onurtuman

2.Nesil Mazda3 1.6 D İzlenimlerim ve Sorularım

Bu konuda 22 ileti var

Merhabalar,

Yaklaşık bir buçuk ay önce 2012 Mazda 1.6 D comfort aracımı aldım.

Aldığım gibi forumdan takip ettiğim kadarıyla triger sesi vakıası ile karşılaştım. Mesleğim icabı (iş güvenliği uzmanı) sanayide devamlı bulunuyorum. Sırası ile Japon ustalarına Volvo-Ford ustalarına hem iş hem muhabbet bâbında danıştım. Ford ustası en içime sinen oldu. Her ne kadar iş kapsamında anlaşamaz isekte işini iyi yapan bir Abi'miz. Triger seti, Kayış bilyeler falan toplam 400 tl gibi bir ücrete yan sanayi ile değişim yapıp ustayada güvenerek ses probleminden kurtulduk.

Bugüne kadar caddy, laguna, punto, focus, Clio gibi çeşitli arabalarla uzun süre binmişliğim oldu lakin mazdamda anlatamadığım bir Şeyler vardı. Biraz forumu karıştırınca bende ki duyuların diğer Kullanıcılar ile hem hal şekilde olduğunu bunun Mazda'nın farkı OLDUĞUNU anladım.

Öncelikte aracıma 2 numara Amerikan cam filmi yaptırdım, krom egzoz ucu tattırdım.

Sıra jantlarda. 17inç te takıldım. Lakin konuştığum lastik Ustaları comfort Modeli'nde basınç sensörü bulunmadığını söylediler. Donanım olarak comfortda basınç sensörü yok mu?

Beğendiğim Jant resimlerini ekliyorum. Fikir verirmisiniz?

Not: bu arada finans planlarımı yapıp Mazda 6 hayalleri kurmaya bile başladım. Bahanesi de ikinci evladımızın doğup Arabanın dar gelmesi yönünde :))

post-9643-0-75939500-1436216821_thumb.jp

post-9643-0-90780300-1436216932_thumb.jp

post-9643-0-37814000-1436216980_thumb.jp

post-9643-0-45868800-1436217186_thumb.jp

oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayirli olsun mazda cok farkli bir dünya ben sifir araçtan inip 90 model mazdaya biniyorum cok şükür memnunum bende mazda 6 ya bakmıyor değilim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ilk Sanayiye gidişimde toplandılar, birisi 8 valf çok yakar, Parça işi zor olur vb. Bahanelerle muhabbete koyulduk.

Anahtarı attım ortaya; hadi bi tur atalım edası ile.

En son bahanesi 160 ile 5. Viteste ustalardan biri aracı sürerken, parçacı motorun Ford ile birebir OLDUĞUNU defalarca yaptıklarını anlatmaya başladı, sonra laf "herşeyi güzel, lakin biraz bu hızda hantallaştı" ya döndü. Abi 6 ya taksana dediğim de ki zevki anlatamam. :)

Velhasıl çanakkale sanayisi Mazda 3 ü tanımış oldu...

fotifoti ve akif can bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracınız hayırlı uğurlu olsun. Güle güle kazasız belası kullanmanız dileği ile. Jant konusuna gelince paylaştıklarını ben beğenmedim. Bu tamamen zevk meselesi tabi. Ben orjinal janttan yanayım. Benim fikrim aşağıda ki janttır. 17" ten yukarıda çıkma derim. 17" te birazcık ses konforu düşüp, lastik maliyetin artacak bilgin olsun.

 

Parça Numarası: BBP8-V3-810BL

 

http://www.mazda-tr.com/satin-alma-ve-sahip-olma/aksesuarlar/mazda3/2011-07/jantlar-ve-suspansiyon/1519V3810/

post-5155-0-65374500-1436245938_thumb.jp

weya bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İlhan bey,
Comfort Modeli'nde lastik basınç sensörü hakkında bir bilginiz var mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İlhan bey,

Comfort Modeli'nde lastik basınç sensörü hakkında bir bilginiz var mı?

 

Lastik basınç sensörü sizin aracınızda yok. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

f70f59e46ea8019058745440d5d8fcb2.jpg22fc102567011fef05c60b398800e345.jpg

Aracımın son hali 215/50/17 ofset lastik çalışması yapıldı.

Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun aracın çok güzel. Senden Önce Çanakkale sanayide bende aynı macerayı yaşadım lakin gözümü İstanbul'da Merser servisinde açtım. Çanakkale'de bir Mazda daha görecek olmak beni mutlu etti. Bir gün Çanakkale buluşması ayarlarız. Hatta İstanbul'daki arkadaşlarımızı da misafir edebiliriz. tatil mahiyetinde...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracım Bursa plâka, her zaman buluşup görüşebiliriz. Misafirlik olayı ise aliyyul-ala olur. Üstadları bekleriz...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güle güle kazasız belasız günlerde kullanın. Uygulamanın maliyetini açıklarsanız, yapacaklara bir nebze olsun fikir olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Krom egzoz ucu arkadeşımın hediyesi taktırmasına ise para vermedim.

Park sensörü taktırdım. Cycone 140 tl ye aldım. Montaja 25tl verdim.

Cam filmi 180tl. (Ön camda yok)

Triger seti ve 2 firen balatası, işçilik içinde 500tl.

