115 hp lik motoru bile yok bunda, test eden zaten "cansız , yeteri kadar çekişi olduğunu söylemiş. Yani araç gidiyormuş :nazar: tebrikler Toyotaya...

Mazda , her zaman performanslı , sürerken keyif veren araçlar üretmeye gayret ediyor, Toyota'nın ise böyle bir iddiası yok...

Corolla ve aurise bakarsak kullanılan 1.6 motorun 132 hp olduğunu ve gayet güzel gittiğini görürsünüz. Dediğim gibi ÖTV yüzünden toyotanın avensiste 1.6 motor seçeneğini de sunması Türkiyeyi düşündüğündendir. Parası olan avensis 1.6 nın gitmediğini düşünen gidip 2.0 lık araca 100bin tl nin üstünde verebilir.

Gücü kg ya oranlarsanız da avensisin güç/kg oranının mazda bl kasayla aynı olduğunu görebilirsiniz.

Yıllarca hitler motoruyla (105hp) satılan passata gitmiyor denilmeyip de atmosferik motorda tüm dünyayı katlayan mazda nın da bu yüzden anlaşma imzaladığı toyotaya gitmiyor demek hakarettir.

Ha derseniz ki ben 2.0 lık araçlara ya da turbolu dizelli araçlara alıştım sonrasında bu araç bana göre gitmiyor derseniz amenna.

bosphoruss9 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ezbere konuşuluyor Toyota şöyledir böyledir diye... arkada bağımsız amortisör bile yok mevcut Corolla'da ...

 

Bu dediğiniz çoğu şeyi özetliyor aslında. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kötü değil , hoş , güzel ama bir Mazda 6 değil yani :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yeni Ford Mondeoyu gördükten sonra. Avensis çok tatsız, tuzsuz kalıyor. Tamam motor, performans, ekonomi, sağlamlık vs. önemli ama. Otomobil dediğin yakışıklı da olacak yahu. Toyota'nın her modelde ciddi anlamda tasarım sıkıntısı var. Toyota ve Honda bir an önce kendilerine iyi bir tasarımcı bulmaları gerekiyor. 

bosphoruss9 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

98 Yılından bu güne şirketimizde Toyota'nın türlü türlü araçları kullanılıyor. (Corolla, Yaris, Auris, Rav-4) Yakın çevremde kullanan bildiğim, görüştüğüm tanıdıklar var. Hiç birisi şanzımandan memnun değil. Bu belki sahip olmakla, kısa süre kullanma farkıdır.

 

Forumdan Mustafa arkadaşımda Eski bir Rav-4 Kullanıcısı. Onunda şöyle bir hayıflanması vardır forumda.

 

http://www.mazdaclubtr.com/topic/15711-otomatik-şanzıman-tipleri-avantaj-ve-dezavantajları-ile-karşılaştırmaları/?p=441558

 

Daha başka konuların altında da anlatmıştı Rav-4'ün şanzımanını ama..Elimin altında kolay olarak bunu bulabildim. Kendisi konuyu okursa eminim tekrar yazacaktır.

 

Multidrive s 2010'da avensis ve rav4, 2012 de yaris 2013 de de corolla ve auriste sunulmaya başlandı.Kimisine göre çok güzel kimisine göre oyuncak sürüyormuş hissettiriyor, ama tek bir sorun, şikayet çıkmamıştır kimseden. Şikayet edenlerin de nedenleri çok hissiz demesi. Adamlar onu da düşünüp sanal 7 vites koymuşlar isteyen kullansın diye. 

 

Tek kavrama şanzımanını deseniz anlarım eyvallah MMT'den ağzı yanan çok kişi var. DGS de başta çok can yakmıştı. MMT'yi de düzelttiler, hiç bir zaman sıkıntısız olmayacak ama, balata bitince serviste değiştirmekten başka çare yok ve 2000 tl yi verince de şikayet edecek kullanıcı. Toyota'da MMT (önceki M/M'in yeni versiyonu), 4 ileri tork konvertörlü otomatik şanzımanı ve multidrive s cvt şanzımanı var. Balata ile uğraşmak istemeyen kullanıcı gidecek tork konvertörlü ya da cvtli araç alacak o zaman. Bilmeden araç alıp da ya da aşırı hor kullanıp sonrasında bu araç kötü demeyecek. bu forumda bile gereksiz ağır bakım yaptırılmaması gerektiğini savunanlar var. Hidrolikleri kaç kişi değiştiriyor? 2 senede bir değişmesi gereken hidrolik kapkara oluyor kullanıcılar yine de değiştirtmiyor. MMT'yi otomatikleştirilmiş manuel vites olduğunu unutup otomatik vitesmiş gibi kullananlar için tabi tad vermez, kötülenir. Mazdamın otomatik vitesini manuel şanzımanmış gibi kullanıp uzun yolda N'ye atsam, durmadan p ye alsam, şanzımanı sonra elime alsam, Mazda mı kötü olur? 

 

Arkada bağımsız süspansiyon yok diye bir şey denilmiş, firmaların maliyeti düşük tutma politikasından başka bir şey değildir bu. Fakat yeni corolla bağımsız süspansiyon kadar konforludur. Corolla bağımsız süspansiyonu yok, ama auris de var, Hondanın civic sedanında bağımsız süspansiyon var, ama hb inde yok. (tam tersi de olabilir) Golf 7, jetta tam bağımsız süspansyion mu?

 

Günümüzün en büyük sıkıntısı da ezbere konuşulması bence de, arabaya binmeden ya da kişinin kendi standartları çok yüksekken arabanın şanzıman oranlarına bakmadan gitmiyor diye ezbere konuşmak... Üreticilerin mühendisleri hatalı tasarım yapmışlar demek. MMT sıkıntılarını görünce dünyanın en sorunsuz firmalarından biri Toyota'ya tüm şanzımanlarının sorunlu diye çamur atılması... Araştırmadan, o araca sahip olmadan, denemeden kötülenmesi, yerinde olmayan şeyler. Gönül ister ki ABD'deki gibi v6 3.5 lt lik motorlara binelim, en düşük motor 2.0 olsun, gitmiyor bu araç tartışmaları bitsin ama baştakilerin mentalitesi değişmeden zor bu iş.

 