Lastik ve jantları paket olarak anlaştım 1750tl + 15(ısıya dayanıklı boya-kaliperler için)

Artı aracımın sol ön tampon briketinde bir diş kırığı vardı Mazda evo dan 38 KDV içinde montajına para vermedim.

İç aksesuar olarak alirxpresden yaklaşık 15 adet siparişim var, Kısmen geldi tamamlandığında paylaşımlarım devam edecek, esenlikle...

İlhan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Krom egzoz ucu arkadeşımın hediyesi taktırmasına ise para vermedim.

Park sensörü taktırdım. Cycone 140 tl ye aldım. Montaja 25tl verdim.

Cam filmi 180tl. (Ön camda yok)

Triger seti ve 2 firen balatası, işçilik içinde 500tl.

Lastik ve jantları paket olarak anlaştım 1750tl + 15(ısıya dayanıklı boya-kaliperler için)

Artı aracımın sol ön tampon briketinde bir diş kırığı vardı Mazda evo dan 38 KDV içinde montajına para vermedim.

İç aksesuar olarak alirxpresden yaklaşık 15 adet siparişim var, Kısmen geldi tamamlandığında paylaşımlarım devam edecek, esenlikle...

 

Paylaşım için teşekkürler. Jant konusunda keşke servisin kampanyasını bekleseydin. Aynı fiyata ve hatta daha altına halledebilirdin. Jant ebatı 17" olunca lastik fiyatları da yükseliyor. Lastik olarak "Jinyu" taktırmışsın. Umarım seni üzmez ve memnun kalırsın.  

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Paylaşım için teşekkürler. Jant konusunda keşke servisin kampanyasını bekleseydin. Aynı fiyata ve hatta daha altına halledebilirdin. Jant ebatı 17" olunca lastik fiyatları da yükseliyor. Lastik olarak "Jinyu" taktırmışsın. Umarım seni üzmez ve memnun kalırsın.

Lastikler konusunda tedirginliklerim vardı, kağıt üstünde değerlerde üzmeyecek gibi gözlüyor, lakin zamanla sertleşme falan olur mu bilmiyorum. Zamanla netleşir, paylaşırım.
İlhan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şuana kadar kullandığım Mazda'larda en ideal ebat 16 jant olmuştur. Yakıt ve konforda fark yaratıyor. Ama 17 jant daha yakışıklı göstermiyor değil yani...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şuana kadar kullandığım Mazda'larda en ideal ebat 16 jant olmuştur. Yakıt ve konforda fark yaratıyor. Ama 17 jant daha yakışıklı göstermiyor değil yani...

 

Kesinlikle katılıyorum size... Şu ana kadar aracıma bir çok modifiye uygulama yaptım. Yapmadığım 2 şey kaldı ! Birincisi jant, ikincisi spor yay uygulaması. Ses ve konfordan ödün veremem. Şu haliyle bile bizim araçların altı yere çok yakın ve sesli. O yüzden bu güne kadar cesaret edemedim. Bu saatten sonrada bu ile kalkışmam imkansız gibi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

215 x 50 x 17   takarak

 

205  x 55 x 16  olan standart ebattan  çap 16 mm büyütmüşsünüz lastikleri.

 

 aracınız da  yaklaşık 1cm yükseldi.   tekerlek çapı büyüdüğü için, hızlanma değerleriniz azaldı. 

 

taktığınız jantlar ile mazda jantlarının 7inç genişliğinde olduğunu varsayarak..  

en iyi ihtimalle jantlar 1 kg daha ağır oldu ama orjinal bir jant olmadığı için 1,5 -2kg daha da ağırlaşmış olabilir. 

buda hızlanma olarak negatif olarak geri dönüş yapar.  

205 den 215 e geçmek de minimal bir negatif etki yapacaktır ama ihmal edilebilir.


205 / 50 / R17  gibi  aracınıza çok daha uygun olan bir ebat  ı  neden lastikçi önermedi acaba. 

İlhan ve onurtuman bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

215 x 50 x 17 takarak

205 x 55 x 16 olan standart ebattan çap 16 mm büyütmüşsünüz lastikleri.

aracınız da yaklaşık 1cm yükseldi. tekerlek çapı büyüdüğü için, hızlanma değerleriniz azaldı.

taktığınız jantlar ile mazda jantlarının 7inç genişliğinde olduğunu varsayarak..

en iyi ihtimalle jantlar 1 kg daha ağır oldu ama orjinal bir jant olmadığı için 1,5 -2kg daha da ağırlaşmış olabilir.

buda hızlanma olarak negatif olarak geri dönüş yapar.

205 den 215 e geçmek de minimal bir negatif etki yapacaktır ama ihmal edilebilir.

205 / 50 / R17 gibi aracınıza çok daha uygun olan bir ebat ı neden lastikçi önermedi acaba.

Jantın ofset Değeri 7.5 inç olduğundan 215 tam oturur hesabından yola çıktık. Jant 9.400gr. Hız konusunda +5 Gösterge farkı oluyor, Buda araç ve GPS tutarsızlığını bir nevi ortadan kaldırdı. Konfor düzeyinde hatırı sayılır bir değişim yok.

Ancak biraz hantallaştı diyebilirim. Yakıt sarfiyatınla hantallık gideriliyor doğru orantılı olarak

Herşeye rağmen görülmeye değer.

Biraz hevesimi alayım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben 205/55/16 lar yerine

1 aydır 225/45/17  kullanıyorum.

 

önümüzdeki ay 205/50/17 lere geçerim gibi geliyor.   

onurtuman bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.