Tasarım ise tamamen kişisel zevkler ve renkler İlhan abi :) bana göre de çok yakışıklı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • EgeG
      Yazan: EgeG
      Uzun süredir test yazısı yazmamıştım ufaktan geri dönüş yapayım dedim  
      Türkiye’de Toyota CHR’yi ilk sürenlerden biriyim sanırsam.
      Test yapmaya aslında ÖTV indirimli 1.8 Hybrid’i sürmek için gitmiştim. 1.2 turbo benzinli seçenek çok ilgimi çekmemişti. Aracı öncelikle bayide kısa süre içinde inceledim. 
      TASARIM
      Tasarım herkese göre değişir fakat ben CH-R’nin tasarımını çok beğendim.   Özellikle boyutları çok hoşuma gitti. Ne çok ufak ne çok büyük.   Sportifliği vurgulamak için de standart sunulan spoilerin de tasarımın göze hoş gelmesinde katkısı büyük.  Arabanın dış tasarımının her noktasında ayrı bir detay var.
      İçeride malzeme kalitesi ve işçliği çok detaylı inceleyemedim. İlk izlenim olarak sınıf standartlarının üstünde gibi hissettim. Vaktim çok yoktu. Fakat kokpit tasarımı da çok hoşuma gitti. Tüm konsol boyunca tercihe göre mavi veya koyu renkte uzanan trim parçası çok hoş duruyor .   Genellikle Toyotalar’ın içeride hissettirdiği demode bir hissiyat vardır. Özellikle 2012 sonrası güncel jenerasyon Toyotalar’da bu durum beni çok rahatsız ediyordu. CH-R’de bu durum büyük ölçüde giderilmiş. Parçaların tasarımı güncel tasarım akımına uyum sağlamış. Ama bu modern ve güncel kokpit tasarımında hala CASIO tipi dijital saat yer verilmesi çok hoşuma gitmedi açıkçası. Arka koltuk hacmi bu sınıftaki diğer rakipleriyle kıyasladığımız zaman iyi durumda.  
      SÜRÜŞ
      1.8 Hybrid’in daha gelmediğini öğrenince biraz üzüldüm fakat madem o kadar geldik o zaman 1.2 turboyu süreyim dedim. Test sürüşü diyorum ama 10dklık şehiriçi turlama gibi düşünün.   Aracın gaz tepkileri bence çok başarılı.  CVT şanzıman, gaza tepkilerinize gayet hızlı tepki veriyor ve ilk dokunuşta tepkime süresi çok başarılı. CVT şanzımanlara karşı çok sıcak değilim fakat, şehiriçinde gaz emirlerinize verdiği cevaplar, performans veya ekonomi odaklı gaz tepkinizi hemen anlayıp devri ona göre ayarlaması ve devri ayarlarken de CVT gibi değil de, klasik usül bir vitesmiş gibi yapmaya çalışması yani tork konvertörlü bir şanzıman gibi hissettirmeye çalışması  hiç fena değil.  Keşke CVT olmasaymış gibi bir şey düşündürtmedi. Aksine aklımdan CVT bu araca çok iyi oturmuş bile dedim. Tabi yüksek hızlarda durum ne olur bilemem.
       Performans olarak tahminimden daha iyi, hatta gayet iyi buldum diyebilirim 10dklık ilk izlenimimde.   Performansı beğendim ama motorun bir eksisi; gürültülü olduğunu düşünüyorum. Özellikle devir yükseldikçe içeri tahmin ettiğinizden daha çok motor sesi geliyor.  10dk içinde süspansiyonları çok deneyemedim ama ilk izlenim olarak sert değil ama sıkı bir yapıda olduklarını düşünüyorum. Bunun yanında süspansiyonların çalışması gayet sessizdi. Benim önem verdiğim bir noktadır süspansiyon sesi.
       Direksiyon günümüz modern şehir otomobilleri yumuşaklığında. Fakat 10dklık şehiriçi sürüşümde edindiğim izlenim biraz hissiz olduğuydu.  Benim i20 aracım kadar suni olmasa da hissiyat bakımından daha iyi örnekleri var diyebilirim.  Sunilik belki herkes için bir problem değil ama yumuşaklık ve rahatlık açısından tahmin edileceği üzere sorun yok. 
      DONANIM
      Donanım olarak satış görevlisinin söylediği üzere orta paketli aracı sürdüm. Paket isimleri ve içerikleri hakkında çok bilgi sahibi değilim. Orta pakede göre donanım olarak iyi olduğunu düşünüyorum. Dijital klima, otomatik kararan dikiz aynası, geri görüş kamerası,  elektrikli katlanan yan aynalar, büyük bir ekran, elektrikli el freni, yanlış hatırlamıyorsam anahtarsız giriş. Opsiyonel olarak da daha güçlü bir ses sistemi ve deri koltuk gibi opsiyonlar sunuluyor diye okumuştum.
      ÖZETLE;
      Bir otomobili sevmek için  birkaç faktörün veya az ama önemli faktörlerin hoşunuza gitmesi yetmiyor. Pozitif yanlarının yanı sıra negatif yanlarının da çok göze batan şeyler olmaması lazım diye düşünüyorum. Genellikle Toyotalar’da başıma gelen şey buydu.  İç tasarımın antipatikliği, beni Toyota’nın konforlu ve rahat sürüşü gibi d-4d gibi güzel bir motor seçeneği ve bunun gibi. + yönlerinden uzaklaştırıyordu; ama Toyota bu sefer bu konuya kafa yormuş..
      CH-R’nin hem iç hem dış tasarımı  gözüme albenisi çok yüksek gelirken, 1.2 motorun sunduğu performans beni araca iyice bağladı.(Ekonomi ne durumdadır bilmiyorum). Bunun yanında donanım olarak önem verdiğim ana donanımların( kolçak, elektrikli kararan dikiz aynası, kullanışlı ve net yol bilgisayarı) gibi özelliklerin orta pakette bile bulunması iyice kendini sevdirdi.  CVT bir dezavantaj gibi gözüksede benim gibi hergün 130 km yol yapan ve bu yolun yarısını yoğun trafikte, yarısını otoyolda ekonomik sürüş ile geçiren biri için avantaj gibi. 1.8 Hybrid seçeneğinin de ÖTV indirimli geleceğini, 1.2 üç aşağı beş yukarı aynı fiyatlarda olacağını ve şehiriçinde full elektrik ile hareket ettiğini düşününce daha da kanım ısındı bu arabaya.  1.8’i de gelir gelmez test etmek isterim.
      Motorunu beğendim, tasarımını beğendim, konforunu beğendim… Bayiden çıkarken söylediğim söz ‘Keşke param olsa da alsam’ oldu. 





    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Ülkemizde üretilen Toyata C-HR'nin satış fiyatları açıklandı. Ne diyelim hayırlı uğurlu olsun otomobil dünyasına.   1.2lt turbo-benzin Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - 6 ileri man. - Advance donanım 4x2 : 83,850TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Advance donanım 4x2 : 90,250TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - 6 ileri man. - Dynamic donanım 4x2 : 92,500TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Dynamic donanım 4x2 : 98,900TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Dynamic donanım 4x4 : 112,550TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - 6 ileri man. - Diamond donanım 4x2 : 92,500TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Diamond donanım 4x2 : 98,900TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Diamond donanım 4x4 : 113,650TL Hybrid
      Toyota C-HR 1.8lt atmosferik benzin + elektrik motor 170ps- CVT otomatik - Advance donanım : 98.000TL Toyota C-HR 1.8lt atmosferik benzin + elektrik motor 170ps- CVT otomatik - Dynamic donanım: 106.400TL Toyota C-HR 1.8lt atmosferik benzin + elektrik motor 170ps- CVT otomatik - Diamond donanım : 106.400TL Advance donanım: 17inch Alüminyum alaşım jant, çift bölgeli otomatik klima, 8 inch dokunmatik ekranlı bilgi eğlence sistemi, geri görüş kamerası, yağmur sensörü, hız sabitleme, otomatik yanan farlar, ledli gündüz farları, elektronik park freni
        Görüleceği gibi bu fiyatlar bizim yurtdışı fiyatlarını baz alarak yaptığımız fiyatlardan yaklaşık %7-8 oranında daha yüksek. 1.2lt motor için yaptığımız analizi Eylül başında ve 1.8lt Hybrid model için yaptığımız anlizi de Ekim başında yaptığımız düşünülürse bu tarihlerde ortalama olarak 1 Euro=3.35TL civarındaydı. Bugün ise aynı kur 1 Euro=3.55TL civarında. Yani Euro kurunda TL karşısında %7 civarında bir değerlenme söz konusu. Anlaşılıyor ki Toyota C-HR fiyatları da bundan fazlasıyla etkilenmiş. Bu da fiyatların tahminimizden yüksek çıkmasına neden oldu diyebiliriz.   Toyota CH-R'nin bulunduğu sınıftaki rakipleri ile görsel, performans, boyut ve fiyat karşılaştırmasını bu hafta yayınlayacağız.   
                                                     
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Efsane 14 yıl sonra yeniden diriliyor.
      1978-2002 yılları arasında üretilen Toyota Supra, aradan geçen zamanda pek çok otomobil sever tarafından en fazla sevilen spor otomobil modelleri arasına girmeyi başardı. Japon marka, GT86 ile beraber üreteceği yeni spor otomobil serisi için sevilen modelini diriltme kararı aldı.

      Toyota’nın 3 Haziran tarihinde Avrupa Birliği Fikri Mülkiyet Ofisi’nin İzlanda şubesine yaptığı yeni model başvurusunda model adı olarak markanın efsane modeli olan Supra’nın geçtiği iddia edildi. Japon markanın 2014’te ABD’de yaptığı patent başvurusunda da Supra isminin kullanılmış olması yakın zamanda bu modelin geri döneceğine işaret olabilir.

      Alman otomotiv devi BMW ile ortak geliştirilecek olan yeni Supra, markanın FT-1 konsepti üzerine geliştirilecek. BMW’nin yakın zamanda yenilemeyi düşündüğü Z4 modeli de Supra ile aynı şasiye sahip olacak. Hatırlanacağı üzere buna benzer bir anlaşmayı Mazda ve Fiat da MX-5/124 Spider modelleri için gerçekleştirmişti. Motor seçeneklerinin henüz belli olmadığı aracın 4 ve 6 silindirli motor seçenekleriyle piyasaya çıkması bekleniyor.



       




      Kaynak
    • Ali
      Yazan: Ali
      ABD yönetimi, IŞİD'in çok sayıda Toyota marka 4x4 araca nasıl sahip olduğunun aydınlatılması için firmadan bilgi talep etti. Toyoto ise "En ufak bilgiye sahip değiliz." dedi.
       
      KATI KURALLAR İZLENİYOR
       
      Sputnik'te yer alan habere göre Toyota Halkla İlişkiler Müdürü Ed Lewis tarafından yapılan açıklamada, araçları askeri amaçlar ya da terörist faaliyetler için kullanabilecek ya da modifiye edebilecek kişilere satış yapılmaması için firmanın katı kurallar izlediğini belirtildi.
       
      "BUNU TAKİP İMKANINA SAHİP DEĞİLİZ"
       
      Lewis ayrıca, araçların üçüncü kişiler tarafından satın alınmasını ya da çalınmasını takip edebilecek imkanlara sahip olmadıklarının da altını çizdi.
       
      ARAÇ SEVKİYATINI 2012'DE DURDURMUŞLARDI
       
      Toyota, 2012 yılında Suriye'ye araç sevkiyatını resmen durdurduğunu açıklamıştı.
       
      BİR TÜRK VATANDAŞI GÖZALTINA ALINMIŞTI
       
      Hasan Said Yüksekbaş adlı bir zanlının Türkiye'deki çeşitli şirketlerden kiraladığı lüks 4x4 araçları Suriye'ye geçirerek IŞİD ve muhalif gruplara sattığı iddia edilmişti. Farklı illerde faaliyet gösteren 30'u aşkın firma, kiralanan lüks arazi araçlarının bir çete tarafından Suriye'ye kaçırıldığı iddiasıyla savcılığa başvurmuş, Yüksekbaş firma sahiplerince yakalanıp polise teslim edilmiş ancak parmak izi tespitine götürülürken kaçmıştı.
       
      NEDEN 4x4 TERCİH EDİLİYOR?
       
      4x4 açık kasa arazi araçları, ağır makineli tüfek, doçka, uçaksavar hatta top gibi silahların kolayca takılabilmesi nedeniyle teröristler tarafından sıkça tercih ediliyor. Bu araçlar hem personel hem mühimmat taşımak için her türlü arazi koşullarında kullanılabiliyor.
       
      Kaynak :http://www.haberler.com/abd-firmadan-hesap-istedi-bu-kadar-toyota-yi-7756428-haberi/
    • yeppaandela
      Yazan: yeppaandela
      Resme lütfen dikkatli bakin

      Toyotanin hangi modeli olduğunu ilk bilen kazanir
       


Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.